indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat is alleen in de binnen landen van Java zo, Ook Bandung en alle ander hoofdstedelijke plaatsen
Hoe ik dat moet verklaren is de mentaliteit van de Javanen, ligt verschrikkelijk veel aan hun macht wellustigheid, dan nadenken waar ze mee bezig zijn.
Op Bali heerst er een andere mentaliteit en Lombok heerst er het belang van geld verdienen voorop gesteld word voor religie.
Op Bintan heerst er voorop de toeristen, het na hun zin te maken, waardoor ze dan ook geld mee verdienen, maar het gevoel van hen is, op de eerste plaats de toerist.
En zo kan velen de mentaliteit er uit halen, waar ze zijn geweest vooral Anne-Miek kan hier duidelijkheid verschaffen....... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Hitami
User
spacer line

Guna2, als het westerse standpunt is of denken en in de praktijk blijkt beter te werken, waarom niet ? en waarom mag je niet van zeggen ?

pesche
User
spacer line

Hitami,
wat mij opvalt dat veel reacties vanuit een gigantische westerse bril met oogkleppen naar Indonesie en vooral de Islam kijken, daarbij vergetend dat niet al te lange tijd geleden het in confessioneel Nederland dezelfde vooroordelen heersen. Dat wordt door jou en je collega'se doodleuk vergeten, een andere kijk past niet in je straatje en jullie tetteren lekker door obv die vooroordelen.

Dat niet alleen maar ik verzet me tegen de gigantische oppervlakkigheid van de reacties zoals jouw mening over Atheisten. Je neemt zelfs niet de moeite het vonnis van Alexander Aan op na te slaan, anders had je nooit geschreven................ "door zijn bekentenis dat hij atheÔst is, heeft hij 2,5 jaar gekregen" dat is volledig buiten de waarheid en je leutert verder"......hij is wel obv iets anders veroordeeld, doe eens moeite om dat na te slaan.

Het wordt wel dodelijk vermoeiend jouw gebeuzel en die van anderen zoals bovenstaande te lezen die uitblinken door oppervlakkigheid en fout citeren...op zo'n manier ben je niet serieus ..............Waar ben jij eigenlijk mee bezig???

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 15-12-2013 16:52 Hitami wrote: Guna2, als het westerse standpunt is of denken en in de praktijk blijkt beter te werken, waarom niet ? en waarom mag je niet van zeggen ?

Omdat het nogal erg `Wij van WC-eend" is. `Wij uit het Westen stellen dat het Westers standpunt beter werkt.'

Ik ben zelf nogal individualistisch, rechts, en Westers. Maar ik heb het lef niet om te stellen dat `ons' denken beter is - en belangrijker - zal zijn.

Het individualisme bestaat pas kort (enkele eeuwen), en heeft inderdaad grote economische en technische vooruitgang geboekt. Op andere gebieden heb ik zo mijn twijfels. En ik heb mijn twijfels over de toekomst van het individualisme. Het zou me niet verbazen als we te maken hebben met een relatief korte bubble. Je kunt stellen dat de geschiedenis leert dat het individualisme onnatuurlijk is, en dat de toekomst (lastig te voorspellen, die toekomst) wijst op de aanstaande ondergang van het individualisme, en wel precies vanwege die door het individualisme veroorzaakte technische vooruitgang. Tel daarbij op dat `ons' denken totaal niet telt voor het grootste deel van de mensheid, en dan kom ik tot de conclusie dat we niet mogen oordelen. Zelfs ik niet. And it hurts, vooral dat laatste.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Misschien is het beter dat fuguren als Pesche een berevel aantrekken en met een knots rond gaan lopen. Zo zie je maar , een geletterde aap blijft toch een aap.

Barbaren van de 21e eeuw.

Where there is a will there will be relatives.

pesche
User
spacer line

Ik vind het godsgeklaagd dat ik aangevallen word, als ik Hitami op wijs dat hij de meest grote onzin, oppervlakkigheid debiteert. Dat over de Alexander Aan is ťťn van de voorbeelden van zijn indolentie, maar ja als hij zich zo belachelijk wil maken, kan ik hem niet tegenhouden.
En waar kiest Anorak partij voor, voor zijn vriendje Hitami met zijn onzin en domheid, dat tekent hem ten volle uit en schijnt normaal te zijn als het over indonesie gaat,. Ga als een volwassen kerel eens in op mijn argumenten en niet wild om je heen slaan.

