indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Nog steeds fikse wateroverlast Jakarta
Gepubliceerd op 29 januari 2014 12:13
Een aantal hoofdstraten in Jakarta staat nog steeds onder water door aanhoudende regenval die afgelopen dinsdag begon. Op sommige plekken staat het water tot 50 centimeter hoog in de straten, wat zorgt voor onbegaanbare wegen en nog meer files als normaal al het geval is.
Lees verder , klik op de titel

spacer line  

Was 6 dagen geleden nog in Jakarta en het begint af te nemen. Op een paar plaatsen is nog wat te bekennen maar het wordt beter. In de 5 dagen dat ik er was maar 1 maal regen gehad.

spacer line  

3 dagen geleden in Jakarta Barat , veel regen gehad , ook op bepaalde plaatsen nog banjir , zoals bepaalde delen in West Jakarta, waar taxi lage sedans niet langs kunnen rijden.
Ondanks dat ik droog zit, 7de etage en 11de etage van een Tower van 33 etage bij Taman Anggrek en Podomoro City zit ik voor 3 dagen vast .
Dus elke dag chillen in 2 grote mall van West Jakarta .
Kan niet naar andere delen van Jakarta (Pusat, Zuid ) gaan .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Er is een contract getekend met Nederlandse bedrijven die Jakarta gaat helpen.
Dit is net op RTL7 gemeld.
Voor 45 miljard dollar gaat de werken kosten........ Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als ze werkelijk Nederland inschakelen en niet gaan zitten rotzooien in adviezen en maatregelen dan gaat het goed komen.
We mogen commentaar hebben op Nederland wat we willen, maar één ding is zeker.
Als ze in Jakarta over 20 jaar nog droge voeten willen hebben dan is er één land op de wereld die daar voldoende ervaring mee heeft.
Kikkerlandje Nederland dus.

Ik weet nu al wat veel Indonesiërs gaan zeggen, want uiteindelijk is het niet hun schuld.
De Nederlanders gaan hun fouten die ze in Jakarta maakten nu goed maken en we moeten er nog voor betalen ook Emoticon: Blush
Wedden Emoticon: Confused

spacer line  

On 02-04-2014 13:35 Malam wrote:

Ik weet nu al wat veel Indonesiërs gaan zeggen, want uiteindelijk is het niet hun schuld .
De Nederlanders gaan hun fouten die ze in Jakarta maakten nu goed maken en we moeten er nog voor betalen ook Emoticon: Blush
Wedden Emoticon: Confused

Ik denk niet dat redelijk geinformeerde Indonesiers de overstromingen in Jakarta (plus de jaarlijks bodemverzakking) in de klompen/schoenen van de Nederlanders kunnen schuiven.

Het is resultaat van jarenlange eigen fouten . dat Jakarta een grote betondorp is geworden, geen infrastructuur , deugdelijke afwatering systeem , de hout/boskap in de bergen van Bogor-Sukabumi , illegale bewoning van rivieroevers , wetshandhaving etc .

Dat Jayakerta verkeerd werd gebouwd is duidelijk ,namelijk op een Muras gebied .
De haven van Jayakerta , Sunda Kelapa zit ook aan de rand van de kust, waar de grote Ciliwung rivier uitmonde .
De hele strandgebied was vroeger mangrove bossen waar overtollige water uit de bergen naar toe stromen.
Nu is het dicht bevolkte woongebied , plus havenfaciliteiten.
Het is logisch dat Nederland de opdracht kreeg , ze hebben eerst goed (gratis) onderzoek gedaan , en kom daarna met aanbevelingen.

Ze hebben daardoor betere onderhandelingsposities ( dat buiten hun al erkende kennis).
Ik vraag me af of Indonesia de makers van de Dubai project hebben gevraagd om in te schrijven .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 02-04-2014 19:33 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik denk niet dat redelijk geinformeerde Indonesiers de overstromingen in Jakarta (plus de jaarlijks bodemverzakking) in de klompen/schoenen van de Nederlanders kunnen schuiven.

