indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Geen nieuws uit Indonesie maar het zogenaamde "moderne" Dubai...... de omgekeerde wereld.

http://www.nu.nl/buitenland/36(...)evangenis-dubai.html

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tja, Je gaat wonen in een land waarvan je de regels niet kent/niet wil erkennen of wat dan ook.. dan moet je ook de gevolgen accepteren.

Buiten dat zijn deze gevolgen voor verkrachting natuurlijk compleet van de pot gerukt en naar mijn mening aanleiding voor complete isolatie van een dergelijk land.

Ho Lee Fuk

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Maar natuurlijk wel met vliegmaatschappijen uit die contreien naar IndonesiŽ gaan, hŤ. Want da's zo lekker goedkoop. Prullen.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Dit is toch werkelijk te gek hoor. Ik denk dat het hier ,in dit grootste moslim land ter wereld, niet mogelijk is. Ik hoop dat zulke idiote wetten niet in Aceh van kracht is.

Wisten jullie dat in Thailand buitenlanders veel meer gediscrimineerd worden, ook door officials? Een bule parkeerde zijn auto achter een andere auto en er was geen parkeer verbod. Een dronken Thaise motorrijder botste tegen die auto aan. Nogal wat schade. Politie kwam. Politie zei: bule,als je hier niet parkeerde was die ongeluk niet ontstaan. ook te gek voor woorden.

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat er in andere landen gebeurd moet je niet gebruiken om Indonesie goed te praten joh. Kom niet steeds met dat soort onzin aanzetten.

Als ik hier een motorrijder 'pak' dan moet ik ook maken dat ik weg kom, anders heb ik het gedaan, al rijd hij tegen mij op. Ik ken ze hier inmiddels wel. Er zat een week of 4 geleden een motor tegen de auto, ik had wat deukjes, die apen (twee, zonder helm natuurlijk) gingen onderuit. Ik liet mijn gas los, maar reed gewoon door. Wat er ook zou gebeuren, het zou me veel tijd, moeite en geld gaan kosten. Nu kost het me 200.000 eigen risico.

Maar goed, dat is geen verkrachting in Dubai natuurlijk. Ik wist dat dit een ogenschijnlijk modern land in schaapskleren is, dit is het bewijs. Tezamen met de Noorse die eerder wel veroordeeld was voor seks voor het huwelijk e.d. Afzinken zou ik zeggen. Geen eer aan te behalen zulke landen.

Ho Lee Fuk

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 31-01-2014 13:26 Beras wrote: Ik denk dat het hier ,in dit grootste moslim land ter wereld

Ik betwijfel of je kunt denken, en IndonesiŽ is niet het grootste moslimland ter wereld.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 31-01-2014 13:44 guna2 wrote:

[quote removed]

Ik betwijfel of je kunt denken, en Indonesi� is niet het grootste moslimland ter wereld.
hopelijk gaat ie die discussie ook niet nog eens opnieuw voeren. Emoticon: Bye bye

Ho Lee Fuk

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yerun,

Wat er in andere landen gebeurd moet je niet gebruiken om Indonesie goed te praten joh. Kom niet steeds met dat soort onzin aanzetten.

Zit ik in deze topic Indonesie GOED TE PRATEN? Ik maak me zelfs bezorgd over Aceh.

Het kwam over Thailand zo maar bij me op en ik wou het met juliie delen.

En als toch zo reageert, laten we duidelijk zijn. Zelfs als Indonesier als je hier in een ongeluk op straat betrokken raakt kan het onplezierig zijn , ook als je zelf niet fout ben. Als je een chinees bent,dan kan het nog erger zijn.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik ben geen Indonesier of Chinees, toch ben ik lekker doorgereden. Al zou ik over iemand heen gereden hebben, had ik hetzelfde gedaan. Wegwezen, wellicht met het gaspedaal wat dieper ingetrapt.

Ho Lee Fuk

harlys
User
spacer line

On 31-01-2014 13:26 Beras wrote:
Dit is toch werkelijk te gek hoor. Ik denk dat het hier ,in dit grootste moslim land ter wereld, niet mogelijk is. Ik hoop dat zulke idiote wetten niet in Aceh van kracht is.

