indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Jockey 3-in-1 als verkapte seks-service in Jakarta
Gepubliceerd op 25 december 2013 07:43
Iemand die wel eens in Jakarta is geweest kent de files, en hoogstwaarschijnlijk ook de zones waar men tijdens drukke tijden met minimaal drie personen in een personen-auto moet zitten. En daarvoor bestaan natuurlijk oplossingen als betaalde meerijders, wat men jockey noemt.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Moeders met kinderen, hoofddoek-meisjes, kinderen, mannen. Ik weet niet hoe het zit met adat en wetten, maar er gaan toch een paar dingen fout geloof ik. De stimulans voor de lokale economie is er echter niet mee goed te praten.

renem
User
spacer line

Ik wist niet dat dit op grotere schaal gebeurde maar had in enkele gevallen welleens het vermoeden wanneer ik enkele jonge jongens erg uitdagend hun diensten als jokey aanboden.
Dit is een big city en een hardleven voor velen. bedelen is officieel ook verboden maar gebeurt ook overal daar is het overigs moelijk te bepalen wie het nodig heeft of niet. Heb welleens een hele meute bedelaars met kinderen in de Macd gezien waar voor 400.00 of meer werd besteld.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

renem; dat soort boefjes staat inderdaad regelmatig zo een beetje potentiele klanten uit te dagen. En er is dus een markt voor, want de jongsten zijn als eerste weg. Natuurlijk onder het mom 'die kosten minder' qua jockey..

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Moet je de boeken van Moammer Emka (in het Engels) lezen. Dan gaan er heel wat "glazen huisjes" kapot. Tja, er zijn vele sexmarkten in Jakarta: van hoog tot laag.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YB; Jakarta Undercover is een populaire.. inmiddels een reeks van 2 geloof ik. Hij noemt echter nooit namen/plekken. Ik snap de reden wel, maar het zijn toch publieke geheimen, dus wat maakt het uit denk ik dan?

Als bijna-inwoner van Jakarta hoor ik regelmatig verhalen waarvan ik denk: dat KAN niet! en dan is het toch wel zo. Soms moet ik er om lachen, maar soms ook haast janken.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Dat de witjassen die uitwassen eens bestrijden ipv andere godsdiensten aan te vallen. Of doen ze zelf te graag mee met deze haram zaken? Emoticon: Shut up!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, beiden Yerun. Soms dieptreurig maar soms ook grappig vanwege de gigantische dubbele moraal in RI. Dat doet mij vaak steigeren bij allerlei "roze bril" dragers. Doe je ogen verdorie eens open voor de keiharde werkelijkheid i.p.v. jezelf te wentelen in fantasialand t.b.v. bevrediging van de eigen ego. Ik had mijn doop al bij het eerste bezoek aan Jakarta meer dan 30 jaar geleden en kreeg een uitgebreide "handleiding" (letterlijk aan de hand genomen) in 1988. Er ging een wereld voor me open waarvan ik het bestaan niet eens bevroedde. En dat in een land met een moslim-meerderheid. Kijk, dat is de humoristische kant van de zaak. De treurige kant is natuurlijk de uitbuiting van kanslozen door diegenen die met geld alles (denken te) kunnen kopen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

YB; zeker humoristisch hoor. Ik ben niet letterlijk aan de hand genomen, maar heb de afgelopen jaren veel gezien dat het daglicht niet zou kunnen verdragen en in Amsterdam tegenwoordig ook gewoon niet meer kan. Ik zeg dan tegen kennissen: "Wat een land!"

spacer line  

On 25-12-2013 09:26 Yerun wrote:
renem; dat soort boefjes staat inderdaad regelmatig zo een beetje potentiele klanten uit te dagen. En er is dus een markt voor, want de jongsten zijn als eerste weg. Natuurlijk onder het mom 'die kosten minder' qua jockey..

Als ik zie de aanbod van de jockey in three in one gebeuren dan moet je echt wanhopig zijn om in dat "marktsegment" te begeven.
En dan vraag ik me af waar eventuele "transacties" afgehandeld kan worden , je kan toch niet "het"in de drukke protocolstraten consumeren waar de regels van 3 in 1 van toepassing zijn ?
Waar de auto's , taxi, motor(brommers) naast elkaar , achter elkaar en boven elkaars lippen rijden ?
Of is het een plaats waar men eventuele "bookings" gebeuren plaatsvinden ?

bisa dicek of makemyday .

renem
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.surya. zoals in de blog te lezen was. Kan je bijv naar Ancol gaan daar kun je een kanon vuren zonder dat iemand het weet na 7 uur s'avonds.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

surya; het probleem is dat het segment geen segment it. Er staan hele hordes jockey's te wachten, waaronder ook ongetwijfeld jongedames van mijn doelgroep.

Ik kom in de regel niet op dergelijke tijden in Jakarta, of wacht tot het over is, want wil de moeite niet doen een jockey op te moeten pikken, maar heb er wel eens gezien met strakke shirtjes en korte broekjes of rokjes. Dat lijkt me niet alleen voor hun werk als jockey bedoeld.