Het is resultaat van jarenlange eigen fouten . dat Jakarta een grote betondorp is geworden, geen infrastructuur , deugdelijke afwatering systeem , de hout/boskap in de bergen van Bogor-Sukabumi , illegale bewoning van rivieroevers , wetshandhaving etc .

Dat Jayakerta verkeerd werd gebouwd is duidelijk ,namelijk op een Muras gebied .
De haven van Jayakerta , Sunda Kelapa zit ook aan de rand van de kust, waar de grote Ciliwung rivier uitmonde .
De hele strandgebied was vroeger mangrove bossen waar overtollige water uit de bergen naar toe stromen.
Nu is het dicht bevolkte woongebied , plus havenfaciliteiten.
Het is logisch dat Nederland de opdracht kreeg , ze hebben eerst goed (gratis) onderzoek gedaan , en kom daarna met aanbevelingen.

Ze hebben daardoor betere onderhandelingsposities ( dat buiten hun al erkende kennis).
Ik vraag me af of Indonesia de makers van de Dubai project hebben gevraagd om in te schrijven .

Als ik me niet vergis is Grontmij die vlgs RTL betrokken is bij het Jakarta-project,
dezelfde Grontmij als die in Dubai Zoveel verschillende bedrijven met expertise
op dit gebied in Nederland zijn er niet.

Dus Dubai heeft zijn palmboomeilanden en Indonesie krijgt "the great garuda"
(voor fotoos van het ontwerp zie onderstaande link)
Het kost niet voor niks 45 miljard dollar en het oog wil ook wat, bovendien is
Rutte niet voor een bordje nasi naar Indonesie gegaan.

http://www.grontmij.nl/MediaCe(...)herming-Jakarta.aspx

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 02-04-2014 19:33 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Volgens de Jakarta Post

The delegation includes 18 companies and organizations from the water and port sectors such as Arcadis, BAM, Boskalis, Deltares, City of Rotterdam, Grontmij, IHC Merwede, KNMI, Kuiper Compagnons, Netherlands Water Partnership, Port of Rotterdam, Royal Haskoning DHV, Simavi, STC Group, Van Oord, Witteveen and Bos.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het Financieel Dagblad geeft nog meer informatie over de reeds voltooide en
vervolgwerkzaamheden en door wie eea wordt uitgevoerd.
De ontwerpkosten 10 miljoen zijn gefinancieerd uit een potje van Den Haag.

De bedrijven Jan de Nul (Belgie) en van Oord (Nederland) die wel betrokken waren
bij de aanleg in Dubai zijn niet beiden betrokken bij "the great garuda"
Alleen van Oord mag dus meedoen, maar Boskalis (Nederland) is een goede vervanger.
(alleen al omdat mijn zwager daar werkt )

http://fd.nl/ondernemen/entrep(...)-in-baai-van-jakarta

IHC Merwede en Damen Shipyards Den Helder sturen ingenieurs voor 1 jaar naar Indonesie,
voor het ontwikkelen,ontwerpen, bouwen en onderhoud van (bagger)schepen in Jakarta en Surabaya
Dit heeft deels te maken met ontwikkelingen in Jakarta. Maar ook met Surabaya
en Batam.
11 - 14 juni 2014 is in Surabaya ook een Marine & Shipbuilding Trade Show
(voor wie interesse heeft)

Grand City Convention & Exhibition Centre
JL. Walikota Mustajab
Kusuma Banja
Surabaya 60272
Indonesia
+62 31 545 9000

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Toch weer slim en commercieel bekeken van de Hollanders; gelijk even Jan de Nul eruit gewerkt. Die zullen niet content zijn. Of hadden ze al teveel slechte ervaringen met wanbetalers (UAE) en zagen ze het niet zitten?

Toch zijn ze al wel actief in de Teluk Jakarta samen met Van Oord; voor de ontwikkeling van Kapuk Naga Indah.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Daar heb ik geen info over Lieve.
Wel is er een Nederland toendertijd een financieringsscam Palminvest
geweest waar nogal wat centjes van zijn verdwenen.

