indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Sabrina
User
spacer line

Emoticon: Stupid Emoticon: Worship en we verwijzen hiermee naar?

Sabrina
User
spacer line

Emoticon: Stupid ofcourse Emoticon: Frustrated en we verwijzen hiermee naar? Emoticon: Party! >blond :p

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

[quote] On 12-01-2014 12:41 Sabrina wrote:
[quote] Op 12-01-2014 08:15 schreef harlys:

[quote verwijderd]

Beetje laat is het niet ?

Tuurlijk vragen ze om geld en het blijkt dat jullie daar niet of amper op reageren

Vraag PAK even wat het kost om het proces te bespoedigen of dat hij via wat telefoon gesprekken en persoonlijk langs te gaan het kan regelen dan wel op kan lossen.

Oke wil niet 'blond' overkomen....maar wie is PAK? Emoticon: Blush

[/quote]

En PAK betekend dus meneer die meneer behandeld de zaak.

Ik noem hem Meneer want je hebt geen naam vermeld wie jullie zaak behandeld

die wil centjes dus tracht iets te regelen met hem.

Je kan inderdaad de zaak aan vechten hij heeft jullie wat laten teken maar hij zelf tekend niks Emoticon: Nooo

Dus beginnen jullie een zaak word je door verwezen en door verwezen Emoticon: Bye bye

Eind van het liedje win je de zaak na 3 jaar. (kost ook geld)

Kom je mijn inziens tot niks en meneer heeft dan niks maar jullie wel te pakken.

Maar geluk kan en komt alles goed Emoticon: Worship maar reken er niet op.

Ik tracht uit teleggen hoe het gaat uit ervaring na 10 jaar dit soort gein mee te maken

Mij is eens mijn social visum ingetrokken halverwegen ik kon er nog 3 maanden op verblijven men schreef met een pen in mijn paspoort terakhir betekend (laatste/ verlopen)

Kon gewoon weg niet maar gebeurde wel een rell dus en hoe kon ik die sussen?

$ zo gaan dingen heb geen zin om dit allemaal op te typen de kunsten die ze uithalen

Sterkte

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

spacer line  

On 12-01-2014 13:04 Sabrina wrote:
Emoticon: Stupid ofcourse Emoticon: Frustrated en we verwijzen hiermee naar? Emoticon: Party! >blond :p

Mijn meisje, de toekomstige mrs was ook blond ( nu met zilveren draadjes erbij-niet verder vertellen) .
Het zetten van de handtekening is naar mijn bescheiden mening niet rechtsgeldig , omdat het gebeurde door verkeerde "informatie" (of druk) van een incompetente ambtenaar.
Heeft iemand nadelen ondervonden dan kan hij/zij in beroep gaan ("aanklacht indienen) volgens de al aanwezige procedure .

In feite kost het verlengen van een verlenging nog niet eens 20 eurie (nwe koers van Euro) als je zelf regelt , door een biro jasa kost het ongeveer nog niet eens 100 eurie (1.500.000 rupiah) .
Dit n.a.v de ervaring van iemand een TKW-ster in 2013.

bisa dicek of makemyday .

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ik zie vooralsnog geen reden om met geld te gaan smijten. Vriendje heeft eergisteren pas (vrijdag, niet zo'n beste dag voor snelle afwikkeling van zaken) een nieuw paspoort aangevraagd. Dat wilden ze um alleen geven als hij een briefje zou ondertekenen dat hij niet in het buitenland gaat werken. Vrind heeft dat briefje ondertekend. Ik denk dat hij dus gewoon morgen of dinsdag een nieuw paspoort heeft. En als dat niet het geval zou zijn, dan kun je alsnog gaan overwegen om rookgeld uit te gaan delen.

Als de andere forumleden gelijk hebben, en Imigrasi niets te maken heeft met werken in het buitenland, dan hoeft vrindje zich er ook geen zorgen over te maken dat hij iets heeft ondertekend dat toch niet rechtsgeldig is. Maar daar heb ik m'n twijfels nog over. Het zou niet zo moeten zijn, en misschien is het ook wel niet zo, maar...