Transacties? Even orale sex kan prima in de auto, met zwaar geblindeerde ramen natuurlijk. Verder is iedereen om je heen druk met het verkeer, die gaan echt niet overal naar binnen gluren hoor. Voor de wat uitgebreidere zaken 1 van de duizenden hotels in Jakarta natuurlijk. Daar is niet veel fantasie voor nodig toch?

spacer line  

On 25-12-2013 12:15 renem wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.surya. zoals in de blog te lezen was. Kan je bijv naar Ancol gaan daar kun je een kanon vuren zonder dat iemand het weet na 7 uur s'avonds.

Dat weet ik ook wel , ben tenslotte daar geboren getogen, en jaarlijks pulang kampung naar mijn ouderlijke huis in Jakarta centrum.

Mijn vraag is ook geen vraag omdat ik het niet weet, maar als inkoppertje.
Dan kunnen andere inhaken.
Wat die jockey verhaal betreft heb ik ook gevolgd sinds de invoering van 3 in 1 , alleen heb ik niet meegemaakt omdat ik met "eigen auto" (familie-vrienden + supir) rond rijd of met taxi .
Dat er zat mogelijkheden zijn , en waar Abraham/Ibrahim de mosterd kan halen is al publiek geheim . Kemchik, Lottemart , Hero , Carrefour etc .

Zelfs nu op mijn latere leeftijd krijg ik nog aanbiedingen als ik alleen rond slenterde in Jakarta .
Kan je voorstellen 20 of 30 jr geleden.
ASYIK DEH .

PS , ik kan de blog niet lezen, is geblokkeerd door firefox.

Dat moet men wel vaak liegen als ze met de HP vrouwlief bellen dat het iets later wordt .

Sayang , sorry te lat lagi nih . Macet total di Cawang of Sudirman , of alweer dat een meeting uitloopt ?
Zal de sayang thuis geen vragen stellen of de bruine vermoeden krijgen als manlief te vaak te laat komen ?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Juist oudere mannen zijn gewild Surya; die hebben namelijk vast meer geld dan een jongeman. Althans, zo denken ze hier.

Wat krijg je als foutmelding te zien in Firefox?

Smoesjes als te laat vanwege de file zijn geen smoesjes maar bittere waarheid. Ik deed er ooit eens ZES uur over van Harmoni naar Lippo Cikarang, da's 45 kilometer. Kennis van me pas geleden drie uur van Bekasi Timur naar Semanggi. Maar wij samen hadden een week of 3 geleden geluk, een dinsdag maar het was als een zondag. in net iets mer als 1 uur van Lippo Cikarang naar Harmoni.

Compleet onvoorspelbaar dus. Een vrouw die hier van opkijkt is geen Jakarta gewend, is strontjaloers of heeft donkerbruine vermoedens dat haar donkerbruine man op een nieuw donkerbruin scheetje is geklommen. ;-)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jokowi erkent het misbruik van het 3 in 1 systeem, er zijn plannen om het systeem op te heffen omdat het weinig effectief blijkt te zijn.
Volgens Jokowi is er een onderzoek aan de gang, als de resultaten daarvan bekend zijn wordt er een beslissing genomen.

Eerder had vice gouverneur Basuki al aangegeven dat het 3 in 1 systeem niet effectief is en dat hij over wil gaan naar elektronisch rekening rijden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

rekeningrijden is gelukkig net zo effectief als 3-in-1, want iedereen die dan door Jakarta moet, moet een apparaat kopen dat 650.000 rupiah kost. Denk ook niet zat ze 10 miljoen stuks op voorraad hebben. Buiten dat staan vele kentekenbewijzen NIET op het (huidige) adres van de bewoner en zijn er geen bankrekeningen gekoppeld aan kentekenbewijzen. Implementatie is dus vrijwel onmogelijk.

3-in-1 heeft het 'voordeel' dat iedereen het al kent en iedereen het mooi omzeilt. Lekker laten zo, en pas veranderen als er een metro, monorail en voldoende buslijnen operationeel zijn.

In de afgelopen dagen heb ik helaas wat missers meer gehoord van Jokowi/Basuki; afschaffen subsidie benzine (en dus import van buiten Jakarta als grijs circuit als vervanging) was de eerste waarvan ik dacht 'hah'.... Hij heeft nog genoeg te doen. Stap voor stap zou ik zeggen.

