indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

durf ik niet te veel over te zeggen, maar ik praat echt veel met mensen hier over en dat is 1 van de verschillen met voor '98, ik hoor nooit meer iemand iets zeggen over de indonesische chinezen/chinezen, echt niet, ik zie en hoor alleen maar woede en afkeer tegen hun eigen elite en ik zie niet hoe ze die woede kunnen kanaliseren, die lui zijn afgeschermd, onbereikbaar, beschermd...

spacer line  

On 15-03-2014 11:53 madrotter wrote:
durf ik niet te veel over te zeggen, maar ik praat echt veel met mensen hier over en dat is 1 van de verschillen met voor '98, ik hoor nooit meer iemand iets zeggen over de indonesische chinezen/chinezen, echt niet, ik zie en hoor alleen maar woede en afkeer tegen hun eigen elite en ik zie niet hoe ze die woede kunnen kanaliseren, die lui zijn afgeschermd, onbereikbaar, beschermd...

Klopt, ze zijn gewoon Indonesiers.
Over de woede op hun FOUTE elite( bangsa dewek) , zal wel af en toe kleine (hoop niet veranderd in grote) kerusuhan komen .
De signalen zijn soms overduidelijk, als er vernielingen plaatsvinden aan openbare gebouwen ( o.a van de pak polisi) .

Voor de rest zijn de man met de kupluk ( Jan met de Pet) nog steeds beinvloedbaar en soms hardnekkig vasthouden aan de gevestigde orde.
Ze gebruiken hun democratische rechten niet goed.
( Lijkt wel Nederland) .
Je krijgt de regering die je verdient.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De verkiezingscampagne is vandaag van start gegaan, de eerste miljarden zijn uitgegeven, heerlijk hoor geeft leven in de brouwerij, geweldig om te volgen als je er belangstelling voor hebt.
Brulaap Anis Matta van de PKS was met tienduizenden sympathisanten in het Bung Karno stadion.
Hij verklaarde dat de PKS het drama van de vlees quota te boven was, het woord corruptie nam hij wijselijk maar niet zijn mond. Emoticon: Shut up!

Vol overtuiging zei de dromer dat ze de derde partij zouden worden Emoticon: Yeah right! , in het stadion zaten ook duizenden kinderen, mooi weer dus hele gezinnen hadden een prachtige dag.
Gratis uitje, vervoer, mooie T-shirts eten en drinken, wat wil je nog meer op een zondag. Emoticon: Yummie!

Bakrie de presidentskandidaat van Golkar had volgens mij een mispikker gemaakt, hij begon zijn campagne in het Maulana Yusuf stadion in Serang, Banten.
Daar vinden ze Golkar eigenlijk niet meer zo lief sinds Ali Baba Atut en haar veertig familieleden van Golkar de provincie leeggezogen hebben.
Capaciteit stadion 15000 en er waren maar plus minus 3500 aanhangers in kanariepieten gele T-shirts. Emoticon: Blush

Nu weet ik toch niet wat ik van die Bakrie moet denken, het is dat ik weet wie hij is, maar zou ik hem niet kennen en ik zou in een zaal zitten en Bakrie zou met zijn kanariepieten pak binnen komen dan zou ik echt denken aan een optreden van de Jostiband. Emoticon: Wink

Rhoma Irama de ouwe dangdut rocker die nadat hij een aantal keren in Mekka is geweest het licht heeft gezien is kandidaat president voor de PKB (hoe verzin je het).
Die begon de campagne in Aceh, waar hij nog enkele gouwe ouwe dangdut songs met zijn draaiende ouwe afgezakte billen voor de dag toverde met zijn band.
Tjesoes dat zal president worden en op bezoek moeten bij Obama met zijn Elvis pak en zijn gitaar, Rhoma Drama. Emoticon: Laugh out loud

Heerlijk, wat een feest dat stemmen hier, geweldig om mee te maken. Emoticon: Yes!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Malam,
Ik volg jouw commentaren op de verkiezingsstrijd met plezier. Om het nog beter te begrijpen zou het wellicht zinvol zijn om het voor degenen die niet in Indonesie wonen/verblijven eensuit te leggen wat de afkortingen betekenen.PKB, enz. Wellicht dat voor mij en voor anderen dan duidelijk wordt of we het over rechtse, centrum of linkse partijen hebben. Of is dat weer te Westers gedacht en is het allemaal een pot nat.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Had het net nog met mijn moeder over het met modder gooien naar kandidaten. En dat het eigenlijk niet logisch is dat de racistische kaart wordt getrokken door extreme organisaties.

