indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sate restaurant Sinta bekend in Jakarta?
In Bandung hele goede ervaring mee, sinds kort ook een vestiging in Sukabumi Emoticon: Yummie!

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

De beste satť in IndonesiŽ eet ik op straat. Recht tegenover het huis van mijn schoonouders in Yogya, komt 's avonds een vrouw die satť's maakt. Hemels! Ik heb ze nog nergens zo goed gegeten. Heel af en toe laat ik me verleiden om in een restaurant satť te eten, eigenlijk meer om te vergelijken. Telkens is het waardeloze troep dat ik op mijn bord krijg.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Soms zijn de traditioneel bereide gerechten (zelfs bij de lesehan Malioboro) vaak beter dan bij een 4 of 5* hotels.
Dat is een feit.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://properti.kompas.com/rea(...)di.Seluruh.Indonesia
JAKARTA, KOMPAS.com - Een totaal van 18 nieuwe winkelcentra zal opereren ( grand opening ) dit jaar in IndonesiŽ. Het winkelcentrum manager geuit zekerheid met betrekking tot Kompas.com, op verschillende tijdstippen. 18e naar het winkelcentrum, negen van die behoren tot de Lippo Group, die verspreid in Medan, Palembang, Jakarta, Yogyakarta, Makassar en Surabaya. De meeste van de andere resterende Puri Indah Mall Extensies ontwikkeld door PT Antilope Madju Puri Indah, The Breeze en AEON die Sinarmas Land Group werkte, en Plastica Xchange PT Jaya Real Property Tbk. Cinere Na de Bellevue in Depok, die is gebouwd door PT megapolitan Developments Limited, cibinong City Mall (PT Puri Wahid Primary), Pentacity Mall Balikpapan PT Wulandari Build Like a), Sahid Yogyakarta Lifestyle Center (Sahid Group) en Yogyakarta City Mall (Garuda Mitra Sejati). Volgens Portfolio Marketing Manager Lippomalls, Nidia Niekmasari Loulembah, zal Lippomalls openen meer dan negen winkelcentra. Zes van hen werkt in de eerste helft van 2014. "target, dit jaar meer dan negen en het verspreid over IndonesiŽ, met name de provinciale hoofdstad en de tweede stad," zei Nidia , vrijdag (2014/01/03). Vier van de zes winkelcentra Lippo die officieel zal worden geopend in de eerste helft was Lippo Plaza, Medan, die wordt geopend in april, Lippo Mall Kuta, Bali, Yogyakarta en Lippo Mall mei even geopend, en Lippo Mall St. Moritz, Jakarta, die geopend volgend jaar april. Ook met Pentacity Mall. Men zegt directeur van PT Wulandari Build Net als een, Tjia Daniel Wirawan, een winkelcentrum die 68.000 vierkante meter zal openen de deuren voor het publiek in het begin van oktober 2014. "Op dit moment hebben we een bevestiging Pentacity retailers die zal vullen maar liefst 80 procent. resterende 20 procent van onze doelgroep ontvangen voldaan voordat het winkelcentrum geopend ", zegt Daniel, zaterdag (04/01/2014). terwijl Garuda Mitra Sejati is het concept van familie mall naar Jogja City Mall, voor het publiek geopend in april. Jogja City Mall General Manager, Eko Swasono, zorg ervoor dat het. Eko openen voor "Jogja City Mall zal volledig operationeel zijn in maart of april 2014. Huurders onze Matahari warenhuis en Hypermart, worden" Kompas.com, zaterdag (30/11 / 2013), het toevoegen van de familie mall doelgroep gericht op de mensen van Yogyakarta en andere steden in de omgeving, zoals Klaten, waarschijnlijk vulkanisch, Poerworedjo en Magelang. fenomeen van de massale bouw van winkelcentra in de omgeving, kan niet los worden gezien van de groei van de koopkracht van de middenklasse. Het is bemoedigend niveaus van de vraag van retailers winkelen blijft toenemen. "Retailers vullen Pentacity Mall, zijn degenen die geen ruimte hebben in de bestaande winkelcentra, zoals de E-loop de bezettingsgraad van 100 procent of meer bereikt in Balikpapan. daarom Vervolgens geven we een nieuwe voorraad. deze retailers bleef ook enorme expansie ", zegt Daniel. Volgens CEO Leads Property Indonesia, Hendra Hartono, naast de invloed van economische groei op de toename van de koopkracht, de aanwezigheid van winkelcentra in de omgeving worden ook gedreven door groei van de activiteiten die zich in het gebied. "Business groei voortgebracht nieuwe behoeften, in het bijzonder eten en drinken , mode , accessoires, hobby benodigdheden, huishoudelijke artikelen, sportieve behoeften, entertainment, enzovoort. verstrekken winkelcentrum van dit alles, "zei Hendra. Centre hogere middenklasse winkelen, dat zich ontwikkelt, zei Hendra, in Medan, Bandung, Surabaya en Makassar.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

