indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

door het reisbureau werd mij medegedeeld dat de vliegtickets van SQ niet meer worden uitgereikt.
Met het betalingsbewijs voor een vlucht met SQ meldt je bij de balie van SQ op Schiphol. Je overhandigd je paspoort en het betalingsbewijs waarna je de instapkaart krijgt.
Wie heeft er reeds ervaring mee laat het even weten op de site
Terima kasih

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Heb je een zogenaamd eticket? Bij de KLM heb ik deze tot nu toe gebruikt. In principe hoef je alleen maar je paspoort (en een bevestiging van boeking/betalingsbewijs) mee te nemen. Papieren ticket kan bij de KLM ook maar dan moet je 30 eurie betalen.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Ik weet niet Richy wat jij bedoel met een eticket, heb daar nog nooit van gehoord, of bedoel jij een electronisch ticket???

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Klopt Emoticon: Yes! ... eticket (electronisch ticket)... persoonlijk heb ik altijd liever iets in mijn handen dan alleen een nummertje/betalingsbewijsje... Bij de KLM kun je zelfs thuis inchecken voor bepaalde vluchten...

Volgens mij kun je via SIA via deze link ( https://www.singaporeair.com/s(...)idTopicArea=CheckIn# ) dat ook doen... max 48 uur van te voren en je kunt volgens mij je eigen stoel uitkiezen (linkerraamzijde ergens achterin want dan krijg je je eten het snelst!!! Emoticon: Bye bye ) ... ik heb het zelf nooit geprobeerd bij SIA...

Laat ff weten of het gelukt is...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

gmee01
User
User icon of gmee01
spacer line

Hallo,
het zogenaamde E-ticket is bij meerdere luchtvaartmaatschappijen via Internet te verkrijgen. Een makkelijke manier om van achter het buro een ticket bestellen, plaats te reserveren. De bevestiging hiervan uit te printen en dit met credit-kaart bij inchecken te tonen. Directer dan deze weg kan het volgens mij niet. Prima ontwikkeling !. Heb ervaring hiermee bij Singapore- en Eva-airlines. Vriendelijke groet Gerard

Jantje
User
spacer line

Inderdaad een hele vooruitgang. Je omzeilt zodoende de reisbureaus. De vraag is echter of de betreffende Ambassades dit accepteren voor de visum procedure.

EricYen
User
spacer line

De e-tickets zijn efficienter en goedkoper voor de maatschappij zelf, aangezien het gehele proces van ticketing minder stappen en uitvoeringen kent.

Wel een goede opmerking van Jantje, want inderdaad treden er wel eens problemen op mbt visa en stempels voor immigration. Air Asia bv. geeft ook alleen e-tickets uit, maar een kennis van mij kreeg er wel problemen mee bij verlenging van zijn toeristenvisum voor Singapore. Immigrations accepteerde zijn uitgeprinte one way ticket niet als een uitreisticket en hij moest naar Air Asia om er een reisverklaring te bemachtigen voor zijn verlenging.

Voor wat betreft SQ heb ik nooit gehoord van problemen omtrent e-ticketing en visa. Ik heb gisteren nog met een e-ticket van SQ een visum aangevraagd en ontvangen voor bezoek aan China / Beijing over een week. Ik denk dat dit te maken heeft met de afspraken die de betreffende maatschappijen maken voor wat betreft de consequenties van e-ticketing voor bijvoorbeeld de visa. Singapore airlines heeft daar naar mijn idee meer kaas van gegeten en die consequenties besproken met de verschillende landen waar men op vliegt en aldus zijn er gewoon duidelijke afspraken gemaakt.

groet,

Eric

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,353 posts - 13,704 topics - 27,698 members - last post @ 29-01-2020 16:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,922,232 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com