indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,
Wij willen met ons gezin (kinderen zijn 16 en 12 jaar) 4 weken naar Indonesie. Het is voor ons een lang gekoesterde wens dus we willen ons goed voorbereiden. We houden van overweldigende natuur, maar willen uiteraard ook wat van de cultuur snuiven. Rijstvelden en natuurlijk een paar idyllische stranden is een must. Daarnaast liefst geen reis van veel zien in korte tijd. Beter wat minder zien maar wel intensief genieten. We moeten dus de juiste keuze maken. We houden niet van massa toerisme. Onze reistijd is augustus.
Wie weet de ideale combinatiereis voor ons of goeie reistips?
Groet, Corien

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

forum.indahnesia.com/topic/130(...)oeten_uit_flores.php

Corien,

Lees mijn reisverslag van Flores eens op bovenstaande link. Als ik het zo lees, is dat Flores perfect voor jullie. Aangezien Flores een lang, relatief smal eiland is, is het eenvoudig om hier en daar een dagjes strand aan toe te voegen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Hoi Erwin,
Dank voor deze tip. Ga ik zeker lezen. Ik had ook al aan Flores gedacht, maar omdat dit waarschijnlijk voorlopig een eenmalige ervaring met Indonesie zal zijn willen we toch nog wat meer zien dan alleen Flores. Een aantal toeristische highlights (must sees) in de reis vinden we niet erg als het maar genoeg afgewisseld wordt met schitterende natuur en mooie kust.
Vandaar dat wij aan een combinatie dachten, maar welke?
Groet, Corien

elsbeth
User
spacer line

Het hangt een beetje van je budget af en van de manier van reizen.
Wil je een beetje rondtrekken of wil je voornamelijk op 1 of 2 plekken blijven?
Ik ben met mijn gezin (4 kinderen) 2 keer in IndonesiŽ geweest (zelf veel vaker) en heb beide keren gekozen voor 4 keer een week in een bepaalde regio.
De eerste keer (2009) was dat 1 week Minahasa (Noord Sulawesi), 1 week Tanatorja (Zuid Sulawesi), 1 week Yogjakarta, 1 week Bali. Dat is ons zeer goed bevallen. Daar zaten dus 3 binnenlandse vluchten in. Veel mooie dingen gezien, avontuurlijk, redelijk relaxt.
In 2011: 15 dagen Noord-en West Sumatra, 1 week West Java, 1 week Bali.
Beide keren vonden we Bali eigenlijk het minst, hoewel we daar ook hele leuke dingen hebben gedaan. Op zich kun je prima meerdere eilanden zien, maar dan moet je je beperken tot een klein stuk van zo'n eiland.
Midden Java (Yogjakarta e.o.) is goed te combineren met een uitstap van een week naar Tanatoraja (Sulawesi) en daarna Bali.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is bijna onmogelijk om tips te geven voor 4 weken. Allereerst moet je een keuze maken tussen de vele eilanden. Daarbij zullen de tips divers zijn naargelang de tipgevers geweest zijn.
Voor mij ( 26 jaar reiservaring in Indonesie) zijn Sumatera, Flores, Maluku en Papua de abolute top. Ik moet er meteen bij vertellen dat ik me vooral de laatste jaren meer thuis voel in christelijk en daarmee oostelijk Indonesie. Het gaat allemaal net iets gemakkelijker.

Met 4 weken zou ik de volgende combinaties aanraden (=geen massatoerisme en overal tijd genoeg):
Zuid Sulawesi--Sumba-Flores eindigen met een paar dagen Bali
Zuid Sulawes-Timor-Alor& Solreilanden-Flores eindigen met een paar dagen Bali
Sumatera van noord naar zuid (Aceh-Noord Sumatera-West Sumatera)
Zuid Sulawesi-Maluku (Ambon-Seram-Kei (en eventueel Saparua) (eindigen in Bali of rechtstreeks naar Jakarta)
Papua (Jayapura/Sentani-Wamena-Biak)-Zuid Sulwesi (eindigen met Bali of rechtstreeks naar Jakarta)
In volgorde van het minste naar het meeste toerisme: Papua, Maluku, Alor&Solor, Timor, Sumba, Flores, Jakarta, Bali waarbij het toerisme op Flores en Zuid Sulawesi in de verste verte niet lijkt op dat van Bali of Jakarta.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