de midden-upper class is rising en still rising. Absoluut gezien heeft indonesie al meer midden-upper class people dan nederland. Deze mensen zal je ook in de 'duurdere' malls zien en ook al lijken deze malls (de exclusieve winkels ala armani, LV en gucci) misschien niet zo druk; producten in deze winkels zijn ook tigkeren duurder waardoor ze bij bijv. 1 verkochte portomonee (LV portomonnees heb je al vanaf 500e) al een deel van de huuropbrengst binnen hebben. Verkoop 30 portomonnees bij wijze van spreke en je hebt je huur van die maand al binnen...Een matahari moet dan het veel meer van massa verkoop hebben..omdat hun producten relatief gezien veel goedkoper zijn.

Relatief gezien is indonesie qua huur p/m2 nog vrij goedkoop in ZO azie, echter zal dit in rap tempo gaan stijgen vanwege de stabiele economie, vraag naar space, projectontwikkelaars pompen de ene na de andere skyscraper uit de grond. Desondanks blijft de vraag hoog....

En met alle respect naar de ouderen generaties toe; de maatschappij verandert en indonesie ook. Binnen 30 jr staat indonesie in de top 10 grootste economieen van de wereld en het is dan ook een goede zaak dat er meer shopping malls/retail komen. Uiteindelijk heeft iedereen er profijt van. (werkgelegenheid, armoede bestrijding etc)
Het minimumloon stijgt jaarlijks met tientallen proceten, de gem. loon is binnen 10 jaar van nog geen 2000 dollar naar 3500-4000 gestegen en zal aankomend jaar de 5000 dollar doorbreken. Toerisme in indonesie is de 9 miljoen doorbroken (na de bali bombing lag ie op 5 miljoen) en nog altijd groeiende en er is nog zoveel ongerepte natuur wat qua toerisme zich kan ontwikkelen (in 1995 was in naar labuan bajo geweest, 1 vlucht per week met een afgeragte f27 van merpati, tegenwoordig 7 a 8 vluchten per dag en zelfs garuda is begonnen met vliegen met nieuwe atr's)

Zolang het politieke klimaat stabiel blijft, de KPK zn werk blijft doen en de overheid nog beter z'n werk blijft doen (burgemeester van jkt is een voorbeeld van een goede politici en recht voor z'n raap, minister dahlan iskan is ook een goeie) zal indonesie voortvarender worden en een land waar men rekening mee moet gaan houden.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

9 miljoen toeristen? Tja, klinkt hoog, maar Singapore trok er 14.5 en maleisie nog veel meer. Indonesie is daar gruwelijk achtergebleven.

Gemiddeld loon? Klinkt leuk, maar de gruwelijke kloof tussen arm en rijk maakt dat de meesten de komende jaren niets meer zullen verdienen dan ze nu doen, zelfs niet na voor correctie van de flinke inflatie.

Ik heb liever 1.000 x 10.000 rupiah dan 1 x 1 miljoen rupiah. Het eerste is wellicht meer werk, maar wel stabieler dan die laatste. En dat zien veel Indonesiers nog niet, dus hebben ze nog een lange weg te gaan.

spacer line  

Ter leering ende vermaeck.

Een oude topic van 2009
http://forum.indahnesia.com/to(...)onesi_euml_topic.php

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Die malls zijn ook geliefde hangplekken voor commerciŽle schandknapen. Die hangen daar liever in de diverse koffiebars, dan in de hete, smerige stadsjungle buiten. Ook wordt men wel aangesproken door vertegenwoordigers van diverse producten. Ik weet nog van een keer toen ik met mijn maat op stap was: Twee jongedames benaderden ons terwijl we in een van de malls aan het struinen waren. Ze wilden een verjongingscrŤme op ons uitproberen en verzochten ons vriendelijk maar dringend op een klein krukje te gaan zitten, waarnaast op een tafeltje alvast een heel stapeltje van de bewuste tubes crŤme in een papiertje met handleiding gewikkeld lag te wachten op halve zolen als wij die dit gelaten over zich heen zouden laten komen. Ik stribbelde eerst nogal heftig tegen, maar mijn meesteres klonk vastbesloten in haar instructies. Ze smeerde een hoeveelheid van het witte, niet slecht geurende goedje op mijn rechteronderarm en begon daarna ook het linkerdeel van mijn gezicht ermee in te smeren.