Vooral als je beseft dat het extreme van die organisaties in hun religie ligt, niet in ras. Toch proberen ze Jokowi als Chinees te portretteren (akkoord, sommigen proberen hem ook als Christen op te voeren; waarom niet, als we toch bezig zijn).

Zij vroeg me dit: Waarom wordt een Prabowo door diezelfde groeperingen niet aangepakt op het feit dat zijn moeder Doortje Sigaar (sorry: Dora Marie Sigar), een christen met Nederlandse roots uit noord Sulawesi was?

Inderdaad niet echt consequent. Ok, het is laat; morgen weer vroeg op.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 16-03-2014 19:41 Lieve wrote:
Had het net nog met mijn moeder over het met modder gooien naar kandidaten. En dat het eigenlijk niet logisch is dat de racistische kaart wordt getrokken door extreme organisaties.

Vooral als je beseft dat het extreme van die organisaties in hun religie ligt, niet in ras. Toch proberen ze Jokowi als Chinees te portretteren (akkoord, sommigen proberen hem ook als Christen op te voeren; waarom niet, als we toch bezig zijn).

Zij vroeg me dit: Waarom wordt een Prabowo door diezelfde groeperingen niet aangepakt op het feit dat zijn moeder Doortje Sigaar (sorry: Dora Marie Sigar), een christen met Nederlandse roots uit noord Sulawesi was?

Inderdaad niet echt consequent. Ok, het is laat; morgen weer vroeg op.

Wie weet lieve > sommigen proberen hem ook als Christen op te voeren. (Jokowi)

Een wolf in schaaps kleren dan Emoticon: Confused

Ik zou er bijna niet van opkijjken.

Maar of nu Jokowi of Prabowo President word bijde hebben ze fatsoen normen mee gekregen over het geloof van huis uit en zeer zeker zal dat goede waarden mee brengen

Ik focus me al maanden op die 2, er werd een tijd geleden in een topic gezegt toen ik het opperde nee kan niet dat Joko voor president gaat maar zie maar

Maar wie van de 2 ook bijde gaan het voor het zeggen hebben

Pas wel op met de koers die gaat kelderen helaas Emoticon: Cry

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je vraagt me wat Jan, maar het heeft mijn interesse en ik heb het één en ander op een rijtje gezet.
De vertalingen van de partijnamen zullen niet helemaal kloppen maar het maakt wel duidelijk waar ze voor staan.
Eerlijk gezegd heb ik me nooit zo verdiept in linkse of rechtse partijen, ik zie persoonlijk niet zoveel verschillen dat zal te maken hebben dat alle partijen de Pancasila als basis hebben, dan ontstaat er min of meer een eenheidsworst, ik denk dat Om Surya daar veel meer kaas van heeft gegeten. Emoticon: Yes!

Wel het onderscheid tussen moslimpartijen en nationalistische partijen.
Hier onder de huidige situatie, met de resultaten van de verkiezingen in 2009.
Als een partij minder dan 3,5 % van de stemmen krijgt dan krijgen ze geen zetels in de DPR (Huis van afgevaardigden)
Een partij moet bij de verkiezing 20 % of meer halen willen ze op eigen ellenbogenstoom aan de presidentsverkiezingen mee willen doen.

Daardoor zijn ze nagenoeg altijd verplicht een coalitie aan te gaan om boven die 20 % uit te komen, waarbij ze natuurlijk veel water bij de wijn moeten doen, dat zien we ook in Nederland.

Het ziet er naar uit dat bij de verkiezingen op 9 april de PDI-P (Jokowi) een flinke winst zal behalen en ik verwacht dat ze boven de 20 % uit komen.

Ook Gerindra (Prabowo) zal flink aan de weg timmeren.

De PDI van SBY zal waarschijnlijk weg zakken, het is de laatste jaren niet zo best gegaan en veel PDI politici zijn opgepakt voor corruptie.

Dat geldt ook voor Golkar (Bakrie) denk maar aan het schandaal in Banten (Atut en familie allemaal uit de Golkar stal)

De PKS is naar mijn mening het meest schijnheilige stelletje in Jakarta, een moslimpartij tegen het extreme aan, die zich op de borst klopten de meest schone partij te zijn.
We hebben het gezien de hele partijtop liep te hoeren en te snoeren en waren nog corrupter dan corrupt.
Ik hoop dat ze de 3,5 % niet halen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn Emoticon: Angry

Overigens is dit de laatste keer dat de verkiezingen zo verlopen, de aparte partij verkiezingen en presidentverkiezing heeft het constitutionele hof ongrondwettelijk verklaard.
Al in het voorjaar van 2013 was om een toetsing gevraagd, dat heeft het hof maanden lang op de plank laten liggen, pas een maand geleden volgde de uitspraak.
Daarin werd gesteld dat de partij en presidentverkiezingen in één keer moet gebeuren, waarbij dan ook vanzelfsprekend de drempel van 20 % verdwijnt, maar het was volgens het hof te kort voor de verkiezing om dat nu nog te veranderen.
Dus dat gaat gelden voor 2019, eigenlijk wel vreemd, dat zou betekenen dat de verkiezingen in april tegen de grondwet zijn.

