indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hutting
User
spacer line

(Hoop dat ik in het goede forum zit...)

Ik ben op zoek naar een goede koffer, wat raden jullie aan:
- welke maat (voor ongeveer 20 kilo)
- welk merk (lichtgewicht) heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding
- een harde of zachte koffer
- accessoires (riem, waterdichte hoes, e.d.)

Op de een of andere manier kopen wij altijd verkeerde koffers (te groot, te zwaar, onhandig, enz.) en dat willen we nu voorkomen :-)

pesche
User
spacer line

dit is een reisluchtig forum dus je zit goed.

ik heb voor een kort verblijf (2-3 dagen) een lichtgewicht Samsonite van 1,6Kg (lichter bestaat niet) als handbagage .Prijs ongeveer Ä 140. Samsonite gaat gewoon niet stuk behalve de trollies waarvan de ritsen na 20 jaar ploseling kapot gingen.. Ik had eerder een bloedmooie trolley met afzonderlijke en bijbehorende tas gekocht maar door het gelimiteerd gewicht (vnl Ryanair) ligt die trolly+tas op zolder).

Voor langdurige reizen heb ik bij de Bijenkorf een harde lichtgewichtkoffer gekocht, waar gemakkelijk 20 Kg in gaat. Probleem is de ritsafsluiting maar hij voldoet wel goed en is goedkoop (Ä100).

Ik heb de mooiste koffer van Samsonite, riksjah, die weegt 7Kg en was wel aan de prijs, dus die hoef ik niet meer mee tenemen.

Alles is wel op wieltjes, want koffers dragen vind ik boven mijn stand. daarnaast hebben we van die Samsonite draagkoffers maar is alleen maar onhandig.

Dus wieltjes, licht, harde schaal bij voorkeur Samsonite

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De goedkoopste die je kan krijgen!

Een keer op en neer naar Indonesie plus een paar buitenlandse vluchten en hij ziet eruit alsof ie 10 jaar oud is. Beschadigd, voorzien van krijtstrepen, ritsen afgebroken. En dan maakt het niet meer uit of het een Actionkoffer van twee tientjes of een Delsey van een paar honderd euro is.

Je kunt 'm dan nog wel laten sealen, da's een optie als je alleen maar heen en terug hoeft te vliegen maar dat maakt weer dat je extra in het oog loopt bij de douaneafhandelingen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Hutting
User
spacer line

Dankje Pesche en Anne Mieke.

Ik vraag me af of een goedkope koffer niet juist eerder kapot gaat (ik zie mijn kleren al over de loopband gaan) als een wat duurdere. Beschadigingen vind ik niet zo'n ramp, kapotte ritsen natuurlijk wel.
En welke afmetingen moet ik aanhouden? Mijn speurtocht op internet levert niet veel op...
Ik was trouwens wel voornemens om de koffer te sealen, in ieder geval op de heenreis, maar heb mij niet gerealiseerd dat dit juist achterdocht oproept bij de douane??!

spacer line  

Ik heb reistassen die zijn van suede en leer met wieljes gaat veel in gebruik ik al jaren.Maar je moet wel van goede kwaliteit kopen.Ik heb er wel zakken omheen je denkt nu dan kan je de wieljes niet gebruiken klopt maar dat heb ik gedaan voor bescherming.Het mooie is ze wegen niet zwaar.Merk Jump
Scheelde mij in gewicht met gewone koffers 2 dus 5 kg minimaal

