indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
spacer line

Doordat je niet meer letters kan plaatsen op de hoofdtitel daardoor zo gebrekkig neer gezet
Hebt u IdeeŽn,fantasieŽn, om te reizen zo aantrekkelijk mogelijk te maken

Dat je meer ontspanner reis en en dat je in een vliegtuig beter kan rusten en zitten.
De laatste keer dat ik reisde was een verschrikking mijn pantat deed zeer en mijn hele lichaam werd een gekronkel van je welste.
Kwam ook toevallig naast iemand zitten die stonk zo uit zijn bek die lucht al was een monddoekje waard.

Ik zag dat je in het vliegtuig van de Etihad je handphone kon opladen via USB.
Welk reis ervaringen hebben de meeste onder ons, met het vliegtuig en dan kan je gelijk ook je ervaringen delen, met welk vliegtuig en welk maatschappij het beste zijn....
Over stappen en al zo meer er zijn toch genoeg hier, die veel al meegemaakt hebben,
op dat gebied...... Emoticon: Worship Emoticon: Devil Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou ik kan er wel een boek over schrijven. Emoticon: Smile
Ik denk dat reizen per vliegtuig voor ieder een andere ervaring is. De een slaapt wat gemakkelijker dan de ander. Sommige mensen zijn erg nerveus. Zo ook welke maatschappij. De een vindt het fijner om zo rechtstreeks mogelijk te vliegen de andere vindt een break fijner. Hieronder een verzameling van tips of in elk geval hoe ik het meestal doe.

Vooraf stoel reserveren
. Omdat ik altijd alleen reis en de vrijheid wil hebben vraag ik altijd om een gangpadstoel. Zo hoef ik anderen niet lastig te vallen. Omgekeerd vind ik het geen probleem als de midden of raampassagier er (vaak) uit moet.
Het laatste deel bv vanuit Singapore, KL, Dubai, Abu Dhabi een plaats zoveel mogelijk voorin het vliegtuig reserveren. Je bent dan als een van de eersten in de terminal voor het kopen van een visum. Op de vluchten met SQ, MAS en Cathay zitten meer visumpotentielen dan met Etihad en Emirates omdat er vanuit Abu Dhabi en Dubai veel Indonesiers meegaan.

Genoeg tijd reserveren om n aar Schiphol te komen. Ik had 2 weken geleden de pech dat ik in een trein zat die een ongeluk kreeg (auto op de spoorwegovergang). Vertraging 2 uur. Zonder extra ingebouwde tijd had ik mijn vlucht nooit gehaald.

Ik neem altijd een leeg flesje mee het vliegtuig om met water te vullen. Net iets gemakkelijker dan de bekers water die aangeboden worden die je in een keer leeg moet drinken.

Ruime schoenen (sommige mensen hebben last van opgezwollen voeten/enkels), gemakkelijk zittende kleding .

Contactlenzen . Ik draag zelf lenzen maar doe ze snel uit in het vliegtuig omdat de lucht zo droog is en niet lekker voor je ogen.

De hand/smartphone opladen bij Etihad is super! Ik nam de vorige keer al een powerbank mee (meeneembare elektriciteit in een blokje voor degenen die daar nog niet mee bekend zijn)

Beperkt alcoholgebruik tijdens de vlucht en dan nog het liefst (rode) wijn. Goed voor de bloedsomloop en je slaapt net wat beter.

Melatoninetabletten
(Kruidvat) , om wat beter te slapen . Een dubbele dosis is voor een keer niet erg. Het is een natuurlijk middel. Verder oordopjes, masker en opblaasbaar kussen.

