indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Mijn grote voorbeeld en wel van velen, die hem prijzen, over zijn manier van verzoening en vergeven,

is niet meer..........................

Met respect wil ik u vragen, dat u alleen over Nelson Mandela wilt schrijven en vergelijken met religie is niet de bedoeling en hier van toepassing.

Vergelijken met andere leiders in de wereld is wel veroorloofd en interessant... Emoticon: Very funny .
Hoop dat u daarmee eens bent

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Mijn ode aan deze broeder - m.i. ÚÚn van de grootste wedergeboren Christenen van deze en vorige eeuw, op politiek/humaan gebied (hij praktiseerde inderdaad waarachtige vergeving, zoals hij die leerde van Jezus)

"Gotta Serve Somebody", Bob Dylan - m.i. DE grootste wedergeboren Christenen van deze en vorige eeuw, op gebied van ('profetische' ) lyrics:

You may be an ambassador to England or France
You may like to gamble, you might like to dance
You may be the heavyweight champion of the world
You may be a socialite with a long string of pearls.

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed
You're gonna have to serve somebody,
It may be the devil or it may be the Lord
But you're gonna have to serve somebody.

Might be a rock'n' roll adict prancing on the stage
Might have money and drugs at your commands, women in a cage
You may be a business man or some high degree thief
They may call you Doctor or they may call you Chief.

You may be a state trooper, you might be an young turk
You may be the head of some big TV network
You may be rich or poor, you may be blind or lame
You may be living in another country under another name.

You may be a construction worker working on a home
You may be living in a mansion or you might live in a dome
You might own guns and you might even own tanks
You might be somebody's landlord you might even own banks.

You may be a preacher with your spiritual pride
You may be a city councilman taking bribes on the side
You may be working in a barbershop, you may know how to cut hair
You may be somebody's mistress, may be somebody's heir.

Might like to wear cotton, might like to wear silk
Might like to drink whiskey, might like to drink milk
You might like to eat caviar, you might like to eat bread
You may be sleeping on the floor, sleeping in a king-sized bed.

You may call me Terry, you may call me Jimmy
You may call me Bobby, you may call me Zimmy
You may call me R.J., you may call me Ray
You may call me anything but no matter what you say.

---------
.... and, you maybe named Mandela, with lot'oh sufferin' in jail,
but HE CHOOSE for Jesus, as being the ONLY Saviour, The Truth and the Light,

that's why " if He BELIEVED in Me as the Only Saviour,
he is not in hell now, but has everlasting LIFE!" (Jezus' eigen woorden!).
Brother Nelson SERVED Jesus, IS serving Him now,
and WILL serve Him, for ever and ever, hallelujah! Thank you Jesus for Nelson's life!
-----------

And you're gonna have to serve somebody, yes indeed
It may be the devil or it may be Jesus

Your attitude determines your altitude

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Niet 'Dood je Vijanden' Emoticon: Angry (Moham), maar Mandela praktiseerde 'Hebt uw Vijanden Lief' Emoticon: Smile (Jezus' woorden). Dat is niet en doen alsof, maar echt gemeend. Bij Mandela, zoals duizenden anderen de eeuwen door, alleen mogelijk als je wedergeboren bent, en geestvervuld door Zijn heilige Geest, zoals Jezus Zelf zegt.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 06-12-2013 06:46 Keduadam wrote:
Niet 'Dood je Vijanden' Emoticon: Angry (Moham), maar Mandela praktiseerde 'Hebt uw Vijanden Lief' Emoticon: Smile (Jezus' woorden). Dat is niet en doen alsof, maar echt gemeend. Bij Mandela, zoals duizenden anderen de eeuwen door, alleen mogelijk als je wedergeboren bent, en geestvervuld door Zijn heilige Geest, zoals Jezus Zelf zegt.

Beter kun je denk het verschil tussen Mo en Jezus niet samenvatten. Goed verwoord!

