indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Jakarta, the Big Durian > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

From April 6 to May 6 i will stay in Indonesia, mostly in Jakarta. My indonesian friends recommend me to rent an appartment instead of a hotel. Whats your opinion about it? I have no fixed travelschedule yet, but I gues I will be 75 % of my stay in Jakarta. Or should I book a hotelroom. Any info about websites/agencies etc is usefull

The only problem with me is that I dont speak bahassa Indonesia very well. Would it be better than to take a hotel with english speaking staff?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Don't your friends have a room available for you? If you can give them some money for the 'inconvenience', I think something like this is possible for you too. I did this in 1999 and 2000 myself.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Hoi Philp,
Het is maar net wat je het beste lijkt. Hotel heeft alle gemakken, maar is alleen wat duurder. Waarom niet in een questhouse, niet duur, midden in het centrum, waar je LO hebt en je kunt eventueel ook je avondeten daar krijgen uiteraard tegen betaling een goed adres is Gonggandia Internationaal questhouse. Jammer dat de eigenaresse Mevr Stavira niet meer leeft. Haar broer heeft het i n 2001 overgenomen. Hij spreekt goed Engels en redelijk Nederlands dus geen probleem als je geen Behasa Indonesia spreek.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi,

Hier kom ik al jaren. Rustig, schoon, vriendelijke staf, redelijk centraal gelegen (Menteng). Voor slechts 12 Euro per nacht, incl. ontbijt, douche, a.c., tv.
http://www.geocities.com/gondia_hotel
gondiaRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rad.net.id
Gondia Wisma Internasional.
Jl. Gondangdia kecil no. 22.
Jakarta 10330, Indonesia.
Telp. (62 21) 3909221
3905672
3905673

Veel plezier.

Jan.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Hoi Jan,
Hadden wij het niet over het zelfde questhouse Emoticon: Worship

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Latex,

Ja, deze info had ik elders eerder gegeven, maar even hierheen verplaatst. leek me handig voor de nieuwkomer. Ik zal er mijn komende vakantie weer verblijven.

spacer line  

Hoi Latex en Jan,

bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal er zeker naar kijken naar dit guesthouse.

Oh ja Jeroen, ik blijf een paar dagen bij een goede vriendin overnachten, maar ik wil haar en haar man niet de hele tijd tot last zijn. Daarnaast is een eigen kamer ook wel fijn ivm privavcy en mijn vriendin die zo af en toe bij mij blijft slapen Emoticon: Wink . Toch bedankt voor het advies.

Indocop
User
spacer line

Ben ook in dit guesthouse geweest.
Ben totaal niet kieskeurig, maar ik snap niet dat jullie dit aanbevelen?!?!?
Was echt een teleurstelling...

Laatste bezoek: 2002

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Indocop,
Gondia is echt geen vijf sterrenhotel, maar voor de budget reiziger is het naar mijn idee geen slecht adres. Gewoon basic simpel en schoon.
Maar waarom vond je het eigenlijk een teleurstelling?

Indocop
User
spacer line

Hoi Dangdude03,

Was echt een teleurstelling...
De kamer die ik kreeg was echt vies. Ik kom jaarlijks in Indonesie en ben echt wel wat gewend, maar dit was echt niet goed. Bloedvlekken in mijn lakens, douche werkte niet, aantal lampen in de kamer stuk en ga z maar door.
Misschien was ik gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats maar ik zoek voortaan wel wat anders.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Indocop,

Hier kijk ik echt van op. In al die jaren dat ik daar kom heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Ik heb dat ook van de vele anderen die daar komen nooit gehoord. Misschien een off-day van n der medewerkers. Heb je niet geklaagd of gevraagd naar een andere kamer?

spacer line  

dat guesthouse klinkt wel goed, maar ik vind 12 euro per nacht eigenlijk redelijk aan de prijs. Hebben jullie misschien goedkopere hotels/guesthouses die betrouwbaar zijn?

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Als mosterd na de maaltijd, maar bel eens naar mevr Tan. Misschien heeft ze wat voor je voor de andere keren dat je in Jakarta bent: +62217203428.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,669,876 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com