indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik wens alle forumleden fijne, warme Kerstdagen toe.

Een goede Gezondheid en Voorspoed voor het jaar 2014. Emoticon: Party!

Helaas kan ik gn plaatje zetten....alles is veranderd Emoticon: Confused Emoticon: Angry

Hitami
User
spacer line

Gezond 2014....

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hetzelfde......Alleen zullen we - naast het commercie gedoe rondom de kerst - er hier in RI (althans op Java) weinig van merken.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Iedereen een goede Gezondheid en Voorspoed toegewenst in 2014. Emoticon: Clown

Harly's Emoticon: I love it

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Jammer voor jou YB....je weet dat IR bijna 98% Islamitisch is....dus gn Kersfeest zoals wij hier in Nederland ( Westerse Landen) kennen, toch?

Ondanks wens ik jou en anderen die in IR wonen gezellige Kerstdagen toe... Emoticon: Smile Emoticon: Smile

simpati
User
spacer line

Ik wens iedereen prettige feestdagen en een gezond 2014.
Jan

Martinus
User
spacer line

Ik wens alle forumleden een gezond en voorspoedig 2014.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

= edit: mag niet van Google =
Fijne Dagen en de beste wensen.

cathy
User
spacer line

Ook wens ik jullie allen heel veel licht in 2014.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dangdude03 je hebt het door, zit er nog een achtergrond muziekje ....... Ha ha
Voor ieder N....Vrolijk kerstfeest en een Happy New Year

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Dit is echt wat ik meen : Emoticon: Smile

Een gelukkig Kerstfeest en een goed 2014 voor .....iedereen !

Joyeux Nol et une Bonne Anne tout le monde

Shngdn kuil, nin kuil dji;

Sampai jumpa / Zaijian

Luo Ni Emoticon: Talk to the hand

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vanuit de binnenlanden ten zuiden van Cirebon ook de beste wensen toegewenst!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Vanuit een bewolkte maar warm Vietnam wens ik iedereen een hele fijne kerstdagen een een voorspoedig en gelukkig 2014 in alle gezondheid.

It's only kinky the first time.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

[url]
" rel="nofollow">
[/url]

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

pierre
User
spacer line

arrggg ik dacht dat ik al een wens aan jullie had geplaatst maar zie hem niet staan..

Dus nog maar een keertje dan FIJNE DAGEN ALLEMAAL EN EEN GEZOND OUD EN NIEUW.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2014 met veel gezondheid, geen gezeik, allemaal rijk.

Naar goed gebruik in Indonesi tijdens Idul Fitri, vraag ik excuus aan mensen die ik met mijn botte gedrag op de tenen heb gestaan.

Zoals alle jaren heb ik ook nu goede voornemens, ik moet een kilo of 10 kwijt en ik moet tot 10 tellen voordat ik mijn snavel weer eens een douw geef Emoticon: Blush .
De oliebollen en appelflappen vliegen er weer in als koek.

Elk jaar doen oliebollen mij aan mijn pa denken. Emoticon: Yes!
De brave man maakte altijd op de avond van de 30e oliebollen, pa was op gebied van eten een uitvinder.
Doordat ma slecht ter been was kookte hij regelmatig, de rijsttafel van die ouwe koloniaal op een verjaardag was een traktatie, dan liet hij zijn fantasie de vrije loop.

Nu beviel pa het niet dat hij geen mooie ronde oliebollen kon bakken, dat moest beter dacht hij.
Hij maakte het beslag dus dikker, maakte een mooie ronde bal en als proef eentje in de pan met gloeiend hete olie.
Zo'n rotding komt even erna vanzelf naar de oppervlakte, die rotzak die pa had gemaakt bleef lekker beneden hangen, te zwaar.

Net op het moment dat pa de uitvinder dacht, dit gaat dus niet lukken, barstte dat kreng op de bodem open, olie bloedverziekend heet, binnenin de deegbal koud.
Gooi maar eens bevroren patat in gloeiend hete olie, het effect van de oliedeegbal was verbluffend.
De boel explodeerde met een klap, later bleek er een stuk oliebol tegen het plafond te zitten.

Pa die in zijn ouderwetse hemdje in de keuken stond kreeg een berg gloeiende hete olie over zich heen.
Malampje was een jaar of 7, door de klap vloog ik naar beneden, ik kan mij de paniek nog herinneren, pa stond zijn bovenlichaam met een koud washandje te deppen.
Hij reeg alle ziektes die op het bordje van het ziekenhuis staan aan elkaar (behalve het woordje spreekuur).

Dan reageer je als kind, "Nu hebben we morgen zeker geen oliebollen?" er werd mij vriendelijk doch zeer dringend verzocht om terug naar mijn nest te gaan (zacht uitgedrukt).
Pa had brandwonden in zijn gezicht, schouders en borst boven zijn hemdje.
En weet je wat? De volgende dag waren er gewoon oliebollen.

Zoiets ga je later pas beseffen, dan is er altijd een moment op oudejaarsdag dat ik denk, bedankt ouwe, had ik maar de helft van jouw doorzettingsvermogen. Emoticon: Blush

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Voor eenieder wens ik een gezond 2014, dat al jullie wensen vervuld mogen worden!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

pierre
User
spacer line

Op 31-12-2013 17:53 schreef Malam:
Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2014 met veel gezondheid, geen gezeik, allemaal rijk.

Naar goed gebruik in Indonesi tijdens Idul Fitri, vraag ik excuus aan mensen die ik met mijn botte gedrag op de tenen heb gestaan.

