indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Als ik Peche moet geloven zou ik zo maar mijzelf niet kennen heer Malam. Ik ben er echter zeker van dat ik geen gespleten persoonlijkheid sindroom heb alhoewel dat soms wel van mij gezegd wordt.
pavlov is Pesche niet vreemd, hij hoort tenslotte vijf maal dagelijks zijn trigger geluid uit de speakers schallen al of niet vervormd.

Een discussie is pas een discussie als er begrip is. Heb dat niet kunnen ontdekken tussen de regels door bij Pesche dus laat het met alle plezier bij mijn eerste poging want uiteindelijk zijn de laatste 8 pagina's al off topic, anders had de starter nog wel meegedaan aan dit topic.

pesche
User
spacer line

dhr Nibiru het argument van Uw volzin ontbreekt. Tevens waanbeeldt U zich in dat ik vlak bij een moskee woon, ik denk dat zijn andere persoonlijkheid die gevolgtrekking maakt . In mijn buurt in Italie zijn in een straal van 150 Km misschien 2 moskeen . Wat dat met Pavlov te maken heeft mag hijzelf uitleggen, hij weet toch dat een hond onrein is??

En als Nibiru niet tussen de regels doorleest maar gewoon de regels leest (lijkt me wel wat gemakkelijker) dan zal hij wellicht begrijpen dat ik altijd op de meest wilde argumenten van de anderen inga, daarvoor moet hij begrip hebben. Zelfs op fascistische argumenten heb ik begrip en ga ik op in. Het lijkt voor hem gemakkelijker het begrip bij Heren als Hitami of Malam te ontdekken, geeft U maar aan waar.

De discussie ging over dwang en islam en daar gaat het de hele tijd over. Dat Niburu dat niet begrijpt zal wellicht aan zijn persoonlijkheid liggen, anderen zeggen dat zelf van hem

Dat een starter begint aan een topic zegt het woord al en dat hij niet verder meedoet zegt het woord ook al...Dat moet zelfs Nibiru toch grijpen, dat lijkt me zelfs voor een gespletene niet moeilijk

En U een prettig Sinterklaasfeest toegewenst. Hier weet men dat hij niet uit Spanje maar uit Smyrna komt, hij ligt hier ook begraven. Zwarte Piet komt pas omstreeks 1850 om de hoek kijken . Dus het verhaal maakt van alle kanten water

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 05-12-2013 12:37 schreef Surya Atmadja:
Ik denk dat Hitami en Malam ook wel weten hoe de positie van de vrouw in de Islam is.

Want Hitami is zelfs getrouwd (volgens hem dan) met een hoogopgeleide Moslima .
En Malam is ook een bekeerde Moslim.( Ook volgens hem) .

Eerlijk gezegd , het staat wel (letterlijk) dat een vrouw "weggegeven"/toestemming moet worden door haar vader of bij afwezigheid door een WALI (vertegenwoordiger).

Bij een man hoeft het niet.
Hoe zit het bij de Christendom en Jodendom ?
Bij vele filmen (en op TV) zie je ook dat de bruid "weggegeven werd door de vader of oom of een vertegenwoordiger.

Wel is het een verschil dat als de vader geen toestemming geeft , dan kan de bruid niet trouwen ..Er werd behoorlijk gediscussieerd over deze "problematiek".

Dit is het laatste wat ik er van schrijf wat een idiote theorie houden jullie er op na.
En als dat nog filosofische kon noemen maar het is gebral in de ruimte......
Een vrouw is bij je omdat ze het zelf wil , is het niet zo, dan kan het zijn dat ze bang van je is, maar op ten duur zal ze je ontglippen, daar doet geen ene moer aan, van welk idiote vaders, daar tegen kunnen zijn, of het kind word verstoten, dan word ze nog gelukkiger, of ze heeft kans dat de familie haar dood maakt, dan is ze van alle ellende af.
Je zal maar zo familie hebben............. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Voor deze vent moeten ze ook oppassen, want hij houd van kinderen en vooral hij heeft een koloniale verleden, zwarte pieten als slaven.
maaaaar vanavond is tie weer vertrokken en groot gelijk heeft tie .................... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Hitami
User
spacer line

Surya, drie eenheid vind je onzin maar dat Koran van Allah kwam of pratende mieren in Islam vind je wel normaal… kun je dat uitleggen ?

Geloofd je Adam en Eva als dat zo is wat vind Islam over Eva ? en wat vind jezelf over Eva? Jou komentaar is mij niet duidelijk, vandaar mijn vraag.

Wat vind je trouwens van de bevolkingspolitiek van Indonesië, gezien de groeiende aantal ?

