indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

indobule
User
spacer line

Hi,

Zoals jullie weten ben ik in november 2013 getrouwd met mijn Javaanse vriendin voor de KUA in haar village. We hebben tevens de buku nikah's ontvangen. Op het moment wacht ik nog op de bevestingsbrief dat ik moslim ben (was de KUA even vergeten te geven), waarna ik ons huwelijk wil legaliseren in Nederland.

We verwachten nu een kleine wolk van een baby in maart. Ik wilde graag weten wat mij te wachten staat na de geboorte m.b.t. papierwerk etc.

Ik ben reeds van het volgende op de hoogte:

Voor registratie van een baby in Indonesie:

Eerst krijgt men een geboorte bevestiging van het ziekenhuis. Dan dien je een bewijs af te halen bij Kantor Lurah en vervolgens Kantor Kecamatan, voordat je de geboorte kan aanmelden bij Catatan Sipil. Dan pas krijg je een Akte Kelahiran. Neem altijd alles mee zoals KK, KTP, paspoort, trouwboekje/akte, etc.

Dat zou dus niet zo'n probleem moeten zijn.

We willen graag gebruik maken van de dubbele nationaliteit (NL/Indo) tot het 18e jaar. Wat moeten we hier precies voor doen?

Moet ik voor mijn kind dan ook een paspoort laten maken? - zo ja, hoe gaat dat in z'n werk?

Zijn er verder nog zaken waar ik aan moet denken m.b.t. de geboorte van ons kind?

Dank alvast voor jullie tips en reacties.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Indobule toch Emoticon: Blush
In november trouwen en maart al een wolk van een baby?
Wow, vrij ongewoon in IndonesiŽ Emoticon: Yes!
Geintjuuuuuh, van harte gefeliciteerd man en welkom terug na 2 maanden.

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

Neem een kijkje op onze site hiernaast (djavaconsults.nl). Kan geregeld worden.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Das mooi allemaal

Veel geluk in de toekomst.

This wat dat je moet wachten om moslim te worden dacht dat zo iets van zelf komt
en van uit je hart ? Hier moet het zwart op wit .

hehe Emoticon: Smile

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

indobule
User
spacer line

Precies. Dacht dat mijn 3 zinnen-lange verklaring genoeg was om moslim te worden Emoticon: Wink
Anyway, naast de buku nikah hebben we die verklaring nodig voor de legalisatie naar 't schijnt.

Verder nog 'baby-tips'?

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 28-01-2014 11:53 indobule wrote:
Precies. Dacht dat mijn 3 zinnen-lange verklaring genoeg was om moslim te worden Emoticon: Wink
Anyway, naast de buku nikah hebben we die verklaring nodig voor de legalisatie naar 't schijnt.

Verder nog 'baby-tips'?

Ik ben getrouwd 4 jaar geleden

De kleine is 2 jaar geleden op de kop af geboren

We hebben haar laten registren in het ziekenhuis wat gewoonlijk is

daarna hebben we dat aan de emigratie gemeld en is ze ook geregistreerd.

Wat ik niet heb gedaan is haar in mijn paspoort of in nederland vermeld daar wacht ik mee, kost $

Eerste 4 jaar is dat geen probleem

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

mas jono
User
spacer line

Harleys klopt het wel, wat jij hierboven beweert ?
(bovendien kan je geen kinderen meer in je paspoort laten bijschrijven, reeds een jaar of wat geleden afgeschaft)

Aangezien Indobule waarschijnlijke een Belg of Nederlander is, krijgt het kind automatisch de Nederlandse/Belgische nationaliteit (want het kind volgt de vader). Destijds, bijna 12 jaar geleden, hadden wij 60 dagen de tijd om een Nederlands paspoort (bezoek Nederlandse ambassade, legaliseren van geboortebewijzen ed.) en een Indonesisch verblijfsvergunning voor die kleine te regelen, deed je dat niet dan kon je overstay betalen.

Ik weet niet hoe het nu in zijn werk gaat, maar ik weet wel dat buitenlanders (dus ook babyís en kinderen) in IndonesiŽ altijd een eigen paspoort moeten hebben. Maar dat niet alleen, wat als IndonesiŽ bij wijze van spreken binnen nu en 2 jaar helemaal naar de klote zou gaan, dan zou je, je eigen kind, wegens het ontbreken van een paspoort niet eens het land uit krijgen.

Ik zou voor de zekerheid Cor van de Kruk van Djava consults toch eens contacteren, ( ik heb goede ervaringen met deze man, heeft mij in het verleden ook wel eens goed op weg geholpen mbt legalisaties ed.)

Pamelabak
User
spacer line

Baby kan niet meer in paspoort bijgeschreven worden, zoals in het verleden. Zij/hij dient zijn/haar eigen paspoort te hebben.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 28-01-2014 14:43 mas jono wrote:
Harleys klopt het wel, wat jij hierboven beweert ?
(bovendien kan je geen kinderen meer in je paspoort laten bijschrijven, reeds een jaar of wat geleden afgeschaft)

Aangezien Indobule waarschijnlijke een Belg of Nederlander is, krijgt het kind automatisch de Nederlandse/Belgische nationaliteit (want het kind volgt de vader). Destijds, bijna 12 jaar geleden, hadden wij 60 dagen de tijd om een Nederlands paspoort (bezoek Nederlandse ambassade, legaliseren van geboortebewijzen ed.) en een Indonesisch verblijfsvergunning voor die kleine te regelen, deed je dat niet dan kon je overstay betalen.

Ik weet niet hoe het nu in zijn werk gaat, maar ik weet wel dat buitenlanders (dus ook babyís en kinderen) in IndonesiŽ altijd een eigen paspoort moeten hebben. Maar dat niet alleen, wat als IndonesiŽ bij wijze van spreken binnen nu en 2 jaar helemaal naar de klote zou gaan, dan zou je, je eigen kind, wegens het ontbreken van een paspoort niet eens het land uit krijgen.

Ik zou voor de zekerheid Cor van de Kruk van Djava consults toch eens contacteren, ( ik heb goede ervaringen met deze man, heeft mij in het verleden ook wel eens goed op weg geholpen mbt legalisaties ed.)

Weet niet dat het veranderd is over het paspoort

is nu niet van toepassing mijn fam werkt op de immigratie

de rest klopt en is volgens de regels

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

T.a.v. Nederland wel, ook kinderen moeten een eigen paspoort hebben sinds 2012.
Dat bedoelde Pamela.

Pamelabak
User
spacer line

Helemaal correct Malam. Ik was vergeten om bij te zetten dat dit voor Nederland geldt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,214 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com