indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb het als ramptoerist weer eens op de heupen. Met de enorm actieve Sinabung vulkaan wil ik toch eens proberen om er naar toe te gaan om foto's te maken. Vliegen naar Medan is het makkelijke gedeelte, maar hoe raak ik vanuit daar het meest handig naar de omgeving van de Sinabung vulkaan? Met de bus naar Kabanjahe en vanuit daar verder? Of is het handiger maar tot aan Brastagi te gaan?

De reis zou 2 uur moeten duren (tot aan Kabanjahe) vanaf de juiste terminal in Medan, dus een ochtendvlucht nemen is einde dag in Brastagi/Kabanjahe zijn. Klopt dit? Is dit het meest handig reizen? Of heeft er iemand betere tips? Eventueel charter-vervoer tegen een aardige prijs (met chauffeur) overweeg ik zeker, maar ben er niet bekend, dus tips hierover zijn ook welkom.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jeroen, ik weet niet hoe de huidige verbindingen zijn van de nieuwe luchthaven maar het lijkt me logisch dat je redelijk rechtstreeks naar Berastagi of Kabanjahe kunt reizen. Volgens mij gaan bussen naar Berastagi vanaf Pinang Baris terminal en daarmee net de verkeerde kant op van de luchthaven. Volgens mij kun je het best een travel proberen te regelen vanaf KN. Ik heb intussen wel gehoord dat de travels die vanaf KN vertrekken belachelijk duur zijn (iets van Rp 125.000) maar uitgeraard nog altijd goedkoper dan het huren van een auto met chauffeur.
De weg er naar toe is mooi dus is het sowieso een goed idee om de ochtendvlucht te nemen. Vanuit Medan kom je eerst in Berastagi dat bijna tegen Kabanjahe zit aangeplakt. In Berastagi heb je in elk geval veel meer logeergelegenheid dan in Kabanjahe. Multintionational Guesthouse ligt net buiten het stadje in de richting van de Sibayak en je heb er een geweldig uitzicht. Bereikbaar per angkot vanuit het centrum.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.nu.nl/buitenland/36(...)esische-vulkaan.html
Paniek na hevige uitbarsting Indonesische vulkaan
Omwonenden van de zeer actieve Indonesische vulkaan Sinabung zijn zondag gevlucht nadat de berg nog heviger was uitgebarsten dan de afgelopen dagen.

Zou je daar wel naar toe gaan als iedereen daar weg wil.
Riskeer je leven niet voor een paar foto's die toch wel van zelf komen......... Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als de terminal aan de verkeerde kant ligt, dan is een travel pakken inderdaad een betere optie. Duurder dan de trein (80.000 enkele reis)+ stuk naar de terminal? Al zou dat zo zijn scheelt wel een heel stuk reizen, dus dat is het zeker waard. Brastagi lijkt me handiger, zeker als er meer plek is om te slapen dan in Kabanjahe.

De eerste vluchten gaan rond 5 uur, dus dan kan ik mooi na middernacht naar het vliegveld, lekker rustig.. ben je ook op Kuala Namu lekker vroeg in de ochtend.

Ik ga er eens op broeden, moet vrouwlief ook nog even overtuigen dat ik geen domme dingen doe als een motor huren en vervolgens de gevarenzone inrijden. Dat deed ik bij de Merapi wel, met haar achterop. Toen kwam het gerommel erg dichtbij.. en in 5 cm as kom je NIET snel weg, als je al weg komt en niet van de weg slipt.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik begrijp dat de meeste erupties richting oost zuidoost zijn dus dan ben je aan de kant van Berastagi en Kabanjahe veilig. Dat scheelt al.
Ik zou toch sowieso een travel nemen. Bij Pinang Baris ben je in de verschrikking van Medan ook niet zomaar en juist niet op die tijd van de dag! Maar misschien komt er iemand langs die actuele info kan geven.
Doe maar voorzichtig. Ik zie nu met mijn neus bijna bovenop de Lokon die telkens uitbarst net voor of na mijn verblijf. Het lijkt mij, vooropgesteld op veilig afstand en dat iedereen dat ook is ook geweldig om te zien.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Berastagi lijkt mij de beste uitvalshoek. Bring back memories . Het is alweer een tijdje geleden dat ik er het laatst was. Toen heb ik de Sibayak beklommen, wat niet veel voorstelde. Deze leek op een gevulde rotte kies, want de krater bleek dichtgestort. Sinabung zag er machtig uit, vooral vanuit Kabanjahe.

