indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

michielp
User
spacer line

Hoi allemaal,

in het voorjaar gaan mijn vriendin en ik voor ongeveer 3 weken naar indonesië, al veel gelezen op dit (en ook andere fora) en we hebben daardoor nóg meer zin gekregen!
Tot nu toe zijn we tot dit reisplan gekomen, is het in jullie ogen realistisch?! en missen we iets wat we niet zouden moeten missen

dag 1 amsterdam
dag 2 jakarta airport - bandung -->bus
dag 3 bandung
dag 4 bandung - djokjakarta --> trein
dag 5 djokjakarta
dag 6 djokjakarta
dag 7 djokjakarta
dag 8 djokjakarta
dag 9 djokjakarta - malang --> trein
dag 10 malang
dag 11 malang - surubaya - denpasar--> ubud --> bus - vliegtuig - taxi?
dag 12 ubud
dag 13 ubud
dag 14 ubud
dag 15 ubud
dag 16 ubud
dag 17 ubud
dag 18 ubud - Gili eilanden --> boot
dag 19 Gili eilanden
dag 20 Gili eilanden - bali --> boot
dag 21 bali -amsterdam
dag 22 Amsterdam

Paar dingen waar we nog niet zeker over zijn:
- vanuit de bromo gelijk door naar surubaya en dan gelijk vliegen naar bali, of is een extra dag in malang wel zo relaxed (en kun je je genoeg vermaken in malang)
- wat zijn de niet té toeristische plekjes waarvan uit je het eiland kan bekijken.

De gili eilanden pakken we mee (omdat het kan en omdat een bounty eiland ons wel aanspreekt ;-). (klopt dit beeld?)

De tours, hotels etc. boeken we op locatie (dit is volgens mij goed te doen)

alvast bedankt voor jullie commentaren

groetjes,

Michiel en Melinda

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

advies? Gebruik de zoekfunctie, je gaat over een uitgesleten karrespoor, dus er is reeds zeer veel info over te vinden, zowel op dit forum als elders op de site.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Michielp
De vragen zijn inderdaad erg algemeen. Ik ben wel eens jaloers over wat er over Java en Bali wordt geschreven....
Ik zou toch een beetje van Bali afknabbelen en vanuit Bromo via Oost Java de oversteek doen naar Gilimanuk bijvoorbeeld via Jember/Kalibaru. Vanuit Malang naar Surabaya is backtracker en je moet toch ook de inchecktijd meetellen. Persoonlijk vind ik Malang niet meer de leuke stad die het vroeger was maar smaken verschillen.
Ik zie dat je maar een volle dag op een van de Gili-eilanden bent. Ik neem dat je hiermee een van de gili's noordwest van Lombok bedoelt. Gili Air is het dichts bij het vasteland van Lombok medium druk, Trawangan is het partyeiland en Meno ligt er tussenin en is het rustigst. Er zijn nog veel meer gili's bij Lombok (gili betekent atol/klein eiad) zoals west van Lembar ligt Gili Nangu.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Roel_1981
User
spacer line

Ben zelf afgelopen oktober een maand in Java en Bali geweest. Zou inderdaad iets ruimer de tijd nemen voor Java omdat het allemaal wat uitgestrekter is en de vele bezienswaardigheden (Borobudur, Bromo, etc.). De wandeling naar de Papandayan vulkaan vond ik zelf een van de hoogtepunten.

Gili-eilanden zijn ook zeker een aanrader. Ik had wel veel van tevoren geboekt, maar was niet echt nodig (in ieder geval buiten het toeristentseizoen). Op Gili Trawangan werd ik om de paar meter aangesproken of ik een kamer nodig had, vaak voor bedragen veel lager dan waarvoor ik iets geboekt had.

Wat Bali betreft: Ubud is inderdaad een goede uitvalsbasis denk ik want het is wel een leuk plaatsje en licht redelijk centraal. Maar ik zou toch adviseren om er een paar dagen van af te halen en dan naar Oost-Bali te trekken. Bij Tirtagangga vind je de mooiste rijstvelden van Bali en Amed is een leuk kustplaatsje. Weet niet of jullie een duikbrevet hebben, maar je hebt daar hele mooie duikstekken! Zo niet, dan is 1 dagje wel genoeg hoor want het is rustig en ver weg van het toerisme. Maar wel leuk om gezien te hebben. Van Amed gaan ook snelboten naar de Gili's.