Maar ik vrees wel dat dit nu een reli topic gaat worden, dat zou weer jammer zijn, als straks pagina 2 tm 100 van dit topic niet meer over Mandela gaat.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Hitami
User
spacer line

Kedualam: Niet 'Dood je Vijanden' Emoticon: Angry (Moham), maar Mandela praktiseerde 'Hebt uw Vijanden Lief' Emoticon: Smile (Jezus' woorden). Dat is niet en doen alsof, maar echt gemeend. Bij Mandela, zoals duizenden anderen de eeuwen door, alleen mogelijk als je wedergeboren bent, en geestvervuld door Zijn heilige Geest, zoals Jezus Zelf zeg

Wat zou Nietzsche hier van vinden ?

Buddha had het ook over onvoorwaardelijke liefde dus om liefde te claimen door christen is ook nergens op baseren.

Weet iemand, waarom Mandela iedereen vergeeft maar niet bij zijn ex ?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

hmjah, de beste man is dood, denk dat het niet nodig is hier wel geloof dan ook bij te betrekken.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

en de titel ook aangepast op verzoek.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hoe groot is het verschil met Thailand
Thailand demonstreert even niet, want de koning is jarig http://www.volkskrant.nl/vk/nl(...)e-koning-jarig.dhtml
Daar een zielig hoopje mens in een rolstoel, die nooit iets heeft kunnen laten blijken van medeleven, tenminste niet door de internationale pers opgevallen, toen de tsunami enkele jaren geleden dat land over kwam.
Toch onder de bevolking nog zo populair is, waar velen aanhangers van alles doen om hem te eren en te afgoden met bidden en weet ik allemaal niet.
Dit zijn dan twee werelden van verschil met Afrika, maar toch een mens is een mens en hoe kan dat dan, dat ze in Thailand zo weg lopen, met die koning en hem zo veel eer betonen.
Onbegrijpelijk taferelen zijn dat in mijn gevoel.................... Emoticon: Cry Emoticon: Devil Emoticon: Confused

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-12-2013 13:51 zieleffe wrote:
Dit zijn dan twee werelden van verschil met Afrika, maar toch een mens is een mens en hoe kan dat dan, dat ze in Thailand zo weg lopen, met die koning en hem zo veel eer betonen.
Onbegrijpelijk taferelen zijn dat in mijn gevoel.................... Emoticon: Cry Emoticon: Devil Emoticon: Confused
Omdat ze dat in Thailand opgelegd krijgen (gij zult!) en blijkbaar mensen zelf niet na kunnen/mogen denken. Ik ben er ooit geweest rond deze tijd en is het inderdaad bizar.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Het Leven is van komen en gaan.....

Mijn dank aan Mandela en respect voor wat hij heeft gedaan voor zijn volk....een

voorbeeld voor deze wereld ..... Emoticon: Smile

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 06-12-2013 10:22 schreef Jeroen:
hmjah, de beste man is dood, denk dat het niet nodig is hier wel geloof dan ook bij te betrekken.

Nou Jeroen, dan heb je mijn stukje totaal niet begrepen!
En dan begrijp je van de hele toestand helemaal niets. Van de mensheid niets, van het menszijn. Van het wezen van de mens.
Ook hier kunnen we geen kiekeboetje spelen! Daar is t wel effe te serieus voor.
Eeuwigheid is namenlijk erg lang. Te lang om over te blijven huhuh lachen...

Nog een keer dan. Mandela's inspiratie (conceptueel dus, gaat over je innerlijk, mindset, je denken, geloof) is onlosmakelijk verbonden met zijn (praktijk van het alledaagse) leven!

Want of je het nu wilt of niet, ook bij jouw (uiterlijke) expressie - je doen en laten - vanuit je (innerlijke, oorzakelijke) denken is een dagelijks feit, en zie je de vrucht vanzelf. Een kind kan de was doen, simple is that!

'De beste man is dood', zeg je, nee ook in deze; juist niet! Honden gaan daud, maar Mandela sprak van 'heengaan', van 'eeuwig leven bij zijn Heer Jezus.

En niet alleen zijn leven dus, maar ook zijn heengaan, heeft wel degelijk alles te maken met zijn geloof.
Anders zou hij nl in de eeuwige hel vertoeven (woorden van Jezus, niet van mij), met eeuwig brandende vragen van: "HAD ik maar".... mijn Redder geloofd, en eenmaal aangenomen in mijn hart.., en voor altijd en eeuwig tandengeknars en brandende pijn van binnen...