Ik verwacht met de aankomende verkiezing nog al wat verschuivingen, uiteraard is dit mijn mening en hoe ik de zaken ziet, daar zullen veel anderen anders over denken.
Mocht ik hier en daar fouten hebben gemaakt graag corrigeren. Emoticon: Blush

Partai Demokrasi Indonesia. (PDI) 20,85 %, 150 zetels.
Democratische partij Indonesië
Nationalistische partij,

Partai Golongan Karya (Golkar) 14,45 %, 107 zetels.
Partij voor functionele groepen.
Nationalistische partij van Suharto, waar voorheen veel hoge militairen in zaten.
Na 1998 omgevormd tot een normale politieke partij.

Partai Demokrasi Indonesia - Perjuan (PDI-P) 14,03 % 95 zetels.
Democratische Partij Indonesië voor Strijd.
Nationalistische partij.
Een afscheiding van de PDI o.l.v. Megawati.

Partai Keadilan Sejahtera (PKS) 7,88 %, 57 zetels.
Partij voor Rechtvaardgheid en Welvaart.
De PKS streeft naar een centrale rol van de Islam in het publieke leven.
Een snel stijgende ster in de verkiezingen van 2004 en 2009, vooral omdat zij buiten de Islamtische waarden de bestrijding van de corruptie hoog in het vaandel hebben/hadden. Emoticon: Laugh out loud

Partai Amanat Nasional (Pan) 6,01 %, 43 zetels.
De Nationale mandaat partij.
Pan is een gematigde Islamitische partij.

Partai Kebangkitan Bangsa (PBK) 4,94 %, 43 zetels
Nationale ontwakings partij.
PBK is een gematigde Islamitische partij.

Partai Persatuan Pembangunan (PPP) 5,32 %, 37 zetels
Partij voor ontwikkeling van eenheid.
Een gematigde Islamitische partij.
In 1971 wilde Suharto dat er maar 2 of 3 partijen deelnamen aan de verkiezing de PPP is daar één van een samenvoegsel van 4 Islamitische partijen.

Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) 4,64 %,26 zetels
De Grote Indonesische Beweging.
Een links Nationalistische partij.

Partai Hati Nurani Rakyat (Hanura). 3,77 %, 18 zetels.
Geweten van het vok.
Nationalistische partij.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Goed weergegeven. Als ik even snel tel, vermeldt dhr. Malam 9 van de 15 partijen die mogen deelnemen aan de verkiezingen. De PBB en PKBI zijn misschien nog wel het vermelden waard?

Zoals in de meeste andere landen hebben de partijen hun eigen kleuren. Met ziet dus redelijk gemakkelijk met wie men te maken heeft.

De campagnes zijn nu echt wel volle bak gestart; elke partij krijgt de mogelijkheid rally's en demonstraties op bepaalde dagen uit te voeren gedurende een termijn van 3 weken. Vaak worden mensen betaald om er aan deel te nemen.

Zoals reeds gemeld door dhr. Malam was het gisteren aan de PKS (wit). Het was dus een volledige chaos in Senayan, geen doorkomen aan. Maar niet alleen dat; ze mobiliseren 250.000 mensen die voornamelijk op motoren en groupe door de straten rijden. Vergelijk het een beetje met Europese steden als Turkije in het WK een belangrijke wedstrijd wint en zich plaatst voor de volgende ronde.

Er is trouwens niet veel geweld; alles gaat redelijk gemoedelijk. Een groot verschil met bijvoorbeeld een Puerto Rico waar er gedurende een periode geen alcohol meer te koop is en waar ze met kapmessen in de hand op straat komen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-03-2014 05:47 Lieve wrote:
Goed weergegeven. Als ik even snel tel, vermeldt dhr. Malam 9 van de 15 partijen die mogen deelnemen aan de verkiezingen. De PBB en PKBI zijn misschien nog wel het vermelden waard?

Zoals reeds gemeld door dhr. Malam was het gisteren aan de PKS (wit).

Er is trouwens niet veel geweld; alles gaat redelijk gemoedelijk. Een groot verschil met bijvoorbeeld een Puerto Rico waar er gedurende een periode geen alcohol meer te koop is en waar ze met kapmessen in de hand op straat komen.