-Manon-
User
spacer line

Hallo Michielp,

Ik denk dat je beeld wel realistisch is, maar je moet er wel rekening mee houden dat het verkeer erg dramatisch is dus de reistijden vallen altijd tegen!
Daarnaast denk ik dat je wel weet (?) dat je van Ubud niet rechtstreeks naar Gili kunt aangezien Ubud in het binnenland ligt en niet aan de kust. Het beste is om vanuit Padang bai te gaan denk ik.
Ik vind persoonlijk Bali geweldig aangezien ik jong ben en van feesten houdt. Het is wel een stuk toeristischer en westerser dus als je het echte Indonesie wil zien en meemaken dan is Java wel interessanter en misschien een idee om daar meer plaatsen van te zien.
Vanuit Surabaya is het maar 50 min of 1 uur en 10 min vliegen naar Denpasar bali dus daar ben je iig zo. Maar als je vanaf de bromo naar Surabaya gaat moet je wel rekening houden met een hele lange reis (zo'n 8/9 uur) dus als je in 1 dag wilt vliegen ook, dan heb je een lange dag dus wat dat betreft kan het wel maar is een dag in Malang wellicht fijner. Dat is maar ongeveer 2 uur rijden vanaf Surabaya.

Gili eilanden zijn erg leuk, maar ligt eraan waar je ervoor heen gaat. Cultuur is er niet te vinden en er is ook niks te bezichtigen. Het is puur en alleen stappen en strandliggen en snorkelen/duiken. Met name Gili Trawangan. Dit is ook de drukte van de drie.
Mocht je twijfelen tussen waar je heen wilt van de drie. Er gaan heel makkelijk bootjes tussen de eilanden en die zijn maar enkele minuten.

Ubud is trouwens ook wel te zien in een paar dagen. Zoveel dagen is misschien wat veel. Ubud is zeker de moeite waard om heen te gaan maar daarnaast zijn nog meer leuke stadjes te bezoeken zoals sanur, kuta, seminyak. Wat allemaal dicht in de buurt van ubud is.

Dit is tot zover mijn ervaringen daarmee en hopelijk een beetje antwoord op je vragen.

Veel plezier op je reis en succes.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-01-2014 13:50 -Manon- wrote:
Ik vind persoonlijk Bali geweldig aangezien ik jong ben en van feesten houdt. Het is wel een stuk toeristischer en westerser dus als je het echte Indonesie wil zien en meemaken dan is Java wel interessanter en misschien een idee om daar meer plaatsen van te zien.
Gili eilanden zijn erg leuk, maar ligt eraan waar je ervoor heen gaat. Cultuur is er niet te vinden en er is ook niks te bezichtigen. Het is puur en alleen stappen en strandliggen en snorkelen/duiken. Met name Gili Trawangan. Dit is ook de drukte van de drie.
Mocht je twijfelen tussen waar je heen wilt van de drie. Er gaan heel makkelijk bootjes tussen de eilanden en die zijn maar enkele minuten.
Even een paar zaken rechrzetten. Er zijn veel meer dan drie "Gili-eilanden". Tussen aanhalingstekens; gili betekent klein eiland of atol. Met name voor de west- en oostkust zijn vele gili's. Die in het noordwesten zijn alleen het meest bekend. Zo is er bijvoorbeeld ook Gili Nangu in het zuidwesten en Gili Lampu in het noordoosten.

Het "echte Indonesie" is iets dat niet bestaat, juist omdat het land zo divers is en dus niet alleen op Java. Net zo min als bijvoorbeeld Ierland of Griekenland het echte Europa zou zijn. Java en Bali zijn slechts een klein deel van het land. Heel veel eilanden zijn interessant. Het ligt er maar aan wat iemand aantrekt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,377,058 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com