indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

ik heb het allemaal gelezen en begrijp eigenlijk niet waarom Bokito zegt dat ik illegaal bezig ben.
Ik ben in 2008 getrouwd en mijn vrouw heeft het huis in 2012 gekocht en mijn vrou heeft er het officielle hak milik certificatt bij gekregen en staat op naam van mijn vrouw.
Ik probeer alles hier een beetje te begrijpen, een huis is toch een huis .
Hoop toch dat het allelmaal goed afloopt

spacer line  

Ik denk dat je het moet nuanceren.
Jij ben NIET illegaal bezig , maar bevind wel in een situatie dat jullie gemeenschappelijke bezit ( getrouwd te zijn zonder een prenupt) in feite al de helft van de staat is .
De staat kan het namelijk opeisen .

Ik vraag me af hoe het komt dat je Indonesische vrouw een huis gaat kopen zonder rekening te houden dat ze getrouwd is met een buitenlander ( mag aannemen dat je mss de NLD-se nationaliteit hebt ).

Als het zo is , dan mag je echt hopen dat het alsnog met een sisser afloopt , zo niet wordt het huis afgepakt ( jou eigendom deel).
Als je de Indonesische nationaliteit hebt , dan is er niks aan de hand.

bisa dicek of makemyday .

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Jammer dat je (nog) geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag Rob.

Ter gerust stelling, er is niets illegaals aan wat jij en je vrouw gedaan hebben en de staat kan helemaal niets afpakken daardoor. Het gaat om het feit dat je een huis wilt verkopen en dat kan je gewoon doen. Geduld is wat je nodig hebt, een goede notaris en een serieuze koper. Dat laatste is nogal lastig als het een Indo is.

Surya probeert zichzelf wat glans te geven en blijft vaak hangen in wetten. Heeft de klok gehoord maar weet niet waar de klepel hangt, maar allemaal met goede bedoelingen hoor.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

[quote]Ter gerust stelling, er is niets illegaals aan wat jij en je vrouw gedaan hebben en de staat kan helemaal niets afpakken daardoor]/quote]maar als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, dan ben je als buitenlander mede-eigenaar van het huis, en dat is niet volgens de wetten die van kracht zijn op dit moment. Hierbij geeft de Indonesische wet de kopers 12 maanden de tijd om het weer te verkopen. Daarna? Inbeslagname? Onteigening? Executie-verkoop? Ik weet het niet, maar ik zou het er niet op wagen, beetje jammer als je van die 1,3 M niets overhoud uiteindelijk.

Noem het illegaal of niet, ik zou er niet echt fijn wonen als mijn situatie zo was. Zacht uitgedrukt.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 19-12-2013 07:04 Yerun wrote: Hierbij geeft de Indonesische wet de kopers 12 maanden de tijd om het weer te verkopen

Is dat niet gewoon aardig van de overheid? Is dat wel wettelijk vastgelegd?

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Zoals bekend is een huis onroerend en behoort het tot de eerste levensbehoefte. De staat kan onteigenen maar niets toe eigenen in dit geval. Dit betekend dat er dan tijd is, meer als voldoende tijd om een oplossing te vinden. Geen paniek zaaien dus.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 19-12-2013 07:37 nibiru wrote: Zoals bekend is een huis onroerend en behoort het tot de eerste levensbehoefte.

Dat betwijfel ik. Onderdak is een eerste levensbehoefte, het bezit van een huis niet.

Voorts denk ik dat de hele koop ongeldig is zodat er geen sprake is van bezit. Ik heb enige tijd geleden hierover een vraag gesteld - die kennelijk alleen door Yerun werd begrepen - waarbij ik betwijfelde of zelfs de aankoop van onroerend goed met prenup wel rechtsgeldig is.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Onderdak is een eerste levensbehoefte, het bezit van een huis niet.
Dat dus, einde zaak. Als er iemand voor de deur staat om je eruit te trappen zul je moeten vertrekken. Je kan het aanvechten natuurlijk, ga je gang. Maar dan wel vanaf een andere lokatie.