leomanado
User
spacer line

Ik kan me vinden in de voorstellen van Anne Mieke, maar ik begrijp dat het voor Corien de eerste keer Indonesie is. Verder hangt het af van de reiservaringen naar minder ontwikkelde, tropische landen.
Een combinatie van Java/Bali of Sulawesi/Bali lijkt me meer voor de hand te liggen. Het Oosten van Indonesie is wel meteen in het "diepe".
Bandung/Jogyakarta en dan Bali of eventueel nog de stranden van Sengigi op Lombok zou heel goed kunnen. Ook Manado/Minahasa/Toraja en Bali is een hele interessante reis.
Veel forum leden zullen nog wel met adviezen komen, het is en blijft lastig om de juiste adviezen te geven
Veel sukses en zeker weten dat jullie een bijzondere vakantie zullen hebben.

elsbeth
User
spacer line

Het hangt er inderdaad vanaf of het de eerste tropenervaring wordt.
En of je een beetje makkelijk ingesteld bent. Ook wat de kinderen gewend zijn.
Wil je wat luxer reizen of mogen het ook simpele (Indonesische) hotelletjes zijn?
Voor veel mensen is een reis naar de tropen een eerste kennismaking met armoede.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-12-2013 12:08 leomanado wrote:
Een combinatie van Java/Bali of Sulawesi/Bali lijkt me meer voor de hand te liggen. Het Oosten van Indonesie is wel meteen in het "diepe".
Ik kan uiteraard alleen over mijn eigenervaringen spreken. Of Oost Indonesie het "diepe" is betwijfel ik. precies zoals ik mijn posting begon; ik vind het in het oosten juist gemakkelijker. Hoewel minder faciliteiten vooral als je het met Bali vergelijkt. Maar ik heb geprobeerd om de vraag te beantwoorden en dan vooral waar het minder toeristisch is.
Natuurlijk zou Minahasa ook een mogelijkheid zijn maar, sorry, (ben nu zelf in de Minahasa) ik vind de (delen van de) eilanden het meest de moeite waard. Het blijft dan ook altijd moeilijk om mensen van goed advies te voorzien. Wat ik leuk of mooi vind hoeft voor een ander nog niet zo te zijn. Hier (Tomohon) nog geen toerist gezien overigens...
Java wordt vooral genoemd vanwege de diversiteit maar ik vind het er te druk. Afgelopen week in Jakarta en Bogor geweest maar ben blij dat ik nu hier ben. De Minahasa is een verademing als je van Java komt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bedenk eerst in hoeverre je kan "afzien"........en met name de kids. Als dat moeilijk is, dan zeker niet voor Flores kiezen want dat is qua transport, eten en accommodatie afzien. Wil je weliswaar iets minder toeristisch, dan zit je er goed.
Een simpele stelregel: hoe minder toeristisch, hoe meer "afzien". Gaat niet altijd op maar voor de 1e keer, hou dat als stelregel. Minahasa waar Anne Mieke nu is, is geen afzien ondanks dat er weinig toerisme is. Maar meer een uitzondering dan een regel.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Voorbeeldje: zowel mijn zoon als een goede vriendin hebben beiden hun roots via hun (groot)ouders in de Molukken. Maar beiden krijg ik nog met geen stok naar Ambon. Ze houden niet van afzien (en dat is het wel buiten Ambon) en gaan dus liever naar Java en Bali.

elsbeth
User
spacer line

Dat bedoel ik: hoe flexibel zijn de kinderen? En wat zijn ze gewend?
Ook speelt nog mee de vraag of je alles zelf wilt regelen of dat je met een organisatie wilt.
Kijk eens op de websites van reisorganisaties, dan krijg je een idee wat jullie aanspreekt.
De eerste keer dat ik naar IndonesiŽ zou gaan (1987) heb ik een reisgids gekocht en ik was meteen gefascineerd door Sulawesi. dat is het toen ook geworden: in 3 1/2 week van Noord naar Zuid-Sulawesi, daarna in 1 1/2 week van Yogjakarta naar Jakarta.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Je eerste ervaring !