Onderwijl protesterend dat ik er zeker niet knapper van zou worden, begon ze nu ook over een afspraakje. Ze wou zelfs de naam weten van het hotel waar ik verbleef, dan zou ze mogelijk langs komen en deze wonderbaarlijke balsem ongetwijfeld meenemen om het verder op me uit te proberen. Af en toe keek ik vanaf mijn krukje naar het ingesmeerde, glimmende gelaat van mijn reismaat die zich zo te zien ook niet goed een houding wist te geven. Ik moest daarna van mijn strenge meesteres de linker - met mijn rechterarm vergelijken, en was er niet een groot verschil zichtbaar? Ik kon eerlijk gezegd geen verschil ontdekken en zei dit haar oprecht. Ook Paul vond nu kennelijk dat de poppenkast lang genoeg had geduurd en sloot zich bij mijn zojuist uitgesproken oordeel aan. De dames probeerden ons er nog toe over te halen slechts ťťn klein tubetje van het spul aan te schaffen, maar vastbesloten maakten we ons nu los van het zojuist gesponnen web en zochten de roltrap naar beneden op.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een topic over malls, markten en winkelcentra en alleen maar mannelijke posters........ Da's bijzonder.
Ik ben vanmiddag in de Megamall geweest in Manado en daarvoor weet ik het niet eens meer. Het is allemaal een beetje van hetzelfde en kleding en schoenen zijn over het algemeen niet echt mijn smaak. Sommige dingen vind ik ook erg duur zoals koffers en tassen. Kwam wat "aardige" dekbedovertrekken tegen voor 3, 4 miljoen! Bizar. Het leukste vind ik nog de boekwinkels zoals Gramedia en muziekwinkels en supermarkten. Van de week een nieuwe polafilter gekocht van Hoya die dan weer wel relatief goedkoop is. Mbt het bestaansrecht sluit ik me aan bij de vraag in het onderwerp. Het lijkt wel of sommige dingen duur moeten zijn om nog enigszins winst te maken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Da's inderdaad wel geestig, dat er tot nu toe alleen mannelijke posters zijn geweest in dit topic.
Welnu, mijn reden van afwezigheid: ik heb geen enkele affiniteit met malls of shoppen. Ik heb er een pesthekel aan zelfs. Mijn dochters willen wel eens met mij shoppen, maar dan verwijs ik ze meestal door naar mijn man, die het wel leuk vindt om met zijn meiden op stap te gaan.
Niet dat ik nooit meega, maar ik houd gewoon helemaal niet van de bezigheid "shoppen".

Ik heb trouwens erg gelachen om je verhaal, Dangdude. Ik zag het helemaal voor me.

spacer line  

On 06-01-2014 15:13 dangdude03 wrote:
begon ze nu ook over een afspraakje. Ze wou zelfs de naam weten van het hotel waar ik verbleef, dan zou ze mogelijk langs komen en deze wonderbaarlijke balsem ongetwijfeld meenemen om het verder op me uit te proberen.

Bekende fenomeen, SPG (Sales Promotion Girls).Sommige dan. Emoticon: Nice

Jorma
User
spacer line

Op 06-01-2014 15:37 schreef Anne Mieke:

Ik ben vanmiddag in de Megamall geweest in Manado en daarvoor weet ik het niet eens meer. Het is allemaal een beetje van hetzelfde en kleding en schoenen zijn over het algemeen niet echt mijn smaak. Sommige dingen vind ik ook erg duur zoals koffers en tassen. Kwam wat "aardige" dekbedovertrekken tegen voor 3, 4 miljoen! Bizar. Het leukste vind ik nog de boekwinkels zoals Gramedia en muziekwinkels en supermarkten. Van de week een nieuwe polafilter gekocht van Hoya die dan weer wel relatief goedkoop is. Mbt het bestaansrecht sluit ik me aan bij de vraag in het onderwerp. Het lijkt wel of sommige dingen duur moeten zijn om nog enigszins winst te maken.
Di Indonesia itu ada istilah "Kalau bisa dijual mahal kenapa harus dimurahin", betulll ?? Laat staan Manado.. Manadoi eeee.. Megamall is saai en It center kom ik niet graag (teveel bifi) hoewel ik bij It center laatst een externe flitser heb aangeschaft voor een paar tientjes goedkoper dan bij Megamall, dat dan weer wel.. Mantos kom ik alleen donuts halen bij Jco en voor huis artikelen kijken, kijken (heel misschien kopen) bij Informa/Ace. En Supermarkt wordt voor ons altijd Golden (het goedkoopst.)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-01-2014 15:49 elsbeth wrote:
Da's inderdaad wel geestig, dat er tot nu toe alleen mannelijke posters zijn geweest in dit topic.
Welnu, mijn reden van afwezigheid: ik heb geen enkele affiniteit met malls of shoppen. Ik heb er een pesthekel aan zelfs. Mijn dochters willen wel eens met mij shoppen, maar dan verwijs ik ze meestal door naar mijn man, die het wel leuk vindt om met zijn meiden op stap te gaan.
Niet dat ik nooit meega, maar ik houd gewoon helemaal niet van de bezigheid "shoppen".

