indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Theedgegw
User
spacer line

Hallo allemaal!

Wij hebben onze huwelijksreis naar Indonesië inmiddels al geboekt maar we ontdekken nu pas dit forum over Indonesië! Wij zijn echter wel heel erg benieuwd naar wat jullie er van vinden!

Wij hebben de volgende reis samengesteld. Eigenlijk licht alleen het gedeelte op Sumatra nog niet helemaal vast omdat we dat buiten de reis organisatie om willen regelen.

Wij zijn momenteel in contact met "on the rocks" in bukit lawang. Zij bieden ook het transport aan van en naar bukit lawang.

Dit is zoals onze reis eruit gaat zien.

23-05 amsterdam -> jakarta
24-05 jakarta -> medan
25-05 medan -> bukit lawang
26-05 bukit lawang
27-05 bukit lawang
28-05 bukit lawang -> medan -> jakarta
29-05 jakarta -> yogjakarta (trein)
30-05 jogyakarta
31-05 : Yogjakarta -> malang
01-06 : malang
02-06 : malang -> kalibaru
03-06 : kalibaru
04-06 : kalibaru -> ketapang
05-06 : ketapang -> sanur -> ubud
06-06 : ubud
07-06 : ubud
08-06 : ubud -> sanur
09-06 : sanur -> lembongan island
10-06 : lembongan island
11-06 : lembongan island
12-06 : lembongan island -> sanur
13-06 : sanur -> jakarta
14-06 : jakarta -> amsterdam

De gehele reis zal met een privé chauffeur plaats vinden zodat we toch nog enigszins vrij zijn in wat we willen doen.

Wij zijn benieuwd naar jullie ideeën en tips.

Groetjes Guido en Suzanne

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Eerst en vooral, proficiat met jullie aanstaande huwelijk.

Ten tweede: veel te veel, op veel te korte tijd. Hoe zeer ik ook van Noord Sumatra hou, ik zou in dit geval Sumatra laten vallen. Reizen in Indonesië gaat ontzettend traag (hou rekening met gemiddeld 40 km/uur ongeveer) en de afstanden gigantisch.
Een dag Yogyakarta is veel te weinig. Je hebt er minstens drie dagen nodig: een dagje Borobudur, een dagje Prambanan (beiden kunnen op 1 dag, maar dat wordt dan een hele lange dag) en nog een dagje kraton en de sfeer opsnuiven.
Met andere woorden ik zou meteen een binnenlandse vlucht van Jakarta naar Yogya nemen en daar ruim de tijd nemen. Zo kan je acclimatiseren: wennen aan het tijdsverschil en wennen aan het klimaat. Zeker in het begin van de vakantie vind ik het prettig om bv 's ochtends naar Borobudur te gaan, dan ben je rond een uur of twee terug in Yogya, kan je nog wat relaxen aan het zwembad.

De rest van het schema laat ik voor de experten van oost Java en Bali.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

En misschien kan een moderator de titel even aanpassen naar 2014 ? Emoticon: Wink

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Topic titel aangepast by Oyibo

It's only kinky the first time.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ja van harte beide met jullie trouwen

Helaas en jammer een reis geboekt voor dat je van dit forum wist

Als ik het zo zie word je even door Indonesie gejast.

want dit is onmogelijk om maar enig zins te kunnen genieten .

Doch inderdaad ik laat dit dan ook maar aan experten over
mijn inziens kan dit schema nooit in de tijd die je hebt.
( volgends het reis schema.)
Indonesie is zo mooi daar moet je tijd voor nemen

zou dingen laten vallen op je schema en velen op dit forum kunnen je van info voorzien

veel geluk en plezier Emoticon: Party!