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-11-2013 23:24 Hutting wrote:
Ik vraag me af of een goedkope koffer niet juist eerder kapot gaat (ik zie mijn kleren al over de loopband gaan) als een wat duurdere. Beschadigingen vind ik niet zo'n ramp, kapotte ritsen natuurlijk wel.
En welke afmetingen moet ik aanhouden? Mijn speurtocht op internet levert niet veel op...
Ik was trouwens wel voornemens om de koffer te sealen, in ieder geval op de heenreis, maar heb mij niet gerealiseerd dat dit juist achterdocht oproept bij de douane??!
Er zijn schandalig dure koffers te koop. Ik heb net voor mijn reis twee maanden geleden een nieuwe gekocht maar daar is na 4 internationale en 6 binnenlandse vluchten niks meer van te zien want hij ziet er verschrikkelijk uit. Deze is blauwgrijs maar ik koop de volgende keer toch maar weer een zwarte en dan maar maar met gekleurde lintjes of iets anders herkenbaars werken. Ik heb zelfs minstens een keer per twee jaar iets nieuws nodig (en dat zal na zo'n 40 tot 50 vluchten zijn) en koop nooit meer iets boven de 50 euro. Ik heb ooit een keer misschien wel 15 jaar geleden een duur ding gekocht maar die heeft zeker niet het dubbele aan vluchten uitgehouden. Verder verandert je inpakgewoonte op den duur. Mij maakt het niet uit of ie van de Action komt of er Samsonite of zoiets op staat maar er zijn ook mensen die dat weer belangrijk vinden.

Vier wielen is wel handig. Afmetingen zijn erg persoonlijk en uiteraard afhankelijk hoeveel je mee wilt nemen (en hoe goed je in kunt pakken!) maar ook of je er alleen mee heen en terug naar Bali gaat bijvoorbeeld (inclusief 6 bikini's, veel avondjurken etc, ik zeg maar wat) of dat je er mee gaat reizen en dus ook in bussen en boten. Dat laatste doe ik zelf veel en ik koop altijd een maat die max 55-60 centimeter is. Wat misschien wel handig is, is dat je met een extra rits de koffer een paar centimeter meer volume kunt geven (maar wel weer extra kwetsbaar met die ritsen) bijvoorbeeld als er op de laatste dagen nog geshopt moet worden.
Ik geef ook de voorkeur aan zachte koffers vanwege de flexibiliteit. Een vak met een net in het ondiepe gedeelte is handiger dan een dicht vak omdat meteen alles zichtbaar is. Een of twee vakken extra aan de voorkant zijn ook handig als je op het laatst toch nog iets vergeten bent.
Een gesealde koffer trekt de aandacht waarmee je de kans loopt dat je sneller gecontroleerd wordt bij aankomst.
V&D heeft misschien wel de grootste keuze in koffers.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-11-2013 23:51 Joop van der Meer wrote:
Het mooie is ze wegen niet zwaar.Merk Jump
Nee, maar wel stervensduur, daar heb je onderhand een half ticket voor.... Emoticon: Smile

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

leomanado
User
spacer line

beste Hutting

Ik maak meer dan 50 vluchten per jaar, lange en korte en ook veel binnenlandse. Ik heb een Samsonite, harde koffer, GEEN ritsen en voor de herkenbaar een fel gekleurde riem er rond. Met 4 wieltjes en 20kg geen enkel probleem met reizen. Met een zachte gaat er nogal het eea stuk in je koffer en ik heb er zat gezien met de gaten erin. Bedenk dat er letterlijk gegooid wordt met je koffer.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik reis altijd met zachte koffers, vanwege de flexibiliteit en prijs.
Zijn ze na 5 jaar of zo te zeer gesleten, of kapot, koop ik toch gewoon een nieuwe, inderdaad b.v. bij de Action.
Maar ja, als je steeds met Singapore airlines vliegt, of met KLM, ofv de MAS, dan koop je natuurlijk ook op z'n minst Samsonite. Soms is status zeer belangrijk.
Ik heb een aantal jaren geleden ooit een set trolleys gekocht voor nog geen Ä 100, waarvan de kleinste 55 cm hoog, en dus voor mij ideaal is als handbagage, gaat makkelijk de toegstane 7 of 8 kg in.
Wordt tot nu toe nergens moeilijk over gedaan, ook niet bij Ryan Air.
In de grootste van 70 cm hoog gaat wel 30 kg, maar die heb ik nog voor onderweg nooit gebruikt. Dient thuis als dekenkist, en voor het geval ik ook eens wat grotere spullen wil meenemen.
In de middelste, die ik in de regel gebruik, van 60 cm hoog, past makkelijk 20 kg, en meer neem ik eigenlijk nooit mee, zelfs als ik hier een half jaar naar toe vertrek, en ook wel 30 kg mag meenemen.
Er wordt inderdaad soms/vaak behoorlijk mee gegooid en gesmeten bij het in- en uitladen van die ruimbagage, en heb mijn hart soms vastgehouden. Maar zelfs 2 flessen sterke drank (1 fles Jšgermeister en 1 fles Ouzo, wat natuurlijk vloeken in de kerk is, als je met Turkisch Airlines vliegt, dan zou je eigenlijk Raki dienen mee te nemen) hebben het de laatste reis overleefd. Kan ik er tot de Kerstmis wel weer tegen aan. Waren wel strategisch verpakt: afzonderlijk gewikkeld in een t-shirt en in een plastic zak verpakt ergens in het midden van het koffer.
Alsof ze het roken, hadden de douanes bij aankomst in Solo mij alles laten openmaken. Maar die 2 flessen mochten uiteraard gewoon door: 1 liter per persoon is tenslotte toegestaan.

