indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 31-01-2014 04:25 Beras wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys,
Waarom gaat het economisch gezien zo goed hier Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys en floreren grote bedrijven en zelfs, voor jouw info, Indonesische management consultants en trainers en marketing en advertising agents hebben internationaal gezien een zeer goede naam en trainen ook bules.

.

Adventeren gaat altijd goed waar dan ook in de wereld

Management etc etc vaak op gezet door buitenlanders moet ik er van zeggen

(engelse scholen ook )

Management kantoren worden door corruptors gebouwd om zwart geld wit te maken .

Door kapitale panden neer te zetten en dure ads van 100.000 dollar te claimen als uitgave

etc etc te lang om dat uit te leggen.

Arme sloebers 20/ 30 juta voor een cursus vragen voor opleidingen (zo als bovenstaan noemt ) banen in het buitenland aan bied maar nooit krijgt na de opleiding

of een opleiding waar men niks aan heeft men dat geld dan van de school leent en dat ze dan later niet via die goede beloofde baan terug betalen maar via een baantje in de supermarkt alles terug moeten betalen

Rook gordijnen voor doen dat het goed gaat met Indonesie

Het is vaak een kaarten huis dat misschien al volgend jaar wel in het dag licht word gebracht door de media.

Ik houd hier over op mijn fam doet over de 20 jaar zaken in Indonesie

Ik tracht 10 jaar enkele zaken telkens te redden van de financiele ondergrond

Ik help bedrijven te overleven door constructies te bedenken ( die niet ver afwijken van fraude)

Maar je hebt geen keus.

Ik ken stinkend rijke indonesiers (was bijna getrouwt met een van suharto)

ben met tommie wel op stap geweest kon zo in een van zijn projecten deel nemen.

Ik ken de bedrijven die dagelijks buitenlanders en hun bedrijven oplichten / bedreigen etc etc.

Ik word er moe van als ik dan jouw comment lees dat we geen lef hebben.

Ik ken zat bedrijven die staan te trappelen om te inversteren of iets te beginnen

Ik word gevraagd hoe te inversteren mij word gevraagd vaak genoeg gevraagd om advies

Ik zeg dan het kan maar ik zou het niet doen.

Was het wel even meneer beras leer me niks over zaken doen

die wel of niet het licht kunnen verdragen

Ik heb zelf eens advocaat die mij voor rekend wat het kost

als ik jouw hoofd in jakarta will laten dumpen in een afval bak

je benen in bandung en je lul op bali Emoticon: Bye bye

De tijd gaat snel.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Ik heb zelf eens advocaat die mij voor rekend wat het kost
als ik jouw hoofd in jakarta will laten dumpen in een afval bak
je benen in bandung en je lul op bali

hahahahahahha....daarvoor is een junkie in NL genoeg voor.........waarom een advocaat?

Al die opsommigen van je boven, ok,

En, ik lees over een dametje ,Koreaanse, die een klein bedrijfje was begonnen en daarna een multi national is geworden. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

en die heeft met al die problemen die jij en anderen hier beschrijven NOOIT mee te maken gehad....kom nou zeg.....

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 31-01-2014 05:01 Beras wrote:

[quote removed]

hahahahahahha....daarvoor is een junkie in NL genoeg voor.........waarom een advocaat?

Advocaten denken op termijn

Junkie per minuut zou dus niet zo slim zijn beras.

Kijk dat het goed gaat die constructies hebben ze van Endstra en Sjoerd Kooistra

over genomen toen die nog leefden.

Google hoe dat gegaan is en hoe het afgelopen is.

Zelfde gebeurt nu hier zelfde wet namelijk.

En ik hoor het in de wandel gangen rommelen er is al paniek

Laat ik het zo zeggen dat wat Anas op zijn bank heeft of zometeen had

Is zakgeld voor de jongens die ik ken Emoticon: Bye bye

De tijd gaat snel.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Wat wil je zeggen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys?
Je hebt volgens jou een geweldige netwerk en je zit steeds maar te klagen maar die jongens hebben zakgeld van miljarden of triljoenen. Wat let je dan om als hun zaken te doen in plaats te klagen????

Als ik het zo hoor allemaal dan zijn alle zaken lui hier graaiers en kunnen Indonesiers maar niks.

Ze scoren bijv. ook goed in de gaming industrie. Pientere creatieve jongens dus, of zijn ze ook allemaal corrupt en copieren ze van het buitenland??????

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 31-01-2014 05:16 Beras wrote:
Wat wil je zeggen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys?
Je hebt volgens jou een geweldige netwerk en je zit steeds maar te klagen maar die jongens hebben zakgeld van miljarden of triljoenen. Wat let je dan om als hun zaken te doen in plaats te klagen????

