indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Daar gaan we weer:

Een 15-jarige scholiere heeft met de Honda CRV van papa / mama op de terugweg van school naar huis een zwaar ongeluk veroorzaakt. Ongeluk gebeurde op de provinciale weg Denpasar - Gilimanuk in Mengwi / Mangapura. 3 motorfietsen en een auto werden door de minderjarige muts zonder rijbewijs geramd. Verder reed ze door na het ongeluk en moest na een achtervolging door andere weggebruikers tot stoppen gedwongen worden.

Bijzonder is verder dat de vaste chauffeur meereed in de wagen op de passagiersstoel. Maar, uit angst voor het kind van de baas, heeft hij ingestemd om haar zelf te laten rijden.

Gezien het "rechtssysteem" in RI zal de chauffeur waarschijnlijk straks de grootste Sjaak zijn.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het zal even een storm van verontwaardiging opleveren en de media beheersen.
Net als de 13 jarige zoon van Ahmad Dhani die 7 mensen de dood in joeg.
Er worden dan allerlei maatregelen getroffen waar geen bal van terecht komt, daarna is het weer snel vergeten
Dit geval is een stuk simpeler, de chauffeur is de zondebok.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Zo ook in Thailand 2 jaar geleden:

Red Bull heir Vorayuth Yoovidhya pays $97,000 to family of man he is alleged to have killed with a $1M Ferrari

BANGKOK, Thailand ó The billionaire family of a Red Bull energy drink heir accused of killing a police officer in a hit-and-run accident paid the officerís siblings about $100,000 in a deal aimed at avoiding a civil lawsuit, police said Wednesday.

Vorayuth Yoovidhya, 27, is charged with driving a Ferrari that struck the officer and dragged his body down a Bangkok street earlier this month.

The Yoovidhya family paid the officerís siblings 3-million baht ($97,000) last week, police Lt. Col. Viradon Thubthimdee said. He said the settlement will protect Vorayuth from a civil lawsuit .

Expats vonden dit maar vreemd of zelfs idioot. Maar veel Thais reageerden anders, nl als justitie, family en de verdachte een deal sluiten waarbij vooral de family accoord gaat wat kan je eraan doen? Bij verkeersongelukken zonder dodelijke afloop wordt ook meestal een deal afgesloten, schadevergoeding (al dan niet door verzekeraar) en eventueel boete.

En reken maar dat Thai politie generaals en colonels ook enveloppen onder de tafel hebben gekregen.

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sorry Beras, weer niet relevant wat er in Thailand gebeurd. Dit is een minderjarige die mensen vermoord heeft. Al meerdere keren gebeurd, in de afgelopen jaren. Dit kind mag niet achter het stuur zitten, maar AEB gaf het antwoord al, chauffeur is te bang om nee te zeggen tegen diegene die zijn salaris betalen. Tja, zo werkt het hier.

Wat een volwassene in Thailand met een te dure auto doet? Geen idee, niet relevant ook. Het afkopen van vervolging probeerde Ahmad Dani ook voor zijn zoon door de families te paaien, maar de openbaar aanklager zei daarop: niets mee te maken, de staat begint een zaak. En dat is nu in behandeling.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

In een hit-and-run accident een politie man gedood. Hij wou vluchten omdat hij cocaine heeft gesnoven en in bezit had. Ook erg zou ik zeggen.

In beide zaken onrechtmatig deelnemen aan het verkeer met dodelijke afloop en in het Thaise voorbeeld wellicht opzettelijk (moord).

Dat het Indonesische openbare ministerie een zaak begint is dus vergeleken met Thailand hier nu stukken beter, m.a.w. het rechtsgevoel hier is dus verbeterd en hukum=hukum, ONGEACHT wie je bent.

We zullen afwachten hoe de veroordeling danwel uitspraak zal zijn in de zaak van de zoon van Ahmad Dani. ik vraag me af of het openbare ministerie een CIVIELE zaak start of een zaak start onder de criminal law.

In NL zijn is de wet al veranderd dacht ik. Sommige zaken in de oude verkeerswet vallen nu onder de criminal law.