In ieder geval:

Nog niet, lijkt me.

Hitami
User
spacer line

IndonesiŽ is corrupt maar betekent niet dat al je problemen met ambtenaar met geld op moet lossen....

Voor het regelen van akkefietjes wordt meestal door tussen personen gedaan maar dit heeft te maken met onwetendheid, snel willen hebben en de LUIHEID... en dan maar klagen hoe corrupt de ambtenaar zijn...

Zelfde als mensen die constant schoppen tegen politiek maar zelf op een lui bank zit...

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 12-01-2014 14:12 Hitami wrote:
IndonesiŽ is corrupt maar betekent niet dat al je problemen met ambtenaar met geld op moet lossen....

Voor het regelen van akkefietjes wordt meestal door tussen personen gedaan maar dit heeft te maken met onwetendheid, snel willen hebben en de LUIHEID... en dan maar klagen hoe corrupt de ambtenaar zijn...

Zelfde als mensen die constant schoppen tegen politiek maar zelf op een lui bank zit...

Zal zo zijn en je hebt gelijk, krijgen er van is heel iets anders in Indonesie

vandaar dat ik hun veel sterkte toewens

Maar een luie ambtenaar verdient niks dus wat rook geld is op zijn plaats en hoe je dat wil gaan noemen laat ik aan de wijzen over Emoticon: Party!

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Theo65
User
spacer line

Ik heb een vraagje m.b.t. dit onderwerp:

Een paspoort is een reis- en identificatiedocument.

Moet je in RPI bij de imigrasi zijn om een paspoort aan te vragen dan wel te verlengen?

Indien ja: heeft betrokkene gevraagd naar de reden waarom hij het land niet meer mag verlaten? Hij heeft een verklaring ondertekend; heeft hij daarvan een kopie gekregen?

Betrokkene werkte in Nederland (Europa). Hij had dan ook bij de Ambassade van RPI zijn paspoort kunnen verlengen.

Of zie ik dit verkeerd.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ben je in Jakarta dan de Nederlandse Ambassade .

Imigrasi heeft niks te doen met je paspoort ze verwijzen je alleen als het vol stempels is
naar de Ambassade.

Dit is vaak onzinnig daar ze dat al doen terwijl je nog zeg maar 3 pag over hebt.

spacer line  

On 13-01-2014 07:37 Theo65 wrote:

Betrokkene werkte in Nederland (Europa). Hij had dan ook bij de Ambassade van RPI zijn paspoort kunnen verlengen.

Of zie ik dit verkeerd.

En dat had hij vergeten !!
( hij is terug in jogyakarta sinds begin januari. ...zijn oasspoort vervalt eind deze maand.gisteren )
Dus hij moet wel in Indonesia (Yogyakarta-als het zijn thuisbasis is ) .verlengen.
Vraag me af hoe hij Indonesia binnen kan komen met een verlopen paspoort ?

Ik woon al tig jaren in Ollanda , het gebeurde wel eens dat ik vergeten ben om mijn paspoort ruim op tijd ( > 6 maanden ) van te voren te verlengen.
En dan werd ik vriendelijk geattendeerd door de Indonesische imigrasi op Cengkareng dat mijn Indonesische paspoort binnenkort verlengt moet worden.

spacer line  

On 13-01-2014 10:45 harlys wrote:
Ben je in Jakarta dan de Nederlandse Ambassade .

Imigrasi heeft niks te doen met je paspoort ze verwijzen je alleen als het vol stempels is
naar de Ambassade.

Dit is vaak onzinnig daar ze dat al doen terwijl je nog zeg maar 3 pag over hebt.

Kedutaan Besar Belanda in Jkt heeft niks mee te maken met de verlenging van een Indonesische, dat is de zaak van de imigrasi.
Wel kan de werk/bezoekvisum geweigerd worden als die verlopen is .