Surya, het woord eigen keuze gebruik je vaak, maar de vraag is heb je ook de keuze (als van klein af geïndoctrineerd tot besnijden toe) en hoe kun je iets kiezen die niet bestaan ? nog steeds niet beantwoord

Surya schrijft: ya de wetenschap zegt iets anders .
En ik geloof de bewering dat de mensheid meeeeer dan duizenden jaren oud is . is dat jou mening of Islam ?

wat mij opviel. je commentaren is vaak onduidelijkheid, kortom kan alle kanten uit…. Net als in de koran … hahahaha

Hitami
User
spacer line

Ik ben atheist en mijn vrouw moslima.

Haar favoriete eten is babi panggang en ze hoop dat onze dochters niet met een moslim man trouwen….

Over huishouding betreft, zij werkt ook, dus…….

spacer line  

On 05-12-2013 16:09 Hitami wrote:
Surya, drie eenheid vind je onzin maar dat Koran van Allah kwam of pratende mieren in Islam vind je wel normaal… kun je dat uitleggen ?

Geloofd je Adam en Eva als dat zo is wat vind Islam over Eva ? en wat vind jezelf over Eva? Jou komentaar is mij niet duidelijk, vandaar mijn vraag.

Wat vind je trouwens van de bevolkingspolitiek van Indonesië, gezien de groeiende aantal ?

Surya, het woord eigen keuze gebruik je vaak, maar de vraag is heb je ook de keuze (als van klein af geïndoctrineerd tot besnijden toe) en hoe kun je iets kiezen die niet bestaan ? nog steeds niet beantwoord

Surya schrijft: ya de wetenschap zegt iets anders .
En ik geloof de bewering dat de mensheid meeeeer dan duizenden jaren oud is . is dat jou mening of Islam ?

wat mij opviel. je commentaren is vaak onduidelijkheid, kortom kan alle kanten uit…. Net als in de koran … hahahaha

Tya , effe voor de laatste keer off topic te gaan , anders wil ik wel persoonlijk gesprek te voeren onder genot van campari of koffie met sigaartje.
Kunnen we uitgebreid en persoonlijk tukar pikiran . Zo lang je niet ver woon van Amsterdam.
Volgens mij (sorry als dat niet zo is ) , heb je bepaalde zaken toegedicht aan mij.
Over de mensheid, tya als ik de wetenschap geloof dan is de mensheid meer dan 6000 jaar oud , kijk maar naar de pyramiden , naar de Sundanese "beschavingen" .
(Men zegt > dan 10.000 jaar oud).
Dus dan heeft de schrijvers van de evangelie dan vergist .
Mocht het zo zijn dan moeten ze zelf weten , ik volg in deze geval de moderne wetenschap .Hier laat ik ook de vrije keuze, Anderen mogen hun eigen
keuze maken , ik heb de mijne .
En ik zal hun keuze NIET belachelijk maken of uitlachen.

* Over de bevolkingsvraagstuk , tya dat is ook vrije keuze (in mijn geval dan).
Als anderen anders denken( veel kinderen=veel rezeki of beter ouderdagvoorziening) dat moeten ze weten.
De staat(regering) propageer al tientallen jaren over KB ( Keluarga berencana= geboorte planning) , sommige mensen die nog niet bewust zijn over Geb.Beperkingen kiezen voor Keluarga Besar ( Groot Familie) .

Je weet zelf als je een arme tani (boer) , om arbeider bent , moet je niet te veel kinderen hebben, kan je niet eens eten/kleding , laat staan fatsoenlijke scholing geven.

bisa dicek of makemyday .

Hitami
User
spacer line

Vooral de fundamentalisten, welke religie dan ook.... dat hopen we....

spacer line  

Zonnewijzer starte een topic met een bepaalde vraag op Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 25-11-2013 19:21

Surya Atmadja had de vraag al beantwoord op Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 25-11-2013 21:38 .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik kwam deze tegen ergens vandaag.

http://www.geenstijl.nl/mt/arc(...)nking_van_relig.html

Where there is a will there will be relatives.

pesche
User
spacer line

Nou Anorak ik heb het aangeklikt en dan komt ene huisfiliosoof Hans Jansen aan het woord

Hans Jansen zegt: “Het christendom, anders dan de islam, keurt oorlog af. Beroepschristenen hebben zich in allerlei bochten gewrongen om redeneringen op te stellen die het voeren van oorlogen toch legitiem zouden maken. Het gaat in die gevallen vaak om vermakelijke theologenacrobatiek. Bovendien zijn er christen te over die met plezier of uit noodzaak oorlog gevoerd hebben. Maar afkeuring van oorlog en geweld zit in het christendom diep ingebakken.’ Hitler en zijn kornuiten hadden niet voor niets op hun koppelriem “Gott mit Uns”

Hans Jansen is weer een van die huis-tuin en keuken islamologen die met dubbele oogkleppen en dubbel bord voor de kop die citaten aanhalen die in zijn kraam past
Want oorlog is altijd een realiteit geweest voor de mensheid. In essentie is ze gewoon een van de middelen waarover een natiestaat beschikt om haar politieke doelstellingen mee te verwezenlijken.