FAR FROM THE MADDING CROWD

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 18-11-2013 00:47 schreef guna2:

[YouTube video verwijderd]

Is dat jou intellectuele bijdrage, over welk koffer je moet meenemen, laat staan kopen.
Belachelijk, om de naam van een koffer te vermelden, prijs kan ik mij indenken wat als je naar IndonesiŽ ben, heb je een oude koffer, dan koop je daar toch goedkopere exemplaren.
Al hoewel ze daar ook prijzig zijn geworden.
Ik heb een tuinman van de resort, zeer blij gemaakt met mijn hand back weg te geven, toen ik daar een andere had gekocht
Ik had gekeken in Singapore 1440, SINGD voor een hand back belachelijk.
Maar goed wie het breed heeft, het breed laat hangen, goed voor de verkoop.
Ik gebruik al velen jaren de zelfde koffer de naam weet ik niet eens maar ik doe er een extra band om heen en vooral over de cijferslot..... Emoticon: Wink
Maar soms begrijp ik niet dat sommige mensen wel 3 a5 koffer bij zich hebben, dan denk ik, dat is duur, of heb ik dat verkeerd gezien, omdat wij al jaren aan de limiet mee mogen nemen................... Emoticon: Shiny Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

koming
User
User icon of koming
spacer line

Ik neem altijd een opvallende kleur, zodat ik de mijne er meteen uitpik als ik bij de bagageband sta. En een cijferslot is handig om eventuele onverlaten af te schrikken, puur voor de vorm.
Verder maakt de prijs niet zo heel veel uit mits je 'm niet te vol propt.

Koming

Hitami
User
spacer line

4 maanden geleden in Jakarta vanuit Batam, koffer met mes bewerkt, souvenirs, cadeaus weg...

Mattheus
User
spacer line

Na m'n backpackperiode Emoticon: Smile een grote Samsonite reistas op wieltjes gekocht. Ik doe er een cijferslotje op en een opvallende riem omheen en reis er nu al zo'n 20 jaar de hele wereld mee over. Ziet er nog altijd prima uit.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-11-2013 11:19 Hitami wrote: 4 maanden geleden in Jakarta vanuit Batam, koffer met mes bewerkt, souvenirs, cadeaus weg...

Traveling light is the only way to fly

Na mijn eerste bezoek aan IndonesiŽ - in de Oertijd - heb ik bedacht dat ik geen koffers meer meesjouw, uitsluitend handbagage. De kans dat er wat met je koffers gebeurt is bepaald niet denkbeeldig (zie boven), ik heb geen zin om bij een lopende band te staan wachten, de douane kan me ook de pot op, ik wil niet sjouwen (dat hoeft overigens bijna nooit, dus da's m'n zwakste argument) enÖ je hebt vrijwel niets nodig wat je in IndonesiŽ niet kun kopen. Voor weinig ook nog eens.