Als ik het zo hoor allemaal dan zijn alle zaken lui hier graaiers en kunnen Indonesiers maar niks.

Ze scoren bijv. ook goed in de gaming industrie. Pientere creatieve jongens dus, of zijn ze ook allemaal corrupt en copieren ze van het buitenland??????

Ik werk niet mee aan verdoemenis / corruptie en misbruik bestelen van arme stakkers
en de regering.

Ja velen zijn apen (na apen)

Ik heb het over 89 %

Klagen doe ik niet ik doe er niet aan mee het leid tot niks vroeg of laat sta je er voor terecht anders wel voor onze lieve heer.

Me ergens mee bemoeien of iemand aan geven of een meninig geven kan me een enkeltje nederland kosten.

Wederom jij bent een gast die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Je reply is Rhetoric en van god losgeslagen Emoticon: Yes!

Voor mij is dit topic gesloten

De tijd gaat snel.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Ik herinner mij de eerste paar weken in 1984 aan cultuurshock te hebben geleden. Ik was slecht voorbereid op de schrijnende armoede, de vervuiling waarin mensen moeten leven in een opgepropte stad van nu dertien miljoen inwoners. Maar je went daaraan , en mettertijd trok het leven hier mij steeds meer aan. IndonesiŽ staat in het buitenland al jaren negatief in het nieuws vanwege de bomaanslagen op Bali en hier in Jakarta, de onlusten rond het aftreden van Suharto en vanwege de corruptie. Waar je weinig over leest zijn de hechte cultuurwaarden van de IndonesiŽrs. Die benadrukken het hoog houden van harmonie en fijngevoeligheid. Dat uit zich in een taboe op openbare kritiek op de persoon en gezichtsverlies, en in het "extended family"-beginsel, waarin men voor elkaar zorgt als dat nodig is. Omdat ik toen als een van twee buitenlanders in een verder geheel Indonesisch kantoor werkte kreeg ik direct met die waarden te maken, en moest ik mijn gedrag daaraan aanpassen. Die cultuur, en het feit dat ik mij daarin op mijn gemak voelde, heeft mij prettig verrast.

http://www.advocatie.nl/advoca(...)tussen-twee-culturen

Deze man moet je kennen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys....20 jaar al werkzaam in Indonesia.

Wennen en aanpassen. wellicht kan hij jou tips geven of denk je dat je alles weet en niks meer te leren valt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Beras, brave borst bent je bent volledig doorgeslagen, positief zijn is ťťn, maar verheerlijking is hier helemaal niet op zijn plaats.
Dat je als IndonesiŽr anders tegen de dingen aan kijkt als een bule dat doet met een Westerse visie is logisch, maar je moet niet gaan zweven, beter met beide benen op de grond blijven en de werkelijkheid onder ogen zien.

IndonesiŽ is ondanks het goede werk van de KPK ťťn groot broeinest van corruptie op alle niveaus, dat is nagenoeg niet uit te roeien er verdwijnen miljarden Euro's

Ruim de helft van de bevolking meer dan 120 miljoen mensen leven onder erbarmelijke omstandigheden.

Ondanks een economische groei van haast 6 %, komen en maandelijks meer armen bij (als enige land in Z.O. AziŽ)

De Rupiah is in 4 maanden 30 % gekelderd.

De tolerantie t.a.v. andersgelovigen neemt hand over hand toe, extremistische organisaties groeien als kool, op zich niet vreemd, dat zie je in de hele wereld gebeuren als er armoede heerst.

Overstromingen, dan heb ik het niet alleen over Jakarta, men is niet bij machte dat fatsoenlijk te bestrijden, waarom zouden ze, de elite bouwt zijn huis toch wel op een terp, laat het plebs maar verzuipen.

Als Jakarta nu niet haast maakt met de aanleg van een enorme zeedijk dan verzuipen ze letterlijk en figuurlijk over 20 jaar, een enkeling kan schreeuwen wat hij wil, niemand beweegt.

IndonesiŽ komt om in zijn eigen afval.

De infrastructuur is om te huilen, niemand beweegt.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, dat is IndonesiŽ Beras, daar kan je misschien positief tegen aankijken, maar als ik een IndonesiŽr van 20 jaar zou zijn dan zou mij de moed naar mijn armzalige slippers zakken. Emoticon: Blush

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 31-01-2014 05:27 Beras wrote:

[quote removed]

http://www.advocatie.nl/advoca(...)tussen-twee-culturen

Deze man moet je kennen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys....20 jaar al werkzaam in Indonesia.