Door de geschiedenis van de mensheid is, derhalve, gesproken en gediscussieerd over de vraag of oorlog een acceptabel middel is voor natiestaten te hanteren; en zo ja, in welke gevallen. Hoewel discussies met dit onderwerp terug te voeren zijn tot Aristoteles - volgens wie een oorlog rechtvaardig was wanneer deze werd uitgeroepen ter zelfverdediging, om land te verwerven of om barbaren tot slaaf te maken - en Cicero - volgens wie een oorlog rechtvaardig was wanneer deze diende om verloren gegane zaken (rebus repetilis) terug te krijgen - hebben de meningen van de christelijke filosofen Augustinus (354 - 450 n.C.) en Thomas van Aquino (1224 - 1274 n.C.) de meeste invloed gehad op de het denken van de hedendaagse westerse mens.
Augustinus en Thomas van Aquino hebben op basis van Katholiek christelijke ideeën en principes beredeneerd dat het in bepaalde gevallen gerechtvaardigd kan zijn oorlog te voeren. Volgens deze visie is rechtvaardiging van oorlog als politiek instrument mogelijk, de "rechtvaardige oorlog (bellum iustum)" volgens Augustinus en Van Aquino, indien aan een aantal criteria voldaan is.

Deze criteria voor de rechtvaardige oorlog vallen in twee categorieën uiteen. Enerzijds is van belang de aanzet tot de oorlog, oftewel de reden om oorlog te voeren, waarvoor het ius ad bellum geldt; anderzijds is de realiteit van de oorlog, oftewel de manier waarop de oorlog wordt gevoerd, van belang en hiervoor geldt het zogeheten ius in bello.

Ius ad bellum
Augustinus beredeneerde dat op basis van de christelijke principes het gerechtvaardigd is ten strijde trekken in het aanzicht van agressie. Volgens dit criterium, het criterium van legitimiteit, is een oorlog dus enkel gerechtvaardigd in dienst van verdediging. Augustinus merkte echter verder op dat, op basis van het principe " helpt uwen naasten", aan deze eerste pilaar van het ius ad bellum tevens voldaan zou zijn indien men reageert op agressie gericht tegen "derden". Het is duidelijk dat vandaag de dag in het denken van de mensen agressie tegen wat men noemt "mensenrechten" tevens legitimiteit aan een oorlog geeft.
Het tweede criterium onder het ius ad bellum betreft de intentie waarmee men ten strijde trekt. Men kan wel in het aanzien van agressie ten strijde trekken, zeggende om agressie te bestrijden, maar indien de ware intentie bij de oorlog een andere is dan deze (electoraal gewin, kolonisatie van gebieden of diefstal van rijkdommen, bijvoorbeeld) dan ontbeerd de oorlog iedere rechtvaardiging. Dit tweede criterium onder het ius ad bellum is het criterium van intentie.
Ten derde dient duidelijk te zijn dat de oorlog de enige overgebleven mogelijkheid is om vrede terug te brengen. Een oorlog die niet het laatste redmiddel is, en waarvan men niet zeker is of zij er ooit in zal slagen haar uiteindelijke doel - vrede - te bereiken, is niet rechtvaardig.
Het vierde criterium onder het ius ad bellum betreft de autoriteit van degene die bepaalt of de oorlog werkelijk noodzakelijk en het enige overgebleven alternatief is. Het idee dat achter dit criterium schuilgaat, is dat oorlog alleen gerechtvaardigd is indien er geen "hogere macht" meer bestaat waartoe de problemen verwezen kunnen worden. In de tijd van Augustinus en Thomas van Aquino bestond er voor natiestaten geen "hogere macht" waartoe zij geschillen konden refereren, zoals bijvoorbeeld een rechtbank waartoe individuen, ondernemingen en lagere overheden zich kunnen wenden bij geschillen. Dus met het criterium van autoriteit stellen Augustinus en Van Aquino feitelijk dat enkel een natiestaat gerechtvaardigd is oorlog te voeren. Voor de huidige tijd, echter, betekent dit criterium dat met het bestaan van de Verenigde Naties - zogezegd opgericht als orgaan voor conflictresolutie tussen natiestaten - enkel deze de autoriteit bezit die een oorlog kan rechtvaardigen
.
Ius in bello
Buiten deze criteria onder het ius ad bellum, zoals reeds gezegd is niet enkel de aanzet tot de oorlog volgens de visie van Augustinus en Van Aquino van belang bij het oordeel of een oorlog rechtvaardig is of niet. De realiteit van de oorlog is evenzo belangrijk. Onder het ius in bello dient, als eerste criterium, een oorlog proportioneel geweld te gebruiken wil zij het stempel "rechtvaardig" verkrijgen. Proportioneel in vergelijking met het geweld waarop de oorlog een reactie is. Het criterium van proportionaliteit sluit vandaag de dag het gebruik van wapens verboden onder het charter van de Verenigde Naties, waaronder bijvoorbeeld chemische wapens, uit.
Het tweede criterium onder het ius in bello houdt zich bezig met de kwestie betreffende burgerslachtoffers. Dus enkel indien het aantal burgerslachtoffers, de mensen voor wiens welzijn men ten slotte ten strijde trekt, beperkt kan blijven is de oorlog mogelijk gerechtvaardigd. Dit maakt dat immuniteit verleend moet worden aan non-strijders, en dat bepaalde gebouwen, zoals ziekenhuizen, kerken en moskeeën, nooit doel van aanval mogen worden.

