indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet niet meer in welke context we het hier ooit eens over gehad hebben.
Zie bijgaande link over vrouwenbesnijdenis.
http://www.nu.nl/buitenland/36(...)ker-dan-gedacht.html

Hieronder het deel waar het om gaat:
Ook in AziŽ zou er in islamitische landen worden besneden. Met name in IndonesiŽ en MaleisiŽ wordt de praktijk in grote aantallen uitgevoerd . Volgens de Universiteit van MaleisiŽ is 94 procent van de Islamitische vrouwen in dat land besneden.

Vrouwenbesnijdenis wordt door de Verenigde Naties als een schending van de mensenrechten en een ernstige vorm van geweld tegen meisjes gezien.
Donderdag 6 februari is de Internationale Dag tegen Vrouwenbesnijdenis.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pffff dat gaat een discussie opleveren die zijn weerga niet kent.

Ik ben benieuwd of de idioot Beras nou ook zijn posting eindigt met "Hidup Indonesia" Emoticon: Angry

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.nujij.nl/overig/man(...)agina.26995605.lynkx
Zonder geloof of leefwijze maar met een borrel op, snijden ze nog wel met een snoeischaar.
Nu ben ik benieuwd hoe ik aan een plaatje kom met een snoeischaar en een vagina.....???? Emoticon: Emoticon: Puh! Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Laat maar Ziel, zonder plaatje is het duidelijk zat, volgens die dorpsidioot Beras "Hidup Indonesia" Emoticon: Party!
Ook die vent afschieten.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Op 06-02-2014 10:37 schreef Malam:
Ik ben benieuwd of de idioot Beras nou ook zijn posting eindigt met "Hidup Indonesia" Emoticon: Angry

Weet er niet zo veel van. Wat ik wel weet is dat Indonesie vrouwenbesnijdenis heeft verboden . En dan kan je wel zeggen Hidup Indonesia....

Wil voor zulke zware onderwerpen geen vergelijkingen trekken, maar links inhalen, door rood licht rijden, corruptie (ook op grote schaal) etc.......allemaal verboden.

Dus beter de mensen opvoeden en hopen maar dat al die corrupte lui schoongeveegd, ook in de onderwijs sector, dan gaat het mischien beter.

Heb net met een Dr. muda (moslim vrouw) hierover gesproken, loopt volgens mij nog stage, en ze zei dat het volgens de Islam eigenlijk ook verboden is. Zij was dus niet besneden. Ouders beiden academici.

Zo Malam Jawa Sunda, your turn Sir......

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Weet er niet zo veel van(eigen woorden), klopt dorpsidioot, vandaar dat je oordeel op niets is gebaseerd, net als al je zogenaamde wetenschap t.a.v. IndonesiŽ kloothommel.
Uit al je postings blijkt dat je het verstand hebt van een mongoolse baviaan, je tracht hier alleen maar de boel op te kloten goorlap.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Theorie en Praktijk........ Welkom in IndonesiŽ!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Ik ben benieuwd of de idioot Beras nou ook zijn posting eindigt met "Hidup Indonesia"

Hij wil dat ik discussieer maar ik moet mijn mond houden......vreemde gedachte...

In een andere topic zei Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam

Dus hou je sjakies, ik heb je gewaarschuwd, geen haarlemmerdijkies, off topic en je bent mijn. Emoticon: Bye bye

Ok malam, dan gaan we maar weer on topic:

1. Is volgens de islam vrouwenbesnijdenis verboden , ja of nee?
2. Heeft Indonesie dit officieel verboden , ja of nee?

EN, is beter onderwijs en goede voorlichting dan niet een goed wapen om er tegen te vechten?

Groetjes,
Beras

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 06-02-2014 12:37 schreef siebjans:
Theorie en Praktijk........ Welkom in Indonesi�

Beras zie bovenstaande! Nogmaals ; Welkom in IndonesiŽ Emoticon: Bye bye

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Zijn de "huisjes" a 25 juta inmiddels klaar of is met de bouw begonnen Emoticon: Confused
Enfin, on topic;

Er wordt gezegd 94%, dat is de werkelijkheid waarschijnlijk! (ook in RI zal dat in de buurt komen!)

