indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

De oom van mijn vrouw heeft in IndonesiŽ terminale kanker. Tot nu toe heeft hij de behandelingen vergoed gekregen via de verzekering van zijn werk. Nu niet meer. Hij heeft veel pijn waardoor hij nauwelijks kan slapen. Paracetamol en andere gangbare pijnstillers werken niet meer. Medicatie (tramadol en fentanyl pleisters) zou volgens de doktoren heel erg duur zijn tot 300.000 per pil/ pleister. Dit is voor hem niet op te brengen. De prijzen in Nederland heb ik op gezocht zijn veeeel lager. Tramadol Ä4,80 per 20 en fenatnyl pleisters minder dan 1 euro per dag. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn de prijzen in Indonesie echt zo hoog? Zo niet waar kunnen we goedkoper krijgen? Hij woont in Yogyakarta.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Yogya? Dan zou ik langs Panti Rapih (bij UGM) of Bethesda (bij Mal Galeria) gaan voor advies. Het lijkt me zeer stug dat dergelijke medicatie hier zoveel duurder is namelijk. Goed mogelijk dat er doktoren zijn die flink aan zieken willen verdienen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Extra info: tramadol kost tussen de 5.000 en 20.000 rupiah per strip van 10, gevonden op een blog van 3 jaar geleden. Zal wel duurder geworden zijn, maar vast niet het dubbele:

http://ayomari.blogspot.com/20(...)/01/juara-sakit.html

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

fentanyl pad 2.5 mg werking tot 3 dagen bij deze persoon volgens hetzelfde blog van een kanker-patient hierboven.

109.000 rupiah per stuk in RSPAD (dat is een goed ziekenhuis in Jakarta), dus een euro of 2 per dag, als ie 3 dagen meegaat.

spacer line  

Mss kan je informeren over de palliatieve zorg/ geneeskunde.
Wijlen mijn vader werd toen (2000) geholpenen begeleidt door palliatieve artsen .

bisa dicek of makemyday .

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Dank je wel Yerun. Ik zal de informatie doorgeven. Kennelijk willen de artsen geld verdienen aan ellende.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een kwestie van assertief zijn Aculfo, artsen confronteren met leed van een ander en zijn eigen gedrag.
IndonesiŽrs kijken vaak teveel op naar die zakkenvullers en doen hun mond niet open Emoticon: Blush
Zo'n eikel confronteren met zijn gedrag in bijzijn van mensen verricht vaak wonderen.

Triest maar waar, succes en sterkte.

simpati
User
spacer line

Volgende medicijnen zijn allemaal met de werkzame stof Tramadol:
Contram 50 Capsule kost per 20 stuks Rp.55.000
Forgesic 50 Capsule kost per 50 stuks Rp.151.250
Er zijn verschillende merken meer en nog veel voordeliger, er is normaal wel een recept van de dokter nodig om te krijgen.
Voor die voordelige merken krijgt de dokter uiteraard geen COMMISSIE !
Succes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 28-12-2013 17:23 acufjo wrote:
Dank je wel Yerun. Ik zal de informatie doorgeven. Kennelijk willen de artsen geld verdienen aan ellende.
Welkom in Indonesie zou ik haast zeggen. Normaalste zaak van de wereld dat ze je dure producten willen aansmeren, en ook nog eens gewoon ontkennen dat er goedkopere middelen zijn.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

malam; ik ben enkele maanden geleden uit mijn dak gegaan nadat vrouwlief naar de UGD is gebracht vanwege plotselinge hevige pijn in de buik-streek. Kom daar aan, meld me aan, daar gaat het al fout want niets kon. Nou ja, binnen 10 minuten dus dokter opgetrommeld, naar een kamer gebracht waas 16 (!!!!) van die kampung-apen zaten op bedden, de grond en voor de deur.

Daar maakte ik dus even een lege ruimte van, maar toen merkte ik dat het naar rook stonk. Dacht het niet. Heb de enige aap in mijn armlengte zijn peuk letterlijk uit zijn handen gemept en gezegd dat ie op moest rotten (in bijzijn van vrouw, kinderen, opa oma, tantes..) maar hij is direct vertrokken.

Dienstdoend personeel deed snel de deur dicht van hun wachtruimte, dat was een beetje teveel werkt zo voor 1 uur in de nacht. Op andere tijden trouwens ook, want roken? is cultuur!

Wat ik wil zeggen is dat ze er totaal NIET van wakker liggen wat je ze hebt te vertellen. Je bent toch maar die gekke buitenlander, en gaat vast snel weer terug naar je eigen land. Moet je daar als Indonesier eens komen en hetzelfde proberen, dan knuppelt de net wakker geschrokken satpam je naar buiten... ooh nee, dat durft ie niet.. hij zal alleen zeggen dat het 'beter is om te gaan'.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ZO Yerun ik dacht dat jij zo jongen was, die zich niet laat provoceren, maar als het je eigen aan gaat, ben je wel bereid om de boel eens flink door elkaar te schudden.
Je moest eens weten hoe vaak mijn handen jeuken, maar ik word tegen gehouden door mijn partner die veel te veel schaamte gevoel heeft.
Dan ben ik met twee fronten aan het vechten en dat loopt vaak uit, dat ik maar met de staart tussen mijn benen weg loop, om geen verdere schade op te doen.
Laatst nog bij Telkomsel, daar te lopen stangen, maar ook hier weer een vergeefse poging door mijn vriendin die boos werd tegen mij terwijl ze boos had moeten worden tegen die KUT van een medewerkster...........
Ik was zelfs naar achter gelopen, maar ze verborgen zich ergens want zag niemand.
Ergens hadden we al een topic er voor geopend toch over die logica. http://forum.indahnesia.com/to(...)onesische_logica.php
Het is niet anders, je moet vaak concessie doen om zelf niet er onder door te gaan... Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ziel; vroeger deed ik het wel vaker, nu alleen als het echt tot over het topje gegaan is of als ik zin heb om even iemand de waarheid te vertellen. Maar dat laatste is niet zo vaak, heb er gewoon geen zin meer in, wetende dat het toch niets uitmaakt.

Ben nu even een paar dagen in Singapore met de familie. Heerlijk die compleet andere wereld, maar de 3e zijn we weer terug in Indonesie en dan is dat ook weer prachtig. Emoticon: Party!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Mijn schoonzus zit ook nu in Singapore die heeft een dochter daar wonen,ik ben er een nacht en een dag op de terugweg er door gekomen.
In 1994 ben ik er drie dagen geweest ,dus dat is niet veel.
Ik zag wel dat het schoon was en goede infrastructuur.
Zou er wel langer willen zijn.
Het eten is daar niet zo duur tenminste waar je bent is dan ook afhankelijk.
Veel plezier daar en laat weten of ze daar ook vuurwerk afsteken daar ben ik wel benieuwd naar.
Gelijk met de beste wensen voor het nieuwe jaar je vrouw en je kind en familie..... Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,523,548 topic views - 232,845 posts - 13,678 topics - 22,694 members - last post @ 26-06-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,913,670 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com