In mijn handbagage zit mijn elektrieke tandenborstel, een tube Parodontax, onderbroeken en sokken* voor de hele trip, een schoon shirt, boek(en). That's it.
De dag na aankomst koop ik een extra lange broek (geen shorts, da's voor becakchauffeurs), wat shirts, norit en immodium (toen nog). Niet gek veel meer. Elk hotel/guesthouse heeft wel een laundry service, en de dag van vertrek geef je die broek, shirts en andere troep aan het personeel van het hotel. Iedereen blij.

* Sokken kun je hier niet kopen, dat wil zeggen, de sokken die je hier kunt kopen knijpen je kuiten af. Dus die moeten mee, en ik geef ze niet weg. De onderbroeken om andere redenen ook niet.

Disclaimer: ik begrijp (niet) dat zulks voor dames onmogelijk is.

wereldreis
User
spacer line

Ik heb al 20 jaar dezelfde Nomad rugtas Lady, oersterk, 55 liter inhoud waardoor je ook beperkt bent in de hoeveelheid bagage die je mee kunt nemen, er kan max 15 kg in, sta je ook niet voor verrassingen bij een binnelandse vlucht.
Ik doe er altijd een flightback omheen, de tas zelf blijft dan mooi schoon en de flightback kun je wassen!

Ik loop er toch niet mee op mijn rug....

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dure of goedkope koffer, na een aantal keren op en neer naar IndonesiŽ is het net of dat zo'n ding zo van de vuilnisberg is afgehaald.
Niet vreemd, je zal maar de hele dagen met die pokkedingen van haast 30 kilo staan te stoeien, dan zal het je een worst zijn dat wat er in zit wat breekbaar is, oppakken en weg flikkeren
Komt je koffer onderin het bagageruim of op een karretje, dan krijgt zo'n ding een een gewicht op zijn bast waar haast geen ťťn koffer tegen kan, ook een Samsonite van enkele honderden Euro's niet.

Je breekbare spullen zo goed mogelijk beschermen in je koffer, ik gebruik goedkope koffers, een peperdure koffer is weg gegooid geld.
Of je moet een roestvrij stalen koffer laten maken, maar ja dan kan je precies 2 onderbroeken en een overhemd meenemen Emoticon: Laugh out loud

Hutting
User
spacer line

Dank allemaal voor de reacties. Na deze zeer uiteenlopende meningen kan ik helemaal niet meer kiezen (grapje, ieders overwegingen zijn duidelijk).

We gaan in ieder geval proberen om zo min mogelijk mee te nemen en zoveel mogelijk mee terug Emoticon: Wink Ik lees in ieder geval al wat inpaktips. Souvenirs probeer ik altijd in de handbagage mee te nemen of zo goed mogelijk beschermd verpakt in de koffer.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb al sinds jaren een harde lichtblauwe koffer voor mijn internationale reizen. er gaat ongeveer 20 kilo aan zooi in, dus precies genoeg. Voor binnenlandse vluchten neem ik liever geen bagage mee, scheelt flink wachten over het algemeen. Ik had hiervoor een rugzak, maar die was na 10 jaar echt op, een trekkoffertje was de vervanger, maar deze was te breed voor de gangpaden in de vliegtuigen. Waardeloos, want ik ben lui en ga niet mijn koffer optillen.

Heb nu een lichtblauwe (puur toeval) trekkoffertje gekocht dat WEL door de gangetjes past, kostte me 100 euro, maar dat was het wel waard. Bovendien is het een schenen-rijder, dus die eeuwig voordringende Indonesiers achter me blijven wel op afstand... dat wil zeggen nadat ik 1x dat koffertje een flinke duw naar achteren geef.. want ze leren het nooit.

spacer line  

We hebben al vele koffers versleten op onze reizen naar Indonesie. Onze ervaring is dat ze zeer ruw met koffers omgaan en dat veel koffers hier toch niet op zijn gemaakt. De enige die het tot nu toe goed overleven zijn de hardschalige Samsonite koffers. Die zien er na een reis wel uit alsof ze al 10 jaar oud zijn maar alles komt wel heel aan.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,613,396 topic views - 235,463 posts - 13,700 topics - 26,283 members - last post @ 11-12-2019 10:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,662,998 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com