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Ja ja ja Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.SeibJans, een foute gedachte als je zegt....ah help toch niet..... Dan ben je een doetje.

Je moet de mentaliteit van Jokowi en Ahok hebben, problemen probeer je zo goed op te lossen. Niet lullen maar actie.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Idd dit gaat blijkbaar een vette disucusie opleveren.

On 06-02-2014 11:53 Beras wrote:

[quote removed]

Weet er niet zo veel van. Wat ik wel weet is dat Indonesie vrouwenbesnijdenis heeft verboden . En dan kan je wel zeggen Hidup Indonesia....

Wil voor zulke zware onderwerpen geen vergelijkingen trekken, maar links inhalen, door rood licht rijden, corruptie (ook op grote schaal) etc.......allemaal verboden.

Dus meer de mensen opvoeden en hopen maar dat al die corrupte lui schoongeveegd, ook in de onderwijs sector, dan gaat het mischien beter.

Heb net met een Dr. muda (moslim vrouw) hierover gesproken, loopt volgens mij nog stage, en ze zei dat het volgens de Islam eigenlijk ook verboden is. Zij was dus niet besneden. Ouders beiden academici.
Wat moet je er verder van weten? Het is bewust een beschadiging aanbrengen zoawel fysiek als mentaal. Die vergelijkingen vind ik echt niet kunnen. Een deel van de posting begrijp ik niet.
Het is verboden? Daar hebben we dan veel aan.
Het is "eigenlijk" verboden? Dat is nog erger.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Volgens mijn info zijn alle hedendaagse rechtscholen en de meeste hedendaagse muslimgeleerden van de islam zijn het mee eens dat zware vormen van vrouwenbesnijdenis door de islam verboden zijn en zelfs strafbaar is.

Indonesia heeft officieel (bij wet) vrouwenbesnijdenis verboden.Het officiele standpunt van de regering is dus duidelijk. Dit is te prijzen zelfs.

Dat dit op grote schaal gebeurt (net als mijn bovenstaande vergelijking met corruptie) en je wilt er iets tegen aan doen dan moet je toch in actie komen.

Welke acties dan??? Wat denk jij Anne Mieke, Malam, Zieleffe en Siebjans en anderen????

simpati
User
spacer line

Welke acties dan???
We zouden eens kunnen beginnen met de zwijnen die dit flikken en toelaten te CASTREREN , het beste is meteen ook die smeerlappen die met kinderen trouwen, dat gebeurt ook nog steeds omdat de geboortedatum van deze kinderen even gewijzigd wordt in de KARTU KELUARGA

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Kan iemand mij vertellen of dat ook in de Sharia-wet verplicht is om vrouwen te

verminken? ( besnijdenis)... triest voor de vrouwen in Atjeh dan..... Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ruim twee jaar geleden was ik in Bau Bau (pulau Buton, ZO Sulawesi) waar ik een jong meisje (ergens tussen de 8 en de 10 volgens mij) ontmoette in vol ornaat die die avond besneden zou worden. Mama ging met haar op pad om foto's te maken (...) Ik raak dat beeld en die gedachte niet kwijt.
.
Of het standpunt van de regering te prijzen is betwijfel ik als ze er willens en wetens nik aan doen. En nogmaals verbieden en strafbaar stellen maar er niks meer doen daar heb je ook niks aan. Het zouden de inmiddels volwassen vrouwen moeten zijn die hier iets mee kunnen maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ook een heel genant onderwerp is om voor te strijden. Die 94% in het artikel kan ik me overigens niet voorstellen maar ik heb zeker geen tegenbewijs.
Een collega is actief binnen Amnesty International ik zal eens vragen hoe zij daar in staan.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Die 94% in het artikel kan ik me overigens niet voorstellen maar ik heb zeker geen tegenbewijs.