Wennen en aanpassen. wellicht kan hij jou tips geven of denk je dat je alles weet en niks meer te leren valt.

We doen ons best Emoticon: Bye bye

maar feiten kun je niet om heen je opent een topic en ik tracht mijn visie te geven van uit de praktijk

Maar je verdedigt en je tracht dat te onkrachte in je topic

het is 100 % de waarheid waar ik vele jaren tegen aanloop.misschien anderen wel niet

Tuurlijk is er veel goeds maar open dan daar maar weer een topic over.

zo iets van ...

Is er meer licht dan duisternis in Indonesie Emoticon: Stupid

De tijd gaat snel.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Een ervaring en inzichten van slechts 1 individu is toch niet representatief voor de zaken wereld in Indonesie.

Ik had een link gepost hier van een discussie (vraag) over iemand die zaken wilt doen in Indonesie. De teneur van de antwoorden is toch wat anders dan hier.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam, over de Rupiah weet geen mens hoe het zal ontwikkelen. De Euro was destijds ook sterk gezakt. Pensionado's in Azie moesten sterk bezuinigen en sommigen kwamen in de problemen. Nu zingen ze weer "hosanna".

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

KPK is nog zeker 10 jaar bezig

Als ze de fraude nu aan pakken (waar ook veel van de corrupte heren in een vinger in hebben)

dan hebben ze geen dijk nodig om het water tegen te houden malam dan verzuipen ze in de armoede.

En trekken de bedrijven en inversteerders zich voor de komende 25 jaar terug

Dus is mijn verwachting dat Indonesie in 2040 een van de rijkste landen ter wereld is

met veel bodem schatten.

Goed wel varend en heeft iedereen het leven dat met nu standaard in europa heeft

De tijd gaat snel.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

[quote] On 31-01-2014 05:52 Beras wrote:
Een ervaring en inzichten van slechts 1 individu is toch niet representatief voor de zaken wereld in Indonesie.

Ik had een link gepost hier van een discussie (vraag) over iemand die zaken wilt doen in Indonesie. De teneur van de antwoorden is toch wat anders dan hier.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam, over de Rupiah weet geen mens hoe het zal ontwikkelen. De Euro was destijds ook sterk gezakt. Pensionado's in Azie moesten sterk bezuinigen en sommigen kwamen in de problemen. Nu zingen ze weer "hosanna".

[/quote]

Indonesie. De teneur van de antwoorden is toch wat anders dan hier.

[/quote]

waarom open je dan een topic er over noem eens een paar ( uit de kranten die je leest waus die je beter informeren )

De tijd gaat snel.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys,

Dan heb je een andere mening dan de wereld bank,OESO, Mc Kensey en voorstaande economen. Geeft niet, die mening mag je hebben.

Volgens sommige economen is binnen kort een wereldwijde economische crisis op komst. In crisis tijden heeft Indonesie zich bewezen zich goed te herstellen.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Heb het wel weer gehad met je in dit topic volgende maar

vind het wel leuk hoe je je zelf te kijk zet Emoticon: Bye bye

De tijd gaat snel.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Was opgegroeid in Kebayoran baru met een paar Nederlanders als buren. Het was in Sukarno tijdperk en simproek was nog een kampong.

Had ook het Suharto tijdperk meegemaakt. Vertel me nou niks over je hoge relaties Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys.

Tegenwoordig is het zo dat je je moet bewijzen en je hoge relaties zullen je heus niet helpen als je niks kan.

Iedereen kan nog veel leren en ervaring is je beste leermeester

EN

ďVision without execution is hallucination.Ē ? Thomas A. Edison

Experience teaches only the teachable. - Aldous Huxley

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 31-01-2014 05:36 harlys wrote:

[quote removed]

Tuurlijk is er veel goeds maar open dan daar maar weer een topic over.

zo iets van ...

Is er meer licht dan duisternis in Indonesie Emoticon: Stupid

Waarom een andere topic openen Emoticon: Confused
Het heeft toch ook met zaken te maken? Mijn zaken bedoel ik Emoticon: Wink

Het goede wat IndonesiŽ mij gegeven heeft is mijn ouwetje, mijn steun en toeverlaat die nog steeds kan wedijveren met Miss IndonesiŽ Emoticon: Yummie!

Altijd lekker warm, deurtjes altijd open, gratis enkele uren per dag dangdut uit de gebedshuizen.

Semor, rendang kortom Indonesisch eten een culinair hoogtepunt.