Klopt Lieve, ik heb alleen de partijen vermeld die nu in de DPR zitten.
Ik zal eens kijken wat ik over die twee partijen kan vermelden Lieve, ik verwacht eigenlijk niet dat de rest van die splinterpartijen de 3,5 % halen.

Wat de kleur betreft, het wit van de PKS gaat nog wel, maar het kanariepieten geel van Golkar en het bloedrode van de PDI-P doet haast zeer aan je ogen Emoticon: Laugh out loud

Geweld?, Niet te vroeg juichen Lieve Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Er gaan steeds meer stemmen op in de media dat Prabowo serieus overweegt Abraham Samad voorzitter van de KPK als partner te vragen voor de verkiezing van het presidentschap.

Ik weet niet hoe Abraham er over denkt, maar oei oei oei dat is een slimme zet, daar wordt Prabowo gelijk een echte concurrent voor Widodo mee Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het begin van de campagne is van start gegaan.
9 april volgen de eerste uitslagen maar .... daarna gaat de echte campagne
pas beginnen want 9 juli da's de dag van de presidentsverkiezingen
(ik ben benieuwd hoe dat gaat in de praktijk)
Aangezien ik dan in bruisend Solo zit, met een PDI-P campagneburo ca.
50 meter van mijn rumah af denk ik dat ik wel het een en ander zal meekrijgen
In iedergeval heeeeel veel rode T-shirts en rode vlaggetjes met de stier.
Maar van mij mag het JKW4P Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

On 17-03-2014 03:58 Malam wrote:
ik zie persoonlijk niet zoveel verschillen dat zal te maken hebben dat alle partijen de Pancasila als basis hebben, dan ontstaat er min of meer een eenheidsworst, ik denk dat Om Surya daar veel meer kaas van heeft gegeten. Emoticon: Yes!

Ondanks dat ik in het begin weinig vertrouwen heb in Joko (wie ) , verdomd wie ken hem wel (behalve die Wong Solo ) heb mijn vraagtekens over hem overboord gegooid na zijn geslaagde stunt om de gevestigde orde ( Bang Fauzie, ik ben Orang Betawi Asli) poepje te laten ruiken.
Dus hoopte ik dat hij rustig aan doet om zijn karwei af te maken.
En de volgende verkiezing afwachten.
Maar YA , hij bezweek onder de druk ( van Mbak Mega ) , dus ik vrees het ergste.
Ook al zou hij gekozen worden , moet hij zwaar leunen op zijn Wapres (welke partij ?) .

Door de democratiseringsproces die pas na de verkiezing van SBY begon (voordien was het nog veel handjesklap in achterkamertjes) had ik hoop.
En wat zie ik ?

Een heleboel splinter partijen(lijkt wel Nederland).
En er moet vaak coalitie gesmeed worden( AHA , weer handjes klapt taferelen , I scratch your back and you scratch my back ).

En het volk ? Jan met de Pet ?
Tya , de meesten zijn nog niet politiek bewust.

Sorry, dat zijn de feiten.
Het is geen kaas , maar Gemblong , lekker met kopi tubruk.

Wat Indonesia nodig heeft is een charismatische persoon zoals Soekarno, met de hardheid van Soeharto en de eerlijkheid van Jokowie* .

Tenminste Jokowi komt bij mij eerlijk over , ondanks zijn functioneren in Solo
Of die idealist Suryo Paloh.

Voorlopig maak ik meer zorgen over de afbraak in Ollanda .
Hij heeft wel een goede PR afdeling.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ondanks zijn functioneren in Solo waar duid je op Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya ??

In Solo is Jokowi bij het merendeel van de bevolking heel geliefd en heeft voor
sommigen zelfs die presidentspositie al verdiend voor wat hij in Solo aan goeds
heeft gedaan.

die opmerking kan ik even niet plaatsen.

spacer line  

Dan begeef je /wij in roddel verhalen over wie Jokowi is .
Tuurlijk zullen velen hem proberen te tackelen, of naar de nog niet gevonden stok zoeken of spijker in laag water zoeken.

Effe googlen : Siapakah Jokowi sebenarnya ( Wie is de echte Jokowi?
) .
Hoop dat het niet waar is want voordat hij beedigt kan worden moet hij een zgn integriteits onderzoek ondergaan.
En de KPK heeft wel lange armen (je kan hun niet meer uitschakelen).

Voorlopig geef ik hem de voordeel van de twijfel(hij is redelijk schoon, maar ya wie ben ik ?) , en als hij schoon is , dan zijn het ordinaire vuilspuiterij .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

In Solo heeft hij (voor bepaalde groepen) veel goeds gedaan of iedereen hem leuk vindt/vond dat durf ik niet te zeggen, maar hij heeft een groeiende groep vereerders
en aanhangers.
Misschien ook omdat men graag achter een winnaar-to-be aanloopt.

