indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Vraagje. Heel interessante ervaring vind ik hier in de tropen, die heel kleine 'buitjes' onder een kraakheldere hemel. Je ziet geen wolkje boven je, maar opeens behoorlijk wat spetters... en dan is het meteen weer voorbij. Is er een soort lek onder het zwembad daarboven of... heeft iemand een verklaring? W.s. enorme vochtigheid, die zich opstapelt, maar dan zonder een wolk te worden... of zo(?)

Zal ook alleen in de vochtige tropen kunnen w.s... en niet in de grote zandbak van Arabië (?).

Your attitude determines your altitude

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Is het wel helemaal helder? Of is er sluierbewolking? Er staat wellicht een zuchtje wind op enige hoogte, dus zal het wel weggewaaide regen zijn uit een wolk(je) een stuk verderop. Zal nooit lang duren ook, aangezien het een soort windvlaag is.

Wat ik altijd frappant vind als ik in de auto zit is dat het 'hier' regent, 500 meter verderop is het wegdek droog, 1 kilometer verderop trapt iedereen op de rem vanwege stortregens en aquaplaning en weer 500 meter verderop is het droog, maar heeft het wel wat gespetterd. Zo veranderlijk als het soms kan zijn, maar dat heeft ook wel z'n charmes soms, buiten dat het gevaarlijk kan zijn.

Ho Lee Fuk

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Nou ik zal volgende keer WEER eens opletten, maar w.s. voor de derde of vierde keer hier heb ik dit meegemaakt, en de laatste keer overal om me heen gekeken: maar echt alleen maar een strak blauwe hemel! Ik vind t echt heel apart.

Klopt Yerun, dat maakt Indonesia zo'n prachtig land... ja en charmes... incl. gevaar.
Zit nu op mijn balkon in Bandung, met een heerlijk Carlsberg tinnetje, de bliksems ver weg, knetteren en giga gebulder boven de bergen rondom... wow en dan ruik je het geweld al aankomen...
En niet zo kinderachtig, dat gemiezer dagenlang... nee, eerlijk weer, plenzen recht omlaag. Genieten hier!!!
Had veel eerder het land moeten opzoeken, waar ik geboren en getogen ben! Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Maar dat is toch niet vreemd dat is al jaren zo.
Als je; waar veel bergen zijn, heb het in Spanje vaak meegemaakt, plotseling geconfronteerd word met een bui regen tussen de bergen in.
Eergisteren hier regen en onweer, lichtflitsen de hemel werd gewoon even geflits, als een fototoestel knipperde, wat ik niet in mijn herinnering heb, januari is voor mij winter, maar nu lijkt het zomer.
Dus wat wil je er mee zeggen Keduadam is er iets vreemd aan je voorbij gegaan, of is het frappant dat het nu gebeurd...................... Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. zieleffe

In mijn beleving is de door jou geplaatste foto een zandstorm? toch? of zie ik dit verkeerd.

tja Januari 2014 blijkt inderdaad een lente gevoel te geven ( daarbij blijkt dat het maandag en dinsdag echt als een lente zal aanvoelen.
Maar wees maar gerust de echte winter moet nog komen en wel vanaf eind januari tot bijna eind maart, met strenge vorst en sneeuw ( uiteraard komt hierdoor de eeuwige discussie vanuit Friesland weer op gang maar neee hij komt niet ( hoewel het ijs wel sterk genoeg zal zijn)

Zo, dit tover ik even uit mijn glazenbol ha ha ha
( als ik toch kon toveren, toveren, toveren, dan??? Herman van Veen ha ha ha)

Maar sorry dit topic ging over het weer in Indonesie.
Ik heb ook vreemde staaltjes van regen neerslag meegemaakt, ook ik ben verbaast over het zeer plaatselijk vallen van regen, soms zelfs heel erg plaatselijk.
( Medan) Hele erge stortregen en een aantal straten verderop gewoon droog, nada niets gevallen, vreemd toch?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

wart ik trouwens merk is dat als er zwaar onweer op komst is, dat ik dat merk doordat ik hoofdpijn in mijn achterhoofd krijg. Niet zwaar, beetje zeurend.. 30 minuten tot 1 uur voor de bui 'aangekomen' is. Misschien door luchtdrukverschillen of electrische lading in de atmosfeer..

