indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik wil morgen terugrijden vanuit de binnenlanden naar Jakarta (ja, dat is nat, weet ik).. maar sinds gisterenavond is de doorgaande weg Pantura ook onder water komen te staan. Op 2 plekken zelfs: bij Indramayu en Pamanukan (district Subang). Daar staat het water volgens de laatste berichten 1 meter hoog, dus daar kan ik niet voorbij.

De opties zijn:

- lekker de normale weg nemen, hopen dat het lager staat morgen en anders voor onbekende tijd stilstaan (de Indonesische manier). Ramptoerist wil ik wel zijn, maar alleen als ik zeker door kan hobbelen en niet na 24 uur terug moet natuurlijk. Emoticon: Shiny

- de 'binnendoorweg' Palimanan - Sumedang - Bandung nemen. Deze is normaal al stampdruk en gevaarlijk, zal nu ook wel compleet vast staan, plus dat het rete-slecht weer is, dus nog gevaarlijker als normaal.

- vanuit Kuningan (niet dat in Jakarta, die bij Cirebon) naar Tasikmalaya rijden, compleet de verkeerde kant op, en vanuit daar richting Bandung. Je kunt dan bij Cileunyi de tol op.

Alle opties zullen veel tijd kosten tot onmogelijk zijn. Ik denk echter nu dat de zuidelijke route via Tasik de meest snelle is. Emoticon: Laugh out loud

Enfin, nog geen beslissing gemaakt, al 'moet' ik wel terug.

= edit: moeten er geen ongelukken gebeuren natuurlijk. Emoticon: Red face =

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pffff zo dan, neem maar een lunchpakketje mee.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik ben al aan het voorbereiden:
- auto is schoon (was al gedaan, had niet gehoeven)
- banden zijn niet stampvol gepompt (handig bij water op de weg e.d.)
- ruitenwisservloeistof net bijgevuld
- kussentje + dekentje in de auto (in de bergen met airco aan tegen het beslaan van de ruiten en het is verdomme net Klein Nederland in de auto)

straks nog even voltanken (er gaat 60 liter in zo'n beetje, dus meer dan voldoende voor urenlang file, stilstaan en eventueel overnachten in de auto) en morgenochtend verse nasi uduk naar binnen, wat krentenbollen (ja, krentenbollen) in de auto. Flesje drinken of twee en gan met die banaan.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Volgens de Jakarta Post wordt de situatie alleen maar erger, tot morgen zware regenval.
Je kan wel zeggen ik moet naar Jakarta, maar wat niet gaat gaat niet.
Strand je op deze wijze onderweg dan kom je er ook niet en ben je verder van huis Yerun.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik moet niet tot in Jakarta zijn gelukkig, althans.. niet hartje Jakarta.. dat is het voordeel.

Het regent in Jakarta alweer hard en ik hoorde vanochtend dat het zeker tot donderdag zo zou blijven. Dat is geen kattenpis, maar ik 'moet' dus, totdat mijn eigen veiligheid in gevaar komt natuurlijk. Niets is dat waard, zelfs niet al mocht ik de karaoke-kamer van Akil kaalplukken.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Jakarta is groot, dus de vraag is , waar moet je zijn ? Waar zit je ?
Ik zit in Jakarta Barat (Central Park) en ga geregeld naar Jakarta Pusat.
Vandaag naar Plaza Senayan , Taman Anggrek.
Geen last gehad, zelfs de het verkeer is voor Jakartaanse begrippen echt rustig.

Wel heb je ergens in Grogol (West jakarta), Noord Jakarta (met de plaatsnamen MUARA X of Y ), Pluit , bepaalde plekken (wijken) in de buurt van de Ciliwung rivier waar al eeuwen lang al laag zijn waren de ellende groot .
Zelfs Kelapa Gading ( Oost Jakarta) heeft natte voeten.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
spacer line

Op 19-01-2014 19:13 schreef Surya Atmadja:
Jakarta is groot, dus de vraag is , waar moet je zijn ? Waar zit je ?
Ik zit in Jakarta Barat (Central Park) en ga geregeld naar Jakarta Pusat.
Vandaag naar Plaza Senayan , Taman Anggrek.
Geen last gehad, zelfs de het verkeer is voor Jakartaanse begrippen echt rustig.

In die buurt hebben wij ook gezeten het is daar hoger dan elders in Jakarta,dus dat is niet het probleem

Maar Jakarta is zo groot waar kan je het mee vergelijken.
Wat je wel weet dat ze meer moeten gaan richten in de sampam die ze zouden moeten vergoeden met geld bij inlevering zodat alle kanalen die door Jakarta door loop beter doorstroming krijg....
En dat wil Jokowi oplossen, maar hij hoort meer creativiteiten moet gaan bedenken, hoe ze de mensen daar beter omgaan met huisvuil...... Emoticon: Emoticon: Confused

Hier wonen veel rijken van Jakarta met die prachtige herenhuizen..... Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jeroen, ik weet niet in hoeverre je echt weg MOET maar als het niet perse hoeft dan lijkt het me dat je beter even kan wachten. Ik heb twee dagen geleden aan den lijve moge ondervinden dat overstromingen blijkbaar veel ramptoeristen op de been brengen. Dat zal op Java niet veel anders zijn. Ik zou lekker daar blijven.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Central Park Area , of Podomoro City is een relatief nieuwe gebied waar veel " rijke" Chinese indonesiers wonen.
En toch ligt het op sommige plekken lager dan de wijk Gambir ( voorheen heet het Weltevreden , in de omgeving van Koningsplein-de huidige Pres.paleis /Monas area...

