indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
spacer line

Op 12-02-2014 09:00 schreef BintangJan:
Het topic heet Onderwijs(niveau) in Indonesie.

Ja jan je hebt gelijk, maar in die leeghoofden moet je wel verstand in pompen, maar of het lukt, ik heb twijfel, als ze zelf al vinden, dat je die diploma kon kopen en dat alles daar te koop is..... Emoticon: Stupid
Het lijkt die school wel inHolland die probeerde dat ook, maar werd wel terug gefloten en alle examens moesten opnieuw, ook die Rotterdamse school, hoe zou dat toch komen, zijn dat mensen met een kleurtje????????? Emoticon: Stupid Emoticon: Sadley Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zo, terugkomende op het onderwijsniveau:

ik moest net even mijn uit Thailand geimporteerde Ford Everest in de was zetten. Waarom uit Thailand geimporteerd? Kennelijk zien dergelijke bedrijven niets in het bouwen van fabrieken in Indonesie, simpelweg omdat er geen geschikt personeel is. Anders had men dat vast allang gedaan (Thailand is immers duurder).

Nee, men kan hier alleen de eind-verkoop doen, na in Tanjung Priok natuurlijk de standaar corruptie te hebben doorlopen om de auto's uberhaupt het land in te krijgen. Prachtig jongens, vooral zo doorgaan.

Zolang dit soort basaal geneuzel qua economische vertraging en kapitaalvernietiging niet is opgelost blijf ik lekker solar tanken. Dan gaan er in Oost Java wellicht een paar rijstboeren kapot omdat ik hun subsidie in mijn 62-liter tank flikker, het is niet anders.

Ho Lee Fuk

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ja Malam, die draai kun je er ook aangeven.
De reacties zeggen inderdaad iets over het opleidings/onderwijsniveau. En misschien nog meer over het intelligentieniveau.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Zieleffe,

Als u met uw onnozole bewering dat ik en anderen hier te danken hebben aan de Chinezen hier dan kent u mijn land niet.

Chinesen willen net als de Nederlanders in de koloniale tijd Indonesiers DOM HOUDEN en MISBRUIKEN voor hun eigen gewin. Het verschil met de koloniale tijd is dat de Chinezen het nu doen. De rijksten van ieder ZO-Aziatisch land zijn van chinese afkomst en uiteraard willen hun rijkdom niet verdelen met het volk.

Met de opkomst van de middenklasse, zelfs ook de bovenklasse, zullen ze later in aantallen ingehaald worden. Iemand zei tegen me, die grootste chinezen conglomeraten blijven aan top. Natuurlijk, Heineken blijft ook aan top, dat is moeilijk in te halen. Maar ietjse daaronder wordt het wel spannend want ze zullen de minderheid vormen, want ze zijn een minderheid hier. Wil niet betekenen dat wij beter zijn, dan zou ik mezelf bedriegen. Chinezen zijn beter maar zijn in minderheid.

Groetjes,

Beras.

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Beras., waarom zouden Chinezen hun rijkdom moeten delen? Ze hebben er hard voor gewerkt! Ik ben juist uit Nederland weggegaan om hier belasting te komen betalen, maar dan moet je niet verwachten dat ik 70% van mijn inkomsten af ga staan omdat Indonesiers kennelijk te lui zijn om te werken zoals ik?

Bovendien zijn Chinezen in dit land meerdere malen met de dood bedreigd door de eeuwen heen. En dat is nog zacht uitgedrukt. Duizenden zijn vermoord uit onwetendheid, domheid, xenofobie en wat nog niet meer. Onderwijs? Nou, jij hebt ook nog een lange weg te gaan.

Ho Lee Fuk

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun,

ALs ik nou hier in deze plaats aleen, waar ik vertoef, chinesen zien die hun arbeiders uitbuiten en ver onder het wettelijke minimumloon salarissen betalen dan begrijp je mischien wat ik bedoel.

Dat Chinesen gediscrimineerd worden is inderdaad slecht. Waarom toch? Ze zijn slimmer dan ons ,probeer dan ook zo slim te zijn is mijn opinie. Maar deze arbeiders die uitgebuit worden zien dat anders.