Je haalt mijn woorden uit mijn mond maar Ik wou het niet zeggen anders wordt ik weer aangevallen .....Denk wel dat het veel gebeurd in "rural areas" en dus nogmaals, dit is mijn mening, goed onderwijs en voorlichting is nodig om er wat aan tegen te doen. Ook hier weer, het heeft tijd nodig.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee, geen goed onderwijs en voorlichting maar een mentaliteitsverandering desnoods met dwang.
Die 94% kan ik mij niet voorstellen om het feit dat wij ons dit in het westen niet kunnen voorstellen. Ik zeg ook niet dat het niet zo is, dat is niet aan mij.
Bau Bau is overigens geen rural area en dan weet ik het weer niet van die 94%. Het is ook nogal voor vrouwen op volwassen wat om daarover te praten en om er langzaam achter te komen dat het niet normaal is. Daar zit 'm ook meteen de knup omdat zij zijn opgegroeid met het idee dat het bij geloof, cultuur etc hoort.
In tijd nodig hebben geloof ik niet.Ik vind juist dat sommige dingen in Indonesie steeds "achterlijker" worden

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 06-02-2014 14:48 schreef Anne Mieke:
Nee, geen goed onderwijs en voorlichting maar een mentaliteitsverandering desnoods met dwang.
Die 94% kan ik mij niet voorstellen om het feit dat wij ons dit in het westen niet kunnen voorstellen. Ik zeg ook niet dat het niet zo is, dat is niet aan mij.
Bau Bau is overigens geen rural area en dan weet ik het weer niet van die 94%. Het is ook nogal voor vrouwen op volwassen wat om daarover te praten en om er langzaam achter te komen dat het niet normaal is. Daar zit m ook meteen de knup omdat zij zijn opgegroeid met het idee dat het bij geloof, cultuur etc hoort.
In tijd nodig hebben geloof ik niet.Ik vind juist dat sommige dingen in Indonesie steeds "achterlijker" worden

Tja je mindset (beÔnvloed door het grootste kwaad hier op aarde: religie) daar begint elke KEUZE mee.
In India worden de meeste (Hindu, Muslim) vrouwen ook gecastreerd, ipv de mannen.
Gewoon vuile egoisten, rampepoten, blinde neukers en mis(selijke) bruikers van het zwakke geslacht zijn veel mannen, want een castratie voor mannen is veel minder ingrijpend als voor vrouwen. Emoticon: Angry Emoticon: Stupid

Your attitude determines your altitude

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-02-2014 12:38 Beras wrote:

[quote removed]

Hij wil dat ik discussieer maar ik moet mijn mond houden......vreemde gedachte...

In een andere topic zei Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam

[quote removed]

Ok malam, dan gaan we maar weer on topic:

1. Is volgens de islam vrouwenbesnijdenis verboden , ja of nee?
2. Heeft Indonesie dit officieel verboden , ja of nee?
Groetjes,
Beras

Je kan me rug op klootzak, met jou is niet te praten.
Niets maar dan ook niets kan rechtvaardigen om in geslachtsdelen van kinderen te snijden klootzak.
Ieder land die daar niet tegen op treedt is het niet waard zich een land te noemen wat modern is klootzak.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Is het allemaal wel waar? Toen mijn dochtertje drie dagen oud was, kwam de arts van de geboortekliniek naar me toe om te zeggen dat ze al gaatjes in haar oren hadden gedingest (weet niet hoe dat heet). Daar was ik het niet echt mee eens, maar tja, het moet hier nou eenmaal, kennelijk. `En,' sprak hij met een enorme smile, `we hebben haar ook al besneden.' Toen hij zag dat ik um aan wilde vliegen, zei hij, `Rustig maar, we zijn geen monsters. We leggen er een watje op, vervolgens maken we een sneetje in dat watje, en dan kunnen we in ons rapport zetten dat ze besneden is.' Hij had de grootste lol. Ik kon ook weer glimlachen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor diegenen die niet precies weten wat het inhoudt en waar het toe dient (...) hieronder een opsomming van een dame aan de universiteit van Gent.
Het waarom is eigenlijk niet relevant maar staat ook hieronder beschreven. Het zou niet als zodanig in de Koran worden omschreven (en wat mij betreft maakt het niet of het er nu wel of niet in staat. We leven in 2014, dat zou al reden genoeg moeten zijn om het te schrappen)