De tijd gaat snel.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dit is inderdaad een race. Als veel reizend persoon in dit land dacht ik dat ik de meest snelle reizen maakte, maar jullie gaan dat record verbeteren.
Geniet van jullie huwlijksreis en maak er geen lijdensweg van. De reis is vast weer door een reisburo in NL achter het buro samengesteld.
Als ervaren reisleider in RI wil ik wel advies geven. Ik neem aan dat die trip naar Sumatra al vast ligt. Jammer want een reis van 3 weken kan je geen Sumatra in stoppen.
Maar laat ons eens kijken: als je de dagen dat je aan het reizen bent wegstreept dan ben je dus een halve dag in Medan, 2 dagen in Bukit Lawang, 1 dag in Yogyakarta, 1 dag in Malang, 1 dag Kalibaru, 2 dagen Ubud en 2 dagen Lembongan. Van de 23 dagen vakantie zijn jullie dus 14 dagen aan het reizen en 9 dagen rust. Ik hoop dat jullie hart nog jong is want anders krijg je een acute hartattack.

Even serieus: schrap Sumatra en doe dat een andere keer. Neem lekker de tijd. Yogyakarta e.o. is minimaal 3 dagen waard zoals Erwin al aangeeft. Direct naar toe vliegen vanaf Jakarta en niet met de trein. Treinreis is mooi vanaf Bandung maar niet vanaf Jakarta. Vervolgens op relaxte wijze naar Malang en blijf daar enkele dagen (o.a. bezoekje aan de Bromo), Kalibaru is 1 dag genoeg. Dan van Kalibaru naar Ketapang waar je ook nog leuk kan overnachten en een trip naar de Ijen-vulkaan kan maken. Vervolgens oversteken naar Bali en neem de tijd voor Ubud en Lembongan. Je 3 weken zijn zo voorbij voordat je het doorhebt. In een rustig tempo kan je veel meer genieten en zie je feitelijk meer.

spacer line  

Waarom op 05/06 vanuit Ketapang via Sanur naar Ubud reizen ???
Doe lekker Ketapang - Ubud direct, scheelt u minimaal 2 uur in de auto zitten in / door Zuid-Bali.

Waarom op 08/06 vanuit Ubud naar Sanur reizen, om daar te overnachten en vervolgens op 09/06 de overtocht naar Lembongan te maken? M.i. makkelijker om iets eerder / vroeger uit Ubud te vertrekken op 09/06 en in Sanur direct bij de jetty voor de boten naar Lembongan afgezet te worden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

elsbeth
User
spacer line

Beste Guido en Suzanne,
Jullie hebben de reis al geboekt, maar aangezien jullie met een privéauto reizen, neem ik aan dat het een volledig op maat gemaakt programma is. Daarmee bedoel ik dat jullie niet afhankelijk zijn van andere reizigers. Als dat inderdaad zo is, raad ik jullie aan om met de organisatie om tafel te gaan zitten. Jullie kunnen dan zeggen dat jullie een aantal dingen willen veranderen. Het is precies zoals YB het zegt: het ziet er op het eerste oog leuk en gevarieerd uit, maar je moet alle reistijd eraf trekken. Dan zie je wat je per saldo overhoudt. Dat is echt heel weinig. Voor vrijwel iedereen een grote valkuil, je wilt altijd EN dit EN dat zien. Dat betekent "jakkeren", zeker voor een huwelijksreis niet leuk.
Ik zou ook het onderdeel Sumatra helemaal schrappen en de extra 5 dagen verdelen over Yogjakarta (3 dgn extra), Ubud (1 dag extra) en Sanur (1 extra laatste dag). Verder inderdaad de suggestie van Amed East Bali.
Met nog 5 maanden te gaan zou de reisorganisatie hierin nog prima één en ander kunnen wijzigen. In ieder geval vragen/aandringen.