Later toegevoegd:
Ik wens het openbaar ministerie veel succes toe in deze trieste zaak. Wat als bijv. een volwassene zonder rijbewijs of rijbewijs is verlopen een dodelijk ongeluk verzoorzaakt. Ik hoop dat die Jaksa een veroordeling onder de criminal law kan bewerkstelligen alhoewel dat kind aan het verkeer deelnam. Dat kan hij of zij "gengsi" zijn omdat wellicht zijn/haar naam dan vermeld zal worden in de jurisprudenties als de wet niet wordt gewijzigd..... Emoticon: I love it . Dan nog als dat kind veroordeeld wordt vraag ik me af wat de maximale straf hier is voor kinderen tussen 12-16 jaar

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

simpati
User
spacer line

De chauffeur zal waarschijnlijk geen Balinees zijn of van een lagere KASTE en mag geen neen zeggen tegen zo'n snotaap die misbruik maakt van haar positie.
Te hopen is dat die chauffeur de kans krijgt om te vluchten maar waarschijnlijk zit hij al achter de tralies.

Martinus
User
spacer line

Beras je had het over de over een veranderde verkeerswet?
Wel dan zal ik je even iets persoonlijk laten weten. Mijn vrouw is op 30 juni 2012 overreden
door een SHOVEL op voetgangers-oversteekplaats op de Coolsingel in Rotterdam en daaraan overleden. De rechtszaak tegen de chauffeur is nu pas lees goed 11 Maart a.s. voor een meervoudige kamer van 08.00 uur > 13.00. Het OM gebruikt art.6 uit de wegenverkeerswet wat volgens hen het zwaarste artikel is. We zitten in angst en vreze wat
de strafeis zal zijn. als het een werkstraf van ? zal zijn zal het ons niet verbazen, dit is de rechtsgang tegenwoordig in ons Fijne Holland.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

martinus; uiteraard spijtig.

Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.

http://www.wetboek-online.nl/wet/WVW/6.html

Maar ik neem aan dat die bestuurder geen minderjarig kind was zonder rijbewijs.
Buiten dat is het volgens mij zo in Nederland dat als je een fiets tegen je auto krijgt, je als automobilist altijd minimaal 50% aansprakelijk bent. Dat is vreemd, want als iemand zijn fiets voor mijn auto zou gooien, ben ik de sjaak. Nu is het rechtssysteem in Nederland stukken beter dan in Indonesie, maar dat is toch een redelijk groot gat om iemand gruwelijk te pakken.

Het maakt jouw leed natuurlijk niet minder...

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Yerun ik ken dit trieste verhaal, als je zo over de Coolsingel gaat rijden dan ben zonder zicht een potentiŽle moordenaar.
Martinus zijn vrouw was 73 en stak over op het zebrapad, die klootzak kon ze helemaal niet zien met die graafbak met materiaal voor zijn snuffert.
En dan een werkstraf Emoticon: Angry

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Aah, een echte graafmachine. Moet zo'n ding niet gewoon op een oplegger of zo staan? Tussen moeten en 'moeten' zit en groot verschil, maar met enig verstand... zou ik bij 'moeten' ook kiezen voor een oplegger.

spacer line  

Wat dat betreft is het systeem van "volksrichting" / "het recht in eigen hand nemen" of op zijn Indonesisch "di massa", wel een mooie oplossing.

Zakkenrollers, motor- en/of telefoondieven, inbrekers, dronken chauffeurs, kinderlokkers / pedofielen, ze worden hier helemaal kreupel (of dood) geslagen door de locals als ze "op heterdaad" betrapt worden. Politie arriveert natuurlijk "te laat" of kijkt vanaf afstand toe en het "recht heeft gezegevierd".

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AEB; ja, dat te laat aankomen heeft soms het effect dat ze te laat zijn. Goh Emoticon: Clown

Heb het eens meegemaakt in Senen (hartje Jakarta) toen ik daar op de bus wachtte. Er sprong iemand de halte uit, die zette het op een lopen. Had echter net een vrouw gerold.. er riepen er een paar maling en de halve bushalte + tukang ojek + buurtbewoners erachter aan. Hij kwam zeker 100 meter. Emoticon: Laugh out loud

Zelf heb ik het meegemaakt dat ik gerold was in de busway, dader liet echter mijn telefoon per ongeluk vallen. Dat leverde hem wat rake klappen op van diverse passagiers, waaronder ikzelf (ooh jee, lees me de les maar jupje en anderen). Bij de eerste halte eruit door de satpam van de TransJakarta. Dat ging ook niet zachtaardig. Emoticon: Cooool

