indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Sorry....verkeerde titel.

Voor de muziekliefhebbers:

JavaJazz begint weer op 28 februari t/m 2 maart 2014.

Geweldige festival met beroemde internationale artiesten.
Initiatiefnemer en baas van dit festival heeft lang in NL gewoond.

Had de eer in het verleden dit concert te mogen bijwonen, geweldig was het.

Wie er zullen optreden: zie http://www.javajazzfestival.com/

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-02-2014 03:26 Beras wrote: Initiatiefnemer en baas van dit festival heeft lang in NL gewoond.
Aduh, daar gaan we weer Beras. Initiatiefnemer en baas van Java Jazz is Peter Gontha en Peter heeft maar 1 jaar in NL gewoond. Wijlen zijn vader woonde al lang in NL, dat klopt....in Diemen. Toevallig ken ik de familie.
ZIjn helper Paul Dankmeyer, de festival director, ken ik al vanuit mijn jeugd. Hij werkte voorheen voor Mojo en hielp het Northsea Jazz festival organiseren waar hij zijn expertise heeft opgedaan. Hij is echter een (Indische) Nederlander die pas sinds de geboorte van het Java jazz festival naar RI is verhuisd en werkt inmiddels al jaren voor Peter Gontha.
Zo, even een update.

Maar wel goed dat je er even op hebt gewezen want het is qua organisatie en programma top. (Moest echter toch weer een Nederlander aan te pas komen.)

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Titel aangepast.

It's only kinky the first time.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Wat leuk YogYa dat je de familie kent. Dacht dat Peter zelf in Den Haag had gewoond en gewerkt en een diploma aldaar hebt behaald, kan me vergissen hoor......

Ja, inderdaad een Hollander als "Program director" , ga jij daarheen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YogYa-Bali??.

Geweldig toch Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YogYa dat een Nederlander voor een Indonesier werkt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Peter heeft inderdaad een diploma gehaald in NL (weet niet of dat in A'dam of Den Haag was, zijn tante woonde in Den Haag en was er vaak) en dat was de reden dat Bambang Suharto hem wel kon gebruiken voor de opbouw van zijn imperium daar Peter destijds nog éénoog was in het land der blinden. In 1981 nog op stap geweest met hem in het toenmalige Hilton hotel bij Semanggi. Anyway, hij heeft maar kort in NL gewoond en gestudeerd. Zijn 2 jongere (half)broers en zusje hebben (en wonen nog) altijd in NL.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-02-2014 03:57 Beras wrote: Geweldig toch Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YogYa dat een Nederlander voor een Indonesier werkt.
Dat doe ik ook wel eens. Niets mis mee.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Op 07-02-2014 04:02 schreef Yogya-Bali:
Peter heeft inderdaad een diploma gehaald in NL (weet niet of dat in Adam of Den Haag was, zijn tante woonde in Den Haag en was er vaak) en dat was de reden dat Bambang Suharto hem wel kon gebruiken voor de opbouw van zijn imperium daar Peter destijds nog éénoog was in het land der blinden. In 1981 nog op stap geweest met hem in het toenmalige Hilton hotel bij Semanggi. Anyway, hij heeft maar kort in NL gewoond en gestudeerd. Zijn 2 jongere (half)broers en zusje hebben (en wonen nog) altijd in NL.

Bimantara kon hem inderdaad goed gebruiken niet omdat hij een diplomatje had gehaald in NL maar meer denk ik omdat hij een bliksem carriere had gemaakt bij de City Bank en later American Express. Als hij bleef varen op de Holland America Line of bleef werken voor Shell Den Haag was zijn carriere mischien anders verlopen.

Peter was often in the media spotlight when he was a top executive in the Bimantara Group (1983-1998). Earlier he had worked for Shell (Holland; 1970-1975 ), Citibank (assistant vice president for Jakarta, Athens, Kuala Lumpur, New York, 1975-1979) and American Express Bank (vice president and operational chief for Japan, Hong Kong, Korea, Taiwan, the Philippines, Malaysia, Singapore and Indonesia; 1979-1983.

Bimantara, owned by the family of former president Soeharto, was reportedly so impressed by this man that it offered him a job. Peter accepted the offer and joined Bimantara in 1983.

""The late Alex Frans took me back to Indonesia. He was the father-in-law of Adrie Subono. I worked at Citibank, then in Amex in New York. Later I was stationed in Hong Kong. While I was working in Hong Kong, I was approached to join Bambang Tri's (chairman of Bimantara) company,"" Peter said.

Echter niet zo belangrijk al het bovenstaande,

Ik zou zeggen, members hier, ga naar het Jazz Festival met internationale top artiesten.
Een genot om erbij te zijn.....Veel plezier!

Groetjes,
Beras

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Frappant als men dit topic weer overlees. Ik lees een naam genoemd door Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YogYa en ik lees hier een andere Indonesische bekendheid in het ge-quote artikel.
1 heeft Java jazz en die andere heeft Java Musikindo. Emoticon: Smile .....ook toevallig, beiden music promotors, beginnende met het woord Java. Emoticon: Smile

Hebben ze toevallig ook iets te maken met Habibie?

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Ben er in 2006 geweest, was echt fantastisch. Jammer dat ik dit jaar niet kan.

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,648,641 topic views - 222,990 posts - 13,504 topics - 16,540 members - last post @ 21-10-2017 22:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

91,140,732 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com