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM; noordelijke route staat nu nog blank, middenroute via Sumedang is een kampunger om 12 uur vanacht vertrokken, staat nu halverwege richting Sumedang stil in de file, die is over 24 uur wel ter plekke. Ik ga via nog duidelijk

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ik stap zo in de auto want de 'moet' is nu toch een moet geworden. Eerst maar in de buurt van Jakarta pogen te komen. Dan zien we wel weer verder.

Ho Lee Fuk

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Zo, iets minder als 6,5 uur, Kuningan - Panjalu (Ciamis) - kabupaten Garut, Cileunyi, tol Bandung - Cikarang

Geen file gezien, de tolweg Bandung - Cikampek zit vol met gaten op de linker baan, Cikampek - Cikarang zit ook vol gaten, buiten de meest rechter rijbaan. Het stuk tol was het gevaarlijkste dus.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bofkont Emoticon: Shiny

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

malam; niet helemaal, Pantura staat volledig vast, dus iedereen neemt de route direct ten zuiden, dus voa Bandung - Sumedang (wel lekkere tahu), maar dat is normaal al 6 uur, en nu dus een compleet drama. Nog verder naar het zuiden, zoveel omrijden doen de meesten niet, dus dat was precies zoals op iedere andere dag. Geen file, af en toe beetje druk.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Gisteren had Trans-TV een reportage alleen over mensen die blij waren met de
"banjir" in Jakarta;

- een gratis bad (pantai)
- extra bijverdiensten allemaal mensen die extra hulp nodig hadden in het verkeer
- gratis eten wat werd uitgedeeld
- men kon op een centrale plaats gratis internetten en hp opladen
- extra baantjes schoonmaakpersoneel

Al die mensen waren blij met de zoveelste jaarlijkse overstroming in Jakarta
rare chinezen die indonesiers zullen velen denken Emoticon: Bye bye

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-01-2014 13:50 sabar2 wrote: .....rare chinezen die indonesiers zullen velen denken Emoticon: Bye bye
Dat denk ik al jaren. Maar dat denken zij ook van Hollanders.

Anyway, ik MOET naar Bekasi (via Bandung)......dus dat is mogelijk Yerun?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Neem wel de uiterst zuidelijke route via Tasik/Garut en zo, NIET via Sumedang. Da's 24 uur in de file staan of zo nu. De hele Pantura gaat via die route namelijk.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ik ben gisteren om 16:00 (spitsuur!) naar Harmoni gereden. Was in 2 uur ter plekke, geen overstroming gezien. Kort hierna ben ik dichting het zuiden gereden, in de buurt van Blok M. Duurde 1,5 uur. Niets bijzonders, ook weer geen overstroming gezien.

Inmiddels ben ik terug in Lippo Cikarang, en is er net een flinke stortbui overgetrokken.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Reken maar dat Jakarta in de aankomende 24 uur een smak water uit het binnenland te verwerken krijgt, het stort hier al 8 uur aan één stuk.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, dat is wel de verwachting, in ieder geval de komende dagen nog veel regen en dus kans op (nieuwe) overstromingen.

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-01-2014 01:50 Yerun wrote:
Neem wel de uiterst zuidelijke route via Tasik/Garut en zo, NIET via Sumedang.
Alhamdulillah. Dat was de bedoeling ook want moet toch naar Tasik en Garut. Vervolgens via Bandung naar Belasi via de tolweg. Duimen maar dat het niet erger wordt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Gisteren was het er normaal, met allee wat drukte in de steden bij de markten. Geen enkel centje pijn en ook niet veel regen.

Wanneer moet je?

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Overigens is Bekasi zelf wel erg nat, maar dat moet je maar bekijken als je er bent.

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, ik vernam dat Duta Harapan ook al is afgesneden. En daar moet ik net zijn. Maar het water staat niet zo hoog, dus hopelijk na het weekend......
Vertrek na de 23e.....

harlys
User
spacer line

Laat ik dit even verplaatsen het past hier beter en idd malam het regent 8 uur lang nu

en begint weer te hozen

Heeft nu 8 uren keihard geregend in de puncak.

Ooo Jakarta ik hoop dat de sluizen het nog aan kunnen Emoticon: Worship

Wat ik wel merk dat de puncak veel schoner is Emoticon: Yes!

Weinig vuil te zien zelf sommig vuil stort plaatsen zijn leeg,
het oude bankstelletje wat ik laatst zag drijven zag zal nu wel in Jakarta aangekomen zijn Emoticon: Yes!

Wie weet heeft iemand er daar nog wat aan Emoticon: Stupid

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,549,598 topic views - 239,826 posts - 13,723 topics - 32,199 members - last post @ 15-07-2020 21:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,222,921 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com