En dan geeft hij een antwoord die alleen zo'n pseudo-Indo tot eer kan strekken. De geletterde aap is tenminste een onderdeel van de evolutie, dat kan niet van het verhaal van Hitami noch van Anorak gezegd worden.

In Zwitserland bestaat een uitdrukking..... Hol dein Finger aus deinem Arsch.... en daar is Anorak het sprekend voorbeeld van (is weliswaar off topic maar ik vind het wl sprekend voor Anorak).

Ik heb een hele leuke zondag gehad..lekker in de bossen gewandeld en daarna gigantisch goed en redelijk veel gegeten....Maar ik ga nu aan het werk... Het is de laatste werkweek van het jaar. Ik kan rustig al het achterstellig werk wegwerken. Ik ga maar eens naar de bar en capuccino wegwerken.

Hitami
User
spacer line

Pesche, als het voor jou te abstract is betekent niet dat het oppervlakkig is.

Ik hoef toch niet uit te leggen wat atheÔst betekent en dit in relatie met Alexander Aan. dat is toch logisch wanneer hij kenbaar maakt op zijn FB dat hij een atheÔst is en dat hij ook uitleg waarom en dat men dit niet graag wil horen, zoals, als Allah bestaan waarom dan zoveel ellende in de wereld en dit wordt vertaald als godslastering.

Of moet ik elke keer aan jou uitleggen ? terwijl je vol zit met namen als Kant, Aristoteles etc.

Oh ja, ben je nu achter gekomen wie Bukhari is ? voor Islam kenner kun je toch niet achter lopen ? Emoticon: Frustrated

Hitami
User
spacer line

Guna2, absoluut bestaat niet.

Individualisme heeft het westen welvaart en welzijn gebracht.
Dus in praktijk heeft Individualisme bewezen en zolang nog geen betere is, ben ik individualist. En dat zal ik ook uitdragen.

Of wil je deze kennis niet delen ? dat noem ik pas egoÔsme.

De woorden Individualisme en egoÔsme wordt regelmatig verward. Indonesische machthebbers vooral religieuze maken gebruik van deze interpretatie dat individualisme egoÔsme is.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Tussen intelligentie en opleiding...sterker nog ik noem het een misvatting dat je zulks aan die schrijvers kunt aflezen.
Heel veel denkende intelligente mensen doen om diverse redenen geen universitaire opleiding, niet elk intelligent persoon valt onder academici

Het spijt mij maar ik heb wel duizend bewijzen dat god niet bestaat! Je hoeft maar naar een willekeurig journaal te kijken en je zult moeten erkennen dat die god van jou de mensheid volledig in de steek heeft gelaten! Mocht ie wel bestaan dan heeft ie toch wel een heel eigenaardige interpretatie van de begrippen leed, onrecht en eerlijke verdeling en lijkt ie toch flink wat sadistische trekjes te vertonen betreffende zaken als moord, oorlog, doodslag en verkrachting. Wellicht heeft ie het te druk met het zegenen van al die 'gelovige' profvoetballers die voor elke strafschop een kruisje slaan.
Nee, maar wel zo'n 90% minder. Het is geen geheim dat religie altijd misbruikt wordt om een doel te behalen. Het trucje "ik spreek het woord van god, en als je niet doet wat ik zeg dan krijg je heel veel pijn in de dood, maar als je wel doet wat ik zeg krijg je enorme beloningen" werkt op de een of andere manier extreem goed, en zo zijn hele legers gevormd en gebeurt dat vandaag de dag nog.
Absoluut ben ik 100% zeker dat er een extreem stuk minder oorlogen en moorden waren geweest op aarde als er geen religie had bestaan. De meeste moorden en oorlogen zijn helaas gevoerd in de naam van god, ongeacht wat de werkelijke reden voor de oorlog was. Emoticon: Wink

Religie hoeft van mij niet perse geheel uitgebannen te worden, al zou ik dat wel als positief zien. In Noorwegen begon men in de jaren 80/90 daar een enorm goed begin mee te maken, maar helaas zijn die weer grotendeels gestopt vanwege allerhande wetgevingen en 1 doorgeslagen moordenaar, doodzonde.
Maar het moet naar mijn mening op z'n minst compleet verboden worden om kinderen onder de 16 jaar te hersenspoelen met die onzin, en kinderen onder de 16 niet naar de kerk mogen.
Religie is wat mij betreft schadelijker voor kinderen dan alcohol.

