indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tu-bagus
User
spacer line

Volgend jaar vliegen we met Malaysia naar Indonesië. En dan mag je 30kg meenemen.
Dat geeft in ieder geval vrijheid bij het inpakken.
We zullen in ieder geval 1 binnenlandse vlucht maken waarbij alle koffers meemoeten.
Mijn vraag is nu tweeledig.

Welke maatschappij het beste te kiezen? We willen wel graag gereserveerde plaatsen en ik heb begrepen dat er wat maatschappijen zijn die geen stoelen reserveren maar waar je maar een plek moet zoeken zodra je het toestel binnenstapt.

Welke maatschappij staat 30 kg toe? Waarschijnlijk geen enkele als men de regels volgt. Maar Lion Air geeft bijvoorbeeld aan max 15kg.
En als men minder mee mag nemen, wat zijn ongeveer de kosten per extra kilo en is het, ingeval van Lion air, wel mogelijk het dubbele mee te nemen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heel soms moet je zelf een stoel zoeken (dat is meestal in kleinere vliegtuigen) maar meestal krijg je gewoon een boardingpass met een stoelnummer.

Voorzover ik weet is er geen enkele maatschappij die 30 kg toestaat, tenminste in economyclass.
Het varieert afhankelijk van maatschappij, route en type vliegtuig tussen 10 en 20 kg. Ook de meerkosten voor extra bagage varieren van ergens tussen de Rp 10.000 en Rp 50.000.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer je met Etihad vliegt (via abu dhabi) is zelfs 32.5 kg mogelijk op aansluitende binnenlandse vluchten met Garuda (economy class) Maar Garuda vliegt niet op alle bestemmingen dus eea is afhankelijk van je binnenlandse bestemming, extra kosten zitten hier niet aan vast bij Garuda.
Reserveren van stoelen is niet op het gehele traject mogelijk, maar bij het inchecken kun je (mits je tijdig incheckt) je voorkeur aangeven en vaak nog kiezen waar je wilt zitten.
Althans da's mijn eerste ervaring na het vliegen met Etihad dit jaar.
Etihad heeft een samenwerkin (codesharing) met zowel KLM als Garuda en qua prijskaartje zijn ze vaak goedkoper als Malaysian airlines.
Doorlabellen van koffers is mogelijk dus geen extra gesjouw.
Wanneer je nog flexibel bent qua boeken dan zeker de moeite waard om even te checken.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

brinco
User
User icon of brinco
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sabar2,

Hallo Sabar2,

Ik zag dat je met Etihad Airways hebt gevlogen. Ik vlieg met deze maatschappij volgend jaar in januari naar Jakarta voor de eerste keer. Graag zou ik van je willen weten wat jou persoonlijke ervaringen waren met deze maatschappij. Ik wilde eigenlijk dit naar jou per email sturen maar je had jou emailadres niet opgeven dus vandaar via deze weg. Alvast bedankt.

brinco

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Hallo Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.brinco

ik zit nu in indonesie nog een paar maandjes, de heenreis met Etihad/Garuda
heb ik achter de rug (de terugreis moet nog komen) Ik heb absoluut geen klachten
over Etihad, het was mijn 1e keer met Etiuhad en de samenwerking met Garuda/KLM
was nog vrij vers dus voor mij was veel ook nog onduidelijk, maar alles is vlotjes verlopen en geheel volgens wat was afgesproken,geen vertragingen of andere
verrassingen. De vlucht was ok,het eten ok,,genoeg beenruimte etc etc
Inmiddels zijn er al meerdere mensen,ook op dit forum met Etihad/Garuda gevlogen
ook de terugreis al. Dus wellicht hebben die nog iets toe te voegen.
Wellicht zijn er nog specifiekere dingen die je wilt weten.
Ik zal in ieder geval vaker met Etihad gaan vliegen ik heb al een frequent flyer pas
aangevraagd zodat ik ook in Abu Dhabi gebruik kan maken van de VIP-lounge
want dat was het enige "nadeel" voor rokers hebben ze maar een heel klein hokje in
Abu Dhabi.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zelf een stoel zoeken zou niet meer mogen sinds de nieuwe luchtvaartwet van 2009. Heb in de afgelopen jaren dan ook niet gehoord dat dit is gebeurd.