Dus het praatje van Hans Jansen over het Christendom kan gerust gedifferentieerd de prullebak in worden gegooid, want hoeveel mensen zijn in naam van een godsdienst vermoord, Dhr Jansen vergeet WOII zeker maar dat is al zo lang geleden

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-12-2013 14:23 Kembang wrote:
Nou....Zonnewijzer, ik weet niet of je deze "discussie" volgt?

Je hebt wel een aderlating gedaan met je vraag hoor.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Hopelijk dat je antwoord ergens tussen zit? Emoticon: Wink Emoticon: Confused

On 05-12-2913 16:50 Surya Atmadja wrote:
Zonnewijzer starte een topic met een bepaalde vraag op 25-11-2013 19:21

Surya Atmadja had de vraag al beantwoord op 25-11-2013 21:38 .
En ik op 26-11-2013. Waar is de starter van deze "3e wereld- cq. geloofsoorlog" Zonnewijzer gebleven?

Hitami
User
spacer line

Pesche, is dat niet gemakkelijker de link van je commentaar toe te voegen... dan weten we ten minste waar de bron vandaan komt.

http://www.expliciet.nl/content/view/714/85/

spacer line  

On 11-12-2013 03:39 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

On 05-12-2913 16:50 Surya Atmadja wrote:
[quote removed]
En ik op 26-11-2013. Waar is de starter van deze "3e wereld- cq. geloofsoorlog" Zonnewijzer gebleven?

Terug getrokken, mss omdat de vraag al op de 3de/of 4de posting beantwoord was.
Of wilde niet mengen in een vaak off topic postings , die ook persoonlijk kan zijn ?
Nieuwelingen trekken zich terug omdat ze de mores en de mensen hier niet kenden .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, zo'n "godsdienstoorlog" als hier woedt, schrikt iedere nieuwkomer af. De beste man vroeg alleen maar of men verplicht moslim moe(s)t worden.

Hitami
User
spacer line

Er is een tijd waar de religieuze de dienst uit maken over van alles. bijv discussie.

Natuurlijk worden we op onze hart gedrukt dat we altijd moeten naar religie toe, respecteren

Dat men voorbij gaat dat de religieuze vind mensen als ik naar de hel moest, vergeet men dat even....

Nu spelen ze de slachtoffers....

Hitami
User
spacer line

Er is een tijd waar de religieuze de dienst uit maken over van alles. bijv discussie.

Natuurlijk worden we op onze hart gedrukt dat we altijd naar religie toe, moeten respecteren

Dat men voorbij gaat dat de religieuze vind mensen als ik naar de hel moest, vergeet men dat even....

Nu spelen ze de slachtoffers....

Hitami
User
spacer line

Anorak, Hans Jansen heeft Thora en de christendom niet in verdiep.... maar die zijn ook heel erg misschien nog erger....

Hitami
User
spacer line

Intolerantie in Indonesië wordt ondersteunt door de regering.

http://youtu.be/lePKfGgYwSk

zo denk een kyai over niet moslim

http://youtu.be/EDnYNaAbCUw

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Over Moslim of Islam.
We kunnen zo door gaan, want het blijft axtueel in de zoek machine aan klikt en je typ moslim dan komen er veel topic te voorschijn.
Het vernijdige van alles is, dat er een nieuwe generatie opkomt, die de mogelijkheid hebben om 2 kanten op te gaan.
Eerste kant is dat ze zich afkeren van dat systeem en dat ze de schuld leggen op hun oudere generatie en hun fanatike aanhang.
De tweede is dat ze de schuld neer leggen naar de mensen die tegen de moslim mentaliteit zijn en zich altijd gekeerd hebben tegen de Islam dus de westers samenleving.
Meer kanten kiezen ze niet omdat ze zo gehersenspoelt waren, dat ze de derde kant niet kunnen kiezen, persoonlijk afstand nemen van alles en hun eigen weg en verantwoordelijkheid nemen.
Dat is hun afgenomen door die stijl van leven in hun opvoedings tijd.
Dat is anders gegaan met het christendom daar hebben de mensen zelf hun weg gevonden en gewoon niet meer gaan en de kerk achter zich latend hun leven opgepakt.
Daar zit het grote verschil in die stijl van leven.
Ik ben een lezer die niet alles kan volgen, lees graag Hans Jansen zijn kennis van het islam gebeuren zijn filosofie maar juist op zijn nuchterheid en hoe hij bij mij overkomt.
Nou ben ik geen voorstander van wie dan ook zijn politieke keuse deel ik niet.
Maar je mag je eigen toch afvragen, aan de gevestigde orde, hoe het komt dat er populistische partijen groter worden.
Zo lopen allemaal wel te blazen en begrijpen niet hoe het toch komt dat die partijen groter worden dan heb ik zo iets als je eigen daarover verbaast den ben je zelf niet goed bij je hoofd en heb je niet door gedacht waar je zelf mee bezig ben.
Dus een acte van onvermogen die horen niet thuis in de politiek.
Ik lees ook graag http://www.geenstijl.nl/fastse(...)ery=Jansen&zoek=zoek want enkel sitaten uit die groep mensen en die door hun worden uitgelicht, iets heeft van de werkelijke wereld, waar wij geen ballen verstand van hebben zie quote
Dit alles overzien te hebben moet ik even pas op de plaats nemen voor , want krijg visite.