Sommige dingen zal hij ook zeker anders gaan proberen te doen.
De vraag is of hij kan "aarden" in dat politiek slangennest wanneer hij
president wordt en voor die tijd kan er nog eea gebeuren dus er wordt
ook al gewaarschuwt voor een herhaling van de "Kennedy-geschiedenis"
of hij een volledig smetvrij verleden heeft durf ik ook niet te zeggen
maar geef de man een kans en dan zullen we het zien.

Rutte was ook zo'n GEWELDIGE vent voor de verkiezingen maar nu is
zijn ster ook al veranderd in een vallende ster in NL.

Vuilspuiterij en moddergooien hoort bij de "campagne" maar niet alles
is de (volledige) waarheid.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De geldverslindende verkiezingscampagne begint soepeltjes te lopen, nu weten mensen in de kampung inmiddels ook allemaal dat er verkiezingen op stapel staan en dat er een extra zakcentje is te verdienen.
Volgens een bericht vorige week in de krant wisten miljoenen mensen nog niet dat er verkiezingen aan komen, dat heb je als je meer belangstelling hebt voor tranentrekkende sinetron als voor nieuws.

Inmiddels worden mensen in de reclame boodschappen die de sinetron om de 10 minuten onderbreken door één of ander muppet van een politieke partij verteld dat hun partij van Indonesië het paradijs gaat maken, dus nu weet iedereen het.
Er wordt met bakken geld gesmeten, manifestaties met dangdut billendraaisters en optochten zijn de orde van de dag, elke dag weer een ander.
Stadions vol, duizenden bussen, vlaggen, stickers, T-shirts en gratis lunch, het gaat er in als koek.

De ojekboys lachen hun peen uit hun pantalon, vandaag flappen, rode T-shirt, vlaggen, lunch van de PDI-P, auto voorop zij in een hele sliert erachter aan, schreeuwend als een dronken mongolen, dan heb je de indruk het met een echte fans van doen te hebben.
Morgen zie je die zelfde gasten in een kanariegeel T-shirt voor een andere partij net zo gek doen, wat een circus.

Bij de peperdure manifestatie van de PKS werd er aan Anis Matta gevraagd waar al die poen vandaan kwam, van het kader en van donateurs, ja ja het kader haalt het weer terug via corruptie en de donateurs worden bij tenders in een bevoorrechte positie gemanoeuvreerd.
Uiteraard gaat de PKS ook winnen, ze hebben nog geen kandidaat president aangewezen, ze hebben drie gegadigden waaronder Ahmad Heryawan de gouverneur van West Java.
Je kan zo'n partij nog onmogelijk serieus nemen met zo'n kandidaat, die man heeft een rugzak vol corruptie aanklachten, die is nog in staat zijn eigen lul uit zijn broek te stelen.

Er is in de kranten nog al wat commentaar dat er zoveel kinderen meedoen aan de manifestaties, tja wat wil je dan, betaald worden, gratis uitje en lunch, waar moet je je kinderen laten, achter het behang plakken? Bovendien hebben diverse kinderen misschien al weken niet zo'n riante lunch gehad. Emoticon: Bye bye

Er is één ding wat je de politieke leiders niet kan ontzeggen, hun optimisme, ze zijn of willen allemaal nummer één zijn, het zijn net motoridioten bij een stoplicht, met gevaar voor eigen leven tegen het verkeer in gaan om vooraan te staan bij het stoplicht.
Gewoon met een staalhard gezicht bijven zeggen ik wordt president (At your service) Emoticon: Yes!

Dat Widodo nu kandidaat is, zijn ze niet echt blij mee, Gerindra van Prabowo blijft maar door zeuren over een overeenkomst tussen Megawati (PDI-P) en Gerindra bij de verkiezingen van 5 jaar geleden, zo onsportief dat ze nu Prabowo niet steunen.
Tja wat wil je, een partij die waarschijnlijk zonder coalitie de 20 % haalt zal zijn beste vent als vice president weggeven aan Gerindra die 5 jaar geleden nog geen 5 % haalde.
Je gaat toch snotverdorrie de jackpot die je voor 90 % binnen hebt niet weggeven.

Laten we het nog maar niet hebben over wat de woordvoerder van de PDI brilsmurf Situmpul er allemaal uitgooit, als ik die smurf zijn commentaar leest dan moet ik 3 keer naar de toilet vluchten anders pis ik in mijn broek van het lachen.
Ook de ouwe dangdutrocker Rohma Drama van de PKB gaat natuurlijk winnen.
Wiranto van Hanura houdt zich lekker op de vlakte, die ruikt misschien zijn kans om in een coalitie vice president te worden, die ouwe vos.

