indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

muffy
User
spacer line

hi , mijn vraag is heeft iemand ervaring met het exporteren van een auto,in dit geval een
VW kever naar nederland.
zou graag van jullie vernemen hoe ik dit het beste kan aanpakken!
dank je wel!!

spacer line  

Beste Muffy,

Dit gaat vast een ramp worden.. Kijk alleen eens naar de kosten, zee container... En als je weet hoe men klassiekers vaak oplapt in Indonesie.

Je kan denk ik beter een mooie Kever kopen in Europa. Er is enorm veel aanbod

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

Om een auto te exporteren hoef je geen hele container (dat kost trouwens maar iets van US$ 1,400,- voor het traject Surabaya – Rotterdam of Antwerpen) te huren, maar kun je ook als “LCL” ( = Less than Container Load) verschepen.

Iedere expediteur kan u een lijst verstrekken waar een zending aan moet voldoen om geexporteerd en getransporteerd te mogen worden. Belangrijkste bij een motorrijtuig is dat men beschikt over de eigendomsbewijzen (STNK en BPKB) van de auto, alsmede een gelegaliseerd ( = notaris werk) verkoopbewijs waar de vorige eigenaar verklaart de auto verkocht te hebben aan u, en daarin afstand doet van al zijn aanspraken en rechten op de roerende zaak. Dit is nodig om vervolgens te kunnen beginnen met de verschepingsprocedure. Zonder dat komt de auto NOOIT het land uit.

Heb iets vergelijkbaars in het verleden gedaan, met Honda C70 motorfietsen. Containers vol vanuit Indonesie naar Nederland en daar direct op Markplaats knallen.

Maar, probleem met een ( en zeker met een oude Indonesische) buitenlandse auto is dat deze voordat hij in NL de weg op mag, eerst bij de RDW voor een NL kenteken gekeurd moet worden. En ik ben bang dat de schoen daar gaat wringen: Wat in Indonesie nog steeds de weg op mag en gaat, komt in NL waarschijnlijk niet eens het parkeerterrein van de RDW af. Je moet rekening houden met een totaal-restauratie tegen zeer hoge kosten, tot vrijwel nieuwstaat om de geimporteerde auto de weg op te krijgen. En houdt er rekening mee dat iets dat slecht en goedkoop gerepareerd is ( = standaard in Indonesie), vaak erg duur kan uitpakken om goed te herstellen.

Misschien inderdaad beter om zoals hierboven gepost is om uit te kijken naar een goed gerestaureerde Kever in NL en je zo heel veel ellende en tijd uit te sparen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Leuk om te lezen dat jij Honda c70 motorfietsen hebt geëxporteerd Emoticon: Smile
Waren dit die oude modellen die hier in Nederland zo populair waren in de jaren 1985 tot heden? Ik denk dan ook aan de CD50 SS50. Wij haalden ze wel uit Engeland Emoticon: Smile

Een mooie Lever koop je hier tussen de 3500 en 6000 euro.

De prijs van het vervoer valt mij reuze mee vanuit RI.

Ik wens Muffy succes met wat hij gaat doen.

muffy
User
spacer line

bedankt allemaal! en in het bijzonder amed!
ik ben veel wijzer geworden!!!!
groetjes
muffy

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-12-2013 15:32 bule gembel wrote:

Een mooie Lever koop je hier tussen de 3500 en 6000 euro.

Nou dan kan ik nog wel effe door zuipen, dat is een spotprijsje Emoticon: Laugh out loud
Geintjuuuuuuuh.

Ik sta altijd weer recht in mijn tuig van de informatie van Amed, prachtig.
Soms zie ik vragen, zeker over Bali, effe wachtuuuuh, nog effe wachtuuuuh PIZZA.
Kaboem, antwoord met alles er op en er aan, die man is zo als we dat vroegaaah in de haven zeiden, een wandelende ansiklopi hahahaha.

zieleffe
User
spacer line

G.B kan mij voorstellen een nieuwe lever kost via de zorgverzekering niets.
Als ze maar de dokters kunnen overtuigen dat je die nodig heb......... Emoticon: Bye bye Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mooi man zo'n kever, ik heb er een gehad met een 1500 motor, liep als een trein.
Werkte mijn lever maar zo, dat ding zoop olie als een dragonder, als ik een paar borrels op heb dan gaat mijn lever al protesteren Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Beter een lever dan een kever...

Ik zag mijn schrijffout nu pas staan :(

Goed dat u allen zo scherp bent!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Grapje BG, moet kunnen hahaha.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. bule gembel: Inderdaad, heette geloof ik de C50 in NL en hier de C70 en C80. Bij ons omgeving Haarlem en in Aerdenhout, Bloemendaal en Heemstede reden al die kakkers op zo'n ding. "Wij" reden op Kreidler's RMC, ha ha! Er was altijd strijd tussen wat beter en sneller was, zo'n Honda met 70cc cylinder of een Kreidler met 70cc (en 5-bak met kickstarter)

Om de container vol te krijgen namen we natuurlijk ook Yamaha's Trial en Vespa scooters (uit de jaren '60 en '70) mee. Maar, inkoop begint lastiger ( = duurder ) te worden omdat dat soort motoren ook in RI ondertussen een "klassieke" status gekregen hebben en je ze niet echt goedkoop meer kunt inkopen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

20 jaar geleden zag ik de zoon van mijn vriend in Semarang (oud studievriend in Holland ) een oude VW aan het restaureren .
Mijn broer rijdt jarenlang met zijn oude VW 1302 Kever in Duitsland gekocht in 1969 , heb ik met dat kreng(niet kapot te krijgen) nog in Amsterdam gereden .

Mijn neef haalde vroeger zijn VW onderdelen als hij moet vliegen(Garuda) uit een autosloperij ergens in buurt tussen Amsterdam West en Haarlem.

Soms zie je ook oude juweeltjes bij vrienden in Jakarta , maar ya tegenwoordig rijden ze in een (half) SUV .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Amed,

Helemaal de juiste bromfietsen. Ik kocht ze hier in Friesland op als ik ze kon vinden en deze gingen dan met een mooie winst richting Soest, Zeist, Haarlem Emoticon: Smile

Zo kon ik zelf een steeds mooiere bromfiets kopen.

Ik heb er best een paar versleten.

En zeg nou zelf het klinkt toch gewoon veel prettiger een mooie 4takt dan zon jankende Kreidler? Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,549,598 topic views - 239,826 posts - 13,723 topics - 32,199 members - last post @ 15-07-2020 21:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,223,196 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com