30 kilogram is weggelegd voor business class (Lion Air, Batik Air, Sriwijaya Air, Garuda Indonesia) of bijkopen tot aan die hoeveelheid met AirAsia, TigerAir, Mandala.

Overgewicht? Meer meenemen kan tegen bijbetaling per kilogram. Je kunt ook meerdere stuks bagage inchecken als dit wenselijk is. Dit bedrag hangt af van de gevlogen route. Dichterbij is goedkoper per kilogram dan de verre routes.

Let op: verrekening per kilogram is NIET mogelijk bij AirAsia, je word dan aangeslagen voor een toeslag van minimaal 15 kilogram, en daarna per kilogram pas. Beetje overgewicht? veel betalen. Veel overgewicht? Geen drama dus.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De stoel kan je vast leggen niet op nummer wel aan de gangpad wilt zitten ik had en mijn vriendin ook die nu weer met Etihad naar Indonesië gaat, heeft al een vaste aan genummerd stoel.

Tips voor online inchecken: Hoe scoor je die stoel met extra beenruimte bij de nooduitgang in het vliegtuig? // Luchtvaartnieuws
Door Ronald op 13 maart 2010 om 12:49, in de categorie Luchtvaartnieuws.
seatmapAls je een lange vliegreis maakt is het wel zo prettig om een goede stoel in het vliegtuig te hebben. Meestal bieden de zitplaatsen bij de nooduitgang meer beenruimte dan andere plaatsen in het vliegtuig. De ene zitplaats is de andere niet. In elk vliegtuig zijn er een paar plaatsen, die de beste zijn en als je slim bent zit jij daar! De website Seatguru heeft van vele luchtvaartmaatschappijen een tekening van alle toestellen die er zijn met daarop aangegeven wat de beste plaatsen in het vliegtuig zijn. Leuk om te weten, maar hoe bemachtig je dan die beste plek?

Hieronder een aantal tips hoe je de beste zitplaats in het vliegtuig scoort.

Geef bij boeking op dat je extra beenruimte wenst!

Dit geldt niet voor iedereen, maar wanneer je erg lang bent (langer dan 2 meter) is het aan te raden bij boeking van je vliegticket aan te geven dat je extra beenruimte wenst. Laat in de boeking de volgende notitie noteren: “Please provide extra legroom, passenger is longer than 2 meters”.

Luchtvaartmaatschappijen zullen nooit kunnen garanderen dat je door deze melding extra beenruimte krijgt, maar het vergroot wel je kansen. Sommige luchtvaartmaatschappijen geven bij de online incheck geen mogelijkheid de stoelen bij de nooduitgang te boeken.

Ik zag bij de terug reis dat er dikke mensen,na eerst de bisnisclass binnen waren ,eerst werden naar binnen gehaald die speciale been ruimte kregen.
Of ze daarvoor meer betaalde weet ik niet, dus het is gelukkig voor die mensen dat ze mee kunnen........ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 02-12-2013 14:41 schreef sabar2:

Hallo Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.brinco

ik zit nu in indonesie nog een paar maandjes, de heenreis met Etihad/Garuda
heb ik achter de rug (de terugreis moet nog komen) Ik heb absoluut geen klachten
over Etihad, het was mijn 1e keer met Etiuhad en de samenwerking met Garuda/KLM
was nog vrij vers dus voor mij was veel ook nog onduidelijk, maar alles is vlotjes verlopen en geheel volgens wat was afgesproken,geen vertragingen of andere
verrassingen. De vlucht was ok,het eten ok,,genoeg beenruimte etc etc
Inmiddels zijn er al meerdere mensen,ook op dit forum met Etihad/Garuda gevlogen
ook de terugreis al. Dus wellicht hebben die nog iets toe te voegen.
Wellicht zijn er nog specifiekere dingen die je wilt weten.
Ik zal in ieder geval vaker met Etihad gaan vliegen ik heb al een frequent flyer pas
aangevraagd zodat ik ook in Abu Dhabi gebruik kan maken van de VIP-lounge
want dat was het enige "nadeel" voor rokers hebben ze maar een heel klein hokje in
Abu Dhabi.