De dagen tussen kerst en nieuwjaar zijn als het stukje vel tussen je pielemuiter en poepgat: het zit er en je wil ook niet direct noodzakelijkerwijs kwijt, maar objectief bekeken heb je er geen reet aan.

Hallo volk. Zijn we weer. Met de derde editie van de Dhimmi van Het Jaar verkiezing. Onze uiterst succesvolle ugly pageant voor mensen die lelijk van binnen zijn. Wat zijn dhimmis? Dat zijn de roomblanke boerenkool druiloren die De Doos te Mekka mooier vinden dan de Dijken van Het Avondland

Brrr, koud hè? Zou het soms komen doordat iemand een raam slecht heeft afgesloten? Nee, het is een open deur die wagenwijd open staat. Zo'n zogenaamd 'wetenschappelijk verantwoord onderzoek' waarvan de verrassende conclusie luidt: 'oliebollen kunnen we beter niet te vaak eten'. Ja, dat is misschien even schrikken. Oliebollen schijnen dus helemaal niet boordevol te zitten met vitaminen en de noodzakelijke mineralen, maar zorgen voor gewichtstoename en veroudering van de huid. Joh!

Santai
User
User icon of Santai
spacer line

Ach Ziel, het vervelende is dat men meestal 'vergelijkt' met volgelingen van de Heilige en goed doende Jezus en de 'heilige' Moham.
(Hoewel, ook dat kan wel eens nuttig zijn; de -meer oprechte, praktiserende - volgelingen van Jezus hebben wereldwijd, meestal vrijwillig en voor slachtoffers heel veel leed voorkomen of genezen)!

Zoals het gratis oprichten, bouwen en verzorgen van duizenden armenhuizen, scholen en universiteiten, duizenden weduwen- en wezenhuizen, duizenden ziekenhuizen, cultuur- en muziekcentra, bibliotheken, enz. Zelfs complete 'cruise'-schepen met chirurgische afdelingen en vele tandartsen zie je in Afrika en het Midden Oosten (slim; want zo'n schip kunnen de Muslim regeringen niet 'stoppen' in hun havens om aan te leggen en gratis hulp te geven. Soms kleine ingrepen (bijv. uiterlijk; monsterkoppies, hazelippen) maar wat levens daar totaal verandert door barbaars bijgeloof van de familie van de slachtoffers, enz.

Ik denk aan het Rode Kruis (natuurlijk allang geïmiteerd door Muslims), het Leger des Heils, enzovoort!

Dan vraag je je wel eens af, wat hebben de volgelingen van Moham eigenlijk wereldwijd opgebouwd? Of laat staan, voor nuttigs gedaan?

Ja! Ik weet er een; de Marokkaanse Muslims hebben sommigen van onze landgenoten koeskoes leren eten... mmmmh. Emoticon: Yummie!

Maar soms moeten we terug naar af, naar de boodschap, naar de bron.
Naar hun leiders, die wel degelijk een verschillende boodschap brachten (wat graag nog steeds ontkend wordt door de linkse kerk en media, de grachtengordel advocaten enz.): en zodat natuurlijk ook hun volgelingen dat in acht zouden nemen. Enigszins. Al t goed is. Hoewel, bij Muslims te vaak, als t kwaad kan. En je kunt het 'harde', wettische, veroordelende, angstgevende Oude Testament vergelijken met de Islam (die daar veel uit - slecht - imiteerde). Veel 'Christenen' omhelzen trouwens dat wettische OT ('Staphorst', enz).
Het Nieuwe Testament van Jezus is iets totaal anders, de boodschap is eigenlijk nauwelijks te vergelijken met die bovengenoemde twee kern-boodschappen. Bijv.:

Jezus zei: 'Hebt uw vijanden lief'
Moham zei: 'Dood je vijanden!' Emoticon: Shut up!