Wisten jullie dat in Thailand buitenlanders veel meer gediscrimineerd worden, ook door officials? Een bule parkeerde zijn auto achter een andere auto en er was geen parkeer verbod. Een dronken Thaise motorrijder botste tegen die auto aan. Nogal wat schade. Politie kwam. Politie zei: bule,als je hier niet parkeerde was die ongeluk niet ontstaan. ook te gek voor woorden.

Nee nog niet maar lijfstraffen al wel.

De ouders en de daders kunnen kiezen als hun zoon of dochter betrapt worden dat ze
ergens in een steegje hebben staan te zoenen.

Paar flinke tikken (sweep) of een paar dagen in de cel.

Rij je als vrouw op de motor steekt je haar uit je helm

krijg je een boete en word je thuis gebracht en krijgen de ouder een preek

en word hen duidelijk gemaakt dat hun dochter op weg is om een hoer te worden Emoticon: Confused

Verschijn je niet in de moskee op vrijdag word je gehaald door de politie.

Meeste geld wat na de tsunami is gedoneerd is aan politie buro's en

hun nieuwe kleden en tig van peperdure toyota high lux besteed.

En het salaris van de hoofd politie en enkelen onder hem in rang 10 x verhoogd.

ook voor de walikota.

Het politie apparaat is vernieuwd ? ( in iedergeval men zegt dat ) denk veel in eigen zakken.

Politie eenheid is verdrie dubbeld

En de bevolking is nu 4 keer armer dan voor de tsunami

Lang leve Indonesie !

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

In Aceh, jongeren op een feestje verstoord door de shariapolitie. Die hebben het wel geweten. Ze kwamen in opstand en plunderen het kantoor van die S-politie.

Een fantieke islam partij wou in een dorpje in Java het volk daar een lesje leren. Bevolking kwam in opstand met geweld. Weg waren ze.

Zulk nieuws vermeld je niet Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys.

harlys
User
spacer line

On 01-02-2014 05:33 Beras wrote:
In Aceh, jongeren op een feestje verstoord door de shariapolitie. Die hebben het wel geweten. Ze kwamen in opstand en plunderen het kantoor van die S-politie.

Een fantieke islam partij wou in een dorpje in Java het volk daar een lesje leren. Bevolking kwam in opstand met geweld. Weg waren ze.

Zulk nieuws vermeld je niet Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys.

Heb daar ook geen problemen mee moest voor een bedrijf daar zijn.

S.avonds lamzat op stap met de eigenaar van het bedrijf en een paar jongens van de plaatselijke politie.

Wat resorts langs gecrost het is ook alleen de minder bedeelden die geterroriseerd word

Dus huisje verhuurders als jouw weten ze wel raad mee Emoticon: Bye bye

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-02-2014 05:33 Beras wrote:

Dat is dan ook nieuws dat ongetwijfeld eens voorbijgekomen is in het daarvoor bestemde onderwerp. Om in de trant van verkrachting te blijven:

In Bekasi is het (van horen zeggen) de gewoonte dat op feestjes van hoogstaande politie-knakkers (kapolda en zijn vriendjes) een taxi vol jonge grietjes (16-18 jaar, onder de leeftijd volgens de wet dus) aangeleverd voor 'direct gebruik'. Ja, ze worden ervoor betaald kennelijk, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niet altijd geheel vrije wil is.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-01-2014 13:26 guna2 wrote:
Maar natuurlijk wel met vliegmaatschappijen uit die contreien naar IndonesiŽ gaan, hŤ. Want da's zo lekker goedkoop. Prullen.
Yep.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

waarbij opgemerkt dat ik de keuze af laat hangen van een aantal zaken
zoals
-comfort/gemak
-reistijd
-aankomsttijd en mogelijke aansluiting
Waardoor het gebeurt dat ik in 2012 voor een en dezelfde vlucht naar Manado 980 euro betaal en exact een jaar later 660 euro. Het laatste zie ik als geluk hebben, het eerste is jammer maar dat is dan maar zo.
Emirates is Dubai, haar werknemers echter internationaal.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 01-02-2014 14:33 Anne Mieke wrote: Emirates is Dubai, haar werknemers echter internationaal.