Ik ben ook met Etihad mee geweest en ik moet zeggen het was goed.
Op de terug reis werden wij verrast door in Abu Dhabi een KLM vliegtuig klaar stond om ons naar Amsterdam te laten reizen.
Het vliegtuig van Etihad is de 777-200 van SIngapore af, we zaten in het vliegtuig waar de spelers van Manchester voetbalclub mee reisde die blauwe felle kleur met de genitaliën. van Manchester er op.
Ik vond dan het eten van Etihad beter dan die van de KLM, maar met het eten is je echt behelpen, wat je krijg is echt niet te vergelijken met elkaar.
Overal in de stoelen zit een oplaad systeem van je gsm of laptop een USB stekker kan je gebruiken of je kan internetten dat nog net niet, maar dit zijn wel de behoeftes die je goed kan gebruiken omdat je nog al snel je accu leeg kan zijn op de vliegvelden.
Trouwens in Abu Dhabi had je plekken waar je oplaad mogelijkheden had in die bijenkorf achtige grote hal.
De KLM vlietuigen hebben dat niet ook zoals je een camera voor en onder het vliegtuig heb zitten of dat het nodig is is maar de vraag want je vliegt veel snachts met Etihad,
Neen het is goed die maatschappij alleen had ik gezien, dat op sommige goedkope tickets de data je 19.15 uur overstap tijd had in Abu Dhabi.
Elke keer bij vliegticket.nl en toen ben ik weer terug gegaan naar mijn reisbureau BM
reizen die wel 4 uur tussen stop had maar koste wel op één € na 600€ dus ook toch niet zo duur.
Zag reclame bij vliegticket en andere bureau's voor 499€ en dat waren die overstaptijden van 19.15 uur in Abu Dhabi

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Wij vlogen afgelopen juli met Garuda naar indonesie, en 3 binnenlandse vluchten. Op elke vlucht mochten wij 30 kg meenemen.
Dus misschien ook voor jullie een optie om rechtstreeks bij Garuda in Amsterdam te boeken ?

pesche
User
spacer line

Maar hoe sleep je 30 Kg mee. Ik reis veel voor mijn werk en dan vind ik 20Kg en 10Kg handbagage veel. Laatst moest ik heen met de trein naar een beurs met al die bagage en terug met het vliegtuig. Nu kies ik mijn bagage veel beter uit want een week of 2 weg is toch niet veel. Ik draag dus elke dag een overhemd = 14, 3T-shirt, met kousen doe ik twee dagen=7, onderbroeken 2 dagen=7, ik neem twee pakken mee, 2 paar nette schoenen , 5 dassen, een riem , toiletspullen en dan houdt het op. Ik heb sinds kort een Ipad, dus die loodzware notebook hoef ik niet mee te nemen.
Maar 30 Kg, daar zit dan zeker de pindakaas, hagelslag en stroopwafels bij. En natuurlijk cadeaus en de Dikke van Dale

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Misschien is een zakenreis iets anders als een vakantie naar Indonesië waar veel mensen bovendien vrienden hebben die bepaalde dingen hebben gevraagd Pesche Emoticon: Confused
Of als je daar 6 maanden wil zijn en bepaalde dingen wil meenemen Emoticon: Confused

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-12-2013 14:54 Yerun wrote:
Zelf een stoel zoeken zou niet meer mogen sinds de nieuwe luchtvaartwet van 2009. Heb in de afgelopen jaren dan ook niet gehoord dat dit is gebeurd.
Oh jawel, op de vluchten Jayapura-Wamena bijvoorbeeld 2 jaar geleden nog en nog ergens in NTT of Maluku maar weet ff niet meer waar.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pesche
User
spacer line