1. Wat is vrouwenbesnijdenis

Men spreekt in de Engelse literatuur van "Female Genital Mutilation" of kortweg FGM , een term die aangeeft dat het hier om een verminking gaat. De leeftijd waarop de besnijdenis uitgevoerd wordt, varieert naar gelang van de geografische regio en kan plaatsvinden een paar dagen na de geboorte, in de kindertijd, in de puberteit of zelfs bij volwassen vrouwen. Er bestaan verschillende classificaties van soorten vrouwenbesnijdenis. Het UNFPA (United Nations Fund for Population Activities) en de WHO (World Health Organisation) onderscheiden volgende categorieŽn [1,2] :
■Type 1: wegsnijden van de voorhuid (al dan niet met geheel of gedeeltelijk verwijderen) van de clitoris;
■Type 2: wegsnijden van de clitoris met gedeeltelijk of volledig verwijderen van de labia minora (kleine schaamlippen);
■Type 3: gedeeltelijk of volledig wegsnijden van de externe genitaliŽn en het samen naaien/versmallen van de vaginale opening ('infibulatie', ook soms 'faraonische besnijdenis' genoemd).
■Type 4: andere handelingen, zoals het aanprikken, doorprikken of doorsnijden, uitrekken of verbranden van de clitoris, het afschrapen van het weefsel rond de vaginale opening, het insnijden van de vagina, het inbrengen van bijtende stoffen of kruiden in de vagina om bloeding te veroorzaken en de vaginale opening te verstrakken.

De gevolgen voor de gezondheid van de vrouw, op korte en lange termijn, hangen af van het soort besnijdenis. Onmiddellijk na de uitvoering kunnen onder meer infecties, bloedingen en ulceraties (verzweringen) optreden van de behandelde delen. In het ergste geval kan dit de dood voor gevolg hebben. Op lange termijn treden onder meer urinaire incontinentie op, cysten, abcessen, vorming van littekenweefsel, pijnlijke seksuele betrekkingen, problemen bij de bevalling, enz. Ook op psychologisch vlak kan de besnijdenis voor de vrouw zeer traumatiserend zijn en op lange termijn aanleiding geven tot onder meer angstaanvallen en depressies.
--------------------------------------------------------------------------------

2. Waarom wordt vrouwenbesnijdenis uitgevoerd [3]

De WHO en UNFPA vernoemen een aantal redenen die door families aangebracht worden voor het uitvoeren van vrouwenbesnijdenis:
■Psycho-seksuele redenen: men zegt dat men op die manier de maagdelijkheid van de vrouw voor het huwelijk wil verzekeren, en dat men haar vruchtbaarheid en het mannelijk seksueel genot na het huwelijk wil verhogen.
■Socio-culturele redenen: vrouwenbesnijdenis wordt vaak gezien als onderdeel van een soort initiatieritueel van een meisje dat vrouw wordt.
■HygiŽnische en esthetische redenen: in sommige culturen worden uitwendige vrouwelijke genitaliŽn als lelijk en vies beschouwd. Verwijderen ervan wordt aanzien als bevorderend voor hygiŽne en esthetische aantrekkelijkheid.
■Socio-economische redenen: in tal van gemeenschappen waarin vrouwen afhankelijk zijn van mannen voor hun levensonderhoud, is vrouwenbesnijdenis een voorwaarde voor een huwelijk.
■Religieuze redenen: vrouwenbesnijdenis wordt doorheen diverse religies toegepast, en komt dus voor bij sommige muslims, christenen, joden, kopten, Afrikaanse religies enz. Vaak wordt verwezen naar - vermeende - religieuze redenen voor vrouwenbesnijdenis. Verderop in deze tekst worden een aantal vermeende argumenten besproken en weerlegd vanuit de Koran en Sunnah.

Hier kan aan toegevoegd worden dat sommigen van vrouwenbesnijdenis hun beroep gemaakt hebben. Omdat dit gebruik hen brood op de plank brengt, zetten zij extra druk op hun gemeenschap om meisjes te laten besnijden
.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-02-2014 16:03 guna2 wrote:
Is het allemaal wel waar? Toen mijn dochtertje drie dagen oud was, kwam de arts van de geboortekliniek naar me toe om te zeggen dat ze al gaatjes in haar oren hadden gedingest (weet niet hoe dat heet). Daar was ik het niet echt mee eens, maar tja, het moet hier nou eenmaal, kennelijk. `En,' sprak hij met een enorme smile, `we hebben haar ook al besneden.' Toen hij zag dat ik um aan wilde vliegen, zei hij, `Rustig maar, we zijn geen monsters. We leggen er een watje op, vervolgens maken we een sneetje in dat watje, en dan kunnen we in ons rapport zetten dat ze besneden is.' Hij had de grootste lol. Ik kon ook weer glimlachen.