Groetjes,
Beras

spacer line  

On 12-02-2014 09:34 Yerun wrote:
Zo, terugkomende op het onderwijsniveau:

ik moest net even mijn uit Thailand geimporteerde Ford Everest in de was zetten. Waarom uit Thailand geimporteerd? Kennelijk zien dergelijke bedrijven niets in het bouwen van fabrieken in Indonesie, simpelweg omdat er geen geschikt personeel is.

Di Indonesia, BMW pun sudah memproduksi berbagai mobil seperti X1, X3, Seri 3 dan Seri 5.
Ik denk dat ze het assembleren , zoals het met de Toyota, Daihatsu , VW ook willen doen .

bisa dicek of makemyday .

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 11-02-2014 18:03 schreef zieleffe:
Jan dat is niet te vergelijken met IndonesiŽ, want hier is misschien, ik weet het niet zeker 1 uur per week, aan religie wordt besteed.
Daar is het elke dag en hoeveel kan ik ook niet zeggen ,omdat ik dat niet weet.
Heb wel gezien met mijn kleindochter naar school te brengen er te veel geschreeuwd word en te veel discipline word afgedwongen, eigen ontwikkeling zit dan het kind in de weg.....

Heb zelf al mijn vier kinderen naar het OPENBARE (Leidsche) Gymnasium laten gaan.
Niet alleen omdat een apart Gym beter bleek qua resultaten (de leerlingen zakken gauw naar niveau VWO, HAVO om hen heen) maar vooral omdat eer meer discipline en autoriteit vanuit de docenten was (vergeleken met een Christelijk Lyceum, de beste optie daar).
Hoewel - in elk geval de Christelijk Protestante lagere scholen - duidelijk beter scoren als de openbare.

Maar je kunt natuurlijk (het niveau van) die Christelijke Protestante scholen, en ook andere (Openbare) scholen in NL (met jarenlange, sterke positieve invloed uit het Joods-Christelijke denken!) totaal niet vergelijken met Muslimscholen.
In het MO, N-Nigeria of Iran al helemaal niet, maar ook in het vrijere Indonesia. O.a. de 'inch'Allah' mentaliteit en zijn 'wegkijk'- en 'de ander is schuldig'- mentaliteit, heeft teveel zijn blijvende invloed op de pola pikir, de mindset.
Een gezonde, volwassen stevige Joods-Christelijke (van o.a. 'begin bij jezelf')- mindset/instelling/attitude - die helaas steeds meer verwatert - is alles bepalend voor de toekomst van een kind! Emoticon: Yes!

Your attitude determines your altitude

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Beras; wat Chinezen doen is meegaan met de rest. Ik woon in de directe omgeving van 2 hele grote industriele complexen (Jababeka en EJIP) met honderen fabrieken en evenzoveel eigenaren (Indonesisch en buitenlands). Men betaald allemaal minimumloon met aftrek van reiskosten, lunchkosten, verzekering, belastingen.. onder de streep blijft er weinig over.

Heeft niets te maken met Chinezen alleen,. En Koreanen zijn nog een streek slimmer: demonstraties voor loonsverhogingen? Okay, dan krijg je die, want wettelijk bepaald. 1 maand later fabriek dicht, want loonkosten zijn te hoog. Enkelen zitten nu in de omgeving van Purwakarta en zelfs hier in mijn omgeving staat tussen de bosgebieden een kledingfabriek. Lonen? 500.000 per maand na aftrek van alle lasten, 1 tot 1,5 miljoen minder als in Bekasi... dat x 1000.

Grote bek heeft de gemiddelde Indonesier, maar even nadenken wat er zou kunnen gebeuren en loonmatiging? Nee joh, ben je mal! Ook hier weer een chronisch tekort aan inzicht, als gevolg van achtergesteld onderwijs sinds grofweg 'Merdeka! Merdeka! Merdeka!'.

Gefeliciteerd!

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-02-2014 09:55 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Di Indonesia, BMW pun sudah memproduksi berbagai mobil seperti X1, X3, Seri 3 dan Seri 5.
Ik denk dat ze het assembleren , zoals het met de Toyota, Daihatsu , VW ook willen doen .
Ja, deuren vastschroeven en wielen eronder. Dat kan men hier wel. Daarom zit Mattel ook in Bekasi (Jababeka) de gemiddelde Indonesische werker daar hoeft alleen 1 beentje in te klikken of een hoofdje op de romp te duwen. Dat gaat prima. Moet men ineens een hele Barbie in elkaar duwen? Dan breekt er paniek uit. Te moeilijk lijkt het wel.