Kan ik binnenkort nog eens expres langsrijden om te kijken wat er nu eigenlijk precies zichzelf aanbied aan de kant van de weg. En dan doel ik niet op de nachtvlinders bij Harmoni die zichzelf zonder al te veel problemen verkopen aan de voorbijrijdende mensen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-12-2013 13:23 Yerun wrote: Smoesjes als te laat vanwege de file zijn geen smoesjes maar bittere waarheid. Ik deed er ooit eens ZES uur over van Harmoni naar Lippo Cikarang, da's 45 kilometer. Kennis van me pas geleden drie uur van Bekasi Timur naar Semanggi. Maar wij samen hadden een week of 3 geleden geluk, een dinsdag maar het was als een zondag. in net iets mer als 1 uur van Lippo Cikarang naar Harmoni.
Reden dat ik vorige week een hotel bij het vliegveld nam i.p.v. in de stad toen ik vanuit Pangkal Pinang via Jakarta geen aansluiting naar Yogya meer kon krijgen vanwege de drukte door de lokale schoolvakanties. Ik zat nog te mijmeren om even lekker te gaan stappen in het nachtleven maar zag op tegen de files de volgende dag en heb me bijna een etmaal verstopt in een hotel op bijna loopafstand van de airport.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

YB; soms is het inderdaad ronduit een drama. Ik ga de 29e met gezin naar Singapore, en vertrek met de eerste Lion Air vlucht.. maar dat is 08:20... dus slapen we de avond ervoor lekker ergens in Jakarta. Kunnen we rustig inchecken, kan ik nog wat werken, daarna lekker ergens sateetje eten en tukkie doen. Om zes uur op, taxi in, inchecken en ontbijten op het vliegveld.

Als ik dat aan mensen vertel die Jakarta niet kennen is het antwoord steevast: maar je woont er toch vlakbij? Jaa.. dat klopt.. Maarr.......

Even stappen in Jakarta lukt vaak ook al niet, tenzij je een hotel hebt in Harmoni/Gajah Mada/Kota. Dan kun je lopend naar een of andere club voor ijskoud bier, een pilletje en een grietje . Zodra je met de auto/taxi moet, kun je het beter niet doen tenzij je heel veel tijd hebt en de morgen erop tot na de middag ook vrij bent.

pelaut
User
spacer line

Inderdaad, een drama dat verkeer. Twee weken geleden naar Nederland gevlogen met vrouwlief, 4 uur van tevoren weg uit Bogor, lekker vlot tot aan Priok, laatste 20 kilometer 2,5 uur over gedaan, 5 minuten na sluitingstijd hijgend aangekomen bij de incheck balie dus te laat. Geluk bij ongeluk: We konden 3 uur latere met de Garuda alsnog mee naar Amsterdam. Nog groter geluk bij ongeluk: De KLM gaf de punten die we officieel voor die gemiste vlucht al kwijt waren later weer terug, terwijl ik er officieel geen recht op had maar wel op 'overmacht' wees, zeer positief. Ik neem wel eens (vrouwelijke) jokeys mee, betaal 20.000, maar de meesten zijn de leeftijd waarop ze aantrekkelijk zijn voor andere bezigheden dan het jokeyen alleen reeds ver gepasseerd, bovendien rijdt mijn vrouw in dat geval :-)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

spacer line  

On 25-12-2013 14:04 Yerun wrote:

Als ik dat aan mensen vertel die Jakarta niet kennen is het antwoord steevast: maar je woont er toch vlakbij? Jaa.. dat klopt.. Maarr.......

.

Nou , soms vraag iemand aan mij om oleh2 (pakettje) mee te nemen, want hun vriend /familie wonen ook in Jakarta .
Ik woonde en logeer in Jakarta centrum (mijn ouderlijke huis tot 3 jr geleden ) , postcode 10150 , en toch kost het me soms bijna 1 uur om naar diverse malls te gaan met de taxi .
Probeer ook nooit om tijdens kantor uren me te verplaatsen in Jakarta , zelfs de tolweg (moet de taxi extra betalen) is tjokvol.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dan heb je in mijn geval nog de verkeerde opvatting dat Jogjakarta hetzelfde is als Jakarta met het gevolg dat men dikwijls verzoekt iets te bezorgen bij familie/vrienden dan wel langs te gaan. Zodra ik ze vertel dat de afstand Jogjakarta - Jakarta hetzelfde is als de afstand Amsterdam - Parijs, kijkt men wel anders.
Maar zelfs binnen Jakarta kunnen de afstanden lastig zijn, zowel geografisch als qua tijd. Als ik in Jakarta ben voor werk, deel ik dat nimmer mee aan (schoon)familie want die "eisen" dan even langs te komen. Maar dat "even" kan me een complete werkdag kosten.

spacer line  

On 28-12-2013 12:39 Yogya-Bali wrote:
Als ik in Jakarta ben voor werk, deel ik dat nimmer mee aan (schoon)familie want die "eisen" dan even langs te komen. Maar dat "even" kan me een complete werkdag kosten.

Ik vertel ook niks aan familie/ vrienden( "old gang" Emoticon: Wink dat ik in Jakarta ben.
Anders ben ik "verplicht" om te komen , kom ik bij de ene , dan moet ik bij de andere komen.En ze wonen overal verspreidt in Groot Jakarta .
Afgelopen maart heb ik gemeld omdat er een grote reunie was van onze SMA , dus iedereen (van 3 angkatans) komen ook.
En toen hebben mijn gang vriendjes een aparte makan-makan georganiseerd in Plaza Senayan om mij plus istri en junior te tracteren .
Gelukkig hoef ik mijn dompet niet uit mijn zak te halen , bisa bangkrut .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,274 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com