Zelfs dat had ik nooit met mijn kind laten gebeuren klootzak.
Mijn kind klootzak

Glimlachen achter af lul met vingers??????
Wees er maar trots op, je hebt je kind niet goed beschermd zakkenwasser Emoticon: Blush

Watten er tussen?????? Klootzak?
Man man wat een lul ben je, bovendien geen kinderen waard,

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Er is een NL-organisatie die zich hiervoor inzet. Mischien kan Je Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke eens bij hun informeren wat ze doen en hoe ze er tegen aan kijken.

http://www.onemen.org/werkveld(...)n/vrouwenbesnijdenis
Ik zie op hun website dat onderwijs ook een punt is.

En als de mensen hier verkeerregels negeren en mensen doodrijden is het dan niet erg???? Ook hier zijn o.a. goede opvoeding en voorlichting nodig om die mentaliteitsverandering, waar je over had Anne Mieke, te bewerkstelligen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam, je kan wel zo reageren, maar je geeft "geen visie wat tegen te doen" dan kan jij beter je mond houden??

Jullie kunnen wel "kankeren' tegen Indonesie maar het regeren van zo'n land is tig-keer moeilijker dan een kikerlandje als Nederland. En er moet hier veel veranderen maar dat heeft tijd nodig. En het zal veranderen.

Je kan al die ouders in NL die hun dochters laten besnijden op pakken (of ophangen zoals enkelen hier zeggen) maar is het probleem dan uit de wereld??

Groetjes,
Beras

ps:

Maak een Vuist tegen Vrouwelijke Genitale Verminking
In het noorden van Nederland is een organisatie opgericht die de vrouwenbesnijdenis een halt wil toeroepen. De organisatie: Maak een vuist tegen vrouwelijke genitale verminking. Naast het proberen te stoppen van de besnijdenis moet de organisatie ook informatie verstrekken aan bijvoorbeeld medici en leraren. Als een leraar bijvoorbeeld hoort dat een jong meisje uit ťťn van de risicolanden een speciaal feest is beloofd, dan moeten er minimaal alarmbellen gaan rinkelen. Vanzelfsprekend krijgen ook meisjes uit deze landen ďgewoneĒfeesten, maar het kan ook een signaal zijn dat er een besnijdenis volgt met daarop volgend de plichtplegingen die staan voor iets ĎeerbaarsĒals vrouwenbesnijdenis.

http://mens-en-samenleving.inf(...)is-in-nederland.html

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Annemieke, 'mooi' stukje... mag ik even braken. Daar wil je toch niet bijzijn, niet te filmen...

Alleen dat zinnetje tenslotte: "...bij sommige muslims, christenen, joden, kopten, Afrikaanse religies enz." Hm en mag ik nu daarover ook even kotsen?

Teneerste, 'bij sommige Muslims'... noemt die WHO honderden miljoenen Muslims... 'sommige'? Emoticon: Angry
Ten tweede, 'bij Christenen, Joden, Kopten...' mag ik daar even, ook na een kotsneiging, de volgende plaatjes bijvoegen: Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud (payoff daarbij: b e l a c h e l i j k ! )
Maar ook weer begrijpelijk, Emoticon: Stupid want de WHO, onderdeel van de Bilderbergers en Vrijmetselaars (de rijke elite die streeft naar de Nieuwe Wereld Orde) moet natuurlijk liefst wat politiek correct blijven en vooral 'sociaalvoelend' (om mensen nog meer te misleiden) ondersteund door 'nette', hoewel te vaak (niet-) wetenschappelijke 'feiten'info, denk aan de kolder rond de zgn. 'Global Warming', de 'Vogelgriep' enzovoort.

Your attitude determines your altitude

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,807 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 04:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,371,882 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com