IndonesiŽrs zijn van huis uit vriendelijk en beleefd (behalve in het verkeer en bij de kassa van een supermarkt)

Doe ik boodschappen dan voel ik mij net een kind in de ballenbak van MacDonald, zeker als je weer enkele maanden Appie Heyn gewend bent Emoticon: Laugh out loud

Ga je de stad in wil iedereen wel een lulpraatje met je maken, zo loopt een boodschappen sessie vaak uit, mooi hoor, zeker omdat ik behoorlijk veel tijd heb.

Mijn zakenpartners in Nederland storten trouw elke maand mijn Euroottjes en IndonesiŽ geeft sinds enkele maanden nog een bonus van 30 % ook Emoticon: Nice

Niks mis met IndonesiŽ, voor mij persoonlijk althans, tja je moet leren om met oogkleppen op te lopen.
De ranzige praktijken en armoede om je heen, dat moet je van je af kunnen zetten, je kan het leed van de hele wereld niet op je nek nemen. Emoticon: Blush

Aan de andere kant kan je met een paar centjes hier en daar een helpende hand toesteken, doe je dat op de juiste manier dan geeft dat veel voldoening Emoticon: Yes!

Bisnispartners sla ik af als lastige vliegen, ťťn ik heb ze niet nodig, twee het is water naar de zee dragen, dat zou mijn mooie leven hier alleen maar kunnen verzieken Emoticon: Blush

Schoolkinderen helpen ja, ze willen zo graag en kunnen soms niet, daarbij zijn ze ook nog niet verziekt, dan ben ik in staat het hemd van mijn lijf te geven, daar krijg je dan zo verschrikkelijk veel dankbaarheid voor terug, dat maakt me dan blij.

Maar kom bij mij niet aan zoals Beras dat dit het paradijs op aarde is, dit is een derde wereldland, waar nog heel veel moet gebeuren.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Velen, ook in Nederland, hebben ideeen.Zullen we dit niet doen dat niet doen. Vooral hier.
Als ik terug vraag: "Waarom doe je het niet zelf als het goede zaken kan worden?"
Weg zijn ze....hahahahahaha......

Veel moet gebeuren, natuurlijk Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam. De erfenis van Suharto kan je niet zo maar schoon vegen. Ze zijn hard bezig om dit land te veranderen maar het heeft tijd nodig. net als Jokowi die de files en banjir wilt aanpakken. Het heeft tijd nodig.

Het meest erger me rot als ik hoor dat vele academici hun diplomas hebben verkregen en nooit colleges hebben gevolgd. Goed onderwijs is van belang hier en het duurt nog een tijdje voordat al die corrupte docenten en rectoren schoongeveegd worden.

Corruptie ban je nooit uit. Prins Bernard was ook corrupt....hehehehehehe

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 31-01-2014 05:52 Beras wrote:

Ook jouw posting van die Koreaanse ging over ťťn individue Beras, dus ook die is niet bepalend voor de situatie, bovendien was dat een geil mediabericht, dan laat ik mijn oren liever hangen naar Harlys, een medelander die uit eigen ervaring spreekt.

Ik heb niemand horen klagen toen de Rupiah op 12.000 stond Emoticon: Confused
Overigens was dat niet omdat de Euro zwak was Emoticon: Wink
Net zo min dat de Euro nu op 16.300 staat omdat ie zo sterk is, de Rupiah is onderuit gegaan beste Beras, wel bij de les blijven alstublieft.

Je kan wel draaien als een drol in een pispot maar er zijn en blijven nu eenmaal mensen in IndonesiŽ die ook hun begrijpertje gebruiken ook al zijn ze wit, Emoticon: Yes!

Hou op vergelijkingen te maken tussen Europa en IndonesiŽ Beras, dat is appelen met peren vergelijken (en nog rotte peren ook) Emoticon: Angry

IndonesiŽ is een derde wereldland, het gaat nog decennia duren om die status kwijt te raken en dan nog als er een enorme mentaliteit verandering gaat plaatsvinden, anders hebben ze over 100 jaar nog dezelfde status.

Jammer voor jou met je positieve gedachten, maar de dagelijkse praktijk en het reilen en zeilen de afgelopen jaren hebben dit beeld versterkt.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Lees mijn post eens goed door Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam over pensionados en de euro. En zie hier een voorbeeld van TH:

De euro was wel degelijk gezakt.

Nu is de Rupiah gezakt, dat is waar, maar Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam die zal wel weer stijgen hoor.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Hoop het voor je dat de rupiah stijgt

Voorlopig met onze kennis van zaken

en niet leven in de droom wereld van jouw

centjes veilig op een europeese bank

een ding stijgert zeker elke avond dat is mijn lul. Ja Indonesie is een mooi land nooit gezegt dat dat niet zo was

waar nog een hoop aan moet gebeuren maar we hebben vertrouwen al duurt het nog heel lang Emoticon: Bye bye

De tijd gaat snel.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Voor beras

De tijd gaat snel.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Hier wordt gezegd dat ik maar 1 voorbeeld gaf over suksesvol zaken doen in Indonesia.

