indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ze zijn per vandaag officieel in roulatie, de nieuwe rupiah-biljetten met 3 nullen minder. Heeft iemand ze al gezien of in handen? Ik kan zelf pas overmorgen naar de ATM omdat ik nog in Singapore zit.. dus ik moet nog even wachten.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat gaat een feest worden, let op. Emoticon: Yes!

spacer line  

Heb er de afgelopen weken / maanden geen enkele advertentie of persbericht over gelezen in een lokale krant of tijdschrift. Op de TV ook helemaal niets gezien.

Gaat het hele bankbiljetten project met minder nullen wel door ???

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Als het project al doorgaat per vandaag, dan is zelfs de website van Bank Indonesia niet aktueel:

http://www.bi.go.id/id/sistem-(...)ontents/Default.aspx

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AEB: eerder in december waren er al foto's van de nieuwe biljetten, geen computer-tekeningen dus. Dat zou erop duiden (volgens mij dan) dat alles op schema ligt. Maar de info is niet eenduidig, dus vroeg ik het in de hoop het bevestigd te krijgen.

Dat de website niet actueel is verbaasd me niet, het is Indonesie en een tanggal merah , misschien morgen of anders de komende week/weken wellicht.

Ho Lee Fuk

NomeNescio
User
spacer line

Wat zijn de gevolgen van die 3 nullen minder????
Iemand probeerde mij in de laatste week van 2013 uit te leggen dat de consequenties van deze operatie ingrijpend zouden zijn: rijken worden hierdoor rijker, armen alleen maar armer. Met deze operatie zouden 150 westerse 'consultants' gemoeid zijn die al jaren in een gebouw in Jakarta deze operatie voorbereiden en aan het implementeren zijn.
Graag uw gedetailleerde feedback, daar ik de gevolgen hiervan niet kan inschatten / overzien. Is de weke Rupiah van nu mede een gevolg van deze op handen zijnde uitvoering?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bericht 10 december in Merdekaaaa, het vrije volk uw krant uw tolk
Er is helemaal nog geen sprake van redenominatie Emoticon: Nooo

http://www.merdeka.com/uang/dp(...)nsultasi-publik.html

Lijkt me niet verstandig ook zonder een grote voorlichtingscampagne.
Ik zie het al voor me dat ibu uit de kampung iets van 10.000 koopt, betaald met een oud 20.000 biljet en een biljet van 10 Rupiah als wisselgeld terug krijgt, want zo als onderstaande afbeelding moet dat biljet er uit gaan zien in de overgangsperiode Emoticon: Confused

Dan breekt de vliegende pleuris uit, tracht dat maar aan haar verstand te brengen Emoticon: Laugh out loud
Wedden dat ze niet eerder weg gaat voor ze een oud biljet van 10.000 terug krijgt en de hele kampung overeind zet.
Binnen 1 dag heb je een volksopstand en kunnen ze het hele TNI optrommelen, terwijl ik gisteren las dat ze na drie dagen al zonder brandstof zitten Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 01-01-2014 15:03 NomeNescio wrote:
Wat zijn de gevolgen van die 3 nullen minder????
Iemand probeerde mij in de laatste week van 2013 uit te leggen dat de consequenties van deze operatie ingrijpend zouden zijn: rijken worden hierdoor rijker, armen alleen maar armer. Met deze operatie zouden 150 westerse 'consultants' gemoeid zijn die al jaren in een gebouw in Jakarta deze operatie voorbereiden en aan het implementeren zijn.
Graag uw gedetailleerde feedback, daar ik de gevolgen hiervan niet kan inschatten / overzien. Is de weke Rupiah van nu mede een gevolg van deze op handen zijnde uitvoering?

Neen dubbelo neen, waarde NomeNesio, als je het uit die hoek bekijkt dan zouden de rijken juist armer worden, heb je 100 miljoen op de bank dan is dat van de ťťn op de andere dag nog maar 10 miljoen.

Desalnietteminuiteraardinderdaadniettegenstaande het feit dat er van je spaargeld 3 nullen afgaat, gebeurd dit ook met de prijzen van alle goederen, dus een liter benzine kost dan geen 6500 maar 6.5 Rupiah.
Dus het zou totaal geen impact mogen hebben Emoticon: Nooo , maaaarrrrrr.

