indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Djoko Suliso in hoger beroep veroordeeld tot veel hogere straf
Gepubliceerd op 19 december 2013 06:16
De hogere rechtbank in Jakarta heeft een flink hogere straf opgelegd aan de voor corruptie veroordeelde voormalig inspecteur generaal Djoko Susilo. Hij is nu veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf en het terugbetalen van 32 miljard rupiah (2 miljoen euro) voor de aanbesteding van rij-simulatoren.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sodeju, die hebben ze even goed bewerkt zeg. Volgens mij is dit tot een van de zwaarste straffen opgelegd aan een corruptor tot op heden

- 18 jaar cel
- geldboete van 1 miljard rupiah
- terugbetaling van 32 miljard rupiah
- inbeslagname bezittingen (zoals eerder die hele lijst werd gepubliceerd
- inbeslagname huis en nog eens 2 auto's
- intrekking stemrecht
- ontzegging tot politieke carriere

Denk dat ie behoorlijk geplukt is nu. Vooral die laatste twee zijn volgens mij nog niet eerder toegepast, en ik hoop dat ze dat vaker zullen doen. Levenslang uitsluiten van alles waar mogelijk wat centen te halen zijn, het lijkt niet veel, maar het is toch bijna alsof ze je voor gek verklaren en wegstrepen uit het normale leven.

Misschien moeten ze ergens op een onbewoond eiland een strafkolonie opzetten voor dit soort volk. Daar kunnen dan diegenen heen die voor meer dan 1 corruptiezaak veroordeeld worden tot werkkamp. Ratu Atut heeft al een plekje gereserveerd bij deze.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het signaal was al afgegeven bij de veroordeling in hoger beroep van Angelina Sondakh,
Veroordeelden zullen zich nu wel twee keer bedenken om in hoger beroep te gaan, dan moeten ze ook nog hopen dat de aanklager van de KPK niet in hoger beroep gaat.

Je mag er wel vanuit gaan dat de aanklagers van de KPK nu ook hogere straffen gaan eisen, nu ze bij voorbaat al weten dat ze in hoger beroep gelijk krijgen. Emoticon: Yummie!
Figuren als Akil, Atut en straks Anas kunnen hun borst nat maken.

De grote schoonmaak is begonnen Emoticon: Laugh out loud

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Wanneer gaat de KPK in Bali aan de gang.Ik weet nog een paar rechters en advocaten.

Shalom

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 19-12-2013 15:22 Bokito wrote:
Wanneer gaat de KPK in Bali aan de gang.Ik weet nog een paar rechters en advocaten.
Recent in het nieuws, al was het niet groots, dat er geld vrijgemaakt is voor de oprichting van regionale/provinciale kantoren van de KPK die net zo groot moeten zijn als het huidige gebouw van de KPK in Jakarta en de opleiding van medewerkers om meer zaken te kunnen behandelen.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Dat is op kosten van Djoko Suliso. Emoticon: Laugh out loud

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou Erwin, Djoko draagt zeker een steentje bij, maar wat denk je als ze Atut en familie gaan rippen, ze zijn er inmiddels achter dat ze fabelachtig rijk is.
De KPK betaald zich zelf terug.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ze schijnt in Bandung een huis te hebben van 50M, ja 50.. da's in euro's met een waardeloze wisselkoers nog altijd 3 miljoen... euro... ik ben benieuwd wanneer ze een lijst gaan publiceren van wat ze heeft, wat in beslag genomen gaat worden en wat ze mag houden. Dat komt pas tijdens een rechtzaak natuurlijk, maar ik vermoed dat deze lijst een stuk langer is dan die van Djoko.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

50 miljard, was van oorsprong een kleine woning van haar vader, ze heeft de boel van de buren opgekocht, er staat nu een gigantisch huis op 1000 vierkante meter waar de hele familie in terecht kan.
De bouw heeft 3 jaar geduurd, 50 miljard is tegen een koers van 16000 ongeveer 312.000 Euro, een vermogen in IndonesiŽ, dat noemen ze geld witwassen Emoticon: Yes!

Met de huidige deposito rente in IndonesiŽ zou ik van dat bedrag knap kunnen rentenieren in mijn hutje in Soekelboemie Emoticon: Yummie!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

50 miljard is 'iets' meer malam.. maar hoe kun je op 1000 vierkante meter 50 miljard opmaken? Ik zit nu met mijn vrouw op 1200 vierkante meter en ben nog niet aan 2% gekomen? Corruptie op corruptie dus.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Inderdaad iets meer: 50 miljard (een 5 met 10 nullen, als ik het goed heb)/ 16.000 is 3.125.000. Een duizelingwekkend aantal nullen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

duizelingwekkend veel geld op zich.. laat staan alleen voor een huis van een ambtenaar..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja ik zie het, foutje bedankt meer dan 3 miljoen Eurie.
Kolere hoe is het mogelijk dat je dit jaren lang ongestraft kan doen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-12-2013 13:36 Malam wrote:
Ja ik zie het, foutje bedankt meer dan 3 miljoen Eurie.
Kolere hoe is het mogelijk dat je dit jaren lang ongestraft kan doen.
Ze is wel van Golkar natuurlijk, dat kan haar ook geholpen hebben nog meer te graaien dan ze eigenlijk had willen/kunnen doen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou nou vlak de regerende partij PDI niet uit, in het Hambalang project zijn hoofdzakelijk kopstukken van die partij bij betrokken, daar zijn miljoenen Euro's foetsie.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Die zijn zeker niet schoon zoals al gebleken is, 'gelukkig' kan SBY niet meer herkozen worden, dus echt zijn zorg hoeft het niet meer te zijn. Hij heeft het land 10 jaar lang vooruit gebracht naar wat het nu is. Tijd voor de volgende ex-generaal.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,269 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com