Religie doe je maar thuis in je prive ruimte waar niemand, ook je kinderen niet, er geen last van hebben. Kerken en andere religieuze huizen mogen wat mij betreft ook deels tegen de vlakte. Sommigen zijn echter wel meesterwerken, dus die mogen blijven staan, anders zou het net zo erg zijn als wat de katholieken hebben gedaan: alles wetenschappelijk kapot maken, censureren en vernietigen. En beelden vernietigen.
Zo duivels als de kerk hoeven wij niet te werk te gaan natuurlijk.

Dit komt van derde en deze onderstreep ik van harte er zijn nog mensen onder ons die het begrijpen dat religie een groot gevaar schuilt........... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Hitami
User
spacer line

Pesche, is Islam dan zo bijzonder en een speciale positie heeft boven alle andere religie ? dat je niet mag kritiseren en belachelijk maken ? daarbij, dat moslim denk over wetenschap en Koran, heb ik niet verzonnen.

pesche
User
spacer line

Onze pseudo-huisfilosoof en zelfbenoemde intelectueel Hitami s weer bezig over individualisme en egoisme maar wat het precies betekent laat onze huisfilosoof in het midden, zoook op basis waarvan Alexander Aan precies is veroordeeld.

Natuurlijk is zijn opmerking weer goed om de Islam zwart te maken zoals Indonesische machthebbers vooral religieuze maken gebruik van deze interpretatie dat individualisme egoÔsme is, waar staat dat, in de Koran zeker!!!!!! . Dat heb je ervan als vooroordeel als argument wordt gebruikt en andersom.

Hitami kom maar op met je definitie van individualisme en egoisme.

En Hitami, natuurlijk mag je de Islam bekritiseren maar dat moet wel met interessante argumenten en niet met vooroordelen komen. Natuurlijk kan ik je helpen maar dan moet je wel met heldere en verlichte argumenten komen.

spacer line  

On 16-12-2013 18:17 pesche wrote:
Onze pseudo-huisfilosoof en zelfbenoemde intelectueel Hitami s weer bezig over individualisme en egoisme maar wat het precies betekent laat onze huisfilosoof in het midden, zoook op basis waarvan Alexander Aan precies is veroordeeld.

Iedereen die de moeite nemen om op elke gronden Alexander AŠn werd veroordeeld zal gewoon zien dat hij NIET aleen op zijn Atheisme werd veroordeeld , maar nog verschillende redenen .
Zoals HITAMI ergens schreef gaat het hier om S.A.R.A gerelateerde issue's ( betul engga Om H? ) .

Of vele tientallen miljoenen Indonesier de Abangan Islam , de Kejawen ( Javaanse geloof-levens filosofie) of Kabuyutan -van de Sundanese ) "aanhangen" gaat niemand aan .
Zo lang ze maar niet de anderen lastig vallen .
Zelfs de fundamentalistische FPI di anderen lastig vallen , de we overtreden worden ook aangepakt , en als de staatsapparaat dat niet doen dan neem het volk die niet gecharmeerd zijn van de acties hun tegenmaatregelen .

bisa dicek of makemyday .

pesche
User
spacer line

Om precies te zijn de rechtbank Muaro Sijunjung vond Alexander Aan schuldig aan "het verspreiden van informatie gericht op het aanzetten tot religieuze haat of vijandigheid"

De andere beschuldigingen van blasfemie en religieuze 'oproepen aan anderen om atheÔsme te omarmen "werden afgewezen.

De advocaat van Alexander Aan gaat in hoger beroep. Mijn Dames en Heren in het achterlijkst islamitische land Indonesie kan je dus in beroep gaan bij de Hoge Raad voor zulke godsdienstzaken, in welk ander islamitisch land heb je zo'n rechtsgang????

Hitami
User
spacer line

Pesche, volgens jou gaat Alexander Aan in hoger beroep,
waar kan ik de informatie vinden ?

Ben benieuwd omdat zelf Hoge Raad heeft met sila 1 te maken.

Hitami
User
spacer line

Surya, jou commentaar over FPI heb ik mijn twijfel over.
2 keer was ik erbij toen ze tekeer gingen, politie staan maar te kijken....
Informatie die ik krijgt volgens onbetrouwbaar bron staan generaals achter FPI.
Daarom kunnen ze doen wat ze doen....

spacer line  

On 17-12-2013 08:19 Hitami wrote:
Surya, jou commentaar over FPI heb ik mijn twijfel over.
2 keer was ik erbij toen ze tekeer gingen, politie staan maar te kijken....
Informatie die ik krijgt volgens onbetrouwbaar bron staan generaals achter FPI.
Daarom kunnen ze doen wat ze doen....