Zoals alle jaren heb ik ook nu goede voornemens, ik moet een kilo of 10 kwijt en ik moet tot 10 tellen voordat ik mijn snavel weer eens een douw geef Emoticon: Blush .
De oliebollen en appelflappen vliegen er weer in als koek.

Elk jaar doen oliebollen mij aan mijn pa denken. Emoticon: Yes!
De brave man maakte altijd op de avond van de 30e oliebollen, pa was op gebied van eten een uitvinder.
Doordat ma slecht ter been was kookte hij regelmatig, de rijsttafel van die ouwe koloniaal op een verjaardag was een traktatie, dan liet hij zijn fantasie de vrije loop.

Nu beviel pa het niet dat hij geen mooie ronde oliebollen kon bakken, dat moest beter dacht hij.
Hij maakte het beslag dus dikker, maakte een mooie ronde bal en als proef eentje in de pan met gloeiend hete olie.
Zon rotding komt even erna vanzelf naar de oppervlakte, die rotzak die pa had gemaakt bleef lekker beneden hangen, te zwaar.

Net op het moment dat pa de uitvinder dacht, dit gaat dus niet lukken, barstte dat kreng op de bodem open, olie bloedverziekend heet, binnenin de deegbal koud.
Gooi maar eens bevroren patat in gloeiend hete olie, het effect van de oliedeegbal was verbluffend.
De boel explodeerde met een klap, later bleek er een stuk oliebol tegen het plafond te zitten.

Pa die in zijn ouderwetse hemdje in de keuken stond kreeg een berg gloeiende hete olie over zich heen.
Malampje was een jaar of 7, door de klap vloog ik naar beneden, ik kan mij de paniek nog herinneren, pa stond zijn bovenlichaam met een koud washandje te deppen.
Hij reeg alle ziektes die op het bordje van het ziekenhuis staan aan elkaar (behalve het woordje spreekuur).

Dan reageer je als kind, "Nu hebben we morgen zeker geen oliebollen?" er werd mij vriendelijk doch zeer dringend verzocht om terug naar mijn nest te gaan (zacht uitgedrukt).
Pa had brandwonden in zijn gezicht, schouders en borst boven zijn hemdje.
En weet je wat? De volgende dag waren er gewoon oliebollen.

Zoiets ga je later pas beseffen, dan is er altijd een moment op oudejaarsdag dat ik denk, bedankt ouwe, had ik maar de helft van jouw doorzettingsvermogen. Emoticon: Blush

Ontroerend Malam. er pinkt een traantje van herinnering, betreffende stoerheid van een vader.. mijn vader was evenzo.. was dan wel niet met bakolie, maar verloor 3 vingers in de plaatbuig machine ( mijn vader was vroeger scheepsmaker) drie dagen later was hij weer op het werk, hand in verband ( met plastiek) maar gewoon gaan.....thuis blijven kosten centjes en we hadden al niet veel ( hoorde ik uiteraard later pas) feitelijk heb ik die mentaliteit ook wel een beetje...

Ach.. pas later besef je de dingen van vroeger......

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dat noemen ze een "Spartaanse Opvoeding" te hebben gehad.....diep respect!!

De generatie die n de vaders zijn gekomen de "half-watjes" ....

En heden ten dage zijn het de watjes die NIET voor zichzelf kunnen zorgen.....dt worden
misschien de toekomstige "regeringsleiders c.q. partijleiders??? " Emoticon: Frustrated Emoticon: Eerie

Malam en Pierre....geweldige vaders hebben jullie gehad... Emoticon: Smile

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zo, het is zo ver... Singapore heeft een aardige vuurwerk-show geregeld, overmorgen weer terug naar Indonesie. Emoticon: Party!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

EERST DIT

Prachtige verhalen, die bij wijze van die tijd ook wel de ergste tijd kan genoemd worden.
Toen werden wij nog gecorrigeerd door de buurman.
EN IK VERGEET NOOIT MEER DIE RIETE STOKJE UIT INDONESI NOOIT MEER.
Mijn Vader kan je ook onder die noemer plaatsen hij heeft hard gewerkt en zijn gezin nooit in de steek gelaten, hoewel het soms heftig aan toe ging, Moeder en Vader.
We kunnen nu wel alles gaan romantiseren uit die tijd, dat is in dit geval ook niet erg.
Maar vergelijken met deze tijd, zie je dat het zwaar achteruit gaat, met de mentaliteit van de Nederlanders die eigenlijk geen Nederlander meer is.
Kembang ik herken die gevoelens van je ook e saamhorigheid is weg geen respect meer en het individualisme speelt nu een grote rol.
En daar hebben ze wat op gevonden Participatie Samenleving

Terug te komen op de Vaders, soms hebben ze wel domme dingen gedaan, waardoor ze veel schade hebben gehad, van hun domme streken, maar goed het is nu eenmaal een leerproces en hadden we er maar van geleerd, want onze generatie heeft deze generatie voortgebracht.
Dus kritiek is ook op zijn plaats op onze leeftijd genoten................ Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Martinus
User
spacer line

Zieleffe ben het voor 100 % eens met wat je hebt geschreven.
Ja wij hebben deze generatie voortgebracht.
Ik ben 78 heb dus de 2e wereldoorlog ondanks een kleine jongen toen toch bewust meegemaakt door gebeurtenissen door de moffen die ons gezin troffen.

Ja inderdaad voel me soms geen Nederlander meer, Europiaan stelt ook niet zoveel voor.
Ik denk dan maar het dient mijn tijd wel uit.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,613 posts - 13,687 topics - 24,377 members - last post @ 15-09-2019 21:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,254,027 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com