Nee, dan is het goed. Dan kunnen ze die internationale werknemers tenminste doodstenigen. Zwangere vrouwen bij voorkeur. Da's nog beter dan de bak in. Prul.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-02-2014 15:53 guna2 wrote:

[quote removed]

Nee, dan is het goed. Dan kunnen ze die internationale werknemers tenminste doodstenigen. Zwangere vrouwen bij voorkeur. Da's nog beter dan de bak in. Prul.
Je zult best wel gelijk hebben maar je woont toch zelf ook in een land waar de mens ook niet alles waard is? En waar ook dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Papua? Timor? Sharia?

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

AM,

Je moet gewoon niet reageren op deze PRUL.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 01-02-2014 18:41 Anne Mieke wrote: ... maar je woont toch zelf ook in een land waar de mens ook niet alles waard is?

Het typische kleuterschoolargument, `Als Pietje iets fout doet, dan mag Marietje ook lekker iets fout doen.' Bovendien gaat die vlieger niet op. Er is vermoedelijk geen land waar geen narigheid is, al maken sommige landen het bonter dan andere. Onder die laatste categorie vallen de Emiraten waar vrouwen, homo's christenen, om maar te zwijgen over Joden, systematisch en volgens de wet achtergestelde wezens zijn, en waar wederom systematisch en volgens de wet middeleeuwse straffen worden uitgedeeld. Dus in dit kader bedoel ik niet die 80 Nepalezen die bij de bouw van een fucking voetbalstadium om het leven zijn gebracht ofschoon dat erg genoeg is, maar het doodstenigen van zwangere vrouwen zoals een Indonesische pembantu een aantal jaren bijna was overkomen. Er is veel mis met IndonesiŽ, maar zo erg is het nog net niet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nee in Indonesie is ook niet alles goed, maar dat is het nergens. Maar gelukkig word ik hier door de overheid niet als untermensch behandeld omdat ik een andere kleur/ander geloof heb. Dat enkele ambtenaren hier een uitzondering op maken.. tja.. daar is mee te leven. Gebrek aan opvoeding, scholing en fatsoen denk ik dan maar.

Emirates is Dubai, haar werknemers echter internationaal.
Dat dacht die verkrachtte en vervolgens veroordeelde vrouw ook, maar toch gelden voor haar dezelfde regels. Dus als een passagier een transit in Dubai zou maken en daar op het vliegveld verkracht zou worden...

Ho Lee Fuk

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 31-01-2014 14:21 schreef Yerun:
Ik ben geen Indonesier of Chinees, toch ben ik lekker doorgereden. Al zou ik over iemand heen gereden hebben, had ik hetzelfde gedaan. Wegwezen, wellicht met het gaspedaal wat dieper ingetrapt .

Doorrijden na over iemand heen te hebben gereden met erstig letsel of dood tengevolg is gewoon een misdaad, waarop een paar jaar cel staat.
Hiermee geef je aan, dat je gewoon een asociale hufter bent, die zich in dergelijk geval totaal niet bekommert om zijn slachtoffer, en alleen maar aan zich zelf denkt.
Schrijf mij maar uit dit forum.
Met een moderatator met een dergelijke mentaliteit wil ik niets meer te maken hebben.
Anderen hebben waarschijnlijk niet de moed om deze persoon op zijn hufterige mentaliteit aan te spreken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 02-02-2014 02:42 jupje wrote: Anderen hebben waarschijnlijk niet de moed om deze persoon op zijn hufterige mentaliteit aan te spreken.

O jawel. Met het grootste genoegen. Maar in dezen heeft Yerun gelijk. Of liever gezegd, je hebt hier geen andere keuze. Als je hier een ongeluk veroorzaakt als buitenlander krijg je niet alleen per definitie de schuld, de kans dat je wordt gelyncht is aanzienlijk. Je stelt

Doorrijden na over iemand heen te hebben gereden met erstig letsel of dood tengevolg is gewoon een misdaad

en dat is inderdaad zo. In Nederland. Of dat hier ook zo is, weet ik niet, en is bovendien irrelevant. Beter een bekeuring voor doorrijden na een ongeluk dan levend verbrand worden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 02-02-2014 02:42 jupje wrote:

[quote removed]