Zoals ik al zei; jij liever als ik Nibiru.

Een oplossing vinden als iedereen al weet dat er iets niet 100% goed is natuurlijk ook geen oplossing. Ze wachten gewoon net zo lang tot je moet. Er zijn hier met regelmaat executie-verkopen van huizen en stukken grond, daar kan deze zaak gewoon bijgevoegd woden als je het mij vraagt.

spacer line  

On 19-12-2013 06:50 nibiru wrote:

Surya probeert zichzelf wat glans te geven en blijft vaak hangen in wetten. Heeft de klok gehoord maar weet niet waar de klepel hangt, maar allemaal met goede bedoelingen hoor.

Ya , Nir.
Ik hou me vast aan de wetten .
Nog steeds, ondanks dat het door velen (Indonesiers) en zelfs door buitenlanders vaak niet gevolgd werden.

Zo lang de instanties ( of ambtenaren Emoticon: Wink ) het niet weten is er niets aan de hand , tot dat .......
Over het do & dont's van kopen en verkopen , erfeniszaken , huwelijksgoederenrecht en of andere mix-couple perikelen heb ik (al zeg ik zelf) een"redelijke" ervaring .
Anderen kunnen andere ervaringen hebben.
Sinds 1979. ben ik als Indonesier(paspoort) getrouwd met een Nederlandse en bij juridische zaken in indonesia altijd bijgestaan of beroep kunnen doen op neven/nichten en vrienden voor gratis advies .

Zoals gebruikelijk is in een forum een goed bedoelde mening niet alleen bestemd is voor de vraagsteller , maar ook voor andere lezers met(bijna) dezelfde vragen.

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Overal in de wereld zijn openbare verkopen om heel veel redenen en dat het bij jou in de buurt vaak gebeurt zegt net zoveel als het feit dat het bij mij in de buurt nog nooit is gebeurd.
"ze wachten gewoon net zolang totdat je moet" wie zijn 'ze' Yerun?

Natuurlijk is het prettig als je een oplossing voor een problem vind voordat het een openbaar probleem wordt. Het is zelfs beter om te zorgen dat er geen probleem komt.

Zoals ik het begrepen heb van de topic opener is er nog geen openbaar probleem dus heeft het ook geen zin om bij hem paniek te gaan zaaien.

De vraag waarom prijzen moeten dalen is dus niet beantwoord door al de voorgaande informatie.

Prijzen hoeven niet te dalen doordat er een bepaalde constructie is en dat wordt ook niet bepaald door 'ze'.

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Beste Surya,

door schade en schande wordt men wijs en gezien het feit dat je regelmatig voor de rechter hebt gestaan (zoals je zelf aangeeft) zou men kunnen zeggen dat je een inderdaad redelijke ervaring hebt maar dat zegt niet dat je dan ook weet waar je het over hebt, integendeel zou ik bijna zeggen.

Dat je jezelf vasthoud aan de wet is een goed begin maar In de tijd dat ik je nu volg is deze theoretische info ook het enige wat je telkens oplepeld maar daar hebben de gasten uiteindelijk niets aan want de wet is niet een statisch gegeven ook al staat het bij de letter vermeld.

De opmerking "zolang de instanties (of ambtenaren) het niet weten" is zinloos want die (als ik ze zo mag typeren) weten het al lang. En zeker wat betreft de heer van Bennekom want die heeft het gewoon netjes via die instanties laten verlopen.

De tijd dat de informatie nog via de tam tam ging is al weer een tijdje achter ons heer Surya.

Het is absoluut waar dat een onwettige constructie (en dat zijn alle nominee constructies) door de staat aangevochten kan worden en deze waarschijnlijk ook zal winnen, maar de staat moet dan wel een reden hebben die zwaarder weegt dan alleen de constructie op zich.
Een rechter zal niet zomaar mensen om technische constructie fouten uit hun huis laten plaatsen. De tegenpartij kan al aantonen dat de notaris haar plicht heeft verzuimd en een rechter zou dit argument al kunnen gebruiken om een oplossing (schikking) te vinden anders dan uit huis plaatsen.