Ho Lee Fuk

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Beras; wat Chinezen doen is meegaan met de rest. Ik woon in de directe omgeving van 2 hele grote industriele complexen (Jababeka en EJIP) met honderen fabrieken en evenzoveel eigenaren (Indonesisch en buitenlands). Men betaald allemaal minimumloon met aftrek van reiskosten, lunchkosten, verzekering, belastingen.. onder de streep blijft er weinig over.

Ik had erover dat Chinesen hier in Medan die ver onder het minimumloon betalen.

De Indonesische grote bedrijven en/of staatsbedrijven hebben over het algemeen naar lokale maatstaven redelijke goede arbeidsvoorwaarden.

Voorbeeld:
Een chaffeur van een PTP (perkebunan) ging met pensioen na zn hele (arbeids)leven daar te hebben gewerkt. Zijn diensthuisje werd zijn HAKMILIK. Toen hij overleed werd dat huisje (destijds lelijk huisje) na 5 jaar door zijn weduwe voor bijna 1 miljard verkocht (landprijzen stegen fors). Zijn weduwe kreeg weduwe pensioen.

Ook gelden deze voorwaarden voor vele Pertamina personeelsleden en andere grote bedrijven. Dus al je voor grote bedrijven werkt, waarbij de wettelijke minimum lonen jaarlijks FORS stijgen, zal op een gegeven moment het hier beter gaan. Het binnenlands product zal dan forser groeien. Emoticon: Smile

Nu hoor ik hier over kampongs in de vergelegen gebieden van Indonesia en die tukangs becaks kunnen geen werk vinden. Zou jij een groot bedrijf daar willen neerzetten met o.a. distributieve problemen en niet goed opgeleide bevolking aldaar??? Wellicht en hopenlijk zal later daar veranderingen in komen.

Jullie willen tot nu niet antwoorden over groeiende middenklasse die het hier goed doen en aan de toekomst van hun kinderen denken. Ik denk dat dit aantal hoger is dat de totale bevolking van NL, BE en LUX...... Dus nogmaals een grote pluim voor Indonesia na Sukarno en Suharto tijdperk

MAJU REPUBLIEK INDONESIA Emoticon: I love it
Beras

zieleffe
User
spacer line

Ik weet van mijn zwager dat hij is met pensioen gegaan, maar werkt voor een contract van een jaar door.
Hij heeft een eenmalige pensioen van 50 juta ontvangen en dat is het.
Dus door werken tot dat hij niet meer kan en dan kan hij die contract niet meer krijgen en is dan afgewerkt, maar het geld is dan op, dus afhankelijk van zijn kinderen en dat is daar heel gewoon.. Emoticon: Angry

Dat geld besteed hij nu aan zijn kinderen die een hoge opleiding krijgen universiteit ,ze wonen in Bandung maar die zoon zit in Malang op school.
De dochter heeft al een diploma, tenminste ik heb foto's gezien zoals ze dat in Amerika ook doen zo'n afgestudeerde diploma uitreiking, met zo ronde schaal op hun hoofd op en een zwarte lange jurk aan, ik ken die namen niet................. Emoticon: Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Beras, Jababeka en EJIP noem je kampung ver weg? Ik zou even Googlen. Emoticon: Party!

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En om antwoord op je vraag te geven: ja, ik zou mijn fabriek verplaatsen. Chauffeurs zijn wat langer onder weg, en wat ik zou produceren kan iedere aap nog wel. Dat is dan ook wat gebeurd. 1000 werknemers 1 miljoen per maand minder geven is 1 miljard per maand. Nieuwe fabriek kost 6 miljard (inclusief verhuizing machinerie) en gaan met die banaan. Modaal terug in 6 maanden, dief van eigen dompet als ik in Bekasi zou blijven produceren.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Maar ik hoop dat je dat toch zelf ook wel in ziet.

Ho Lee Fuk

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun,

Yeetje Yerun, Ik had niet over specifieke plaatsen maar over het algemeen. Ik dacht dat Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.erwin ergens poste over een tukang becak die geen werk kan vinden omdat er geen grote fabrieken en/of bedrijven daar in de buurt zijn. Ook verwijzen ze hier naar de kampongs als je het hebt over verdeling van welvaart gerelateerd aan groeiende economie.