Mijn onderkomen was het Bukit Kubu hotel in Berastagi. Dit is een oud koloniaal hotel en ik heb begrepen dat het nog bestaat. Toen was het al erg verwaarloosd en dat zal alleen maar erger geworden zijn. Wel interessant en mooi gelegen op een golfbaan heuvel. Het zou er spoken en liefhebbers van een griezelig sfeertje zijn hier op hun plek. Ik zou best weer eens willen kijken in ieder geval.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe; ik heb die fout 1x gemaakt bij de Merapi, ik blijf nu netjes weg uit de aangegeven gevarenzones. Foto's maken wil ik wel, mijn leven wagen niet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; ik geloof je graag dat het flink lang reizen is van vliegveld naar de juiste terminal. Dat is in Jakarta niet anders, met afstanden die niets voorstellen doe je er toch uren over. En als ik dat kan vermijden, dan is dat een zeer waardevolle tip van je. Misschien is lunchen in Brastagi nog wel haalbaar dan, nog beter!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.dangdude; waar slapen is voor mij geen groot probleem als er maar warm water (vanuit een ketel is ook al goed) en ventilatie/koeling is. Voor spoken ben ik niet bang, zoals ze hier zeggen. "mensen van 'over de zee' kunnen niet lastig gevallen worden door Indonesische geesten".

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

3 Jaar terug ook in die omgeving geweest, Sibayak beklommen wat wel aardig was. Niet al te moeilijke beklimming en vanaf de top een geweldig uitzicht. Het hotel waar we verbleven was wat minder, totaal kapot gebeten door de bed bugs Emoticon: Shut up!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

jah, dat is vies en wil ik dus wel voorkomen. Verder maakt het me niet heel veel uit allemaal.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 06-01-2014 01:52 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.dangdude; waar slapen is voor mij geen groot probleem als er maar warm water (vanuit een ketel is ook al goed) en ventilatie/koeling is. Voor spoken ben ik niet bang, zoals ze hier zeggen. "mensen van 'over de zee' kunnen niet lastig gevallen worden door Indonesische geesten".

Ik durf wat betreffende dit hotel geen garanties te geven Jeroen. Ik weet zo langzamerhand wel hoe dit volk alles laat verpauperen totdat het in elkaar stort. Maar een bezoekje is deze historische plek zeker waard. Als je van golf houdt kan je het 9 holes veld uitproberen.
Die geesten kunnen daar ook van witneuzen afkomst zijn hoor! Het was in den ouden tijd een geliefd relaxoord bij bejaarde Belanda. De sfeer die er hing toen ik er te gast was kan men vergelijken met die uit het hotel van ‘The Shining’ van Stephen King.

Dit is wat ik er verder over weet:
het Bukit Kubu Hotel te Berastagi zou gebouwd zijn in 1939 en was een vakantie/weekend verblijf voor werknemers van de BPM. In de open haard is reeds het latere embleem van de Shell te zien naast de spreuk: ‘Elke gast brengt vreugde aan, hetzij bij het komen, het zij bij het gaan’. Er werd mij verteld dat het gebouw voor korte tijd als verbanningsoord heeft gediend voor Soekarno en andere verzetsleiders vlak voor de soevereiniteitsoverdracht. In 1948/49 is Soekarno te samen met Haji Agus Salim, en Sutan Sjahrir daar gevangen gezet, toen de Nederlanders Yogyakarta hadden veroverd en de halve regering hadden gearresteerd. (Bung Hatta werd naar Bangka gestuurd)..Ook later diende het nogal eens als verblijf voor hoogwaardigheidsbekleders zoals in 1972, toen Koningin Juliana en Prins Bernhard er in suite no. 4 verbleven.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

op de foto van 2006 ziet het er nog netjes uit zo op een afstandje. Ik weet niet of ik het erop moet wagen. Er staat bijvoorbeeld geen enkele review op Tripadvisor. Al zegt dat natuurlijk ook lang niet alles.

Als ik even vlug kijk op Agoda zie ik dat er ook een Hotel Horison is. Niet de beste, maar wel prima. Al is dik 600.000 + 20% belasting en service niet goedkoop.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ik kan me voorstellen dat je het niet durft te wagen. Ik vond wel twee zeer uiteenlopende reviews. Nog wel van een en dezelfde bezoeker zo te zien, merkwaardig:
http://www.zoover.nl/indonesie(...)bu/hotel#upperPaging

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vanuit Brastagi iets naar de Sinabung toe ligt Sinabung Hill Resort voor onder de half miljoen per nacht. Dat is onder mijn begroting en bovendien lekker dichtbij de vulkaan. Valt vast wel vervoer te regelen, ojek is voor mij ook geen probleem. Ik moet alleen een jacket kopen, want mijn oude is met de powerbank in Manado achtergebleven helaas.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ik zou toch maar voorzichtig zijn als ik deze beelden zo zie. Maar goed, dat spreekt voor zich.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