En de 3 blz van de 48 blz (?) is zo snel vol als men een zakenman/vrouw is of een sosbuder die aan "visa run"deed naar Singapura , KLU of Penang .

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 13-01-2014 11:51 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Kedutaan Besar Belanda in Jkt heeft niks mee te maken met de verlenging van een Indonesische, dat is de zaak van de imigrasi.
Wel kan de werk/bezoekvisum geweigerd worden als die verlopen is .

En de 3 blz van de 48 blz (?) is zo snel vol als men een zakenman/vrouw is of een sosbuder die aan "visa run"deed naar Singapura , KLU of Penang .

klopt dacht dat hij over een nedl paspoort het vroeg Emoticon: Blush

Theo65
User
spacer line

[quote] Op 13-01-2014 11:51 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Is het juist dat de imigrasi belast is met het verstrekken c.q. verlengen van paspoorten van onderdanen van de RPI?

Gaarne slechts een Ja of NEE antwoord.

spacer line  

JA, Indonesiers die een paspoort willen aanvragen of een (bijna) verlopen paspoort willen vernieuwen, doen dat bij / via de Dinas Imigrasi.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Theo65
User
spacer line

Dank.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Naar mijn weten kunnen Indonesiers die in het buitenland verblijven (bv indonesiers in NL) hun paspoort ook verlengen/vernieuwen bij de indonesische ambassade in Den Haag bij de afd. imigrasi.
Net zoals Nederlanders in Indonesie dat ook kunnen bij de nederlandse ambassade in Jakarta.

Een in het buitenland wonende/verblijvende Indonesier hoeft bij inreis in Indonesie
geen geldigheidsduur van 6 maanden te hebben, zelfs al komt men op de laatste geldigheidsdag het land binnen is dat geen probleem.
Iemand met een indonesisch paspoort heeft geen VOA of visum nodig bij binnenkomst
in Indonesie, men is immers indonesisch staatsburger en komt "thuis"

Wanneer je vergeten bent om tijdig een nieuw paspoort/verlenging aan te vragen
dan kan men terecht bij de Dinas Imigrasi in Indonesie van de thuisbasis.
Voor sommige landen heeft men een werk/reisvisum nodig (toestemming van de imigrasi) dit geldt bv voor babboes in Malaysia en Saoedi-Arabia of reizigers naar Macao maar voor NL heb ik nooit vernomen dat de imigrasi in Indonesie toestemming moet geven. Wel moet uiteraard alles in orde zijn mbt de nederlandse verblijfsvergunning
maar daar heeft de imigrasi in Indonesie geen bemoeienis mee voor zo ver ik weet.
Ik weet ook niet alles maar toevallig wel hetgeen ik hier vermeld, wellicht zijn er nog
meer indonesische imigrasi-regeltjes / uitzonderingen.
Overigens worden deze formaliteiten vaak door agenten geregeld bij de imigrasi.

NB wanneer je als toerist je visum komt verlengen bij de imigrasi zit het er vaak vol met indonesiers die een papiertje (toestemming) komen aanvragen voor reizen naar of
een werktoestemming voor het buitenland en dat zijn heus niet allemaal babboes-in-spe. Vaak zijn het indonesische ambtenaren of sporters (reizigers) maar ook gewone mensen die in het buitenland willen gaan werken dus een of andere "toestemming" is
wel nodig voor sommigen of sommige bestemmingen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Theo65
User
spacer line

Tijdens het lezen van de berichten bij dit onderwerp kwam een zaak uit begin jaren negentig bij mij naar boven borrelen.

In die tijd kon je op een nogal simpele manier de Nederlandse nationaliteit verkrijgen. Middels het huwelijk met een Nederlander namelijk. Dat gebeurde dan ook op grote schaal, met name op de Antillen. Goed gevulde dames uit o.a. Colombia en de Dominicaanse Republiek trouwden er lustig op los en werden Nederlandse.