Nogmaals, als de middenklasse stijgt zal dat ten goede komen voor de gehele bevolking. Je kan toch niet verwachten dat iedereen direct kan profiteren van de welvaart.

Goed onderwijs voor iedereen komt ook ten goede voor dit geweldige Replubiek Indonesia Emoticon: Smile

Toegevoegd:

En om antwoord op je vraag te geven: ja, ik zou mijn fabriek verplaatsen. Chauffeurs zijn wat langer onder weg, en wat ik zou produceren kan iedere aap nog wel. Dat is dan ook wat gebeurd. 1000 werknemers 1 miljoen per maand minder geven is 1 miljard per maand. Nieuwe fabriek kost 6 miljard (inclusief verhuizing machinerie) en gaan met die banaan. Modaal terug in 6 maanden, dief van eigen dompet als ik in Bekasi zou blijven produceren.

hmmmmm...... Heb jij wel eens een vestigings onderzoek of feasibility study verricht voor een groot fabriek?? Komt echt veel meer bij kijken Yerun. Als BintangJan aan FORD voorstelt om een fabriek te openen in Alor hoef ik niet eens een feasibility study te verrichten......grapje......

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, je lult weer iets recht wat eigenlijk helemaal niet krom was.

Ho Lee Fuk

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Heb aan mijn vorige post wat toegevoegd Yerun.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Bintangjan stelt niks voor aan FORD.

Bintangjan is met pensioen en wil, als de gezondheid het toelaat, samen met mevrouw Bintang, nog jaren als toerist van RI genieten.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sterker nog, Ford wil helemaal geen fabriek in Indonesie vooralsnog.

Die eerder aangehaalde bedrijven zijn verhuisd van Bekasi naar Purwakarta en Kuningan. Had ik al geschreven. Je komt met onzin als Alor aanzetten. BULLSHIT.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pfffff laat ik even de boel in de steek om lekker met mijn duifje er uit te gaan.
Kom je terug en wat zien ik??????
Wederom allerlei vieze scheten van Beras Emoticon: Angry

Teveel om op te noemen, de Chinezen hebben het nu weer gedaan, eerst de Hollanders Emoticon: Confused
Beras jongen wordt het niet tijd om hulp te zoeken?

Er zit totaal geen lijn in je commentaar, je lijkt wel een zwabber, vandaag dit, morgen dat Emoticon: Yes!
Al je domme postings zijn zo tegenstrijdig als de pest en zo verdomd gemakkelijk te weerleggen met je eigen woorden Emoticon: Confused

Even tussen ons ssssst Emoticon: Yeah right! heb je dat nu zelf niet door Calimero Emoticon: Confused

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op 12-02-2014 14:08 schreef Yerun:
Sterker nog, Ford wil helemaal geen fabriek in Indonesie vooralsnog.

Die eerder aangehaalde bedrijven zijn verhuisd van Bekasi naar Purwakarta en Kuningan. Had ik al geschreven. Je komt met onzin als Alor aanzetten. BULLSHIT.

Ford kijkt wel uit, maar ik begrijp de grap van Beras. Hij weet waar Kalabahi ligt en jij kennelijk niet. Dus zoveel onzin is de Alor-opmerking van Beras niet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

BintangJan, hij noemde Alor in een reactie op een reactie van mij over Bekasi e.o. Dat is geen vergelijking, al poogt die Sumatraanse bosaap het weer recht te trekken uiteraard. Monggo zou ik dan zeggen.. al moet ik hier in de Pasundan eigenlijk mangga zeggen. Niet de vrucht trouwens. Dat is het Jogja in me, denk ik dan maar.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja ja het valt niet mee als aapjes uit een circus zich ineens moeten aanpassen aan hun natuurlijke omgeving.
Dan krijg je dit soort toestanden Emoticon: Blush

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.BintangJan,

Laat maar. Al eerder opgemerkt goed en grondig lezen schijnt moeilijk voor sommigen te zijn.

Over Chinesen begon Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe erover, dat ik aan Chinesen te danken heb voor de opleiding die ik gevolgd heb.......... tongje tjonge tjonge. Weer een opmerking van iemand die kennelijk meer weet over mij dan ikzelf. Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Nog een prettige avond verder,

Beras

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,318,873 topic views - 239,623 posts - 13,725 topics - 32,051 members - last post @ 05-07-2020 18:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

135,863,074 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com