Doorrijden na over iemand heen te hebben gereden met erstig letsel of dood tengevolg is gewoon een misdaad, waarop een paar jaar cel staat.
Hiermee geef je aan, dat je gewoon een asociale hufter bent, die zich in dergelijk geval totaal niet bekommert om zijn slachtoffer, en alleen maar aan zich zelf denkt.
Schrijf mij maar uit dit forum.
Met een moderatator met een dergelijke mentaliteit wil ik niets meer te maken hebben.
Anderen hebben waarschijnlijk niet de moed om deze persoon op zijn hufterige mentaliteit aan te spreken.
Je beseft je alleen NIET dat wat ik zeg heel normaal is. Je hebt de keuze om te stoppen, braaf te doen en vervolgens de rest van je leven kaalgeplukt te worden, zelfs als iemand zich voor je auto gooit. Want dan is het wijzen begonnen en kun je het vergeten. Je mag geluk hebben als ze je ter plekke lynchen, dan heb je geen heel leven om nog over na te denken.

Je bent verder vrij om te gaan en staan waar je wil. Wat je van me denkt boeit me niet echt, zeker niet als ik een keuze moet maken die me de rest van mijn leven zal blijven achtervolgen.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

sorry, maar voor mij is dit een absolute no-brainer, zeker nadat die motorrijder tegen het achterportier aan reed omdat ik linksaf sloeg, en ik rijd toch in een behoorlijke auto en gaf netjes richting aan ook nog... Gelukkig twijfelde ik nog even, waardoor ik weet dat ik wel degelijk netjes opgevoed ben.. maar dat is in Nederland. En dit is Nederland niet.

Ik kan hier nog lang doorgaan, maar al deze tips over doorrijden en handelen zijn afkomstig van Indonesiers. Zij raden me aan niet te stoppen, als je nog weg kunt komen. Zij raden me aan niet in te gaan op wat dan ook. Zij raden me aan om geen hulp te geven bij ongelukken pasgebeurd, want voor je het weet wijzen ze naar jou.

En dat laatste was een maand of 2 geleden hier op de hoofdweg de kampung uit. Direct voor me (vrouw en kind in de auto ook) 1 motor (4 personen erop, 1 familie) slaat af de weg op, 2e motor komt aanvliegen en knalt er falikant op. Overal mensen op de weg ineens. Ik stopte ruim op tijd met het ongeluk voor me. Agent die toevallig langsreed was net voorbij, maar stopte en deed zijn werk. Omstanders sleurden gewonde kinderen, moeders en vader (allen zonder helm) de stoep op.. en binnen 2 minuten gaf meneer agent aan dat ik door kon tijden. Ben voorzichting om wat bloed en kennelijk botschraapsel heen gereden.

Klinkt gruwelijk, was het ook ongetwijfeld voor die kampoengers zonder helm en met teveel op de motor, de dader reed bovendien te hard. Moet ik temidden van al dit leed en wetsovertredingen te hulp schieten met het risico dat er 1 wijst dat ik het was? Nee dank je.

Een half jaar geleden op de Pantura een bus stil, vrijwel alle ruiten eruit aan de rechterkant. Kort ervoor een vrachtwagen die stil stond. Die hadden elkaar geraakt dus. Gewonde passagiers stonden met snijwonden in de berm. Geen politie, 1 andere chauffeur die gestopt was. Ik was nummer twee. Al wat ik kon doen is mijn flesjes water geven en een doos tissues. Ben daarna doorgereden en heb bij een politiepost aangegeven dat er gewonden waren, bus en vrachtwagen. Daarna direct doorrijden om oom agent geen kans te geven een link te leggen die niet bestaat.

Dit is Indonesie.

Ho Lee Fuk

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 02-02-2014 03:07 Yerun wrote: Dit is Indonesie.

En dan denken mensen nog dat het onzin is, of dat het allemaal allen maar in een opwelling gebeurt - mata gelap. Maar het gaat verder. Ik kan me de exacte toedracht niet meer herinneren (Yerun? Y-B?), maar op Jl Parangtritis (Yogya) rijdt een bus een kind dood. Gruwelijk. De kampung `straft' de chauffeur en... de bus. En niet alleen de `schuldige' bus, alle bussen van de Chinese eigenaar gingen in de hens, zodat in die tijd op de andere bussen stond te lezen dat ze door een pribumi werden uitgebaat. Dan hebben we het dus niet meer over mata gelap. En we hebben zelfs niet eens meer over buitenlanders. Hoewel, Chinese IndonesiŽrs...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,549,598 topic views - 239,826 posts - 13,723 topics - 32,199 members - last post @ 15-07-2020 21:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,223,221 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com