En dat tweede zien we wereldwijd dagelijks terug helaas. Door te veel volgelingen. Emoticon: Shut up!

http://www.dagelijksestandaard(...)69a2cefe67-296406969

Santai
User
User icon of Santai
spacer line

Om nog wat dieper in de stof in te gaan,
http://www.dagelijksestandaard(...)gory/radicale-islam/ Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op de eerste plaats hartelijk bedankt voor je uitleg.
Ik kwam op die link van u iets anders tegen hoe snel je rijk kan worden .
Een vrouw in Amsterdam verdiende per dag meer dan verdien €179,- in 13 minuten...Was ook intersant..... http://www.winstmethode.org/

Ach Ziel, het vervelende is dat men meestal 'vergelijkt' met volgelingen van de Heilige en goed doende Jezus en de 'heilige' Moham.
(Hoewel, ook dat kan wel eens nuttig zijn; de -meer oprechte, praktiserende - volgelingen van Jezus hebben wereldwijd, meestal vrijwillig en voor slachtoffers heel veel leed voorkomen of genezen)!

Ik ga het eens analyseren want het maakt mij nieuwsgierig het te plaatsen in deze tijd.
Als je ze volgelingen gaat vergelijken dan kom je tot een conclusie dat het lijkt op zelf bevrediging, dan helpen aan het lot van de mensen.
Want het zijn mensen die tegen de gevestigde orde zitten en die gaan hun bovenwettelijke leven geven voor meer mensen achter zich te krijgen en hoe doe je dat ze helpen met allemaal hulp middeltjes die gewoon werken bij domme mensen.
en dat er dan enkele van de vele miljoenen geneest als ze al een ziekte hadden dan is dat meer kwakzalverij dan werkelijk genezen van een of ander ziekte. Emoticon: Stupid

Mensen zijn genezen door wetenschappelijk onderzoeken die wel door idialisten zijn gemaakt, die dag en nacht in de oerwouden gelopen hebben, op natuurlijke hulpbronen die ze in onderzoek tot medicijnen hebben gemaakt.
Dat zijn de mensen waar je veel meer respect zou voor moeten hebben, dan die idioten van volgelingen van jezus en mohmed. Emoticon: Angry

Die waren tegendraads in, tegen de gevestigde orde....
Zoals we ze nu kennen de provotijd en de kraakers.

De volgende mijn analyse komt vandaag alleen deze aan de beurd de volgend kom ik morgen op terug Nieuw jaar maar zeker weet ik het nog niet verrasingen zijn hier normaal.
Gisteren een prachtige dag mogen beleven met kennisen en dat gaat boven verwachting beter dan hier over de geestelijkheid van individuwen te schrijven.

Alleen vannacht was het weer homeles van die gekke volgelingen die denken dat ze boven de wet staan en mijn slaap mogen verzieken. De bali gebeld want dat was de afspraak,
Met twee man kwamen ze aan de deur in uniform securities, om te vragen wat er aan de hand was.
Ik zei de tukan is weer bezig en dat is al de tweede keer.
En denk je!!!, dat ze er op af gingen, die schijthuizen ik zal er zelf op af moeten, maar ik moet voorzichtig zijn, waarom daar hebben jullie niets mee te maken........ Emoticon: Bye bye Emoticon: Devil

Gevoelige momenten kan je maken b.v. met muziek

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.nujij.nl/algemeen/m(...)op-na.30671849.lynkx
ziel 6 uur geleden door ziel
Ik vind dit een gevaarlijke ontwikkeling.
Zieltje winnen onder de jongeren en hen het gevoel geven dat ze er bij horen.
Het kan twee kanten opgaan nog strenger het systeem gaan verplichten, want het systeem is om de Islam heel groot te maken.
Het is ergens ontstaan in het Midden oosten en dat verspreid over de gehele wereld.
Of dat de doorsnee mens dit nodig heeft is aan de mens zelf, maar het alternatief is er bijna niet, wel omdat ik ergens gelezen heb, dat intelegentie zit in je genen en daar gaan we dan, dus geërft en dat is het dan, daar moeten we het mee doen.
Iemand die zijn verstand er bij houd, hoeft zich niet in de nesten van religie en systemen in te gaan, maar zijn eigen leven op te zetten, zodat je geen last bent voor anderen, dat is het gezondste wat een mens kan bezitten.
De natuur niet uitdagen maar gewoon er mee leren omgaan.
Een voorbeeld is regen, kan je niet tegen gaan.
Maar je kan het wel opvangen en in gebieden opslaan waar de mens niet hoef te vertoeven dat is de les van het leven.

