indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Lemper
User
spacer line

Deze zomer (augustus) willen wij graag met onze vier kinderen (9, 6, 5 en 3 jaar) naar IndonesiŽ op vakantie gaan. Het plan is om te starten op Java en te eindigen op Bali, we willen graag rondtrekken en een aantal plaatsen bezoeken (familie roots). We hebben eindeloos gezocht naar al bestaande rondreizen, maar niets past in ons plaatje.

Het is voor ons lastig om te beoordelen of de bedachte (rond)reis te doen is qua tijd. Willen jullie eens met ons mee kijken? Uiteraard staan we ook open voor eventuele tips voor accommodaties, bezienswaardigheden. Is Ä100/per dag een realistisch bedrag voor levensonderhoud, excursies, taxi. Dit is exclusief accomodatie, omdat we dit van te voren willen vastleggen.

05/08-08/08 Jakarta
08/08-11/08 Puncak (bezoek Bogor, Sukabumi)
11/08-14/08 Bandung
14/08-18/08 per trein naar Yogyakarta (bezoek borobodur, prambanan en misschien dieng plateau)
18/08-25/08 per binnenlandse vlucht naar Bali - Sanur (bezoek Gili eilanden, Tanah Lot, ?)
25/08-28/08 per binnenlandse vlucht naar Jakarta
28/08 naar huis

Alvast bedankt voor de reacties!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een tip: als het enigszins kan vermijdt dan de Puncak (en ook Bogor) op zaterdag- en zondag. Je hebt zeeen van tijd nodig om er te komen, prijzen van accomodtie zijn het veelvoudige van weekdagen, het is er stervensdruk en veel overlast. Een grote kermis. Tenzij je daarvan houdt natuurlijk.
Verder jammer dat je oost Java laat liggen als je toch naar Bali gaat. Of de kinderen deze reis leuk gaan vinden weet ik niet. Dat verschilt per kind.
Hoe je de reis verder invult is heel persoonlijk. Hieronder twee links waar elke drie dagen wel een vergelijkbare vraag voorbij komt. Je zult er veel info vinden.
http://forum.indahnesia.com/fo(...)_het_godeneiland.php
http://forum.indahnesia.com/forum/16/0/java.php

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Voor een rondreis met 4 kinderen zou ik overwegen om het 1 en't ander via een lokaal reisbureau te laten regelen/ op maatwerk wat samen te laten stellen. Dan kun je met prive busje rustig op je gemak in 2 weken over Java richting Bali gaan en onderweg alle bezienswaardigheden aan doen. Ik denk dat je op sommige plaatsen met 4 kinderen handen, voeten en ogen te kort komt om ze in de gaten te houden Emoticon: Smile

3 jaar terug voor familie (10 personen) een hele rondreis laten verzorgen door Budi Tours uit Yogja, vervoer, excursies en hotels, het is ze uitstekend bevallen en de prijs viel erg mee.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM, vergeet vrijdagmiddag na de lunch niet, want dan gaan er al velen die kant op. Zaterdagen en zondagen zijn hels, waarbij eenrichtingsverkeer word ingesteld. 4 uur alleen de berg op, 4 uur alleen de berg af. Dat is lang stil staan als je in de file staat en deze tijden mist.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zagdat genoemde data in het weekend vallen, vandaar. Ja dat bedoel vandat eenrichtingsverkeer. In het ergste geval helemaal afgesloten.

Btw zojuist op TV One een uitzending over de Sinabung gezien. Ben je daar nu of zijn de plannen veranderd? Hier in de Mianhasa s het ook goed mis. Banjir in Manado en de weg van Tomohon naar Manado wegens longsor. Ben nu in Kotamobago in zuid Minahasa, daar is het ook drama maar het rijdt nog allemaal.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lemper
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke: bedankt voor je waardevolle tip. Als we vakantie hebben staan we natuurlijk niet graag in de file! Ik ga de draadjes lezen, wellicht kan ik daar nog veel uit halen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jarno: bedankt voor de tips, Budi tours kende wij nog niet. We gaan eens een kijkje nemen op de website.

spacer line  

Wij hebben erg goede ervaringen met Bianca Tours uit Yogyakarta. Een volwaardige travel agent met alle benodigde vergunningen. Zij kunnen een auto met chauffeur regelen (hebben meerdere auto's met chauffeur) en kunnen ook allerlei andere zaken regelen.
Groot voordeel is dat de eigenaar (Guntur) goed Nederlands spreekt, echt betrouwbaar is en enorm veel ervaring heeft in de reiswereld.
Wellicht is het goed om ook eens met hen contact op te nemen en een offerte te vragen. Hun website: biancatours.com.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Lemper'