Het heeft geen nut om dieper op dit soort zaken in te gaan omdat daar de vraag van de heer Bennekom niet mee beantwoord is maar als je het feit gebruikt dat je gasten anders dan de heer Bennekom wil informeren is het misschien beter om een topic te openen.

spacer line  

On 19-12-2013 09:56 nibiru wrote:
Beste Surya,

door schade en schande wordt men wijs en gezien het feit dat je regelmatig voor de rechter hebt gestaan (zoals je zelf aangeeft) zou men kunnen zeggen dat je een inderdaad redelijke ervaring hebt maar dat zegt niet dat je dan ook weet waar je het over hebt, integendeel zou ik bijna zeggen.

Ik voor de rechter gestaan, waar staat het ?
In het verleden heb ik vaak gesproken met rechters , OVJ , notarissen , advocaten , juristen , maar wel in prive sfeer , bij arisan of andere familiebijeenkomsten .
Dat wel .

Met mix-couple perikelen bedoelde ik allerlei zaken die op je (kan) aankomen omdat je door de perkawinan campuran naast de Indonesische ook met de Nederlandse wetten rekening moet houden(v.v).
Zoals geloofszaken, nationaliteit van je kind , wat gebeurt er als eentje eerder overlijdt en het kind nog minderjarig is etc .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

nibiru; dat 'ze' slaat op omwonenden, heb ik gisteren al geschreven. Die weten wellicht al van problemen voodat de eigenaar het weet. Zo werkt dat nu eenmaal hier in dit land.

zwaarder argument dan de constructie op zich? Een buitenlander mag geen grond bezitten. Dat is hier een 'behoorlijk sterk' (zacht uitgedrukt) argument.

Ik snap dan ook niet dat je steeds doet alsof er weinig aan de hand is, of het nu als nibiru is of onder je andere gebruikersnamen die je eerder al versleten hebt. Dat je doet alsof er niets aan de hand is kan onwetendheid of een grote roze bril zijn. Dat je met meerdere gebruikersnamen jezelf omhoog praat komt naar mijn mening vrij snel uit op bedrog en misleiding. Ook strafbaar volgens de regels van de wet, maar uiteraard moet er wel iemand zij die er melding van maakt voordat er vervolgstappen kunnen worden ondernomen.

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Je zegt zelf dat je " bent bijgestaan of beroep hebt kunnen doen op..." bij juridische zaken.

Daar heb je geen Nederlands dikketee voor nodig.

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Daar is al verschillende keren op en over gesuggereerd heer Yerun.

Geef even aan welke anderen ik dan zou zijn en onderbouw dit dan ook even.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

nibiru; je bent abuis, ik ben nooit 'bijgestaan' noch heb ik 'beroep kunnen doen op'.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-12-2013 10:15 nibiru wrote:
Daar is al verschillende keren op en over gesuggereerd heer Yerun.

Geef even aan welke anderen ik dan zou zijn en onderbouw dit dan ook even.

Zeker 3 verschillende gebruikers, allen ingelogged vanaf hetzelfde IP-adres in Nederland (toen je daar was dus), waarvan je recentelijk met 2 van deze tegen jezelf aan het praten was. Mocht ik namen tijdstippen en IP-adressen moeten geven, dan hoor ik het wel.

Flapdrol.

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Gooi maar in de groep.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yerun en Jeroen Ik volg de discussie maar snap de commotie niet helemaal..