Ik zou het zoeken via deze weg.

Jakarta ( Anjol) / Bogor (botanic garden) / door de punjak (tea garden) rustig reizen en plaatsen bezoeken dan naar pelabuhan ratu.

bekijk die plaatsen op het Internet geen gehannes en allerlei toeren

Mooi zou zijn een persoonlijke gids en zijn auto die beetje nederlands spreekt / engels
en laat hij jullie op sleep touw nemen.

Zat te zien en te beleven Emoticon: Bye bye

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Maatreis oost java: met een gids over de mooiste en avontuurlijke plekken......schilpadden, dolfijnen, Ijen....overnachten in de wildernis. Reis is gedaan door een aantal gezinnen en erg goed bevallen...Beetje rough it up, maar veel lokale geneugten erbij....
Gids is een (bekende) vulcanoloog en opgegroeid in het geebied
De reis is een voorbeeldreis...kan uitgebreid en aangepast worden.

http://www.hambakahlenatuurrei(...)downloads/hkind1.pdf" rel="nofollow">http://www.hambakahlenatuurrei(...)downloads/hkind1.pdf

Ga staan waar geen plek is om te staan.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat ik allemaal er aan mooi vind dat er veel adviezen zijn.
Maar word er dan niet aan de kosten gedacht, want wat ze allemaal mooie voorstellen betekend dat je de dompet (portemonnee) moet trekken, om al die reizen te kunnen betalen.
En een waarschuwing, laat je eigen niet rippen, zowel door die IndonesiŽrs als de Nederlanders, ,die je dit allemaal mooi voorspiegelt, altijd afdingen.... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Hallo Corien,

Zoals al werd aangegeven hangt e.e.a. af van jullie reiservaring. Met kinderen is het altijd lastig in te schatten hoe ze zullen reageren. Sommige kinderen zijn meteen gewend (zoals onze jongste zoon van 6) terwijl andere kinderen eerst moeten acclimatiseren en van tijd-tot-tijd hun vertrouwde (Westerse) omgeving missen (zoals onze oudste zoon van 9). Als jullie al vaker naar de tropen zijn geweest en dus weten wat jullie te wachten staat zouden jullie de minder toeristische eilanden kunnen bezoeken.
Als dit de eerste keer (ver weg/naar de tropen) is zou ik in ieder geval Java bezoeken (Midden Java voor de cultuur; Borobudur, Prambanan, Ramayana, wayang, gamelan etc. en Oost Java voor de natuur; Bromo vulkaan, Ijen, plantages). Foto's en informatie over m.n. Midden Java zijn te vinden op onze website en Facebook pagina.
Vervolgens zouden jullie kunnen kiezen voor het toeristische Bali en Gili (ook op Bali zijn nog wel wat minder toeristische plekken te vinden) of bijv. voor Sumatra of Sulawesi als jullie al meer van dit soort reizen hebben gemaakt.
Met binnenlandse vluchten is dit prima te combineren en voorkom je eindeloze reisdagen (iets waar veel kinderen niet blij van worden).
Reizen naar Indonesie zijn prima zelf samen te stellen. In Indonesie zijn veel reisbureau's en auto's met chauffeur die je overal naartoe brengen. Ook binnenlandse vluchten en accommodaties zijn gemakkelijk via internet te boeken.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

spacer line  

Hoi Corien,

Leuk om met je kinderen op vakantie te gaan. In Bukit Lawang, Sumatra kun je de jungle in en zelfs een nacht daar overnachten, raften en naar Tangkahan om mee te helpen de olifanten te wassen. De gidsen hebben regelmatig internationale scholen op bezoek en weten daardoor goed om te gaan met kinderen/jongeren.
Op de site www.ikmaakreclamevoormezelf.com kunt je o.a. deze excursies boeken, zeker wanneer u aangeeft met kinderen te reizen zal daar in de keuze van de gids rekening mee gehouden worden.

Veel succes met kiezen!

groetjes Elly Mostert

Edited by Oyibo
MODERATOR BREAK

Reclame maken kan, tegen betaling in overleg met Jeroen.