Dat jongeren worden aangespoort om de rommel van een ander op te ruimen is een verkeerd singaal

Daarmee zie je duidelijk wat het doet met de mens geheel aangespoort om de gedachte goed van een ver verleden idioot geleefd als een beest dit als nalatenschap door te geven naar de toekomst.
En het werkt dat is een gegeven maar goed dat het werkt kunnen we zien in het midden oosten.
Daar slaan ze geheel in de ban van en toch kan je dit niet goed weer geven hoe dat zou komen.
Elkaar afslachten kan dat een vredelievend voorbeeld zijn van een relegie.
Neen natuurlijk niet en daarom is de Islam en alles wat daarmee aanhangt meer een systeem van mensen die er een doel mee hebben.
Je zou het onder kunnen brengen aan een maneuver van lieden om de aandacht van hen weg te houden.
En nu ben ik er uit wie zou die lieden zijn.
Dan kom ik en ik kan niet anders en ik roep het al heel lang Saudia Arbie, die deze smerige rol speeld.
En dat verkoopt als aohammed de verlosser van de mensheid.

Zij hebben ook dan het grote imperium rond om die vierkante kist in Riyad Mekka waar ze stenen leren gooien, noem dat maar een traditie, maar miljoenen mensen komen er op af en je vraagd je eigen af, hoe het komt dat er best mensen die intelegent zijn en een lage equ hebben, want als goed leert nadenken en je hebt `IQ van meer dan 100% dan blijf je daar weg,
Trouwens IQ zit in de genen`, toont nieuw onderzoek aan,, http://www.nujij.nl/politiek/i(...)k-aan.30677436.lynkx
Want zo veel geleerden zijn er niet om de weg van het gezond verstand mee te gaan, naar zo iets als Mekka.
Ook geleerdheid heeft zijn beperkingen.
Ik praat graag met mensen over bepaalde filosofisch over de mens en ik heb jaren geleden met een proffessor gesproken die tegen mij zei we worden soms op een spoor gezet dooe eenvoudige mensen die niet de macht hebben om daarmee verder te komen en wij kunnen het beter analiseren en tot een slotsom komen waar we het kunnen thuisbrengen naar iets concreets.
Maar waar hij in was gepromeveerd, weet ik niet meer, hij had het mij wel verteld, maar ben het vergeten, zo belangrijk is dat dan ook niet, als je iets vergeet, dan zal het minder betekend hebben, dan wat je onthoud.
Zo mensen die een relegie nodig hebben zijn zielige mensen gelukkig voor het oog van het volk, maar onzeker bang zijn voor het hiernamaals, is iets, wat ieder mens wel kent, maar hoe je er mee omgaat.
Hadden we het ook altijd over gehad, dat alles betrekkelijk was.
Dus als iets zeker weet dan is dat betrekkelijkheid een goed gevoel geven bij je eigen, maar je bent dan wel bezig je eigen, voor de gek te houden .
Jan Terlouw verwoorde het zo, als je iets zeker weet dan ben je een gek
Als je het niet zeker weet, dan ben je een normaal mens.......... Emoticon: Bye bye
Daar doen we het dan nu voorlopig mee, tot de volgende keer....... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Smile

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik mis in alle berichten in Indonesië, van in Parijs gebeurde aanslag.
Zou dat te maken hebben, dat men dan ook over die cartoons moeten schrijven en durven ze dat hier te publiseren...

Ik denk het niet, heb nog niet veel kranten al bezocht, zag op op de site van TVone een kleine verborgen bericht er over, dus dit land is niet zuiver over de berichtgeving, omdat men hier in iedergeval nog niet rijp zijn voor volwassenheid.
En weer krijg ik gelijk, met die Islam, een gebeuren wat nu niet meer thuis hoor op de wereld.
terug naar de middeleeuwen zie mijn bijdrage in een andere posting. Emoticon: Sadley Emoticon:

Over een half jaar zullen we dit allemaal weer vergeten zijn, een monument oprichten en men gaat gewoon doormet leven.
Op zich is dat niet erg, als je daar maar uit de les heeft geleerd, dat je niemand maar dan ook niemand van die gemeenschap, zal kunnen bouwen op een toekomst.
Ze brengen alleen zulke mensen voort en leven met hun verstand nog in de middel eeuwen.
Hoeveel linkse mensen, hebben kritiek op die Duitse demonstraties, tegen de Islamisering.
Want dat is de doelstelling van alle moske aanhangers, ze zien zich zelf als brave burger, die in het gelid van de islam en als hoofd daar van Mohammed vereren.
Hadden we zo iets niet gehad in Japan, waar ze de keizer vereerde en dat ze zelfs voor hem zich eigen de dood in joeg kamikaze gedrag.
Al die mensen die de Islam vereren zitten in een heel moeilijk pakket en dat willen ze niet herkennen.
Het gedrag is middeleeuws en niet meer van deze tijd.
Je kan de islam niet in een modern jasje gieten, omdat ze een lijder hebben die ze verafgoden.
Het is nog erger dan een sekte die hun lijder volgen.
Maar goed; we en allen, die nu verontwaardigd zijn, zullen dit niet willen inzien, dus mijn verhaal zal niet bijdragen, op het gedrag in de wereld, maar alleen nog meer zulke aanslagen zullen we nog mee moeten maken, want er staan nog heel wat gekken voor de Islam te roepen.
Terug naar de middeleeuwen en terug naar een leven, zonder internet, zonder film, zonder muziek, zonder alcohol een somber leven te moeten leiden....
Dan kunnen de elite achter grote hekken, hun voortbestaan vieren........