Mandela heeft GEKOZEN, zoals Bob Dylan ook dat geheim kende, zie boven (en gelukkig vele miljoenen mensen)... ook en Zijn (eeuwige) toekomst met Jezus, daar wist Mandela alles van,...

en Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile nu in aanschouwen. Hallelujah! Emoticon: Worship

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 06-12-2013 10:07 schreef Hitami:

Wat zou Nietzsche hier van vinden ?

Buddha had het ook over onvoorwaardelijke liefde dus om liefde te claimen door christen is ook nergens op baseren.

Weet iemand, waarom Mandela iedereen vergeeft maar niet bij zijn ex ?

EEn keer dan Hitami.
Nietsche was een keiharde, godloze existensialistische marxist, iemand die alleen in materie, het physieke 'geloofde': 'Der mensch ist wass er isst'. Dommer en triester en oppervlakkiger kan niet. Emoticon: Blush Ook hij stierf waanzinnig, net als vele communisten en godlozen.

Buddha (Gautama Siddharta) sprak zijn laatste woorden uit: "Ik heb het niet gemaakt". Emoticon: Blush

Jezus' filosofeerde niet alleen, maar DEED en hielp mensen daadwerkelijk, zelfs al waren 99% van de meeste mensen (i.h.b. religieuze mensen: meestal het ergste soort! ook 2000 jaar geleden) tegen Hem en hebben ze hem onvoorstelbaar gemarteld omdat hij... alleen maar goed deed, en Hij bleef liefhebben en zijn haters vergeven,... Emoticon: Yes! en Zijn laatste machtige woorden waren: 'Het Is volbracht!'
En het woord alleen al Hitami, ' onvoorwaardelijke Liefde', is uitgevonden door Jezus, en het begin van de christelijke gemeenschappen, de Agape (Grieks).

Net als 'Evangelie', eveneens een Grieks woord wat in de oude Griekse geschriften maar twee keer voorkwam (o.a Plato een keer), maar ze wisten er totaal geen raad mee! TOTDAT het ware 'Evangelie' van Jezus verscheen, en eindelijk wisten ze de betekenis: 'Het Bijna te Mooi Om Waar Te Zijn Allerbeste Nieuws!'

Daar had Buddha geen weet van, echt niet. Ja in woorden. Maar dat kunnen we allemaal.

Verder, op fouten van Mandela (ALS het waar is wat de media ons deelt, vaak totaal onwaar) nu te wijzen, in dit verband... stinkt volgens mij. Emoticon: Confused
Ik denk dat jou soms even stilte past.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik zal wel weer een knuppel in het hoenderhok gooien, maar dat moet dan maar.
Mandela is/was een icoon, ik heb veel bewondering voor zijn onverzettelijkheid, de man heeft aan de basis gestaan van het afschaffen van de apartheid.
Hij wordt vaak vergeleken met Gandhi.

Maar laten we het nu de boel niet romantiseren, in 1961 werd hij hoofd van de gewapende vleugel van het ANC.
De gewapende strijd was volgens Mandela het enige alternatief, want het apartheidsregime onderdrukte elke vorm van protest en deinsde daarbij niet terug voor geweld, dat beantwoordde hij met sabotage daden waar veel doden bij zijn gevallen.

Dat was ook de aanleiding voor zijn opsluiting, maar iedereen schijnt dit te willen vergeten.
Geen Gandhi of heilige dus, wel een man waar ik veel respect voor heb Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Keduadam ga nou niet die kant op, want daar heeft het niets mee te maken, je verstierd hier deze topic, met je verhalen over Jesus, man dat is meer dan 2000 jaar geleden, zit jij nu nog daarmee te tobben, zielig mannetje ben je dan.
Maar met zieligheid heeft nog nooit iemand iets bereikt en dat zal jij ook niet bereiken.
Stop daarmee je krijg alleen van mij respons, om te vragen !!!!
deze man niet de religie in te trekken .............. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Malam ja dat heeft hij, maar zijn verzet was ook doordat de apartheid regiem eerst hen zo zwaar hebben aangevallen dan kan je toch dat niet over je heen laten gaan.
Hij heeft ook gezegt dat hij streide tegen de blanke maar ook tegen de zwarte organisaties. Emoticon: Blush

