indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

http://www.telegraaf.nl/reiskr(...)en_via_Belgie__.html

Ik weet niet hoe het precies werkt en heb ook geen ervaring mee.Het is maar een tip.

Shalom

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat is een kwestie van uitproberen en dat heb ik net even gedaan.

Een ticket per KLM Antwerpen-Jakarta bv 18 maart heen en 8 april terug kost 503,17. Dit is met een overstap in Amsterdam. Dezelfde vlucht rechtstreeks vanaf Amsterdam komt op € 695,17. Een verschil van 192 euro. Dit verschil gaat echter niet op voor ticket met bijvoorbeeld Etihad, MAS of Emirates.

Het stuk Antwerpen-Amsterdam vv gaat met bus of trein, ongeveer 2,5 uur. Overstap in Amsterdam op de heenreis is 5 uur en 20 minuten. Overstap in Amsterdam op de terugreis is 3.35 minuten. Op de heenreis komt er dus bijna 8 uur bij en op de terugreis bijna 6 uur bij.
Het is niet mogelijk om het stuk Antwerpen-Amsterdam vv te laten vervallen.
Het is vooral voor reizigers in het zuiden van het land misschien een idee. Ik woon maar 80 km van Antwerpen maar ik zou niet weten hoe ik er moet komen.
Het lijkt me dat een vlucht met Etihad of Emirates (en ook MAS heeft nu goede aanbiedingen) een beter idee is. Voor een paar tientjes ben je niet van hot naar her aan het reizen, en heb je met Emirates, Etihad of MAS een betere luchtvaartmaatschappij..

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

totto
User
spacer line

A.M. ik heb dat al op 15-05-2013 gemeld :

Niet te geloven, Heen en terug naar Denpasar. Heen op 26, 27 of 28 mei en terug op 6 juni.
Vlieg je met KLM vanaf Antwerpen dan kost dat INCLUSIEF treinticket TGV naar Schiphol]€ 599.-
Dezelfde vlucht kost als je op Schiphol incheckt € 1015.-
Als Antwerpen net zo ver rijden is verdien je dus even € 416.- . Wel eerst naar Antwerpen rijden anders moet je bijbetalen.

Antw.-Ams gaat per TGV, gratis ticket. 1 uur. Met de trein naar Antwerpen is afhankelijk van waar je woont. De overstaptijd idem. Je kunt b.v. de tgv nemen van 14.00 uur maar ook van 17.00 uur. Dus niet per bus!
Op de terugreis kun je op schiphol gewoon direct naar huis gaan, je moet immers zelf je bagage meenemen.
A.M. je kunt natuurlijk niet alles weten.....uitproberen doe je door het zelf daad werkelijk te doen. En dat heb ik dus. Hoe je in Antwerpen moet komen lijkt me simpel voor iemand die bij de ns werkt, maar als die het al niet weet, tja...

Toto Travel.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik werk niet bij NS!
Bovendien gaat er geen trein van Eindhoven naar Antwerpen. Ik had het dan ook alleen maar als voorbeeld genomen; zelf ben ik niet geinteresseerd in deze vluchten. Ook niet, als het in mijn eigen voorbeeld 192 euro scheelt.

Ik vlieg nu zelf begin mei voor een tarief net onder de 600 onder maar wel een stuk gemakkelijker en korter onderweg.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-01-2014 15:09 Anne Mieke wrote:
Bovendien gaat er geen trein van Eindhoven naar Antwerpen. .
Ik bedoel hier uiteraard geen rechtstreekse trein. Alleen met een gigantische omweg met twee keer overstappen kun je er inderdaad komen. Ik geef het je te doen met bagage in de spits.