Minderjarige kinderen konden middels een optieverklaring eveneens de Nederlandse nationaliteit verkrijgen. Een paar jaar eerder was de leeftijdgrens voor meerderjarigheid van 21 jaar verlaagd naar 18 jaar. Er was een overgangsbepaling van 3 jaar van toepassing;

Een moeder van 7 kinderen - de moeder woonde al in Nederland en de kinderen nog in de Dominicaanse republiek. Op de allerlaatste dag dat de optieverklaring nog kon worden afgelegd kwamen de kinderen op Schiphol aan, waar moederlief ze stond op te wachten. In de taxi vervolgens naar het Waterlooplein in Amsterdam, waar toentertijd de Vreemdelingendienst gevestigd was;

Maar daar moesten ze niet zijn om de optieverklaring af te leggen. Dat moest toen in het gemeentehuis op de Herengracht afgelegd worden. Korte tijd later stonden ze in het gemeentehuis. De dienstdoende bode stuurde ze door naar het loket Vreemdelingen. Foute boel natuurlijk. Ze hadden zich moeten aanmelden bij het loket Nationaliteiten.

Om een lang verhaal kort te maken. Door een misverstand - moeder sprak nagenoeg geen Nederlands - was de afgelegde optieverklaring bij de dienst Vreemdelingen - niet gedaan volgens de wet. De kinderen werden ingeschreven als vreemdelingen en kwamen in een procedure terecht voor een vergunning tot verblijf. Grote paniek bij de familie toen bleek dat de kinderen niet de Nederlandse nationaliteit hadden verkregen.

Uiteindelijk is het toch goed gekomen. In een procedure bij de Rechtbank is o.m. betoogd dat op de Vreemdelingendienst een doorstuurplicht rustte. Ze hadden de kinderen door moeten sturen naar het loket Nationaliteiten. De rechtbank was het hier mee eens. De kinderen werden alsnog in het bezit gesteld van een Nederlandse paspoort.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

In de jaren 90 kon nog veel Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.theo65 maar inmiddels is de vreemdelingenwetgeving
behoorlijk veranderd en zijn ook vele "sluiproutes" vakkundig dichtgetimmerd en de
IND probeert zelfs ter-goeder-trouwen de toegang nog te versperren.
De "goeden" lijden ook hier weer door het toedoen van "raddraaiers"

Ik heb in mijn kennissenkring een Nederlander die al jaren getrouwd is met een ghanese, inmiddels met diverse kinderen. Maar ondanks alle pogingen lukt het
maar niet om zijn vrouw naar Nederland over te laten komen.
Vakantie kan wel (3 maanden) en de kinderen krijgen wel toestemming maar
zijn vrouw mag niet in Nederland blijven.
Tragisch dat dit zo kan gebeuren en dat de dames/heren van de IND er zelfs
lol in schijnen te hebben om iedere keer weer nul op rekest te geven.

Theo65
User
spacer line

Dat waren nog eens mooie tijden.

Nog maar een laatste uitsmijter:

Vroeger vroeg je bij het Kabinet van de Koningin naturalisatie aan. Het verzoek was toen vorm vrij.

Een man stuurde een aangetekende brief naar dit kabinet met daarin de woorden:

"Ikke wil hollander worden."

Hij is genaturaliseerd. Emoticon: Party!

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Sabrina,

1. Vreemd verhaal. Waarom vroeg hij niet een nieuwe paspoort in Europa toen hij daar nog zat? De ambassade moet het uitgeven als hij niet illegaal was.

2. Het anvragen van een paspoort heeft volgens mij niets van doen of je daarna van plan ben om in het buitenland te werken.

3. Je kan tegenwoordig in Indonesie (nieuwe) paspoort online aanvragen en ophalen bij de dichtsbijzinde immgratie kantoor. http://http://www.imigrasi.go.id/

Ik snap ook niet waarom ze als voorwaarde hebben gesteld dat hij niet in het buitenland mag werken. Wellicht is die immgratie medewerker jaloers of zo...........