Maatschappijen :
Singapore Airlines, Malaysian Airlines, Cathay Pacific, Etihad, Emirates.
Ik laat mijn keuze afhangen van diverse factoren maar in elk geval noot prijs alleen.
Moet ik nog verder en waarheen en welke maatschappijen zijn dan het beste bruikbaar? Vroeg aankomen (SQ en Mas) heeft weinig zin/is ongelukkig als de doorvlucht een nachtvlucht naar Ambon of Papua is.
SQ heeft veel mogelijkheden om zo rechtstreeks mogelijk te vliegen. (eventueel met SilkAir)
Jakarta, Denpasar, Medan, Surabaya, Bandung, Balikpapan, Manado, Pekanbaru, Lombok, Palembang, Solo (Surakarta), Semarang, Makassar, Yogyakarta
MAS heeft ook doorvliegmogelijkheden maar minder dan SQ.
Op Garuda doorvluchten krijg je meestal korting als de intercontinentale vlucht ook met Garuda is.

Als je snel wil eten dan kun je het best vooraf je maaltijdvoorkeur doorgeven. Deze mensen worden het eerst bediend.

Tickets voor doorreis naar bv Ambon of Jayapura of Biak zijn meestal goedkoper vanuit Jakarta dan vanuit Bali.

Let op bagagevrijdom voor aansluitende binnenlandse vluchten. Vanuit Nederland 20 kg en steeds vaker 30 kg. Binnenlandse vluchten afhankelijk van mij en type vliegtuig 10-15-20 kg .Bij Ticketindonesia nu in een oogopslag te zien.

Er zullen vast nog veel aanvullingen komen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

In die 35 jaar, dat ik min of meer regelmatig naar IndonesiŽ ben gevlogen, heb ik wel 20 verschillende maatschappijen gehad.
Garuda, Turkisch Airlines, KLM, Singapore Airlines, Lufthansa, Air India, Emirates, Air Asia, Egypt Air, CSA, Air Bulgaria, Mauritius Airlines, Gulf Air, Kuwait Airlines, en dan vergeet er misschien nog een enkele.
En er is geen enkele maatschappij bij, waarvan ik zeg: daar vlieg ik nooit meer mee.
De prijs is voor ons belangrijk, maar niet ten koste van alles. Vertrek-en aankomsttijden tellen zeker mee, en ook eventuele overstaptijden.
Verder is als vertrekplaats Amsterdam voor ons niet heilig. We zijn ook al vertrokken vanaf Frankfurt, Dusseldorf en Brussel, ja zelfs een keer vanaf Londen en Parijs.
Scheelt nauwelijks, als je 3 uur met de NS onderweg bent naar Schiphol, dan is Franfurt (met ECE) of Parijs (met Thalys) even lang, en Brussel of Dusseldorf is dan maar de helft.
Ook hoef ik niet perse via Jakarta, aangezien onze eindbestemming Solo is.
Zo ben ik al via Singapore gevlogen, en dan direct van daar met Silk Air naar Solo.
En de laatste 5 jaar vliegen wij steeds via Kuala Lumpur, en van daar rechtstreeks met Air Asia naar Solo, of Yogja. Dit omdat tickets naar KL aanmerkelijk goedkoper waren dan naar Jakarta, en de vluchten van KL naar Solo praktisch even duur, als vanaf Jakarta naar Solo.
En nu ik als AOW-er op enigszins gevorderde leeftijd ben, en toch alle tijd van de wereld heb, neem ik dan ook gelijk een (of enkele) overnachting daar in KL, om min of meer uitgerust het laatste stukje verder te vliegen. Tenslotte ben ik ook meestal al 24 uur van huis, als ik daar in KL land.
Maar nu Emirates en Etihad met dergelijke stuntprijzen (rond Ä 500 voor een half-jaar ticket) naar Jakarta vliegen, kan dat weer net even anders liggen. Neem ik toch een hotel in Jakarta, of Bogor, zoals we vroeger vaker deden met de kinderen noch er bij.
Verder heb ik nooit bezwaar tegen een mogelijke stop-over, waar dan ook op de route, als het maar een interessante plek is. Zo heb ik al stop-overs van ťťn dag gehad in o.a. Sofia, Istanbul, Mauritius, Kuala Lumpur en Singapore.
Wat mij betreft, heb ik eigenlijk geen echte voorkeur voor een bepaalde maatschappij. En of je nu vliegt met een boeing, tristar of airbus, het maakt op die internationale vluchten eigenlijk allemaal heel weinig uit.
Slechste ervaringen: met Air India, toen onze ruimbagage in Jakarta niet verscheen.
Was net nŠ de Lockerbie affaire, en diende je bij het overstappen in Bombay je bagage zelf weer aan te wijzen. Werd ons daar niet verteld, vandaar. Na enkele dagen kreeg ik in Solo bericht: mijn bagage was gearriveerd. Maar diende ik wel zelf op te gaan halen in Jakarta. Verder met CSA, toen we in Praag door motorstoring een vertaging opliepen van 6 uur, en we nŠ middernacht pas in Jakarta aankwamen. En toen daar alle wisselkantoren gesloten waren tot 's morgens vroeg (ATM was er toen nog niet).
Vroeger, met de kinderen nog er bij, hadden we steeds de voorkeur voor 4 stoelen naast elkaar, dus in het midden. Tegenwoordig, nu we steeds slechts met z'n 2-en reizen, zitten we liever aan een raamkant, bij voorkeur daar waar, zo mogelijk, zich slechts 2 stoelen naast elkaar bevinden. Dit inderdaad om wat meer "privacy" te hebben.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; op vluchten met Batik Air heb je ook een USB aansluiting in de console net onder je eigen schermpje, dus opladen kan hier ook. Handig als je al uren gereisd hebt en je batterij dus bijna leeg is. Powerbank doet ook wonderen, maar die ben ik al 2x 'kwijtgeraakt', 1 ligt in Manado bij de gelukkige vinder, de andere weet ik niet precies, ik vermoed Jogja..