Wie weet komt er nu ook een GreatGarudaInvest Emoticon: Nooo

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Een mooi bruggetje naar "Corruptie-nieuws...".

Westerse mogendheden staan op de eerste rij om kritiek te leveren op de derdewereldlanden.

Maar als er geld te verdienen is (mining, dredging, industry, plantations, ...) dan verandert de toon.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Tuurlijk kijk maar wat SBM offshore nu weer op hun bordje krijgt, wellicht
een vette boete voor het betalen van steekpenningen (It's business as usual)

http://www.telegraaf.nl/dft/22(...)smeergeldzaak__.html

Maar van die 45 miljard dollar voor greatgaruda daar zal ook wel ergens iets
gesmeerd of gemorst zijn, da's niet alleen met nasi kuning geregeld.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 03-04-2014 05:17 Lieve wrote:

Een mooi bruggetje naar "Corruptie-nieuws...".

Westerse mogendheden staan op de eerste rij om kritiek te leveren op de derdewereldlanden.

Maar als er geld te verdienen is (mining, dredging, industry, plantations, ...) dan verandert de toon.

Dat is wat Balkenende bedoelde met de ware VOC mentaliteit Lieve Emoticon: Laugh out loud
Het bestraffende vingertje is bij toverslag weg als een poen is te verdienen Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 03-04-2014 06:13 Malam wrote:

[quote removed]

Dat is wat Balkenende bedoelde met de ware VOC mentaliteit Lieve Emoticon: Laugh out loud
Het bestraffende vingertje is bij toverslag weg als een poen is te verdienen Emoticon: Yes!

Dat vingertje verdwijnt niet Malam maar dan komt het duimpje erbij en dan wrijven Emoticon: Party!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Weer een miljoenenklus voor van Oord maar deze keer in Surabaya

http://www.nu.nl/beurs/3743626(...)ord-in-surabaya.html

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Positief natuurlijk. Maar wordt Van Oord ook uit de Nederlandse staatskas betaald als deze opdrachtgever het niet doet/kan? Heb zelden hubby zo verontwaardigd gezien als na die affaire in Brazilië.

Nog over die verstrengeling van nationale en commerciële bedrijfsbelangen; het is wel enigszins dubieus dat al die handelsdelegaties eigenlijk door de belastingbetaler bekostigd worden. Ik zag dat jullie de premier Rutte uitzenden maar in andere landen gebeurt natuurlijk hetzelfde (prins Philip indertijd in Belgische delegaties). De theorie is allicht dat de snoepreisjes de nationale werkgelegenheid ten goede komen maar veel van die bedrijven draaien er hun hand niet voor om, om productie naar het voormalige Oostblok of China/Vietnam/Cambodja te verplaatsen. En de baggeraars werven wereldwijd ingenieurs aan. Dus ik heb er wel gemengde gevoelens bij.

Ik ben wel blij dat men eindelijk de noodzaak om iets te doen aan het 'waterprobleem' hier ernstig neemt. Ben het wel beu; elk jaar hetzelfde liedje. Ik zie dus gewoon verzakkingen van straten en huizen in Pluit (14 cm. per jaar?). En men bouwt vrolijk verder. Gelukkig beweegt er wel iets in die wereld, hieronder een link naar een presentatie voor hen die interesse hebben in het 'groen bouwen' hier te lande (akkoord, het is soms wel een beetje 'pie in the sky' zoals onze Amerikaanse vrienden zeggen):
http://www.mgbc.org.my/Resourc(...)a%20Presentation.pdf

Hopelijk deze keer (door Nederlandse nuchterheid en inbreng) geen overambitieus megalomaan project. Als ik Great Garuda hoor bekruipt me een gevoel van déjà vu.
Deo volente heb ik het mis.

spacer line  

On 04-04-2014 10:26 Lieve wrote:

Ik ben wel blij dat men eindelijk de noodzaak om iets te doen aan het 'waterprobleem' hier ernstig neemt. Ben het wel beu; elk jaar hetzelfde liedje. Ik zie dus gewoon verzakkingen van straten en huizen in Pluit (14 cm. per jaar?). En men bouwt vrolijk verder.