Ho Lee Fuk

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Zieleffe, ' wat wil ik er mee zeggen.'?
Nou nog even mijn eerste bericht overnieuw lezen dan.
Mijn vraag was niet, waar het nu heengaat; met plotse buien en zo.
Mijn opmerking was, buitjes onder een kraakheldere hemel.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 05-01-2014 15:34 schreef Yerun:
wart ik trouwens merk is dat als er zwaar onweer op komst is, dat ik dat merk doordat ik hoofdpijn in mijn achterhoofd krijg. Niet zwaar, beetje zeurend.. 30 minuten tot 1 uur voor de bui aangekomen is. Misschien door luchtdrukverschillen of elektrische lading in de atmosfeer..

Moet je de programma van Buitenhof van vandaag 5 januari gaan bekijken, waar een professor die Natuurkundige is, horen zeggen, wat er in de lucht van atoom stofdeeltjes zitten, die wij niet kunnen zien, maar zij wel hebben kunnen waarnemen, in die grote tunnel in Zwitserland..... Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!
http://programma.vpro.nl/buite(...)rd-t-hooft.html]Hier de link

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 05-01-2014 16:28 schreef Keduadam:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Zieleffe, wat wil ik er mee zeggen.?
Nou nog even mijn eerste bericht overnieuw lezen dan.
Mijn vraag was niet, waar het nu heengaat; met plotse buien en zo.
Mijn opmerking was, buitjes onder een kraakheldere hemel.

Ja ja dat heb ik goed gelezen in Spanje heb je dat ook heel blauwe lucht zo ver je kan zien en plotseling een wolk regen boven je kop....... Emoticon: Sadley
=====================================================
ha ha Ja Pierre dat is ergens geweest waar wij hebben kunnen zien hoe er in Nederland de auto's onder de sahara zand is gekomen.
Zo ver strekt het hoe de lucht bewegingen rijken.
Ha ha elfsteden tocht ja die Friezen dat zal wel, die hebben nu eenmaal een virus van gekregen........ Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ik hoor t wel weer als bij jullie de ijsmeester (van Ypema of zo?) weer wordt gesignaleerd. Lachen altijd.

Heb zelf vrijwel alles weggegeven toen in naar Indonesia vertrok... het laatste waren mijn geliefde noren, met contrefoor (schoenen speciaal op maat gemaakt)... daar heb ik wat duizenden km mee gereden zeg... snik.
Maar hoop toch nooit meer in de winter naar NL te gaan. Veel te koud, en heb niet eens een winterjas meer Emoticon: Nooo Wel mijn zweeds thermostatisch schaatshemd (Craft)... heel licht, kan zo in elke koffer mee als die dunne wind er weer is, tijdens wat ze bij jullie de 'zomer' noemen!

spacer line  

= edit: spam =

reclame maken kan vanaf 100 berichten of tegen betaling.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Aha, een Bali-lover: "Bali is prachtig". Property-venter Jeroen/Oyibo? Had er vandaag nog een leuk gesprek over met enige Maleisische Chinezen; die blijken toch heel wat beter op de hoogte en op hun hoede te zijn dan die bule Bali-lovers.

Keduadam, je had je schaatsen niet hoeven weg doen want je kan terecht op de schaatsbaan in de Istana Plaza (als dat inmiddels niet weer is veranderd).