Nou ik neem, dus weinig dus minder dan20+10 Kg mee want spullen kan je met de globalisering overal kopen. Als ik toch iets mee moet nemen dan is het klein en weegt weinig. Mijn Ipad weegt iets van 1 Kg., juwelen kosten ook weinig en zoook een horloge van Patek Philip. Wij nemen geen overbodige rotzooi mee, ik heb zeker de oorlog niet meegemaakt.

Mijn uitgangspunt is de dingen moeten geen ballast zijn want je moet het ook dragen. Ik heb altijd gezegd als ik weg, dus naar een ander landwil, dan moet alles in een auto of in de bagagekoffer gaan , maar als Malam een soort muilezel wil worden dan is dat zijn probleem. ik denk dat Malam gewoonweg geen ervaring heeft in verhuizen want 6 maanden vind ik geen verhuizing, gewoon langdurig veredeld soort kamperen . Ik ben uit 4 landen verhuist en in die landen ben ik nog eens x maal verhuist en dan niet voor een paar maanden , dan let je wel op wat je koopt en wat je meeneemt. Ik heb 5 zusters +aanhang in Nederland dus ik let wel op wat ik voor hun meeneem. Wat Malam voor zijn kennissen meneemt mag Joost weten alleen het weegt een goudmijn. Ik let wel op het mijn gewicht

Laatst mijn zoontje naar Nederland verhuist, hij gaat daar dus niet voor 6 maanden een beetje kneuteren op een camping, maar gaat daar 2 jaar studeren. Ik had zo uitgerekend dat we met zijn drieen wel met Raynair naar Eindhoven konden vliegen met zijn hele huisraad maar meneer wilde zo graag 2.500 Km met de auto. aangezien ik een redelijk grote SW heb die ook geriefelijk rijdt, hebben we zijn hele hebben en houwe in de auto geladen, dat was wel passen en meten maar aangezien ik wel wat verhuiservaring heb en dat betekend niet 6 maanden op de camping, ging het net alhoewel mijn vrouw wel haar voeten hoog moest houden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

pesche; ik heb 3300 km op de motor gedaan in dik 3 weken met 10 kilo bagage. Nou en? Dat is helemaal niet van belang, want de vraag-steller vraagt iets over bagage mee te nemen in het vliegtuig joh.

Buiten dat... zijn er ook mensen die gewoon iets mee willen nemen uit hun eigen land wat in Indonesie (of onderweg) gewoon niet verkrijgbaar is. Ikzelf reis ook niet met 30 kilo, want dat geleur hoef ik niet, maar 20 kilo per persoon gaat er met mij wel mee op een vlucht naar Nederland als het weer zover is.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 02-12-2013 16:24 ojla240 wrote:
Wij vlogen afgelopen juli met Garuda naar indonesie, en 3 binnenlandse vluchten. Op elke vlucht mochten wij 30 kg meenemen.
Dus misschien ook voor jullie een optie om rechtstreeks bij Garuda in Amsterdam te boeken ?
daar betaal je dan ook voor, want Garuda verkoopt je dan tickets in een hogere economy klasse ticket vermoed ik. Maar goed, dat is dan dus ook een mogelijkheid, dat wel.

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Op 03-12-2013 02:01 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
daar betaal je dan ook voor, want Garuda verkoopt je dan tickets in een hogere economy klasse ticket vermoed ik. Maar goed, dat is dan dus ook een mogelijkheid, dat wel.

Hogere prijs ? Internationale vlucht naar Jakarta, 3 binnenlandse vluchten. €1100.- per persoon in het hoogseizoen. Wij vonden dat meevallen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,445,407 topic views - 227,623 posts - 13,618 topics - 19,246 members - last post @ 15-08-2018 09:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

103,972,194 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com