Ho Lee Fuk

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Om het reizen aangenaam te maken, een goede koptelefoon met noise cancelling. Ook al lig je te slapen zonder iets te luisteren, de koptelefoon filtert toch de omgevingsgeluiden er uit. Maakt het vliegen een stuk rustiger Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-01-2014 04:08 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; op vluchten met Batik Air heb je ook een USB aansluiting in de console net onder je eigen schermpje, dus opladen kan hier ook. Handig als je al uren gereisd hebt en je batterij dus bijna leeg is. Powerbank doet ook wonderen, maar die ben ik al 2x 'kwijtgeraakt', 1 ligt in Manado bij de gelukkige vinder, de andere weet ik niet precies, ik vermoed Jogja..
Jaaaaaaaaaaahaaaaaaa dat was wel lekker vorige week Emoticon: Smile Wat minder was de vertraging van een uur Emoticon: Angry
Ik zal naar jouw powerbank uitkijken Emoticon: Wink Ben net een krap dagje in Manado....
Ik denk dat niet lang meer duurt of zulke aansluitingen zitten voortaan in alle vliegtuigen. In elk geval internationaal en lange afstand binnenland cq Garuda, Batik en Mandala. Gaat goed samen met 20 kg bagage.....
Over vliegtuigen gesproken. Ben benieuwd waar ik morgen weer in terecht kom. Wings 10 kg en naar Tahuna op Sangihe.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dan moet je wel snel kijken.. haha..

Doe ze de groeten daar, hopelijk kom ik dit jaar weer in de buurt van Manado, al zie ik wel dat ik redelijk wat wil gaan reizen dit jaar.

Wings heeft in ieder geval nieuwe toestellen, dus daaraan zal het niet liggen. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Handvol slaap pillen Emoticon: Shiny

Laatste keer via schiphol werd wakker bij overstappen Emoticon: Party!

toen nog een pil en ik was in Jakarta Emoticon: Worship

Niet een aanrader als je nooit slaap pillen hebt gebruikt moet wel weten te doseren Emoticon: Yawn

Ik vond het top Emoticon: Worship

De tijd gaat snel.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-01-2014 05:44 Yerun wrote:
Doe ze de groeten daar, hopelijk kom ik dit jaar weer in de buurt van Manado, al zie ik wel dat ik redelijk wat wil gaan reizen dit jaar.