Neem eens contact op met www.tototravel.com.
Ze hebben een 10 pers. bus, dus voor jullie gezin ook genoeg ruimte voor demee te nemen bagage. Wij hebben er goede ervaringen mee gehad met 4 jonge kinderen.en 6 volwassen. Lees de reacties eens op hun site.
Het hele gebeuren kan gewoon geregeld worden in Nederland.
Succes.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

-Manon-
User
spacer line

Beste Lemper,

Ik woon na al 5 maanden in Java, Surabaya en heb tussendoor een rondreis van 2,5 weken gedaan met mijn ouders door Java en Bali.
Ik kan je vertellen dat je hoe dan ook rekening ermee moet houden dat de tijdsplanning die je maakt nooit waarheid wordt. Al het verkeer in Indonesie duurt 3x langer dan je verwacht. Dit voel ons erg tegen tijdens onze rondreis, maar dit is iets wat zeker niet aan het tourbedrijf ligt aangezien zij daar geen controle over hebben. Wij hebben in Nederland een op maat gemaakte tour laten samenstellen met Holland International. Ik kan je die zeker aanraden! We hebben een geweldig fijne reis gehad met een prive busje en prive gids en alles was op en top verzorgd. Wij hebben persoonlijk de volgende route gedaan: Jakarta, bogor, bandung, yogyakarta, Kediri, Banyuwangi en daar de oversteek naar Bali. In Bali hebben we verder ons eigen programma gemaakt omdat dit hier makkelijk zelf kan. Vanaf toen hadden we ook geen gids en busje mee.
Geloof mij, een eigen rondreis zonder hulp is erg moeilijk te doen en dan ben je juist alleen maar meer tijd en je komt bij de meest toeristische plaatsen terwijl de minder toeristische en minder bekende plaatsen juist het echte mooie van Indonesie laten zien. Hier kom je niet met een eigen tour. Ik dacht dat op het begin ook maar na hier enkele maanden te hebben gewoond heb ik wel gemerkt dat het niet zo makkelijk is als je denkt en aagezien je een paar weken gaat (geen maanden) wil je niet over te veel tijd mee kwijt zijn.

Dit is mijn mening, misschien helpt het.
Succes en veel plezier tijdens je reis.

Groetjes

samui
User
spacer line

Hallo Lemper. Wij hebben afgelopen zomer 5 weken door Indonesie gereisd met 2 kids van 9 en 13. We zijn gestart in Yogya en daarna over land naar het oosten gereisd tot aan de Gili-eilanden. Geloof me, je hebt al die reisorganisaties helemaal niet nodig. Je kunt in Indonesie prima zelf je reis organiseren, net zoals wij dat hebben gedaan. Het is voordeliger, maar je kunt vooral ook helemaal zelf bepalen waar je heen wilt en hoe lang je ergens wilt blijven. Er zijn wel wat aandachtspunten, want een reis met kinderen moet je wel goed voorbereiden, je reistempo moet niet te hoog zijn en de reis moet voldoende interessante elementen bevatten voor elk van je kids. Wanneer je het leuk vindt willen wij best een keer toelichten hoe wij het hebben aangepakt, en jullie van wat tips voorzien die je tijd, geld en vooral reisleed kunnen besparen. Laat maar horen..... 1 waarschuwing tot slot: als je eenmaal in Indonesie bent geweest, wil je nog maar 1 ding: terug naar Indonesie.

Succes met je reisvoorbereiding !
Groeten Hugo.

de hullu
User
spacer line

Wij hebben een gids op Bali gehad super,doet ook rondreizen op java.Alles in het ned.
www.degoudengidsvanbali.nl,moet je maar eens kijken

hotindo
User
spacer line

We waren vorig jaar met Edy de java tour gedaan, voortreffelijk.Ik kan jullie aanraden hem als chauffeur en gids te nemen.Hij spreekt ook nog eens Nederlands, niet vloeiend maar voldoende om te begrijpen.Dit is zijn site,
http://www.jabanind.com/
Emoticon: Yes!

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Bali: How Much Is Too Much?

Here's the mantra resort project
oh goody! another big hotel!

https://www.facebook.com/balit(...)location]=1&__md__=1

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ja eigenlijk geen tip maar als je op bali bent kun je effe teken ?

Want de gouveneur van Bali wil eerst een miljoen handtekeningen hebben

voor dat ie wat aan het huis vuil / plastic gaat doen Emoticon: Stupid

Wat een clown Emoticon: Clown

magicseaweed.com/news/one-mill(...)f-plastic-bags/6020/

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,720,971 topic views - 236,091 posts - 13,703 topics - 27,350 members - last post @ 18-01-2020 10:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,419,486 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com