Mijn vrouw ziet het shoppen in een mall ook absoluut niet zitten Elsbeth.
Vraag mij niet waarom, we wonen hier boven een winkelcentrum en ik ben ze continue kwijt.
Maar in IndonesiŽ ligt er een boodschappenlijstje klaar voor mij Emoticon: Confused
Slechts ťťn keer per week wil ze meegaan naar de pasar, dan flitsen we ook nog naar de supermarkt(mall) maar liever niet Emoticon: Confused

Ik begrijp nog steeds niet waarom, te druk is het enige wat ik te horen krijg Emoticon: Blush

Hier doet Pop een rondje Bas, Albert, Lidl en alles wat er meer zit,"zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen" In IndonesiŽ de pasar ja, maar een mall heeft ze een schurft aan. Emoticon: Blush
Maar Ik werk braaf mijn boodschappenlijstje af, geen probleem, maar ik begrijp het niet Emoticon: Laugh out loud

elsbeth
User
spacer line

Ik heb absoluut geen hekel aan boodschappen doen. Gewoon met een boodschappenlijst, bedenken wat ik voor lekkers ga koken etc..
Maar shoppen om te kijken wat er allemaal voor leuks te koop is, tassen, truien, rokken, weet ik veel wat?? Dat vind ik helemaal niks. Ik koop ook nooit kleren voor mijzelf, vind ik totaal onbelangrijk. Godzijdank houdt mijn man ook zonder mooie kleren, gekapte haren wel van me.
De pasar in IndonesiŽ vind ik wel heel leuk overigens. Ik neem aan dat je de pasar in Pelabuhanratu goed kent? Ik herinner mij dat als een hele goede markt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo ziet de pasar er in Sukabumi er ook uit maar veel uitgebreider Elsbeth.
Ach Elsbeth je doet je zelf te kort, natuurlijk houd je man van je zonder uiterlijke schijn.
Niet alleen ben je de moeder van zijn bende, maar je bent zijn keuze hahahaha.

Ik ben meestal eerder op, als ik de gordijnen boven open hoor schuiven dan spring ik op de Seseo, komt Pop met haar ochtendzieke koppie naar beneden schuifelen dan staat de koffie klaar.
Dan kan ik maar beter mijn snavel dicht houden ook, ze is zo ochtendziek als de pest.

Maar dan kijk ik mijn Pop aan en denk "snotverdorrie wat ben je lief en mooi"
Uiterlijke schijn zegt geen ruk, je gabber vindt jou lief en jij je gabber en jullie zijn er voor jullie bende, wat wil je nog meer Emoticon: Yummie!

Trouwens laat om Malam nu zeker weten dat je nog een lekker wijf bent ook, niet aan je hubby laten weten hť.
Stel je voor dat je ooit via Sukabumi gaat reizen, dan blijft Om Malam met een gebroken neus achter Emoticon: Yes!

elsbeth
User
spacer line

Haha, nou, in 2000 was ik nog helemaal in mijn uppie in Sukabumi, maar ja, toen was jij daar nog niet, toch? Ik heb mijn 90-jarige penfriend toen nog opgezocht in Bandung.
Als we nog eens langs komen, dan komen we met z'n allen. Naar IndonesiŽ willen ze zeker allemaal nog mee. Maar dat zal er voorlopig niet in zitten.
Geniet nog even goed van je kleinkinderen en daarna weer voor 6 maanden lekker van elkaar! Doe Pop de groeten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kijk dat bedoel ik Elsbeth, in 2000 kwam Malam al 7 jaar in Sukabumi, niet continue Emoticon: Blush
We hebben dus de kans om te zoenen gemist, toen was ik 52 jaar, dus een stuk knapper als nu Emoticon: Laugh out loud
Afijn het zij zo, de tand des tijds begint aan mij te vreten Emoticon: Yes!

Met je gezin naar IndonesiŽ? Sukabumi meenemen in je reis?
Nou daar passen we wel een mouw aan hoor Elsbeth, het lijkt me geweldig om met die bende van jou Sukabumi onveilig te maken, Ziel weet hoe Malam in elkaar steekt hahaha.