dangdude; gisteren stond een verslaggever een praatje te houden toen er ineens een aswolk de vulkaan uit kwam, ook kwam er een hete aswolk de berghelling afrollen. Spectaculair om te zien, vanaf veilige afstand inderdaad. En de gevarenzone was eerst 3 kilometer en nu 7. Dat zegt wel wat.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Meer as en meer evacuaties rond de Sinabung vulkaan die vandaag alweer bijna 20 keer is uitgebarsten.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hele vroege vlucht gaat niet lukken; vanuit Lippo Cikarang is er geen directe verbinding met het vliegveld, wat minimaal 2 uur reizen is, buiten files. Ik wil bovendien de auto niet zomaar laten staan voor de deur, dus dat moet anders. Latere vlucht nemen en de auto bij een kennis in Jakarta parkeren is hiervoor de oplossing. Met aankomst rond een uur of 1 in de middag haal ik het nog wel naar Brastagi dezelfde middag. Denk ik.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Info over hoe met een travel direct door te gaan vanaf het vliegveld is niet echt voor handen. Beetje jammer, maar desnoods eerst naar de bus-terminal om vanuit daar goedkoop vervoer te pakken, zeker als er geen travels zijn maar alleen huurauto's. Even verder zoeken dus.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Er is 1 site die charters aanbied, maar die vraagt dus 600.000 voor 1 auto. Geen deeltaxi/travel. Beetje jammer van het geld als je het mij vraagt. Dus nog verder zoeken dus.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-01-2014 07:20 Yerun wrote:
Info over hoe met een travel direct door te gaan vanaf het vliegveld is niet echt voor handen. Beetje jammer, maar desnoods eerst naar de bus-terminal om vanuit daar goedkoop vervoer te pakken, zeker als er geen travels zijn maar alleen huurauto's. Even verder zoeken dus.
Er zijn beslist travels (weet ik van iemand die daar een paar maanden geleden geweest is) maar ze zijn duurder geworden met de komst van het nieuwe vliegveld. De dame in kwestie moest naar Pematang Siantar, ik meen dat ze het over Rp 125.000 had. Dat is in de nieuwe situatie een vergelijkebare afstand naar berastagi/Kabanjahe. Er komen iedere dag grote vliegtuig vol uit Jakarta met allemaal mensen die niet alleen naar Medan moeten.
Ik heb al heel wat vliegvelden gezien in Indonesie en ben nog nooit ergens blijven staan of echt veel te veel betaald. Als de afstand lang is dan neem ik bijna altijd een travel of iets at daar voor door moet gaan.
Jeroen, gewoon gaan. Komt wel goed.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het voordeel is dat als je aankomt overdag er voldoende opties zijn om ergens te komen: bus, taxi, trein, travel, rental.. dus vanuit daar is er zeker wel een mouw aan te passen. Liefst ga ik direct naar de eindbestemming natuurlijk, en even zoeken naar een travel is dan ook zeer zeker de moeite waard.

Ik heb het vertrek al geregeld, parkeren van de auto bij een kennis. Tickets zijn gereserveerd, dus vanmiddag nog even een keuze maken voor hotelletje en dan zal ik alles maar afronden, want anders komt het er niet van. Haha.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Btw zojuist op TV One een uitzending over de Sinabung gezien. Ben je daar nu of zijn de plannen veranderd? Hier in de Mianhasa s het ook goed mis. Banjir in Manado en de weg van Tomohon naar Manado wegens longsor. Ben nu in Kotamobago in zuid Minahasa, daar is het ook drama maar het rijdt nog allemaal.
Ik ben niet naar Medan gevlogen uiteindelijk. Ik had toch net geen tijd, en zie nu op tv ook voornamelijk beelden van asval met regen. Geen fijne combinatie, want dat word zo hard als beton. Een andere keer dus maar, veiligheid voor alles.

Ik zag op TV inderdaad van overstromingen in Manado, longsor nog niet gezien. Goede reis verder!

papadom
User
spacer line

Hi Yerun, ik kan niet veel advies geven , maar alle kleine beetjes helpen , toch ?
Het koloniale hotel ( Bukit Kubu ) v/h Stoomvaart ziet er prachtig uit op de foto van " Dangdude ' maar is nu helemaal vervallen ; vorig jaar gesloten . iets hoger op de heuvel liggen in een mooie tuin de " Bamboo Bungalows " Kleine simpele bamboe huisjes , maar wel met allerlei voorzieningen en Nederlandse eigenaar . Wel steenkoud in de avond . Reizen naar Kabanjahe kan weer ; naast de chaos v/d Sinabung bleek ook nog het laatste deel v/d hoofdweg Medan -Parapat op div. plaatsen ingestort te zijn , dus het hele circus moest terug naar Siantar om via binnen wegen bij Kabanjahe weer in de buurt van Samosir tekomen .Alles is nu weer normaal..Ik woon zelf inTuktuk , en je staat versteld hoe snel de infrastructuur in elkaar stort n.a.v. 2 situaties die tegelijkertijd plaatsvonden .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,883 posts - 13,695 topics - 25,598 members - last post @ 13-11-2019 06:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,582,182 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com