--------------
Ik wil er nog aan toevoegen dat met dit soort berichten te vaak alleen op de prijs gefocust wordt en minder op de ongemakken, extra tijd etc die je ermee kwijt bent.
Bovendien, nogmaals is dit alleen voor KLM van toepassing, een maatschappij die het in mijn ogen niet haalt bij maatschappijen zoals SQ, MAS, Emirates, en Etihad terwijl je vooral bij die laatste twee prijzen hebt die slechts enkele tientjes hoger liggen. Daarbij moet je dan ook alle kosten rekenen dus ook de kosten retour Antwerpen en het reisgezelschap. Het zal voor iedereen anders uitpakken.

peterr
User
spacer line

Toto,

je zegt dat Antwerpen-Amsterdam per gratis ticket met de TGV gaat.
zou je dat kunnen uitleggen?
bedankt.

totto
User
spacer line

Peterr,
Heel eenvoudig. Je gaat met de trein naar Antwerpen, of je laat je brengen etc. daar ga je op het centraal station naar het internationale loket, en laat je KLM ticket zien. Dan wordt je ingecheckt. Je krijgt dan een gratis ticket voor de TGV. Ik was er om 16.15 uur en vertrok dacht ik om 17.00 met de TGV naar Schiphol. 1 uur rijden. Bij het boeken van je vliegticket kun je kiezen voor je vertrektijd uit Antwerpen. Net als bij alle vluchten. Vroeger is goedkoper dan aansluitend zonder wachttijd op Schiphol. In mijn geval (Den Bosch) was ik net zoveel kwijt voor de trein als wanneer ik naar Schiphol was gereisd. Alleen 1 uur langer onderweg. Maar voor het verschil in prijs is dat peanuts. Terug kun je ook een ticket krijgen bij het loket voor aansluitende vluchten.Was ik even vergeten te doen?! Als je heen niet via Antwerpen gaat vervalt je ticket. Terug is geen probleem.
Wel inloggen op KLM.be , is vaak moeilijk.Ze sturen je steeds weer naar .nl.

Toto Travel.com

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Zolang dat KLM-ticket vanaf Antwerpen niet (beduidend) goedkoper is dan een Emirates- of Etihad-ticket vanaf Amsterdam naar Jakarta, die momenteel tot terug begin juli vanaf ca. € 500 te krijgen zijn, zie ik vooralsnog weinig heil in, om vanaf A'werpen te vertrekken.
Ik kan ook in 1 uur daar op het station in A'werpen zijn, als iemand me brengt met de auto, en er geen files zijn. Maar met het OV ben ik al minstens de dubbele tijd kwijt. Naar Schiphol moet ik rekenen met 3 uur, zowel met de auto, als de rechtstreekse treinverbinding vanaf Heerlen.
Jaren geleden is mijn vrouw eens vanaf Düsseldorf (ook op slechts 1 uur rijden) met KLM gevlogen, via Amsterdam, naar Jakarta. Dat ticket was ttt ook € 200 goedkoper dan het directe ticket vanaf A'dam. KLM wil op die manier nog passagiers lokken, die anders voor een concurrerende vliegmaatschappij ter plaatse zouden kiezen.
Op zich vind ik die KLM-vlucht prima. Laat vertrek, om 21.00 uur, vanaf Schiphol, en vroege aankomst in Jakarta, zodat de zelfde dag doorvliegen naar diverse binnenlandse bestemmingen nog mogelijk is.
Dat KLM kwalitatief minder zou zijn dan Singapore Airlines, MAS of Cathay Pacific vind ik persoonlijk lariekoek. Dat moet dan maar eens met feiten onderbouwd worden.
Dat ik zelf nooit kies voor KLM heeft alleen te maken met de prijs, die vaak beduidend hoger ligt dan de concurrentie.