Placed by oyibo @ 03-01-2014 08:54

spacer line  

Dank allemaal voor jullie adviezen. Ikzelf en mijn echtgenoot zijn al meerdere malen in de tropen geweest. Onze kinderen nog niet. We houden niet echt van massa toerisme. Wel van natuur en cultuur. We proeven graag de locale sfeer. We zijn redelijk avontuurlijk ingesteld. Ook de kinderen. We zien en doen graag dingen gecombineerd met tussendoor zee en strand (snorkelen) en hoeven geen grote luxe. De ligging, gastvrijheid, sfeer en schoon vinden we belangrijker. Heb ook gelezen dat er op Bali geraft kan worden. Ik twijfel over Java, of dit voor ons noodzakelijk is om te zien. Als de Borobudur daar de meest voorname attractie is dan sla ik dat liever over om meer tijd over te hebben. Oost-Java lijkt me voor ons dan interessanter? Heb ook gehoord dat Oost-Indonesie meer boedistisch is en dat trekt ons ook meer denk ik. Sulawesi heb ik ook over nagedacht maar zie weinig combinaties met dit eiland. Bali willen we wel graag opnemen in onze reis. Groetjes Corien

spacer line  

Wat ik wel belangrijk vind is dat het allemaal te bereizen moet zijn met de kinderen en uiteraard is ons budget niet oneindig Emoticon: Wink .

spacer line  

Onze kinderen (En wijzelf) zijn goede snorkelaars en doen dit graag. Bovendien hebben ze al een duikervaring. Wijzelf hebben Padi. Dus, liefst ook een mooie snorkel/duikspot in ons programma.

leomanado
User
spacer line

hoi Corien

Sulawesi zie je weinig combinaties. Wat bedoel je?
Je zou naar Manado (via Singapore) kunnen vliegen, naar Bunaken om te snorkelen/duiken. Mooiere plekken zul je in Indonesie niet veel vinden. Afhankelijk van de regen, kun je in Minahasa heel leuk raften.
Via Toraja en Makasar zou je dan naar Jogyakarta kunnen vliegen en Oost Java kunnen bezoeken. Bali is dan kort bij en Mejangang is zonder twijfel het mooiste snorkel/duik gebied op Bali. Dan via de rijstvelden in Ubud/ Besakih/waterpaleis een paar dagen in het zuiden om te relaxen/ af te sluiten.

elsbeth
User
spacer line

Haha, da's echt exact de reis die wij in 2009 hebben gemaakt.
Was prima te doen, heel afwisselend.
In Manado nog een hele leuke man ontmoet Emoticon: Bye bye

leomanado
User
spacer line

hoi Elsbeth

Dank je wel en allereerst de beste wensen voor 2014 voor jou en je gezin....
Ik herinner me nog een diner in Raja Sate.....heerlijk en heel gezellig....
Ik wist niet meer dat jullie dezelfde reis hadden gemaakt, maar lijkt me voor Corien met 2 kinderen in de leeftijd van de jouwe, een prima reis.

dejonc
User
spacer line

Wij zijn deze zomer met Tototravel door Oost-Java en Bali getrokken, en dat was een prachtige reis. Misschien moet je eens op hun website kijken? Www.tototravel.com.
Je vindt er voorbeeldreizen, foto's en ervaringen. Succes!
Christine

spacer line  

Wij hebben een beetje dezelfde achtergrond. De kinderen van 15 en 16 zijn al wat in de tropen geweest en wij wat meer. Wij PADI en zij al wat gesnorkeld.

Wij hebben 5 weken komende zomer en gaan naar
Zuid-Sulawesi/Toraja
Noord-Sulawesi/Bunaken en Minahasa
Kalimantan/Mahakam rivier en Kutai (Orang Utans)
Bali/Rijstvelden, cultuur en strand
Java/Yogya en Jakarta (familie)

Allemaal ongeveer een week. Dus als jullie er 1 uit wegstrepen kom j een aardig end. Als je nu boekt kun je de vluchten vrij goedkoop regelen (vaak onder de Ä50).

Veel plezier in elk geval!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,847,259 topic views - 229,152 posts - 13,639 topics - 19,749 members - last post @ 16-11-2018 17:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,474,237 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com