Er zit een addertje onder het gras, in de praktijk werkt het iets anders.
Je kan er op wachten dat winkeliers artikelen die bijvoorbeeld 6800 of 6900 Rupiah kosten van de ťťn op de andere dag 7 Rupiah maken. Emoticon: Blush
Terwijl het zou moeten zijn 6.8 of 6.9 Rupiah, er worden munten van 50, 20, 10, 5 en 1 Sen uitgegeven (dat is nieuw). Emoticon: Yes!

Dus het is een beetje verneukeratief, het dagelijks leven zal iets duurder worden, dat flikten de Nederlandse winkeliers ook bij de overgang naar de Euro, een artikel van 2.15 Gulden kostte ineens 1 Euro, terwijl de Euro iets meer als 2.20 Gulden waard was. Emoticon: Angry

Wat dat aan gaat zit er niet zo veel verschil in winkeliers in IndonesiŽ en Nederland, zoals hier zullen ze in IndonesiŽ ook gebruik maken van wat ze in de Indonesische taal "Ibu bingung" noemen.

spacer line  

In principe zou het NIET tot prijsverhoging moeten komen.
Het is ook om verwerkings problemen (administratief / technische redenen ) dat men de 3 nullen willen wegstrepen.

Inde praktijk zal het WEL tot een kleine ( was dat maar zo Emoticon: Yes! ) prijsverhoging komen , zoals bij ons na de invoering van Euro( 2,20 gulden) had opgeleverd .

Zie ook mijn oude posting redoniminasi

http://forum.indahnesia.com/to(...)edominasi_rupiah.php

bisa dicek of makemyday .

ramayana
User
User icon of ramayana
spacer line

Tot wanneer blijven de biljetten met die drie nullen geldig?????

spacer line  

Naar ervaring, waarschijnlijk een paar jaren.
Als de de grootste deel van de biljetten terugkeerden naar de centrale bank via de handelsbanken zal t.z.t aangekondigd worden
Hhoop dat ik in Jan. of febr naar Jkt kan
Kan ik mijn infobronnen aanboren.

Of mss weet iemand dat ?

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Een vriendin van mij werkt bij de Rabobank in Batam en daar zijn de nieuwe biljetten nog niet voor handen. Ze ging me laten weten wanneer ze er zouden zijn.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Naar wat ik nu lees worden de nieuwe biljetten officieel op 17 Augustus 2014 in omloop gebracht (een nationale vrije dag want onafhankelijkheidsdag). Ook na Lebaran, dus geeen stormloop op nieuw geld voor die tijd. Misschien wel slim gekozen.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ho Lee Fuk

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Als ik het goed begrijp verandert er eigenlijk niets.Er wordt alleen nieuw geld gedrukt en uitgegeven door de Bank Indonesia en het ministerie van financiŽn.Voordien was het alleen uitgegeven door de Bank Indonesia.
Hoe de verhalen de wereld in gekomen zijn dat er drie nullen geschrapt worden saya tidak tahu.

Shalom

spacer line  

On 02-01-2014 15:41 Bokito wrote:
Als ik het goed begrijp verandert er eigenlijk niets.Er wordt alleen nieuw geld gedrukt en uitgegeven door de Bank Indonesia en het ministerie van financiŽn.Voordien was het alleen uitgegeven door de Bank Indonesia.
Hoe de verhalen de wereld in gekomen zijn dat er drie nullen geschrapt worden saya tidak tahu.

Pak,
het is het terrein van de Bank Indonesia.
Het wegstrepen van de 3 nullen is voor betere administratieve(?), technische verwerking.
De bedoeling is dat straks alleen maar de nieuwe bankbiljetten in omloop zijn .
(Info ditanggung benar , bisa dicek).

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om, het is nog niet door de politiek goed gekeurd, er zal zal ook nog een uitgebreide voorlichtingscampagne moeten komen.
Ze krijgen het dit jaar al druk zat met de verkiezingen, dus ik zie het dit jaar nog niet gebeuren.

harlys
User
spacer line

Hoe upload ik mijn fotos hier ?

is er een programaatje ?

Zal nu wel 2 keer zijn

maar goed hier zag ik de biljetten

[url]
" rel="nofollow">
[/url]

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,549,598 topic views - 239,826 posts - 13,723 topics - 32,199 members - last post @ 15-07-2020 21:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,222,264 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com