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Schaatsen kan anders in Jakarta: Taman Anggrek Mal, 4e verdieping.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-01-2014 15:34 Yerun wrote:
wart ik trouwens merk is dat als er zwaar onweer op komst is, dat ik dat merk doordat ik hoofdpijn in mijn achterhoofd krijg. Niet zwaar, beetje zeurend.. 30 minuten tot 1 uur voor de bui 'aangekomen' is. Misschien door luchtdrukverschillen of electrische lading in de atmosfeer..
Dat had mijn moeder ook maar die had er natuurlijk niet jouw wetenschappelijke verklaring voor....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Jaja schaatsen hier... ook een mogelijkheid Emoticon: Laugh out loud
Maar dat noem ik dan meer 'krabbelen'.
Ik hou van kilometers maken, 120 km in vier, vijf uur of zo (incl. klunen!), of, ook in de hele dag, rustig aan, met koek en zopie, alleen of met een groepje.... praaaaachtig!
Of op de Uithof in het Haagje, baantjes scheuren op de binnenste baan, en de voorrijder 'HOGERRROP!!!' laten schreeuwen voor het 'gewone' volk... dat zelfs presteert om de baan in tegenovergestelde richting te proberen!

Maar niet meer aan denken; net als lekkere oude kaas en Leffe bier...mmmmmmmmh,
straks weer in Juni even, als ik weer naar de UK en NL voor een paar weken vertrek.

Ach, voor mij weegt 't niet op tegen dat super weer hier in Indonesia (althans, iets tegen de bergen aan, de vochtige tropenlucht als het eerlijk gaat regenen; dus recht naar beneden en met bakken, met altijd een windje), al die juices (vandaag mangistan juice... wat overigens wat tegenviel... de vrucht is veel lekkerder en mijn favorite), de mensen, de flora en fauna, de zwoele avonden (als de luiken in de NL steden neerkletteren en de dunne wind waait door de grijze, lege straten), dan begint hier het leven weer... in de eettentjes, de gitaar spelende studenten, enz...

Dus eigenlijk niet zoveel hartezeer Emoticon: Yes!
Het beste, mensen in Holland, heeeeel veel sterkte. Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Stupid
En voordat je depressief wordt of teveel zelfmoordplannen krijgt: kom naar Indonesia!!!!

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

En voordat je depressief wordt of teveel zelfmoordplannen krijgt: kom naar Indonesia!!!!

Heum, Keduadam... niet teveel goede raad geven!

Of zeg gewoon: "Ga naar Bali" :-)

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Martinus
User
spacer line

Tijdens flinke regenbui rijdend van Rotterdam > Den Haag dicht bij Delft dwars over de weg de regengrens-streep, geen regen meer.

Ik herinner mij uit mijn kindsjaren ht volgende, ik wilde naar buiten maar mijn moeder zag dat het regende en zei je gaat niet in de regen lopen dansen, zij zag dat het aan de achterzijde huis de regen, maar aan de voorzijde huis was het droog. Echter zij geloofde dat niet, ging ook niet kijken en moest ik binnen blijven. Gelukkig werd het kort daarop ook aan de achterzijde droog en mocht ik als nog naar buiten.

Herinnering van een nu oude man.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Herinnering van deze oude man, toen hij nog jong en onschuldig was:
mijn ouders hadden zes zoontjes en onze grootste lol was - als het zo tropisch plenste - om piemelnaakt buiten in de tuin in de plassen te gaan liggen, en elkaar nat te spetteren en te plassen; hoewel je niet nóg natter kon worden! En wedstrijdjes wie het verste kon plassen... lachen was dat. Toch vergeet je die dingen nooit.
Die 'vrijheid' miste ik trouwens enorm in NL... er was geen vrijheid:
het
was
alleen
maar
koud...

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oh nauw begrijp ik hoe je gevormd bent als nudist door het leven gegaan. /??
Hoe heet dat als je met een witte jurk uit wil een Oh ja lelebel djellaba, sorry

Ik heb de story van burgemeester van Rotterdam gezien die draagt dat ook graag om daar in rond te lopen, hoe dat weet ik niet, naakt of nog celana dalam aan.
Het moet wel lekker zijn ,in de tropen, heb het nog nooit geprobeerd ha ha..... Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

HAHAHA die mr. Smith.
Maar idd ben toen w.s. al gevormd in die tropen vrijheid... (als ik aan mijn hot time als student denk, terug in dat kouwe Holland)
en zou niet eens echt gaan blozen zoals mr. Smith, als me dat zou overkomen, per ongeluk... mmmmh

Maar je weet nooit, heb miss Gladys ook nog nooit ontmoet.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,117 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com