D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat Heë nuus gezaat.

peterr
User
spacer line

Bedankt Jupje voor de toelichting.
Ik had al problemen op de site van klm. be te komen

totto
User
spacer line

peterr, wat ik zei. Ik kijk altijd even op klm.be. Maar vaak is dat moeilijk omdat je door gestuurd wordt naar KLM. com. De laatste tijd is Antwerpen vaak duurder dan Schiphol. Het gaat dus niet altijd op. Toen ik daar in mei boekte was er geen betere optie dan € 800,-.
Dan is € 200 snel verdient. Als je dan nagaat dat het TGV ticket € 70 enkele reis kost,snap ik het niet. Overigens vind ik de stoel maat steeds kleiner worden bij KLM. Vooral smaller.
Ook zie je 's-nachts niemand met b.v. water rondlopen. Een groot verschil met Singapore en Maleisië.

Toto Travel.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-01-2014 02:04 jupje wrote:
Dat KLM kwalitatief minder zou zijn dan Singapore Airlines, MAS of Cathay Pacific vind ik persoonlijk lariekoek. Dat moet dan maar eens met feiten onderbouwd worden.
Dat ik zelf nooit kies voor KLM heeft alleen te maken met de prijs, die vaak beduidend hoger ligt dan de concurrentie.
Het ligt er maar aan waar je de kwaliteit punten op geeft. De laatste keer dat ik met KLM vloog was gedwongen in november 2010 (ivm vulkaanuitbarstingen op Java) .Chagrijnig personeel, verre van behulpzaam, lomp met als toegift de bagage zoek (dat laatste kan altijd gebeuren natuurlijk en dan is het aan de maatschappij om het adequaat en netjes op te lossen). Ik ben net een week terug, gereisd met Etihad. Deze en ook Emirates kunnen aan bovenstaand rijtje toegevoegd worden. Wat mij betreft blijft KLM dan ver achter. In mei ga ik na een jaar of 10, 15 Garuda weer proberen. Eerlijkgezegd heb ik daar nog geen goed gevoel over.
Eenieder zijn/haar ervaring zal divers zijn. Verder is het maar net wat je gewend bent en wat je wensen zijn qua punctualiteit, overstaptijd, service en aankomsttijd.

bulekurus
User
spacer line

Vergeet qatar airways niet, brussel -jakarta 590 € ik vlieg woensdag. Ben frequent flyer mag 40 kg bagage meenemen. en in de vip room zitten. Heb nog maar 4 keer gevlogen met deze airline

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Je kunt die KLM-tickets vanaf Antwerpen naar Jakarta ook gewoon boeken via www.tix.nl.
Ik zag daar bij tix b.v. vertrek heen enkele data eind maart, en terug eind april voor vanaf € 540. Bij budgetair, travel2bw, travelgenio of travelstart val dat mogelijk nog enkele tientjes voordeliger uit, kwestie van tzt zoeken via travelstart.nl óf travelstart.de.
Met diverse vertrektijden voor de trein, zodat b.v. een citytoer Amsterdam, of een bezoek aan Keukenhof ook nog tot de mogelijkheden behoort.
Maar vanaf Amsterdam kun je rond die datum ook voor ongeveer dat bedrag zowel met zowel Etihad, Emirates als nieuwkomer Lufthansa vliegen.
Vooral interessant (voor mij zelf ,als overwinteraar) is, dat die laatste zich ook in die ticket-strijd heeft geworpen.
LH heeft ook voor dat bedrag tickets met vertrek in het najaar, en terug vooralsnog tot midden januari.
Als ze die nou ook hebben voor terug in april, hou ik me wel aanbevolen.
Maar mij leeftijdgenoot JZ zou zeggen: Parijs is nog ver. Ik kijk eind april/begin mei wel, hou de ticketprijzen er bij liggen.
Jammer dat LH pas in Jakarta landt om 18.20. Direct doorvliegen naar mijn eindbestemming in midden-Java zit er dan net niet meer in.
Mijn andere leeftijdgenoot JC zou zeggen: elk voordeel heb se nadeel.
Maar dan neem ik toch gewoon een hotelletje in de buurt van het vliegveld in Jakarta, ben inmiddels dan toch al 24 uur van huis, en vlieg pas de volgende ochtend, uitgerust, verder. Of ga eerst nog een dag naar Bogor.