Wings heeft in ieder geval nieuwe toestellen, dus daaraan zal het niet liggen. Emoticon: Puh!
Ik kan in elk geval de Minahasa aanraden voor kerstmis en Nieuwjaar. Vooral in Tomohon en Tondano heb je echt een kerstgevoel (nog nooit eerder gehad in Indonesie). Kom net de mall uitgerold met de 'spiegeltjes en kraaltjes". Ik meld me wel als het inderdaad een nieuw toestel is. Maar naar Tahuna....? Hmmmm. we zullen zien.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-01-2014 05:42 Anne Mieke wrote: Ben net een krap dagje in Manado....
Piye kabare sis? Enak toh?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; ik denk toch dat je geen nieuwe ATR hebt inderdaad. Een Dash 8 zal het zijn volgens het systeem. Ik hoop op een meevaller voor je.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-01-2014 11:53 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Piye kabare sis? Enak toh?
Iya bae bae saja. Cakalang, cap tikus en ikan woku! Zijn we al een heel eind Emoticon: Devil Ik vermaak me hier wel. Taal is hier ook leuk met veel Ambonees ertussen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mijn fantasie voor de reis is volledig vervuld, 540 Eurie voor een retourticket Emoticon: Yes!
Het reizen zelf? brrrrrrrr ga ik naar de tandarts dan is mijn moyenne om een plasje te doen 2 keer per uur, bij vliegen wel 5 keer per uur Emoticon: Blush

Slapen is een drama, aan mijn Pop heb ik niks, dat is de meest ongezellige reisgenote van de wereld en omstreken, die wordt alleen maar wakker om te eten en dan moet ik ze nog wakker maken ook. Emoticon: Angry

Maarrrrr het is de moeite waard Emoticon: Laugh out loud

Hitami
User
spacer line

Als je atheÔst ben en je vrouw moslim (of andersom), moet je Pakistan als tussen stop vermijden. Krijg je problemen mee. Met andere woorden, we mogen niet samen lopen....

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-01-2014 13:27 Hitami wrote:
Als je atheÔst ben en je vrouw moslim (of andersom), moet je Pakistan als tussen stop vermijden. Krijg je problemen mee. Met andere woorden, we mogen niet samen lopen....
Tip van de dag... Emoticon: Smile

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; cap tikus... haha.. dat is voor mij toch een soort mini-anekdote...

De dag dat ik naar Bunaken ging met de charter had ik op de heenweg een hoofddoek-mevrouw die bang voor me was geloof ik. Op de terugweg een leuk grietje. Door de herrie van de motor amper communicatie, dus bij het uitstappen vraag ik haar nummer.

Ik heb die avond met haar en een vriendin zitten eten bij de KFC (hun keuze) en daarna naar de kost gegaan. Heel hok vol muizen, ratten en ander ongedierte, ook nog wat kostgangers (M/V) en natuurlijk de nodige alcohol. Ik weet niet hoe laat het was toen ik netjes door die twee bij mijn hotel werd afgezet, maar het was een leuke avond.

De 2e keer was alleen haar vriendin in de stad, het boot-meisje zat in Gorontalo. Jammer. Dat is toch anders, al was het vriendinnetje wel leuker. Tja, ben al getrouwd, dus dan moet je het netjes bij gezamenlijk drinken en wat babbelen houden.

Ho Lee Fuk

Hitami
User
spacer line

Anne Mieke, proost...

Hitami
User
spacer line

Yerun Yerun, lafaard hahahaha

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 06-01-2014 04:28 _Jarno_ wrote: de koptelefoon filtert toch de omgevingsgeluiden er uit.

Briljant. Ik heb de pest aan koptelefoons, maar als dit werkt, moet ik er toch maar aan geloven.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-01-2014 13:31 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; cap tikus... haha.. dat is voor mij toch een soort mini-anekdote...

De dag dat ik naar Bunaken ging met de charter had ik op de heenweg een hoofddoek-mevrouw die bang voor me was geloof ik. Op de terugweg een leuk grietje. Door de herrie van de motor amper communicatie, dus bij het uitstappen vraag ik haar nummer.

