indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo allemaal,

nieuw op het forum Emoticon: Smile
Wij houden van backpacken en sinds de geboorte van onze dochter zijn we dit ook blijven doen. Ben ook van mening dat ze meer stempels in haar paspoort heeft dan menig ander kind van die leeftijd. Emoticon: Blush

In maart gaan we vliegen we aan op Jakarta. Nu zijn we opzoek naar een goed hotel voor de eerste nacht incl pickup airport. De meeste hotels zijn voor 2 personen en niet voor met kindje erbij. Iemand een goed adresje? Hoeft niet luxe te zijn zolang er ontbijt bij in zit en een goed bed om bij te slapen.
De volgende dag vliegen we waarschijnlijk door naar yoga.

We zijn mensen die gerust back to basic gaan alleen sinds de kleine er is zetten we de eerste overnachting + vervoer vast en de rest vogelen we daar wel uit!

Twijfel een beetje of we gelijk naar yoga zullen gaan of eerst naar Bandung?
Waarvoor zouden we perse naar Bandung moeten gaan?
Lees er veel tegenstrijdige dingen over namelijk.

Zijn er nog tis voor een minder bekende plekjes en zoja waarom zouden we daar heen moeten gaan?

Alvast bedankt voor het mee denken Emoticon: Bye bye

harlys
User
spacer line

Vreemd meeste Hotels waar ik kom met mijn dochter vermeld ik niet eens de kleine meid van nu 2 die ik heb en nooit problemen.

We betalen ook niet exstra . Ja soms 50.000 rhp voor een exstra matras

Tip ga je naar Bandung Istana (Hotel is in verbouwing) en vrij goedkoop.

Gewoon dag van te voren bellen vast plaats price per nacht twin bed zon 13 euro

Jakarta kom ik nooit in Hotels en ik haat Jakarta en zijn verkeer ben er hooguit voor wat zaken,
en woon in de puncak vind ik top Emoticon: Yes!

Andere forum leden zullen we wat weten veel plezier in Indonesie

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

pick up airport door het hotel? Dan moet je een hotel boeken met flink wat sterren. Dat kost onnodig veel naar mijn mening. Pak ergens in de stad een Mercure of Novotel voor 40-60 euro per nacht en pak een taxi er naartoe. Net zo makkelijk.

Bandung moet je natuurlijk wel even doen, zeker als je al in Jakarta bent. Vanuit daar kom je wel weer in Yogya terecht (trein bijvoorbeeld).

Ho Lee Fuk

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Er zijn vlak bij het vliegveld zeker 2 hotels mèt pick-up service voor relatief weinig geld.
Een is het FM7 hotel voor ca. € 40 per kamer, met redelijk veel faciliteiten, o.a. zwembad.
Van het andere ben ik de naam vergeten, was iets eenvoudiger, en koste ca. € 25.
Beide zijn te vinden via booking of agoda.
Verder zou ik zelf Bandung overslaan, zeker als jullie zowel Bali als Lombok ook nog willen bezoeken.
Dus meteen doorvliegen naar Yogja vanaf Jakarta.
Verder zijn hotels hier best zelf te boeken, zeker buiten het hoogseizoen en de feestdagen.
Vanaf minder dan € 10 (basic) tot wel meer dan € 100 (super luxe), nét wat je zelf wil.
En in het algemeen, hoe verder buiten de toeristische gebieden, hoe goedkoper.
En een matrasje voor de kleine meid krijg je er in de meeste gevallen wel gratis bij, gewoon even vragen. Ze zijn hier hartstikke lief voor kleine kinderen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het POP hotel ligt in het verlengde van de luchthaven. Het is mogelijk om een apart kinderbedje bij te boeken. Kamer is ongeveer 25 euro per nacht. Het POP Hotel is een nieuw (minimalisten) hotel lijkend op Fave, Amaris, Tune. Taxi vanaf het vliegveld kun je Blue Bird nemen en gewoon op de meter. Vanaf het hotel weer terug naar de luchthaven kun je of ook weer Blue Bird nemen of het busje van het hotell zelf.
POP is te boeken via Booking.com of Agoda.nl/Agoda.com

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

jupje; over het algemeen is het buiten toeristische gebieden goedkoper, maar lang niet altijd. Ik slaap soms in Jakarta voor een euro of 20 in een hotelletje met lekker koude airco, heet water om te douchen, wat internationale zenders, goed bed en GEEN vrouwen die langs komen om zich te verkopen. Zijstraat van Mangga Besar, maar buitenlandse toeristen durven zo'n straatje wellicht niet in, direct in de volkswijk namelijk. (Feodora Hotel, op de hoek Jalan Mangga Besar 4 en Jalan Tamansari 10. Dit zijn straatnamen, zonder huisnummers nog)

In Yogya doe ik het ook zo, euro of 20 slaap ik in dezelfde omstandigheden op 100 meter van het station. Wel een gangetje in, kan eng zijn voor een toerist die niet weet hoe het allemaal werkt. Is het niet.