Een gouden tijd voor de billenbijters in dit bergstadje, op de dag flapjes, T-shirts en lunch scoren en bijna elke avond artiesten op het vrijheidsplein in het centrum, afijn kunnen ze geen kattenkwaad uithalen ook. Emoticon: Yummie!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het verhaal van de kinderen bij de manifestaties schijnt toch anders te zijn als ik dacht Emoticon: Blush

Het Controle orgaan verkiezingen Bawaslu roept de voorzitter van de PKS Anis Matta op het matje.
De wet zegt dat kinderen tot 17 jaar niet bij militaire acties of verkiezingsprogramma's mogen worden betrokken.
Volgens Bawaslu heeft de PKS afgelopen zondag de wet overtreden, er waren enorm veel kinderen bij de manifestatie in het Bung Karno stadion betrokken (Zij zijn niet de enige).

Volgens Anis is de PKS een familie-georiënteerde partij , door kinderen te betrekken willen ze ze politiek bewust maken.
Volgens Bawaslu overtreden ze hiermee de wet en hoopt dat kiescommissie (KPU) hard op zal treden, een sanctie zou kunnen zijn dat de PKS zijn campagne moet stoppen.
Ik zou zeggen, KPU niet twijfelen maar doen, namelijk typisch PKS, indoctrinatie en in dit geval nog kinderen ook, inpakken en wegwezen. Emoticon: Bye bye

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Ahmad Heryawan, hou op, ik was bij een (overigens fantastisch) concert vanNining Meida twee jaar geleden, moesten we allemaal, een enorme zaal vol, wachten want die eikel kwam twee uur te laat opdagen. De show begon, echt ongelovelijk, twee hele oude mannen in traditionele Sundanese kleding die prachtige Tarawangsa muziek speelden, en Nining Meida begon daarna met haar Sunda pop. Na twee nummertjes moest dat onderbroken worden want meneer Heryawan moest een toespraak houden, begon over het belang van de Sundanese cultuur, dat uit de mond van de vent die heeft geprobeerd om Jaipong muziek en dans te verbieden en daarna ongelovelijk lang door zeuren over religie, religie en toen nog even over religie, en toen moest hij ook nog twee verschrikkelijk slecht gezongen dangdut liedjes zingen met zijn volkomen gesluierde vrouw, toespraak alleen al duurde haast een half uur, ik overdrijf echt niet, de rest van de show was geweldig, zelfs een van mijn favoriete sinden, Neneng Fitri kwam het posium op....

Maar moet je na gaan dat dit stuk vreten afstand heeft genomen van voormalig Bandung burgemeester Dada Rosada omdat die in de ogen van Heryawan te heavy met corruptie bezig was, denk dat hij aan zag komen wat er is gebeurd want Rosada zit al een poosje vast, 8 miljoen dollar gejat, was bestemd voor sociale projecten voor de aller armsten in Bandung.....

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Malam,
Bedankt voor de uitleg. Zo kan ik wat beter jouw commentaren lezen en begijpen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jan, graag gedaan.

Het comite dat toezicht houdt op de verkiezingen (Bawaslu) zegt aanwijzingen te hebben van illegaal campagne voeren door twee ministers.
Minister van zeevaart en visserij Sharif Cicip Sutardjo die ook vice voorzitter is van de Golkar en de minister van Religieuze zaken Suryadharma Ali die tevens voorzitter is van de PPP.

Mohammed (Nee niet die) van Bawaslu zei dat de klachten in onderzoek zijn en dat er nog steeds nieuwe klachten binnenkomen.
Hij herhaalde dat staatsambtenaren geen gebruik mogen maken van hun posities of staatsfaciliteiten mogen gebruiken voor partijbelangen, ook niet tijdens de campagnes, mochten ze schuldig zijn zal Bawaslu ze gelijk melden bij hun suprieuren en sancties aanbevelen.

Eerder had Bawaslu Suryadharma al ontboden om de beschuldigingen uit te leggen dat hij getracht had Islamitische docenten te overtuigen lid te worden van de PPP bij de opening van goedkope huurwoningen bij de Islamitische kostschool Shirotul Fuqoha in het regentschap Malang.

Tegen Cicip liep ook al een onderzoek, hij zou afgelopen maandag zonder verlofvergunning campagne gevoerd hebben in Demak Midden Java en tevens gebruik hebben gemaakt van staatsfaciliteiten, daarbij is Cicip niet geregistreerd als Golkar campagnevoerder in Demak.