Ik ken Nibiru persoonlijk al geruime tijd. We zien elkaar regelmatig in Ned of Indonesie.
Kan jij hem betrappen op iets wat niet waar is of niet zou kloppen?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Er is geen commotie nibiru/bule gembel (want dat is natuurlijk dezelfde, alleen dit:

Ik snap dan ook niet dat je steeds doet alsof er weinig aan de hand is, of het nu als nibiru is of onder je andere gebruikersnamen die je eerder al versleten hebt. Dat je doet alsof er niets aan de hand is kan onwetendheid of een grote roze bril zijn. Dat je met meerdere gebruikersnamen jezelf omhoog praat komt naar mijn mening vrij snel uit op bedrog en misleiding. Ook strafbaar volgens de regels van de wet, maar uiteraard moet er wel iemand zij die er melding van maakt voordat er vervolgstappen kunnen worden ondernomen.
Dat is alles.

Het geval Yerun/Jeroen waar je nu op poogt te spelen mislukt, Yerun is de gebruiker, Jeroen de moderator. Altijd al zo geweest en ook altijd duidelijk geweest. Zo niet, dan is dat NU duidelijk voor diegenen die het niet duidelijk genoeg was. :-)

elsbeth
User
spacer line

Op 19-12-2013 10:25 schreef Jeroen:

[quote verwijderd]
Zeker 3 verschillende gebruikers, allen ingelogged vanaf hetzelfde IP-adres in Nederland (toen je daar was dus), waarvan je recentelijk met 2 van deze tegen jezelf aan het praten was. Mocht ik namen tijdstippen en IP-adressen moeten geven, dan hoor ik het wel.

Flapdrol.

Volgens mij heeft Niburu je inmiddels ruim de gelegenheid gegeven om zijn overige nicknames openbaar te maken.
Sterker nog, hij vraagt ernaar. Ik nu ook, na alle insinuaties.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dan bevestig ik bij deze de opmerking van Jeroen, Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 19-12-2013 10:25

Dat kan genoemde gebruiker zelf beŽindigen. Of, er kan een ingreep worden gedaan door Jeroen.

Beetje flauw van gebruiker zich op deze wijze te manifesteren.

Met de opmerking erbij, bewijzen hiervoor worden niet op het forum gezet.
Er is geen enkele reden forum administratie in het publieke domein te gooien.
Nog een inzage in de werking ervan, dat we het kunnen vaststellen is genoeg.
Het blijft een vaststelling van 2 personen, Moderator en Admin.

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

nibiru, bule gembel en marwinc zijn sowieso dezelfde persoon, met meerdere IP-adressen die door alle 3 gebruikt worden in korte tijd na elkaar. Zoveel toeval kan natuurlijk niet, en nu zie je ook weer dat bule gembel uit de winterslaap komt om zichzelf, nibiru bij te staan.

Enfin, hij gaat maar lekker door met alles door die roze bril te zien; hopelijk heeft ie dan wel het fatsoen te melden dat zijn mening niet de Indonesische wetgeving is, en dat hij zichzelf ondersteunt met verschillende gebruikersnamen.

RPeetoom
User
spacer line

Ik hoop voor de eigenaren van dit forum dat ze er tenminste nog wel iets aan kunnen verdienen. Ik had al lang de stekker eruit getrokken met al die idiote met een meervoudigepersoonlijkheidsstoornis of andere psychische aandoening.

spacer line  

Beste Yerun,

Als je kijkt waarvandaan ik inlog en Nibiru dan zal je zien dat dat een hele andere lokatie is. Ik ben dus niet Nibiru. We zijn wel bevriend en hij is wel eens bij mij thuis als hij in Nederland is. Het account is ooit wel aangemaakt bij mij thuis toen hij hier was.

Wil je ook zo sportief zijn om nu de ip adressen te checken zodat je hier ook even kan aangeven dat het juist is dat beide gebruikers zich op geheel andere plaatsen bevinden?

Je kan denk ik aan de schrijfstijl ook goed zien dat hij heel anders schrijft dan dat ik doe..

Ik ben benieuwd naar je reactie Emoticon: Smile

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,523,548 topic views - 232,845 posts - 13,678 topics - 22,694 members - last post @ 26-06-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,913,596 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com