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-02-2014 01:50 Yerun wrote:

Zelf heb ik het meegemaakt dat ik gerold was in de busway, dader liet echter mijn telefoon per ongeluk vallen. Dat leverde hem wat rake klappen op van diverse passagiers, waaronder ikzelf (ooh jee, lees me de les maar jupje en anderen). Bij de eerste halte eruit door de satpam van de TransJakarta. Dat ging ook niet zachtaardig. Emoticon: Cooool

Dat je hulp kreeg verwonderd me ten zeerste. Las hier op dit forum dat de xenofobie in IndonesiŽ zo erg was dat je als orang asing altijd het onderspit moest delven. Het kon zelfs gebeuren dat de dieven een handje geholpen werden in deze situatie.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hehehe, daar gaan we weer Sapo. Kan je het niet rechtstreeks dan is het wel met een omweg via een ander (kekanak-kanakan) .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Inderdaad, en als er iets uit het toetsenbord komt gaat het altijd over een persoon.

Dat was off-topic.

Ontopic, het is de situatie die zich voordoet. Kan me goed voorstellen dat Yerun bijstand kreeg.

Where there is a will there will be relatives.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-02-2014 03:16 Yogya-Bali wrote:
Hehehe, daar gaan we weer Sapo. Kan je het niet rechtstreeks dan is het wel met een omweg via een ander (kekanak-kanakan) .

Hoezo? Ik hoor gewoon twee tegenstrijdige uitspraken. Ik mag toch wel gewoon om informatie hierover vragen. Dit is toch een informatief forum?

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-02-2014 03:21 Anorak wrote:

Ontopic, het is de situatie die zich voordoet. Kan me goed voorstellen dat Yerun bijstand kreeg.

Ah, het verschilt dus per situatie. Leg uit.
MODERATOR BREAK

Kom je weer zuigen? Ik zie 2 postings die niet over het onderwerp gaan maar over de man. Stoppen of ik help je een handje, dit onderwerp is in een ander topic stevig aan de orde geweest.

Placed by oyibo @ 26-02-2014 03:27

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

sapo; dat hoeft niet uitgelegd te worden, tenzij je achterlijk bent.

Maar bij deze; als je als buitenlander 1 foutje maakt, kun je hier zwaar voor boeten, veel zwaarder als een 'inlander' (ze noemen zichzelf zo, pribumi , dat is zijn niet mijn woorden) zou moeten boeten. Als je vervolgens niets fout doet en je bent het slachtoffer, dan word je gewoon geholpen natuurlijk.

En ook dit is generaliserend, maar goed, dat ga ik niet allemaal weer eens noteren. Als je spijkers op laag water zoekt vind je ze natuurlijk. Sterker nog, al lagen ze onder in een waterput zou je ze nog vinden, niet?

spacer line  

On 26-02-2014 04:27 Yerun wrote:
zwaarder als een 'inlander' (ze noemen zichzelf zo, pribumi , dat is zijn niet mijn woorden) zou moeten boeten. Als je vervolgens niets fout doet en je bent het slachtoffer, dan word je gewoon geholpen natuurlijk.

Inlander was de term die door de Nederlandse kolonialen werd gebruikt om een pribumi (de oorspronkelijke bewoners van Nusantara ) te duiden.
Had en heeft een negatieve connotatie .

Het is waar dat je als orang turis geholpen wordt door de gewone mensen , door je buren , omstanders .
Daar kan ik meepraten .
Het kan anders zijn als je fout was of een verkeersovertreding of per ongeluk de wetten overtrad omdat je als buitenlander het niet weet (?).

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-02-2014 10:39 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Het kan anders zijn als je fout was of een verkeersovertreding of per ongeluk de wetten overtrad omdat je als buitenlander het niet weet (?).

Fout Surya, had moeten zijn "Dat je als buitenlander altijd het onderspit delft" Emoticon: Blush

Daar heb ik namelijk ervaring in, en velen met mij. Emoticon: Blush

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,707,739 topic views - 228,240 posts - 13,631 topics - 19,471 members - last post @ 25-09-2018 14:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,796,265 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com