Hopelijk deze keer (door Nederlandse nuchterheid en inbreng) geen overambitieus megalomaan project. Als ik Great Garuda hoor overvalt me een gevoel van déjà vu.
Deo volente heb ik het mis.

En toch heb ik liever dat Indonesia zaken doet met Ollanda.
Ze hebben grote bek, pardon, ik bedoel mond , maar ondanks dat ze nog resten van VOC mentaliteit hebben zijn ze relatief eerlijk .
Gelukkig heb je nu te maken met jonge generatie Nederlandse zakenmensen ..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Deltares is er al jaren mee bezig Lieve.
Zij kunnen tot op de dag voorspellen wanneer het extreem hoog water is, dat deden ze onder andere in juni 2008.
Het wordt vrij kort dag voor Jakarta, over pakweg 12 jaar ontstaat dezelfde situatie als in 2008 met dat verschil dat door dat Jakarta gemiddeld 8 cm per jaar zakt, Jakarta dan haast anderhalve meter lager ligt dan in 2008.

Ik heb het idee dat men dat nu wel beseft dat er iets moet gebeuren, ik neem zonder meer aan dat enkele maanden na de presidentsverkiezingen er spijkers met koppen worden geslagen, Widodo heeft de eerste stappen al gezet.
Van Deo Volente of Insya Allah kan geen sprake meer zijn, want dan is Jakarta over een jaar of 20 een spookstad die onder water staat.

Ik ben vrij optimistisch dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren, ze moeten wel.

http://www.infrasite.nl/news/n(...)nieuwsberichten=9926

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Het belangrijkste is Surya, de kennis is er.
Achter de schermen zijn er al veel onderzoeken en aanbevelingen gedaan.
Er lopen ook een aantal hoge ambtenaren uit Jakarta stage bij Deltares in Nederland.
Vorige week heeft Boediono ook de Maeslantkering bij Hoek van Holland bezocht.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 04-04-2014 11:27 Malam wrote:
Deo Volente of Insya Allah

Mooi hé? De Katholieke versie.

Ik ben vrij optimistisch dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren, ze moeten wel.

Er lopen ook een aantal hoge ambtenaren uit Jakarta stage bij Deltares in Nederland.
Vorige week heeft Boediono ook de Maeslantkering bij Hoek van Holland bezocht.

We kregen er een rondleiding op onze trip verleden jaar! Dacht vooraf dat het saai zou worden maar het was heel impressionant.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mooi hé, de Maeslandtkering.
We zijn er vaak geweest, dat ding ligt aan de Maasvlakte kant op een schiereiland.
Ga je die helemaal af dan heb je rechts Hoek van Holland en links de Maasvlakte, niet veel mensen weten die weg dus altijd heerlijk rustig Emoticon: Yummie!

De Maeslandtkering, bij extreem hoog water deurtjes dicht in Rotterdam droge voetjes Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wij zijn daar mee er nog niet, want onze kust dijken moeten verbetert worden wegens opwarming van de aarde, gaat de zeespiegel omhoog.
Als ze dat daar al reken mee houden, dat zal toch wel??? Emoticon: Yeah right! Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Wijlen mijn oom werkte vroeger bij de HBM (Hollandse Beton Maatschappij) in Jakarta.

De kennis is ook aanwezig (zo niet kan men inhuren) .
Fauzi Wibowo, de oude gouverneur had ook de juiste papieren om Jakarta te upgraden.
Jammer dat hij door zijn arrogantie had verloren van die Menir uit Solo.

Ik heb in mijn kinderjaren nog meegemaakt dat men toen de strand van Ancol ging opspuiten, waarschijnlijk door Nederlanders.