Ik heb die avond met haar en een vriendin zitten eten bij de KFC (hun keuze) en daarna naar de kost gegaan. Heel hok vol muizen, ratten en ander ongedierte, ook nog wat kostgangers (M/V) en natuurlijk de nodige alcohol. Ik weet niet hoe laat het was toen ik netjes door die twee bij mijn hotel werd afgezet, maar het was een leuke avond.

De 2e keer was alleen haar vriendin in de stad, het boot-meisje zat in Gorontalo. Jammer. Dat is toch anders, al was het vriendinnetje wel leuker. Tja, ben al getrouwd, dus dan moet je het netjes bij gezamenlijk drinken en wat babbelen houden.
Ik weet niet.... die cap tikus is wel gemeen hoor. Afgelopen vrijdagavond met een TV One team zitten drinken. Nou die mannen en een vrouw, ze zaten te smullen. Kregen ze ook nog een grote Aquafles gevuld mee naar huis. Nee, die hebben zich hier wel vermaakt. Er lopen hier regelmatige zatte mensen rond en niet alleen mannen. Die muizen en ratten komen hier wel op. Ik heb met Nieuwjaar een vleermuismaal gehad. Is net zoiets als het Campariverhaal haha.....

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-01-2014 13:31 Hitami wrote:
Anne Mieke, proost...
Ja ja, no worries.

zieleffe
User
spacer line

Op reis gaan is ergernissen over winnen, onbegrijpelijk wat je aan rotzooi aangeboden krijg, zoals nekkussentjes ondingen zijn dat.
Bij Etihad, een miljoen passagiers vervoerd in 2013, krijg je al een kussen en kousen ooglappen en oordopjes aangeboden in zo plastiek zakje.
Zijn er geen betere dingen te verzinnen, waardoor je zoals op de foto op de eerste posting, je eigen lekker kan ontspannen, dat ding kost boven de 200Ä dat is erg duur.
Maar zo iets als opblaasbaar ding.waar je op kan rusten of iets onder je pantat (kont) waardoor je zachter zit
Neen ergernis num 1 is wel als je op reis gaat met vliegtuig iets ontspannend kan zitten comfortabel.
Ja dan hoor ik jullie al zeggen, dan ga je business class reizen, tussen die classe kan je toch wel iets bedenken, voor meer dan 12 uur reizen en meer iets aan te bieden wat geen ergernis hoef te zijn.
Werk voor ontwikkelaars hier iet te bedenken........ Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

18 uur in zo'n kutstoel blijft een straf Ziel.
Maar het moet maar, volgende week zit ik er weer Emoticon: Yummie!
Ik kan haast niet wachten al die gabbertjes in IndonesiŽ te ontmoeten.

Ik mis dat geblŤr van de dames hahahaha.
Ech wel, dat is een onderdeel van mijn leven geworden Emoticon: Wink
Al die mensen die blij zijn dat we terug zijn en zeker de mensen die een speciaal plekje hebben.

Je weet dat ik mij af kan sluiten voor het geblŤr, nog erger ik heb het hier gemist snotverdorrie hahahaha
Teeeeering wat is het leven saai in Nederland, geef mij maar IndonesiŽ. Emoticon: Yes!

zieleffe
User
spacer line

Krijg je nog een apart ontvangst van die dames

Selamat Dataaaaaaaaaaaaaang

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Rond 7 uur zal de dame met een stem waar je een dooie mee wakker kan maken mij herinneren dat Allah de grootste is Ziel Emoticon: Laugh out loud
Maar eerlijk is eerlijk, na een aantal ben ik dat vergeten Emoticon: Laugh out loud
Weer effe wennen en afsluiten hahaha.
Dan ben ik weer helemaal thuis.

Die blŤrrende ouwetjes zou je beter een een dildo kunnen geven, maar worst en kaas krijg ik wel door de douane, dildo's niet.
Die worden geconfisqueerd door douane ambtenaren die hun wijfie tevreden willen houden terwijl ze een jonkie liggen te steken. Emoticon: Blush

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

81,010,649 topic views - 238,413 posts - 13,717 topics - 29,708 members - last post @ 10-04-2020 12:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

132,116,051 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com