sukadi46
User
spacer line

Ik ben het eens met met de vorige forumleden. Skip Sumatra. Met jullie schema heb je thuis een "jaar nodig"om uit te rusten helemaal per auto, of bus.
Yogya heb je minimaal 3 dagen nodig, Yogya-Malang per trein 'snachts.
Malang heb je ook 2 à 3 dgn nodig.
Mooi oude koloniale stad met zijn mooie villa wijken, Toko Oen en de Bromo, Batu, theeplantage Wonosari bij Lawang. een oase van rust om bij te komen. Bali laat ik aan de Bali kenners over. Jammer dat je al geboekt heb. Met jullie schema heb ik medelijden met jullie, vooral omdat het een Honeymoon is. Verder veel geluk

pierre
User
spacer line

Hoewel ik een Sumatra fan ben ( mijn vrouw komt daar vandaan) moet ik toegeven dat in jullie reisplannen, Sumatra hierin helaas niet past ( voor Sumatra alleen al kun je je maanden vermaken) Daarbij vergeten jullie ook nog het Tobalake te bezoeken. ( inclusief de rondom liggende plaatsen) een must om te zien ( mijn mening hoor)

Bukit lawang is mooi, maar drie dagen? of je moet echt voor 3 dagen de Jungle in gaan.
Maar dit is echt zwaar lopen hoor. ( er gaan nu eenmaal geen auto's deze jungle in) en Dan moet je nog maar geluk hebben om de oerang oetangs te zien ( want soms zie je ze niet eens)

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers neem rustig de tijd voor de rest van de eilanden en laat sumatra voor deze keer zitten ( wellicht komen jullie nog eens in Indonesie en dan kun je je gehele vakantie wijden aan Sumatra)
Sumatra is gewoonweg schitterend maar past niet in jullie reisschema, zoals Erwin al aangaf vergis je niet in de reis afstanden en vooral de reistijden.... de wegen in indonesie zijn dus totaal niet zoals in Europa. En soms is er helemaal geen weg meer, maar is het meer een verhard pad.
( bijvoorbeeld, ik heb ettelijke malen de afstand Medan --> Padang gereden een afstand van ongeveer 1000 km maar hier doe je gemiddeld 22 a 23 uur over ( constant rijden dus, zonder overnachting) in Europa is dit dus in 9 a 10 uur te doen.
Zie het verschil hierin. Ik wil hiermee zeggen dat vele zich stukbijten op de te nemen afstanden in Indonesie.

Geniet van jullie huwelijks reis en doe het rustig aan.
Indonesie is veel te mooi om er zomaar doorheen te jakkeren.
Daarbij met de constant hoge temperaturen is het ook raadzaam om rustig aan te doen.
Hoewel het in Yogja redelijk te doen is met de temperatuur ( deze plaats is dan ook 1 van mijn favorieten ) dagtripjes in de omgeving zijn heel goed te doen en er veel te zien.

Geniet van jullie huwelijksreis, maar doe het rustig aan, het zou jammer zijn als jullie halverwege de reis dood en doodop zijn.

elsbeth
User
spacer line

Je ziet het, iedereens is het er wel over eens dat je de boel wat moet omgooien.
Bij welk bureau hebben jullie geboekt?
Denk niet: ze hebben alles al geregeld, dus het ligt vast. Een beetje respectabel reisbureau heeft veel contacten en kan boekingen van kamers etc. zo veranderen, da's volgens mij vrij normaal.
Veel succes ermee en verheug je maar alvast, want het zal hoe dan ook een prachtige reis worden, ook als er eens ergens toch wat gejaagd moet worden.
En gefeliciteerd alvast natuurlijk!

spacer line  

Zoals iedereen al aangaf is het een heel druk reisprogramma. Ik zou persoonlijk voor slechts 2 eilanden kiezen. Dus of Java en Sumatra of Java en Bali (eventueel samen met Gili).
Jakarta - Yogyakarta per trein is een enorme zit en je mist heel West Java (o.a. Bogor, Pangandaran en Bandung). Als je West Java wilt overslaan kan je beter een binnenlandse vlucht pakken. Vanuit Jakarta gaan meerdere malen per dag vluchten naar Yogyakarta. Pak je in Yogyakarta een auto met chauffeur en reis je zo verder naar Oost Java cq Bali. Alleen voor Yogyakarta en omgeving heb je zeker 3 a 4 dagen voor nodig. Foto's en ideeen over m.n. omgeving Yogyakarta vind je op onze website en Facebook pagina.

Alvast van harte gefeliciteerd en geniet van jullie prachtige reis!

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,597,721 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com