Wist je dat pas ? Het is poltiek, tunggang menunggangi ( op basis van opportunisme ) .
Ik "ken"de thuisbasis" van de FPI in Jakarta sinds mijn kinderjaren .
(Bijna) Elke Orang Betawi weten wie ze zijn , de basis ,de opkomst ( sinds de petrodollars) en democratiseringsprocessen in Indonesia) etc .

Hun stunts , het uiteenslaan van vredige demonstraties bij Monas in Jakarta , werd uitgebreid verteld.
Er is zelf een roep om hun te verbieden als een OrMas(Organisasi masa) .
In een gebied van West Java kregen ze ook mot met de N.U (Nachdatul Ulama).
In Kalimantan werden ze geweerd door de Dayaks .

spacer line  

On 17-12-2013 08:12 Hitami wrote:
Pesche, volgens jou gaat Alexander Aan in hoger beroep,
waar kan ik de informatie vinden ?

Ben benieuwd omdat zelf Hoge Raad heeft met sila 1 te maken.

Mas , als je bahasa spreekt of begrijpt ( ook als je een beetje Maleis kan Emoticon: Wink ) zou ik je adviseren om Google Indonesia te raadplegen.
Ik ben geabonneerd op diverse millis van grote kranten .

Hij werd veroordeelt omdat hij SARA gerelateerde uitspraken verspreidt op internet( er zijn 2 wetsartikelen die toegepast kunnen worden) , die leidt tot onrust bij bepaalde groepen mensen.

Hitami
User
spacer line

Surya, mijn indruk over de FPI is toch wat anders dan wat ik zie, natuurlijk zijn er veroordelingen, maar om hoeveel mensen gaat het dan en hoe zwaar ? waarom, iedere keer bij bijv. ramadan maken ze hels kabaal en vernielingen zonder gevolgen...

Over Alexande, en dat hij naar Mahkamah Agung gaat heb ik nog niets van gelezen. daarom vraag ik aan Pesche waar ik die kan vinden.... of weet je het ?

Pesche: De advocaat van Alexander Aan gaat in hoger beroep. Mijn Dames en Heren in het achterlijkst islamitische land Indonesie kan je dus in beroep gaan bij de Hoge Raad voor zulke godsdienstzaken, in welk ander islamitisch land heb je zo'n rechtsgang????

spacer line  

On 17-12-2013 13:26 Hitami wrote:

Pesche: De advocaat van Alexander Aan gaat in hoger beroep. Mijn Dames en Heren in het achterlijkst islamitische land Indonesie kan je dus in beroep gaan bij de Hoge Raad voor zulke godsdienstzaken, in welk ander islamitisch land heb je zo'n rechtsgang????

Mas , ma'af je hebt 2 verschillende zaken (rechtssystemen) door elkaar gehaald .

Hij werd veroordeeld volgens de KHUPidana ( ik denk pidana) , niet door de Sharia wetgeving ( is mogelijk als de Sharia toegepast kan worden zoals in Aceh dus bij een Pengadilan Agama.)

Bij hoger beroep moet een veroordeelde de procedures volgen t/m de Hoge Raad.
(Precies zoals een veroordeelde in Nederland zo'n procedure gaat starten als hij/zijn advocaat niet eens is met de vonnis van de rechter .

Dat verhaal over hoger beroep werd verspreidt door een bezoeker van A.A in de gevangenis ( feesboek).
" Terakhir kali beberapa bulan lalu ada teman yg mengunjungi Alex Aan secara langsung di selnya. Dia bilang sedang menunggu keputusan MA (kan naik banding sampai tingkat mahkamah agung) dan bila sukses bisa mendapat keringanan lagi . "

Of het waar is ?
http://www.thejakartapost.com/(...)-minang-atheist.html

pesche
User
spacer line

Mijn bronnen voor het beroep van Alexander Aan en ook de officier van Justitie zijn

http://www.thejakartapost.com/(...)s-supreme-court.html en http://www.humanrights.asia/ne(...)s/AHRC-UAU-021-2012.

We dienen niet te vergeten dat het Indonesisch Recht en de rechtsgang op het Nederlandse, dus koloniale Rechtssysteem zijn gestoeld.