D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat Heë nuus gezaat.

jokejuan
User
spacer line

ik heb een retour emiraten 560.- met tussen stop dubai. heen 4 uur- terug 3 uur.even lekker benen strekken en dan weer verder. met klm maak je ook een tussen stop van anderhalf uur in gwadalumpur,maar moet je in het vliegtuig blijven zitten.ook al vluchten voor 510,- met emiraten.

jokejuan
User
spacer line

p.s.-- amsterdam--jakarta.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-01-2014 22:35 jokejuan wrote:
ik heb een retour emiraten 560.- met tussen stop dubai. heen 4 uur- terug 3 uur.even lekker benen strekken en dan weer verder. met klm maak je ook een tussen stop van anderhalf uur in gwadalumpur,maar moet je in het vliegtuig blijven zitten.ook al vluchten voor 510,- met emiraten.

We hebben verschillende malen met Emirates gevlogen.
Neem niet te veel handbagage mee, er is geen trolley te vinden.
Wissel wat Euro's in Dirhams (kan op het vliegveld) zodat je ergens op je gemak wat kan drinken en zitten.
Onze ervaring is dat er geen zitplaats is te vinden, dan is 4 uur rondzwerven met je handbagage behoorlijk lang.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-01-2014 11:04 Anne Mieke wrote: In mei ga ik na een jaar of 10, 15 Garuda weer proberen. Eerlijkgezegd heb ik daar nog geen goed gevoel over.
Eenieder zijn/haar ervaring zal divers zijn.
Garuda's luchtvaartpersoneel is vriendelijk en behulpzaam voor blanke mensen en "rijk" uitziende personen. Als je als gewone Indonesier (dus één die niet netjes is gekleed en geen grote mond opzet) met Garuda vliegt, is de hulpvaardigheid van de stewardessen minimaal en dikwijls schofferend te noemen. Status my dear, that's what it is all about.
Reeds verscheidene malen aan den lijve ondervonden met Nederlands Indonesische vrienden tijdens Garuda-vluchten. Personeel ziet niet eens het verschil tussen een Indonesiër uit Indoland en een Indonesiër uit Nederland. Zo geconditioneerd, bevooroordeeld en geïndoctrineerd is men.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-01-2014 02:24 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Garuda's luchtvaartpersoneel is vriendelijk en behulpzaam voor blanke mensen en "rijk" uitziende personen. Als je als gewone Indonesier (dus één die niet netjes is gekleed en geen grote mond opzet) met Garuda vliegt, is de hulpvaardigheid van de stewardessen minimaal en dikwijls schofferend te noemen. Status my dear, that's what it is all about.
Reeds verscheidene malen aan den lijve ondervonden met Nederlands Indonesische vrienden tijdens Garuda-vluchten. Personeel ziet niet eens het verschil tussen een Indonesiër uit Indoland en een Indonesiër uit Nederland. Zo geconditioneerd, bevooroordeeld en geïndoctrineerd is men.
Jakkes. Het personeel van Etihad maar ook van Emirates is dan toch heel voorkomend naar de vele vaak onervaren Indonesiers die op deze vluchten zitten. Ze stellen mensen op hun gemak en leggen alles 100 keer uit als het moet. Op die vluchten zit meestal ook een of meerdere stewardessn uit Indonesie.
Nah ja, ik kan het niet meer terugdraaien dus ik zal het over een paar maanden dan wel ondervinden.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke,

Heb er geen verstand van maar ze staan in verschillende rangkins aan de top, the best and the savest.