Toen de Nederlanders hun hulp en kennis aanbieden om zelf de survey te betalen weet men al dat ze voorsprong hebben over de huidige situatie van Djakarta .

Dit buiten hun uitstekende kennis op waterbeheersing .
Ze zijn gewoon de beste.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-04-2014 15:37 Surya Atmadja wrote:
Wijlen mijn oom werkte vroeger bij de HBM (Hollandse Beton Maatschappij) in Jakarta.

De kennis is ook aanwezig (zo niet kan men inhuren) .
Fauzi Wibowo, de oude gouverneur had ook de juiste papieren om Jakarta te upgraden.
Jammer dat hij door zijn arrogantie had verloren van die Menir uit Solo.

Ik heb in mijn kinderjaren nog meegemaakt dat men toen de strand van Ancol ging opspuiten, waarschijnlijk door Nederlanders.

Toen de Nederlanders hun hulp en kennis aanbieden om zelf de survey te betalen weet men al dat ze voorsprong hebben over de huidige situatie van Djakarta .

Dit buiten hun uitstekende kennis op waterbeheersing .
Ze zijn gewoon de beste.

Een hoop projecten die Fauzi Bowo had bedacht of er het initiatief voor had genomen hebben met Widodo meer vorm gekregen Surya.
Nieuwe bezems vegen schoon zegt men.

Het zou misschien beter zijn om een gouverneur slechts 5 jaar toe te staan gouverneur te zijn, ze roesten te veel vast en verzuipen in regeltjes en vriendjes.
Helemaal als het langer duurt dan 5 jaar, dan krijg je Atut toestanden, overal familie en vriendjes installeren om tot in lengte van dagen van preut te kunnen trekken.

Dat geldt trouwens ook voor een president, de laatste 3 jaar van SBY zijn werkelijk dramatisch geweest, 10 jaar is veel te lang.
De energie, glans en de wil om echt iets te veranderen is na 7 - 8 jaar verdwenen.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 04-04-2014 12:23 Malam wrote:
Mooi hé, de Maeslandtkering.
We zijn er vaak geweest, dat ding ligt aan de Maasvlakte kant op een schiereiland.

De Maeslandtkering, bij extreem hoog water deurtjes dicht in Rotterdam droge voetjes

We combineerden het met een bezoek aan 's Gravenzande. Ze gaven in het bezoekerscentrum een zeer goede uitleg; er zijn ook Engelstalige rondleidingen op aanvraag (zaterdag).

Het was interessant te zien dat het een totaalconcept was voor de regio (er is blijkbaar een tweede waterkering die samenwerkt met deze), dat zou waarschijnlijk ook voor Jakarta zo moeten zijn.

Wat voor mij niet helemaal duidelijk was; zover ik begreep was het alleen voor hoog water vanaf zee . Als vanaf het binnenland de rivieren dus buiten hun oevers treden, wat gebeurt er dan? Heeft men daarvoor alleen dijken en overstromingsgebieden?

Dit is trouwens het masterplan voor de Belgische (i.e. Vlaamse) kust:
http://www.afdelingkust.be/Use(...)stveiligheidWEB4.pdf

Het lijkt erop dat de Jakarta oplossing eigenlijk een soort veredelde buffer wordt van kunstmatige eilandjes. Dus net als de Palm en eigenlijk ook net als de oplossing in Oostende met z'n wandeldijk voor de kust, maar dan gewoon duizend keer groter. Dus totaal niet zo geavanceerd als in Nederland. Maar wel meer geschikt voor bij een tsunami. Daar werd in het centrum op gehamerd; bij een storm in de zoveel duizend jaar, kunnen de keringen niet dicht.

Natuurlijk heeft dit alles wel invloed op het milieu. Net zoals de Dubai Palm heeft (probeer daar eens te duiken, men ziet helemaal niets). Ik heb nog niets gezien van een milieu impact rapport van die Great Garuda maar verwacht ook niet dat dat er iets toe zal doen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,760 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 05:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,323,547 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com