Hitami
User
spacer line

Nu, bijna 2014, lees ik nog steeds niets over Mahkamah Agung alleen dat hij in beroep gaat....

Hitami
User
spacer line

Intolerantie in IndonesiŽ wordt ondersteunt door de regering.

http://youtu.be/lePKfGgYwSk

zo denk een kyai over niet moslim

http://youtu.be/EDnYNaAbCUw

sukadi46
User
spacer line

We vergeten een belangrijk ding. De Islam bestaat ong. 1400 jaar en lopen qua ontwikkeling dus achter. Toen het christendom zo oud was
, was het gewelddadiger. In die tijd ontstond de inquisitie. Mensen werden gedood, verbrand (Heksen) en wat al niet meer. De gewone man was fanatieker dan de moslims nu.
Ga nu niet zeggen; we wonen in 2013/14 want als je kinderen van een stam uit de rimboe nu hier zet worden ze niet zo als wij, maar moeten ze in groeien. Kinderen moeten ook leren om volwassen te worden, godsdiensten ook. Dit zal toch nog wel heel veel tijd kosten, voordat ze zover zijn.
Het probleem in IndonesiŽ is dat ze voor het vormen van een regering kleine partijtjes nodig hebben en dat zijn meestal de fanatieke Moslimpartijen. Die zien zo hun kans om bepaalde standpunten door te drukken. Een maatregel zou zijn om de kiesdrempel drastisch te verhogen en dat lukt dan waarschijnlijk niet. Ondertussen maar doormodderen en het beste te van hopen.
Een kleine minderheid die de meerderheid dingen oplegt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sukadi een geloof van 2000 of 1400 jaar oud, maakt geen ruk uit.
Ook Nederlanders begonnen pas 60 jaar geleden onder het juk van de kerk uit te kruipen.
In tegenstelling tot IndonesiŽ, dat met het jaar extremer wordt, ze trachten daar nog heiliger te zijn als hun broeders in de grote zandbak.

Dat er zoveel splinterpartijtjes bestaan in IndonesiŽ is niet vreemd, Nederland een stip op de kaart met nog geen 17 miljoen inwoners, bij de verkiezingen in 2012 deden 21 partijen mee.
Zo ook in IndonesiŽ, op zich vrij normaal voor een land met zoveel verschillende etniciteiten.
De ellende is dat de Indonesisch politiek wordt bepaald door egoÔsme en persoonlijk gewin.

Als de PDI, PDI-P en Gerindra (want daar zit de meeste poen) de handen in ťťn zouden slaan en een solide programma zouden maken, dan hebben ze nog slechts ťťn grote tegenpool, de Golkar, de rest van de kleine partijen worden dan gewoon omver geblazen.
Maar dat is nu net niet de bedoeling van de grote partijen, door de kleine partijen of ze nu extreem zijn of niet kunnen ze hun doel bereiken, persoonlijk gewin.
Nagenoeg alle beslissingen in Jakarta worden gekocht en verkocht, met maar ťťn doel, persoonlijke gewin.

Hambalang, Migas SSK, Century bank en quota vleesimport zijn daar de voorbeelden van.
IndonesiŽ is de jongste democratie op de wereld, het politieke toneel is ťťn grote corrupte pleuriszooi en het gaat nog decennia duren om dat te veranderen, om online te blijven dat heeft niets met een gebed onder dwang of het geloof te maken.

De kiescommissie heeft inmiddels alle budgetten die de partijen aan hun campagne gaan besteden binnen, honderden miljarden (officieel).
De koffers met geld die aankomende maanden van hand tot hand gaan buiten beschouwing gelaten, daar is geen zicht op.

Honderden miljarden donaties van van kandidaten en zittende bestuurders die hun plaats veilig willen stellen.
Waar komt dat geld vandaan Emoticon: Confused
Juist corruptie, van het salaris van een regionaal bestuurder, regent, gouverneur, burgemeester of een lid van het huis van afgevaardigden kunnen ze niet effe 1 of 2 miljard in de verkiezingskas storten.

Dar geld is allemaal afkomstig van de bedrijven die ze hebben die aanbestedingen krijgen door te foezelen, vervolgens wordt zo'n aanbesteding afgeroomd en door gestoten.
Dat staat standaard op de politieke menukaart in IndonesiŽ, Atut in Banten met haar broertje en familie zijn daar mee tegen de lamp gelopen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,594 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com