indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

papadom
User
spacer line

Gisteren terug uit Penang na aanvragen van 60dgn. visum . Ongelooflijk ; de proffesionaliteit en welgemeende vriendelijk van het Consulaat personeel ; s, morgens de pasfoto en fotokopie v/h paspoort met aanvraagformulier ingediend ; RM 170,- betalen en de volgende morgen om 0900 alles ophalen . Let wel op ; er werdt uitdrukkelijk om een retourticket gevraagd !! . Kwam in het hotel een kennis tegen ; Jaap v. W . / 86 jaar oud ( !! ) en nog volop " on the road " . Hij gaf aan dat hij al jaren Penang gebruikte na div. mindere ervaringen in Bali / KL / Singapore... Alle lof voor dit consulaat !!!

simpati
User
spacer line

Bij expats die in Sumatera verblijven is dat al bekend, ik ben ook een paar keer in Penang bij het Consulaat van IndonesiŽ geweest met dezelfde ervaring als hier boven omschreven.
De groetjes aan Jaap als je hem nog eens ziet.
Jan

papadom
User
spacer line

He , Jan ,
Jaap zit nu in Langkawi; volgende week weer in Tuktuk ; hij zit vlak bij mij ( Ambaroa ) en ik bij Murni . Kom langzaam op regel ; volgende week de laatste vracht vanuit Langkawi , en dan wat praktische zaken regelen zoals warm water en Wifi. Ziektekosten verzekering ; denk dat ik gewoon via Globality / Joho dit regel ;ongeveer 150 Euro per mnd. Heb jij wel eens van Pacific Prime gehoord ? Verder hier alles goed ; bijna de hele hoofdstraat is gerenoveerd ; het lijkt Alcatraz wel met al die betonnen wallen langs de weg.
O.k. Jan , bedankt voor je advies ; we houden kontakt !

gerald
User
spacer line

Dhr.Papadom... aanvraagformulier waar aanvragen en waar is het adres van de KBRI in Penang?In Surabaya duurt wel 3 dagen en kost RP.250.000 en nog zoveel kopieen maken.

simpati
User
spacer line

Beste Gerald,
De naam van het topic geeft verwarring, het gaat niet over V.o.a. maar om de aanvraag van een Tourist Visa of een Sosial Budaya.

De informatie van de KBRI in Penang is te vinden op: www.kemlu.go.id/penang/Pages/default.aspx
Succes,
Jan

papadom
User
spacer line

Beste Jan ,

Ik ben nu een aantal keren naar Penang geweest voor verlenging van mijn tourist visa ; visa nr. : 211 (zelfde als sosbud , maar dan zonder sponsor ) Hoe vaak kan ik verlengen , en wat zijn de opties daarna .? Ben tevreden met de huidige situatie ; na 2 mnd. in Samosir is het een verademing om een paar dagen naar Penang te gaan..( al is het alleen maar om te shoppen..) Probeer alleen maar te voorkomen dat velenging geweigerd word na een ........aantal keren . Graag feedback hierover....

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Blijkbaar heeft iemand (die mij redelijk bekend voorkomt) hier al op geantwoord:
http://forum.indahnesia.com/to(...)eel_visum.php#196884

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,178,683 topic views - 226,354 posts - 13,588 topics - 18,097 members - last post @ 26-04-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,557,137 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com