Het is schijnbaar toch moeilijk voor de heren zich aan de regels te houden Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pffff ik wordt af en toe horendol van de afkortingen hier, dat het in de volksmond wordt gebruikt ala, maar de kranten doen er net zo hard aan mee.
Verkiezing leden van het huis van afgevaardigden, pileg (Pelilihan legislatif).
Kandidaat president, Calon Presiden (Capres), kandidaat vice president, Calon Wakil Presiden (Cawapres).
En het wordt met de dag gekker, Pop zat tv te kijken die vroeg of ik wist wat een rumpi was Emoticon: Confused
Dat blijkt een rumah mimpi te zijn, een droomhuis Emoticon: Yes!
Afijn we doen het er maar mee.

Dat Joko Widodo meedoet aan de presidentsverkiezing doet hier veel stof opwaaien bij de politieke partijen.
Er is zelfs een clubje advocaten die willen Widodo aanklagen omdat hij beloofd had zijn karwei in Jakarta af te maken, een clubje Brammetjes dus, die het voetlicht zoeken. Emoticon: Wink

Politieke analysten hebben inmiddels Prabowo gewaarschuwd zijn lager kader in de hand te houden, die spuien zoveel vuil dat het negatieve gevolgen kan hebben voor Prabowo.(Gerindra)
Er gaan steeds meer stemmen op dat Prabowo Abraham Samad als running mate wil vragen, dat zou zijn kansen aanzienlijk verbeteren, een slimme zet.
Abraham weet nog niet wat hij doet, maar het streelt zijn ziel dat kan een blinde ruiken, bovendien is Abraham een streber.

Widodo gaf daar een mooie reactie op, ik had trouwens niet anders verwacht van hem, de man heeft fatsoen.
Samad als vice president? Goede zaak, de man is jong, vecht tegen corruptie en is schoon, die mensen zijn moeilijk te vinden in Indonesië was zijn antwoord. Emoticon: Smile

In Aceh gingen vandaag honderden aanhangers van de Partij Aceh met aanhangers van de Verdedigers van het vaderland op de vuist.
In twee districten waren de winkels gesloten en de mensen durfden niet naar buiten, er schijnt flink geschoten te zijn.
Ik had mijn mening daar al eerder over gegeven, na honderden jaren vechten kunnen ze niet anders meer.
Bij gebrek aan een gemeenschappelijke vijand beginnen ze nu tegen elkaar, de verkiezingen zijn een prachtige aanleiding daarvoor. Emoticon: Angry

Dan nog vers van de pers, de KPK heeft onderzoek gedaan en die spreken over een interessant fenomeen bij de verkiezingen van 2014.
Haast 72 % van de Indonesiërs vinden het normaal dat de politieke partijen geld uitdelen.
Met zo'n mentaliteit, waar de politieke partijen hard aan meedoen, kan je naar mijn mening niet meer spreken van vrij keuze of democratie.
Dan is het de macht van het geld, zoals in de eerste de beste ordinaire bananenrepubliek. Emoticon: Blush Emoticon: Yes!
Een vicieuze cirkel, politieke partijen (politici) moeten wel stelen van de staat om dit te betalen, het volk is de corruptie beu, maar met het aannemen van geld bij de verkiezingen helpen ze wel mee met het in stand houden. Emoticon: Confused

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Politieke partijen delen geld uit

Dat klopt Malam om de verkiezingen van de afgevaardigden (Pileg) te promoten
delen verscheidene partijen lokaal geld uit, maar niet aan personen maar aan
wijken.

In Solo heb ik twee concrete voorbeelden gezien:

in een wijk zijn ineens alle straten geasfalteerd, gesponsort door een partij(bobo)
maar ... beperkt indien mensen naast de "middenstrook"ook voor hun eigen deur
asfalt wilden hebben dan moest men bijbetalen.
soms werd dat betaald uit de wijkkas (die ook gesponsord wordt door partijen)
en soms betaalden mensen dat uit eigen zak.

in andere wijken zijn centrale ontmoetingsruimtes gebouwd; een paar muren,
een betonvloertje en wat asbesplaten als dak, zoiets kost niet meer als 4-5 juta
en werd door de mensen uit de wijk zelf gebouwd, maar het salaris en materiaal
werd gesponsord (wederom) door een partij(bobo)

In Indonesie wordt dit niet gezien als corruptie, maar dat hoort gewoon.
Een politieke partij dient voor de eigen aanhang te zorgen en dat moet
ook getoond wordt. Niet zoals in NL alleen loze beloftes.

Wanneer je kijkt in welke wijken dit gebeurd dan zijn dat ook echt de "achterstands"wijken
en die mensen (althans een groot deel) heeft zelf amper de middelen
om in hun eigen onderhoud te kunnen voorzien.