Ik ben zelf in Kaapstad en Durban geweest en heb mogen voelen wat dat betekende.
Als zeeman was ik en ik niet alleen wij als jongere jongens waren er op uit om juist de kant van de zwarten te kiezen toen wij naar een bar gingen was het de zwarte kant opzoeken we werden wel met agressiviteit ontvangen maar we konden hen gerust stellen, dat wij blanken niet zo waren en wij uit Holland kwamen.
Wij zijn ook met een bus gereisd en gingen zitten achterin waar de zwarte moesten zitten ook daar werd er agressief gekeken,maar ook dat hadden we over wonnen.
Neen dat zijn geen landen voor mensen met een sociaal hart, die hebben het daar moeilijk, ik denk moeilijker dan in IndonesiŰ..... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Hier een foto waar wij aan de zwarte kant van het strand waren..... Emoticon: Shiny

elsbeth
User
spacer line

Dat ben ik helemaal met jou eens, Malam. Ook ik heb enorme bewondering voor de manier waarop hij zich na decennialange opsluiting verzoende met de mensen die hem opsloten.
Een eerder voorstel voor vrijlating sloeg hij omdat de voorwaarde was dat hij het gewapende verzet zou staken.
Ghandi heeft juist altijd geweigerd naar de wapens te grijpen.
Je kunt ze niet vergelijken, beiden hebben grootse zaken verricht, maar op een andere manier.
Waardoor ze gedreven werden (liefde, Jezus, muziek) doet voor mij niet terzake. Belangrijker is dat ze het uiteindelijk zelf hebben gedaan. Ik geloof in mensen en daar laat ik het voorlopig ook bij.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Ziel ik begrijp het, zoals ik al zei, die man is een icoon van onverzettelijkheid, de wereld heeft veel van hem geleerd, laat dat duidelijk zijn.

Maar we moeten er geen heilige van maken, alleen dat wilde ik zeggen, Mandela was ook ÚÚn van de personen die in zijn grijze verleden de gewapende strijd van de ANC heeft opgezet.
Zijn vredelievende acties zijn gekomen toen hij vast zat, dat wilde ik vermelden.

Laat Keduadam maar raaskallen, er zit geen kwaad bij, al zijn bedoelingen zijn ongetwijfeld goed maar min of meer extreem.
Ik ben de goedheid zelf, al zeg ik het zelf, maar als ik naar Bandung ga neem ik uit zekerheid een leren broek zonder bil bedekking mee.

Stel je voor dat ik in de binnenstad die man tegen kom met zijn heilige boek onder zijn arm.
Ik moet er niet aan denken, met mijn weelderige blonde haardos kom ik niet meer van hem af en ben ik zijn nieuwe heiland Emoticon: Laugh out loud

Beter zo denk ik, gewoon vragen "wat wil je schat" dan ben je er gelijk van af.
Ik kan natuurlijk ook in een witte jurk gaan lopen, dat schrikt ook af, maar dan krijg ik weer allerlei andere extremen achter mijn string aan Emoticon: Laugh out loud

Ja ja een man maakt wat mee als hij met rust gelaten wil worden Emoticon: Wink

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja Elsbeth, ons kent ons een beetje, recht is recht en krom is krom, onze postings kruisten elkaar, bovendien ook een posting van Keduadam Emoticon: Blush

Als ik deze posting van Keduadam lees, dan wordt mijn leren broek zonder kont ÚÚn van de belangrijkste attributen als ik naar Bandung ga Emoticon: Laugh out loud
Stel je voor dat je wordt aangesproken door zo'n man, dat wil je toch niet Emoticon: Blush

Zieleffe oud godloos vloekbeest. Bye bye blijf niet doorgaan met je negatieve manipulatie hier.
Alleen de dommen stinken er in.