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Paul M
User
spacer line

Hallo ik ben nieuw hier en ik vroeg mij af nu ik het hier over paspoorten lees
ben met een indoneshe getrouwd momenteel heeft ze een zeer goede baan in Surabaya en vroeg mij af is het voor een buitenlander mogelijk om ook een indonesche paspoort aan te vragen ? en of een KTP ? weet nog steeds niet goed wat dat is ? kan iemand mij hier iets over vertellen of het verschil uitleggen ? Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Soms heb je met Google eerder antwoordÖ.
Kartu Tanda Penduduk= bewijs van inwoner van/identiteitsbewijs; een paspoort is een internationaal erkend document waarmee je over de grenzen kan reizen.
Ik geloof dat je vijf jaar in Indonesie moet wonen voordat je om de Indonesische nationaliteit kan vragen. Maar er zijn hier vast mensen die daar uitgebreider op kunnen antwoorden. Mocht je dat willen dan moet je in elk geval je Nederlandse nationaliteit opgeven. Je vraagt nl. niet alleen een Indonesisch paspoort aan maar daarmee ook een vervangende en enige nationalteit Een Nederlands paspoort geeft in mijn optiek meer voordelen (de vraag: waarom zou je een Indonesische paspoort/nationaliteit willen?)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zowel Beras als Paul M: het draait altijd om geld. Hou op met de wet, dat is westers denken. Je bent in een 3e wereldland.

Papoort online aanvragen? Leuk, maar je krijgt het gewoonweg niet als er niet iets "extra's" bij komt. De immigratie is meester in het ter plekke verzinnen van allerlei zgn. "nieuwe" regels. Ga er tegen in - moet je doen - dan krijg je niets (of een dure advocaat inschakelen die uiteindelijk ook moet "schuiven" Emoticon: Wink want tenslotte hebben zij toch de macht in handen.

KTP aanvragen voor buitenlanders? KTP musiman of KTP orang asing ? Kan......maar wederom, tast in je buidel.

Indonesische paspoort (oftewel nationaliteit) aanvragen? Heb er verscheidenen mee getracht te helpen. Nooit wat geworden want kost een vermogen (ca. Ä 50.000) en anders rekken ze het net zo lang totdat je bejaard en overleden bent. Ik ken iemand die 30 jaar wachte op zijn Indonesische nationaliteit (telkens bij navraag: in proces). Inmiddels is hij overleden hier. En degenen die het wel hebben gekregen..........betaalden dus ongeveer bovenstaand bedrag.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Wat mischien tegenwoordig tegen bureaucratie kan helpen is de lokale pers benaderen. Mochten ze jouw klachten interessant vinden en het wordt het gepubliceerd kan het helpen.

Meestal gaat de pers eerst de baas benaderen en die wil dan geen Indonesische "maloe-gevoel" danwel gezichtsverlies lijden.

Het proberen waard, gewoon per email .....

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 21-01-2014 06:59 Beras wrote:
Wat mischien tegenwoordig tegen bureaucratie kan helpen is de lokale pers benaderen. Mochten ze jouw klachten interessant vinden en het wordt het gepubliceerd kan het helpen.

Meestal gaat de pers eerst de baas benaderen en die wil dan geen Indonesische "maloe-gevoel" danwel gezichtsverlies lijden.

Het proberen waard, gewoon per email .....

Dit "werkt" wellicht in Nederland,maar in Indonesie moet je sterk in je schoenen
staan, wanneer je een ambtenaar een "malu-gevoel" bezorgd moet je vooral
goed uitkijken of je niet "dubbelgenaaid" een streek terugkrijgt de eerstvolgende
keer dat je weer bij die instantie moet zijn.
Je weet dan wel wat de "stille krachten" van In donesie zijn

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,821,441 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com