Ja zo mooi, onze kleinkinderen en onze kinderen, we hebben een fijne tijd gehad, we zijn klaar, ze weten dat we terug gaan en hebben daar vrede mee, mama en IndonesiŽ daar komt niets tussen.

Nog even, Poppy is 71 hoelang nog?
Ze weten dat we dood willen gaan in Nederland dus ze accepteren wat we nu doen hahaha.

Voorlopig pakken we wat we krijgen Emoticon: Yummie!

elsbeth
User
spacer line

Ach, dat valt mee, dan ben je maar 11 jaar ouder dan ik. Precies hetzelfde verschil als m'n ouders, maar da's niet goed afgelopen.
Na onze laatste reis hebben we besloten, mochten we ooit nog naar IndonesiŽ gaan, om te eindigen in West Java. Dat vinden wij toch een stuk leuker dan Bali.
Misschien toch makkelijker om elkaar eens in Nl. te ontmoeten, of gaan onze wederhelften daar een stokje voor steken??

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

?? Nou dat denk ik niet, ons hutje in West Java staat altijd open Elsbeth.
Daar is geen bezoek vooraf voor nodig, onze hut in Nederland is ook altijd open.

Wij hebben doordat we te lang in IndonesiŽ waren onze auto weggedaan, dus zijn enorm beperkt.
Maar we hebben wel een logeerkamer en zijn verdomd gastrvrij zowel in IndonesiŽ als in Rotterdam.
Ik weet dat jou bende gemakkelijk is, dat gaat goed komen, zo werkt het. Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes!
Voor iedereen zonder uitzondering Emoticon: Smile

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik ben ook niet dol op winkelen op zich. Als ik een broek, shirt, blouse of ondergoed moet hebben kom ik met 1 van deze thuis, de rest heb ik al geen zin meer in en doe ik een andere keer wel weer. Echter is winkelen hier totaal anders als zo'n dorre winkelstraat in Nederland, zoals enkelen hierboven al schrijven.

Een (toenemend) deel van het sociale leven van een (toenemend) deel van de bevolking speelt zich in winkelcentra af inderdaad. Daar doe ik mijn voordeel mee. Ik kan met een bak koffie bij Jco (Starbucks is duurder) inmiddels al ruim 1,5 uur zitten en niets doen dan wat rondkijken, BBM-en.. Heb dan wel een kennis bij me om te 'roddelen' over al wat langs komt.

Tuann
User
User icon of Tuann
spacer line

Indonesie heeft twee economieen, een witte relatief klein en een zwarte, relatief groot, wat de corrupte is).

Zwart willen ze wit wassen dus beleggen in bakstenen is een goede optie.
Na een aantal jaren de bakstenen te verkopen en je hoeft je niet te verantwoorden waar het geld vandaan komt.

spacer line  

Eigenlijk heb je 3 economieen , de formele , de informele en de tussen vorm, de zgn grijze economie.
Zelfs in de formele economie kan men nog " rommele", een goede acoountant, veel aftrekposten, dan betaal je weinig tot geen belasting.

De eerttste banjir(flood) dagen van Jakarta zit ik bijna dagelijks bij de Taman Anggrek/Central Mal.
Jammer is de eerste week-end verregend, meestal is het in de week-enden beredruk.
Ben al naar de Gandaria City Mall, want de Plaza Indonesia / Grand Indonesia heeft te kampen met macet(traffic jam) , door de overstroming.
vanmiddag wordt het een andere mall.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Central Park is een prima plek om te zitten Surya, maar goed, na een paar dagen zal het ook wel gaan vervelen denk ik. Ik zag wel dat er bij Trisakti voor dikke banjir is, dus je kan maar 1 kant op, richting Grogol, waar ook veel water staat. Haha.

spacer line  

Van uit onze huur app. bij de Podomoro City kijken we ook naar de banjir gebeuren, precies voor onze flat op de 11de verdieping.
Dinsdag of woensdag ga ik wss naar bandung ,moet nog kijken of ik met travel(vertrekt op 50 meter van onze flat) of met de trein , ticket kopen bij Indomart ook 50 m..
Moet weer naar gambir.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik denk dat je beter zo direct mogelijk kunt gaan, dus dan is de travel de beste oplossing. Deze zullen wel gewoon rijden, want ze kunnen de tol op direct, en dan hoeven ze er in Bandung pas weer vanaf. Wel zo handig.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

71,407,388 topic views - 232,216 posts - 13,673 topics - 21,867 members - last post @ 19-05-2019 19:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

118,274,905 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com