Daarnaast verschijnen in diverse wijken ook meer van die gemeenschappelijke
ruimtes omdat de kandidaat uit die wijk voor zichzelf een basis wil hebben
waar men regelmatig het koppie kan laten zien om zichzelf te promoten
Dus als dat wat geld uit eigen zak moet kosten dan moet dat maar.
Het mes snijdt aan twee kanten; de wijken krijgen er "iets" bij en de kandidaten
voor de Pileg hebben een campagneruimte en ..... wanneer de partij wint bij de
verkiezingen heeft men alvast een feestruimte Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Overigens dit gebeurt niet alleen in de politiek.
Het geloof; de plaatselijke kerken en/of moskeeen doen dit ook, om zieltjes te winnen.
Scholen,kinderopvang,voedselhulp,tweedehandskleding, vouchers om schoenen of schoolboeken te kopen (bij bepaalde winkels !!) da's allemaal heel gewoon.
en vergeet de SMP niet, Vlees,rijst,groenten,roti worden regelmatig uitgedeeld als
liefdevolle donaties van kerk en moskee.
Zoiets als hoe vroeger in NL de kerkelijke stichtingen de "vinger aan de pols"hielden
bij hun achterban.

totto
User
spacer line

Malam, klopt helemaal. Een aantal kennissen van mij, die al een jaar roepen dat Indonesië 50 Jokowi's nodig heeft, vinden het normaal, om wel de Ir 50.000 aan te nemen voor hun stem. Als je zag wat er afgelopen weekend door Yogya en Solo rondreed op motoren zonder knalpot, met veel vlaggen, gratis t shirts etc. vraag je je af wat hier achter zit. Het lijkt meer op een slap aftreksel van de hells angels. Gemiddelde leeftijd tussen 12 en 35 jaar.
Het lijkt meer op hooligans die een feestje willen, dan partijideologen die weten waar het om gaat. Volgens mij kunnen ze je geen antwoord geven op de vraag waar de partij waar ze zo'n herrie voor maken voor staat.

Toto Travel.com

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zoals jij het brengt zou je haast gaan denken aan Robin Hood of de Indonesische variant Agus Topi, stelen van de staat om de armen te helpen.
Een beetje te simpel gedacht lijkt me Sabar.

Ik kom ook iets langer in Indonesië, ik heb Golkar geld zien verdelen onder de armen, een beetje onder de linker en een handjevol onder de rechterarm. Emoticon: Bye bye

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Natuurlijk zijn er ook zulke figuren Malam
In de politiek en in de kerk en/of moskeebesturen.
Waarom denk je dat iedereen in Indonesie zo graag een "positie" wil hebben.
Wie het dichst bij de kachel zit warmt zich het best.

Over Golkar kan ik boeken schrijven die gele kanaries durven in bepaalde wijken
van Solo hun koppies niet te laten zien want dan is er meteen een burgeroorlog.

Overigens ik denk niet simpel ik vertel gewoon wat er gebeurd en dat men dat
in Indonesie heel normaal vindt.
(Wat ik er van denk daar heb ik het niet over gehad).

Vwb die "hooligans" op hun motoren.
Die kun je ook "ïnhuren" voor 50.000 rph per dag
De ene dag rijden ze in een rood de andere dag in een geel,wit of groen (gratis) t-shirt

Of je gaat (echt gebeurd !!) een dagje undercover als becak-driver en maakt hier een
tv-spotje van waarin je de becak (en een berg gratis t-shirts) weggeeft om te laten
zien dat alle becakdrivers op jou partij zullen gaan stemmen
(ik ben de partijnaam even kwijt die dit geflikt heeft,ik dacht Gerindra)

Ik denk niet dat het allemaal Robin Hoods zijn of Golkarfiguren sommigen hebben
zelf een behoorlijke portemonnee waaruit ze voor eigen eer en glorie graaien
Je moet "iets" doen om gekozen te worden als kandidaat en in Indonesie is het
niet zo dat men iedere schreeuwerd gelooft omdat hij/zij blauwe ogen heeft
Je moet wel "iets" aantonen en niet alleen (valse) beloftes geven en
sommige partijen geven zoveel steun aan hun kandidaten en betalen alles
uit de campagnekas.
Kadootjes weggeven voor de verkiezingen dat hoort bij de politiek (wereldwijd)
alleen ieder land heeft de eigen cultuur en soms wil men iets meer als een
VVD-stickertje,een SP-tomaatje, een PvdA-roos, een CDA-voetbal of een flesje wijn of zo.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,340,867 topic views - 232,743 posts - 13,677 topics - 22,530 members - last post @ 19-06-2019 09:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,625,434 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com