Die lui willen dat jij je gedraag aan hun maatstaf van de Islam niet meer en niet minder.
Geen films, al thans films die hun filosofie meedragen, maar ook geen alcohol terwijl ze zelf zich eigen de lazeres zuipen stiekem dan.
geen westerse muziek maar dat gejengel uit die minaretten torentoeters.
Geen dansen, maar op je knieen je hoofd op de grond en je kont omhoog.
Ik zou zeggen kom eens naar dit land waar je 90% moslim is, maar 80% alles stieken doet prachtige sawas's rijstvelden en thee plantages.
Dan word je al door die toeters opgeroepen rond 4 uur in de morgen of je even aan mohammet wilt denken en of je weer geestelijk moet opkalifaten om je werk goed te kunnen doen.
Daarom gaat het hier allemaal zo goed of toch verkeerd, alles is stuk, of werkt niet, dat komt allemaal door de Islam.
de mensen kennen geen rust hier ze zijn de meeste dan opgewarmd niet door de zon maar door die toeters........

Hoe komt het dan dat er zulke rottige apen met een verschrikkelijke mentaliteit, er rond lopen, die de wereld naar hun hand willen zetten of brengen.
Dat word toch ergens gevoed en dan kunnen de gematigde moslims dan ook zo hard roepen, trouwens de niet moslims ook, maar die zitten veilig in hun huisjes zich te ergeren aan alles wat de laatste 20 jaar hen word aangedaan.
Moslims als ze hard op roepen, ze worden zelfs vermoord als ze zo denken, laat staan roepen..Vooral in die moslim landen en daar zit nu het probleem.
Niemand maar dan ook niemand zal dat durven aan te pakken ten eerste denken ze zelf aan hun eigen economie en ten tweede dan moet je het zelfde doen als ze met Japan gedaan hebben, dan pas zal het ophouden.
Het volk daar is al zo lang gehersenspoelt, dat is als kind er al ingebracht, neen die oplossing zie ik niet voor de toekomst beter worden.
Het word alleen maar erger..................
Een ding kan ik met mijn verstand niet bij, als je zo verlangt naar Alah en God beroof je eigen van je leven, dan ben je sneller bij hem.
Dan heeft een gezond mens geen last meer van hen, die fanata nocrata de wereld wilt veranderen, ,begin bij je zelf zou ik denken en nu ik toch aan het schrijven ben doe ik het nu maar ook.......daar zal de wereld rustiger van worden.............

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat een hypocrites bevolking hebben we in Europa, met Nederlanders voor op.
Waaraan moeten ze nog aan voldoen om dit kabinet te laten begrijpen dat je de mensen, dus de burgers niet aan het menu van de islamisering te voldoen.
Kom op zeg, het zijn mensen die naast je kunnen wonen, gewoon doen en toch exstreem gevoelens hebben.
Dat hebben denk ik vele moslims en vooral de jongeren hebben het gevoel mee gekregen, dat zij suprerieur aan anderen zijn.
Die kunnen naast je wonen en je mag hopen dat ze het begrijpen, dat de islam niet vredelievend is en je mag hopen dat de islam met zijn invloeden, die mensen niet zullen beinvloeden.
Hoop doet leven, maar vertrouwen doet de gek in vreugde leven.
Eén gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden............ Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!
http://www.powned.tv/nieuws/bi(...)xplodeert_op_ma.html

een goeie weer van Youp

Iets tussen een poedel een labrador. Lijkt me iets voor Gooise homo’s. Voor mij was dat een mooi moment om de televisie uit te zetten en naar de razende storm buiten te luisteren. Somber? Beetje. Niet zozeer door de boer die niet in de ik-vorm wil praten, maar wel door het feit dat ze mij bellen om daar tien minuten op de televisie over te ouwehoeren. Dan zitten we geestelijk toch echt op de bodem van het putje. Zelfs Knoop in je Zakdoek besteedt hier geen aandacht aan. En ik word ook niet somber door de schele poedel van Martin Gaus, maar wel omdat Jinek daar een kwartiertje over gaat keuvelen omdat ze het anders van Humberto op de andere zender verliest. En wat ik dan denk? We zijn toe aan een stevige oorlog. En we zijn al lekker op weg.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

71,407,388 topic views - 232,216 posts - 13,673 topics - 21,867 members - last post @ 19-05-2019 19:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

118,274,894 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com