Maar voor iemand die op doorreis is zou ik een hotel(letje) in de buurt van het vliegveld aanbevelen uiteraard.

Ho Lee Fuk

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

In Indonesië vindt men het normaal dat kinderen tot pakweg 10 jaar mee het bed delen met de ouders. Je betaalt dan enkel voor een extra ontbijt, en vaak hoeft zelfs dat niet.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Ik las idd pophotel maar daar staat dat er geen extra bed bij kan op een kamer!

Verder boeken we niks en zullen dan ook gewoon een losman ter plekke zoeken. Gaat alleen over de eerste overnachting.

Nog tips met betrekking vanaf Bromo naar de oversteek bali?
Hoe lang duurt dit?
Ligt daar tussenin nog iets wat de moeite waard is?

Super bedankt voor de reactie's Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Probeer het Ellia hotel dat in dezelfde buurt ligt alleen een stuk eenvoudiger Ik verwacht dat kamers nu rond Rp 300.000 zullen zijn.
Ellia Bandara Hotel, Jl Husein Sastranegara 68, Jakarta. tel (+) 6221-555-0970
In dezelfde straat zijn meer budgethotels te vinden o.a. hotel Anugrah.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hotel Anugrah, Jl.Husein Sastranegara 72 tel (+)622154395122

spacer line  

Thxx eerste overnachting staat geboekt

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 19-01-2014 21:20 schreef funkyboefje:

Nog tips met betrekking vanaf Bromo naar de oversteek bali?
Hoe lang duurt dit?
Ligt daar tussenin nog iets wat de moeite waard is?
Super bedankt voor de reacties Emoticon: Smile

Bij Malang ligt o.a. Park Oost Java, met o.a een zeer grote dierentuin.
Verder is ook een safaripark in de buurt van Surabaya

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

Kijk dat zijn ook leuke tips die we zeker zoeken voor de kleine meid!
Thxx Emoticon: Bye bye

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 05-02-2014 09:41 funkyboefje wrote:
Kijk dat zijn ook leuke tips die we zeker zoeken voor de kleine meid!
Thxx Emoticon: Bye bye

Het park bij Surabaya ligt in Lamongan.
Hieronder een link waar veel foto's bij staan.
Er zijn ook druipsteengrotten te bezichtigen.

https://www.google.nl/search?q(...)sAQ&biw=1440&bih=738

Het Jawa timur park ligt buiten Malang richting Batu/selecta

http://www.jawatimurpark.com/

link naar foto's
https://www.google.nl/search?q(...)sAQ&biw=1440&bih=775

Beide parken zijn we met de kleinkinderen geweest in 2010 en die vonden het prachtig ze waren toen al wel wat ouder 11 en 8 j.

Er is ook een zwembad bij waar ze aan het einde van de dag ingesprongen zijn en daar waren ze niet meer uit te krijgen.
Het kan daar wat kouder zijn dus eventueel een vestje meenemen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-01-2014 11:57 Anne Mieke wrote:
Het POP hotel ligt in het verlengde van de luchthaven. Het is mogelijk om een apart kinderbedje bij te boeken. Kamer is ongeveer 25 euro per nacht. Het POP Hotel is een nieuw (minimalisten) hotel lijkend op Fave, Amaris, Tune. Taxi vanaf het vliegveld kun je Blue Bird nemen en gewoon op de meter. Vanaf het hotel weer terug naar de luchthaven kun je of ook weer Blue Bird nemen of het busje van het hotell zelf.
POP is te boeken via Booking.com of Agoda.nl/Agoda.com
Net met vrouw en dochter in POP hotel geslapen. Bed is ruim genoeg en er is nog een sofa bij. Niets bij te hoeven betalen: Rp. 418.000 per nacht. Kleine kamer maar prakisch en voldoende voor de even een nacht. Op 10 minuten van de airport.
POP picks you up and brings you back to the airport.

spacer line  

Wij hebben idd ook pop geboekt voor 1 nachtje Emoticon: Yes!

Bedankt voor de linkjes>......gaat helemaal goed komen!
Cliché maar als je kids het naar de zin hebben dan wij ook Emoticon: Blush

Las dat je op Bali monkey forest schijnt ook leuk te zijn met kids!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op Bali tref je een aantal plaatsen waar je makaken kunt zien. De bekendste plek is Monkey Forest in Ubud. Het is een heilige plek met een tempel. Je kunt via de Monkey Forest Road naar binnen. Kaartje kopen bij de kassa en gezellig, als het tegenzit met horden toeristen, door het park wandelen. Je struikelt over de brutale apen. Als je er binnen gaat let goed op je tas. Als je brildragend bent, pas op je bril. Laat de kleine geen knuffelbeestje o.i.d. in de buggy meenemen. Ze stelen als de raven, die brutale apen. Maar het is zeker voor kinderen een leuke belevenis.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,549,598 topic views - 239,826 posts - 13,723 topics - 32,199 members - last post @ 15-07-2020 21:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,223,268 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com