Other airlines sharing the seven-star rating and winning a place among the top 10 safest airlines are, in alphabetical order, Air New Zealand, All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, Eva Air, Royal Jordanian, Singapore Airlines and Virgin Atlantic.

http://edition.cnn.com/2014/01(...)safest-airline-2013/

http://www.businessinsider.com(...)he-world-2013-4?op=1

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hoe de lijstjes van de veiligste luchtvaartmaatschappijen tot stand komen snap ik nog wel maar de lijstjes van de beste maatschappijen is het maar net waar de nadruk op gelegd wordt. Ervaringen anders dan op tijd vliegen zijn vaak moeilijk te meten.
Maar terug naar het onderwerp: goedkoop vliegen is een ding maar voor meer comfort, betere service, gunstiger tijden zijn er beter alternatieven dan KLM naar mijn mening.

Van het rijtje hierboven zijn natuurlijk SQ, MAS en Cathay Pacific ook erg goed. Eva Air en Royal Jordanian is voor mij inmiddels te lang geleden. Maar goed, over ruim 3 maanden zal ik mijn eigen bevindingen hebben over Garuda. We zullen zien.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-01-2014 11:19 Beras wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke,

Heb er geen verstand van maar ze staan in verschillende rangkins aan de top, the best and the savest.

[quote removed]

http://edition.cnn.com/2014/01(...)safest-airline-2013/

http://www.businessinsider.com(...)he-world-2013-4?op=1

Ook in deze posting weer een zinsnede die eruit springt Beras.

Ik heb er geen verstand van
Dat is inmiddels uit enkele onderwerpen gebleken.

Een eyeopener Emoticon: Blush Houden zo.
Zeker voor een Indonesiër, dat hoor je hier niet vaak Emoticon: Laugh out loud

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Om maar op deze topic te houden:
Volgens deskundigen scoort Emirates bij de rankings aan top, the best and the savest airlines, daar kan ik toch niets aan doen...Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam??

Heb maar effe gekeken wat de prijzen zijn om van AMS naar JKT te vliegen nu:

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet neit precies waar je naar toe wil Beras. Aan bovenstaande lijstje heb je niks. De vlucht is over 3 dagen en de totale verblijftijd ongeveer 6 weken. Dan heb je een visum nodig, vooraf gehaald bij de ambassade.
Kijk je voor Emirates voor een paar weken later (normaal als er eerst een visum aangevraagd moet worden) dan kom je op prijzen rond 570,00 euro. het is niet zo gek dat vluchten slechts een paar dagen vooraf geboekt vaak de hoofdprijs kosten.
Overigens is Etihad net zo goed als Emirates, alleen de overstapluchthaven, Abu Dhabi is minder.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We hadden het over Garuda Beras.
Eerlijkheidshalve heb ik vorig jaar twee keer gevlogen met Garuda en ik vond er niets mis mee.
Maar dat is puur persoonlijk en bevooroordeeld, ik had Etihad geboekt met overstap en vloog met Garuda rechtstreeks Emoticon: Yummie!

Ik ken veel oude getrouwe forumgangers van Indah al jaren(op het forum), mensen met veel ervaring.
Ben het zeker niet altijd met hun eens, maar als een aantal ervaringsdeskundigen een aantal dingen van bijvoorbeeld Garuda naar boven toveren dan zet ik mijn flappers aan de zijkant van mijn kleiaardappel goed open.

Statistieken zeggen mij geen ruk, ervaringen van reizigers hier op het forum zijn voor mij veel belangrijker Emoticon: Yes!

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Waar ik naar toe wilt is dat zo te zien The Emirates of Ethidad vanuit AMS vaak de goedkoopste zijn en dat volgens de rankings deze twee maatschappijjen goed scoren.

Hier een ander voorbeeld:

http://www.worldticketcenter.nl

En, Anne Mieke, sorry, ik vergat dat jullie een visa moeten aanvragen voorwat betreft mijn vorige prijs voorbeelden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,765,161 topic views - 240,493 posts - 13,734 topics - 34,011 members - last post @ 25-11-2020 16:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,438,686 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com