Pertamina onder Suharto was een rotzooi alhowel olie goud is. Nu behoort Pertamina in de rankings weer tot de 1000 grootste bedrijven ter wereld Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Een Nederlander heeft een prachtig hotel opgezet in Medan, echt waard om aldaar te logeren en/of in het restaurant te gaan eten als jullie deze kant opgaan : . http://www.deliriverhotelmedan.com/

Een Duitser heeft een zeer goedlopende restaurant hier, geweldig.
http://www.rolands-restaurants.com/

Droom ik nog Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys of wil je nog meer voorbeelden???? Ze kunnen het wel zonder noemenswaardige problemen goedlopende zaken opzetten,

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Voor beras

Beras zegt ... Willen jullie nog meer voorbeelden ????

Ja kan die zitten bij die 11 % snap je

Je leest overal over heen Emoticon: Bye bye

De tijd gaat snel.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Het enige wat ik zie is de roze bril van Beras. Weinig realiteits- zin. Een dergelijke instelling is zeker een garantie voor een scheur in de broek.

Velen hier zien hem al komen.

Where there is a will there will be relatives.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Dan denk je verkeerd. Als zij het kunnen moet een ander ook kunnen of kan een ander ervan leren alvorens te beginnen.

Maar niet BIJVOORBAAT negatief denken dat een zaak hier geen kans van slagen heeft voor WNA-ers.

In Nederland mislukken de meeste beginners ook Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys en de meesten zijn bules in hun eigen land.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Geweldig Beras, een voorbeeld van 4 jaar geleden, je trekt ook alle registers open om je gelijk te krijgen Emoticon: Yes!
De eerste man had het over 1100 Euro, kon ie in Pattaya niet mee rondkomen, Pattaya dan wel te verstaan.
In Jakarta kan een pensionada ook moeilijk rondkomen van dat bedrag, ligt er natuurlijk wel aan hoe iemand leeft.

Ik kan alleen maar over IndonesiŽ oordelen, als iemand hier een heel behoorlijk salaris heeft van 5 of 6 miljoen per maand, met gezin en kinderen rond kan komen, dan kan een pensionada met het dubbele dat zeker.
Maar ja wil je naar Westerse maatstaven leven dan lukt dat dus effe niet, wederom je kan wel dansen al is het niet met de koningin.

Dat hele filmpje slaat kant nog wal, al helemaal als ik de opmerking hoor dat ze in Nederland van allerlei subsidies gebruik kunnen maken zoals de eerste, terug gaan zou ik zeggen.
Nummer twee maakt het helemaal bont, heeft een Pop van een jaar of 30 die centen wil zien natuurlijk, niet zo'n beetje ook, begrijpelijk als je met zo'n oud lijk naar bed moet.

Die kan zijn vette Honda Gold wing verkopen dan kan ie zeker weer een jaar of 3 bijpassen zodat zijn Pop bij hem blijft Emoticon: Yummie!

Wederom een slecht voorbeeld Beras, niet het voorbeeld van een standaard pensionada, dit zijn mannen die hun pik hebben achterna gelopen en in het door hoeren beheerste Pattaya zijn terecht gekomen.

Pensionada's zijn voor mij mannen die met hun duifje naar Spanje, Portugal of AziŽ verkassen, AOW en pensioen met een ordentelijke zorgverzekering, geen ouwe gelukzoekers die hun pik achterna lopen.
Zelfs een echtpaar die het van enkel hun AOW moeten doen gaan het gewoonweg niet redden ook niet in IndonesiŽ, zelfs niet met de huidige koers.

Zorgverzekering en ouderenvisum is onbetaalbaar.
Nogmaals Beras, blijf met je beide benen op de grond, ik ben haast 66 lentes, kom hier pakweg 18 jaar, woon hier al haast 6 jaar permanent en heb hier ook anderhalf jaar gewerkt.
Een ouwe aap als ik moet je niet proberen klimmen te leren Beras dat gaat niet lukken Emoticon: Bye bye
Net zo min je zakenkunde t.o.v. Harlys en je visa perikelen t.o.v. YB.
Je gaat op alle fronten de mist in en je blijft maar doorhakken Emoticon: Frustrated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,876,818 topic views - 238,287 posts - 13,717 topics - 29,569 members - last post @ 05-04-2020 10:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,917,719 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com