Hier is maar ÚÚn antwoord mogelijk, leren broek zonder kont billen open trekken met de vraag "wil je er in schat?".
Dat is de enige manier om dit soort mannen af te schrikken, anders blijven ze je als een strontvlieg achtervolgen Emoticon: Angry

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Mandela was een groots persoonlijkheid. Maar men vergeet inderdaad al snel zijn verleden. Over de doden niet dan goed zeker? "Heb uw vijanden lief" was er in eerste instantie niet bij. Die kennis heeft hij blijkbaar opgedaan op Robbeneiland.
Steve Biko daarentegen, die andere activist tegen de apartheid, heeft nooit de wapens opgenomen. Zijn enige wapens waren woorden. Het werd al snel zijn dood. Op amper dertig jarige leeftijd werd hij vermoord door de politie.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Bij het overlijdensbericht dacht ik...respect,maar ook moeten we niet vergeten dat we de laatste jaren alleen de positieve dingen hoorden over hem.Uiteindelijk was hij ook maar een mens,maar ik moet wel zeggen dat hij symbool staat voor veel verandering,vandaar..respect.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Juist Erwin en Veer, een groot mens, maar zeker niet de heilige die men er nu van wil maken.
Respect, niets anders als respect.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zo is het Malam want hij wil anders zijn dan gewoon, zo dat hij opvalt.
Laat hem maar links liggen, die leert het nooit, die heeft een hersenhoofd van een vergiet....... Emoticon: Devil
P.S. ik had het over Keduadam
Veer01 en met Malam ben ik helemaal mee eens, niet een heilige er van maken

Erwin ja er zijn heel veel mensen, die zich opofferde voor hun geluk, dat is iets anders dan je opofferen voor een ideaal, alhoewel het ideaal zou zijn, dat ieder gelijk was, maar dat is niet zo.
Wat mij wel een is overkomen, dat ik contact kreeg met een heel zwarte vrouw, die je bewonderde, door haar karakter, die uitstraalde van iemand die zich niet liet tegen houden.
ik kreeg een blij gevoel van haar en was gelijk heel trots op haar, ooit ook door haar gekend te hebben.
Die zijn er onder hen, je hoef maar naar Amerika te kijken, dat er na die periode van Martin Luther King, meer zwarte goede functies kregen en zich opwierpen als goed onder wezen personen, die intelligentie hoog hadden, dus ze kunnen het wel, en waarom dan die achterstand, daar ben ik altijd nieuwsgierig naar.
Maar goed we houden van ons cultuur, omdat we onze intelligentie gebruiken en nadenken, waar we mee bezig zijn (enkele uitgezonderd) zelf reflex en ook van affaire zwarte Piet, die nu door enkele gekleurde en witte mensen afkeuren, dat zijn niet die intelligente mensen, die hun verstand gebruiken, maar alleen hun gevoelens boven laat komen en sommige lopen als een kip zonder kop er achter aan.......... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Emoticon: Shut up! .

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Keduadam; je verpest weer een topic, en nog wel een topic over iemand die net overleden is. Misselijkmakend.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Meeste offtopic is weg, inclusief Keduadam voor een weekje.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 06-12-2013 18:24 Keduadam wrote: 'Der mensch ist wass er isst'.

Feuerbach. En van Nietzsche snap je ook de ballen.

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Veel mensen hebben grootse daden verricht maar wat is er daarna voor terug gekomen?
Alles is tijdelijk (zelfs religie) al denk ik wel dat Jezus een uitzondering is.
De geschiedenis boeken staan vol met grootse momenten maar die momenten zijn intussen vervaagd of weer veranderd/aangepast

Mandela heeft het apartheid systeem dan wel verdreven uit zijn land maar is Zuid Afrika er nu beter op geworden? Zijn kracht was beperkt en zoals hij zelf al aangaf gestoeld op de kracht van hen die in hem geloofde, de massa.

Wat groot was aan zijn daden is dat hij een bepaalde groep mensen hoop heeft gegeven en andere mensen (velen) heeft geinspireerd.

Dat is mooi en een nobel prijs waardig

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,509 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com