indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

anne89
User
spacer line

Hallo allemaal,

de eerste keer een berichtje...spannend! Ik ga in september 2014 met mijn vriend een rondreis maken door Sumatra, Java en Bali. Graag zou ik tips krijgen over onze reis, wat is er mogelijk/wat niet? Wat is er aan te raden/wat niet? Voor Bali weet ik nog niet precies wat we gaan doen, ben geen fan van vulkanen, wel van jungle/watervallen/baden/tempels/mangrove/strand/snorkelen.

dag 1 vliegen amsterdam-medan
dag 2 aankomst medan, overnachten in medan
dag 3 medan - tangkahan
dag 4 tangkahan
dag 5 tangkahan
dag 6 tangkahan - bukit lawang
dag 7 bukit lawang
dag 8 bukit lawang
dag 9 bukit lawang - medan
dag 10 vliegen medan - yogyakarta
dag 11 yogyakarta
dag 12 yogyakarta
dag 13 yogyakarta
dag 14 vliegen yogyakarta - Denpasar
dag 15 ?
dag 16 ?
dag 17 ?
dag 18 ? - Ubud
dag 19 Ubud- Kuta
dag 20 Kuta - Denpasar
dag 21 Vliegen Denpasar - Amsterdam

Alle tips zijn welkom!
Groetjes, Anne

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Anne,

wat betreft de tijdverdeling die je voor de bestemmingen aanhoud, is het allemaal zeker wel te doen, je maakt duidelijke keuzes.

Voor een invulling op Bali m.b.t. het snorkelen gaan mijn gedachte uit naar Pemutaran, Menjagan, Padang Bai (ook nog redelijke mooie strandjes) en Amed.
Daarbij wel de kanttekeningen (ik neem aan dat je graag naar Bali wilt voor de tempels?) dat als je echt een goede snorkel- en strandbeleving zoekt, dat je wellicht beter uit bent met andere eilanden/bestemmingen (bijv. Sulawesi, Nusa tengara of de Molukken om maar wat te noemen) in Indonesië.
Deze zijn dus wel uit de richting van het (Bali)pad wat je nu voor ogen hebt.
Naar Kuta zou ik persoonlijk niet gaan, tenzij je van feesten en drukte houd.
De Bali kenners kunnen je daarover meer advies geven, wat, waarheen en waar niet heen.

Eventueel zou je misschien kunnen denken aan Pulau Banyak als je toch naar Noord Sumatra gaat (gevolg zou zijn dat je Java of Bali zou moeten laten schieten).

http://forum.indahnesia.com/to(...)_banyak_aanrader.php

http://www.sumatraecotourism.com/pulaubanyak/

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

anne89
User
spacer line

Hoi Eelco, bedankt voor je uitgebreide reactie!

Fijn om te horen dat de tijdverdeling te doen is, we willen veel zien maar ook lekker relaxen en vooral niet te veel haasten.

We zouden het leuk vinden om 1 a 2 dagen snorkelen/strand te doen, dit hoeft niet meer te zijn. Je opties binnen Bali ga ik dan ook zeker overwegen, bedankt! Ik heb ze net even opgezocht, ziet er erg mooi uit.

We willen wel graag deze eilanden aanhouden, we zien in Yogyakarta ook 2 grote tempels en hebben in Bali ook 3 kleine tempels in 1 dag zitten die dicht bij elkaar liggen. Kuta willen we voor 1 nachtje doen, hard rock café fans Emoticon: Wink misschien dat we ergens nog watervallen/baden/mangrove op gaan zoeken.

Groetjes, Anne

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Noord Bali:

Watervallen in Munduk en Git-Git
Warmwaterbaden in Banjar.

Zuid Bali:

Mangrove op Lembongan Eiland.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

anne89
User
spacer line

Wauw! Bedankt Jan!

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

In Tangkahan heb je ook verschillende watervallen, een kleine niet zo ver van de accommodaties af en een grotere in jungle setting ongeveer een uur trekking.

Als ik jullie was zou ik naast goede wandelschoenen ook waterschoenen/sandalen meenemen. Deze zijn heel erg handig als jullie riviertjes over moeten steken of watervallen gaan bezoeken in de jungle.
Het is niet fijn om met doorweekte schoenen rond te lopen daar.
Een overnachting in de jungle is ook een hele belevenis.

anne89
User
spacer line

Hoi Eelco,

Kijk, dat is een goede tip! Gaan we zeker doen, bedankt!
We hebben 2 overnachtingen geboekt bij de Jungle Lodge in Tankahan, ik denk ook dat dat erg bijzonder gaat zijn. Ik ga eens even door jouw reacties en website spitten, fijn dat je dit allemaal wil delen.

Groetjes,Anne

spacer line  

Hallo Anne,

Ik zou van Yogya via zuid-oost Java (sukamade schilpadden strand met overnachten in de jungle) naar noord Bali gaan, snorkelen/duiken. Wij hebben deze reis eind mei gedaan en is zeer de moeite waard, ook niet zo druk met toeristen.

We hebben dit gedeelte geregeld (auto met chauffeur en overnachtingen) via Peter van Luijk hij heeft een guesthouse "Rumah Kita" in Kalibaru. www.rumahkita.info.

En prijs technisch goed te doen.

Van noord Bali naar Ubud (hotel Saren Indah) buiten het drukke centrum van Ubud.

Zuid Bali zou ik mijden, veel te druk en te toeristisch.

Veel succes en laat je verrassen.

MvrGr,

Paul

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Anne,
als jullie zo'n tochtje op de olifanten willen maken (in neem even aan dat dat de bedoeling is) vergeet dan niet om aan Jungle Lodge te vragen (al ze willen bemiddelen?) een olifant te reserveren voor de dag(en) dat jullie in Tangkahan zijn.
Vroeger waren daar nog 7 olifanten maar afgelopen zomer nog maar 5 en aangezien er altijd veel druk op staat (erg populair bij toeristen) ben je anders er niet van verzekerd zo'n tochtje te kunnen maken.
Houd ook rekening met je planning dat ze maandag en donderdag ook niet rijden met toeristen.

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

We hebben 2 overnachtingen geboekt bij de Jungle Lodge in Tankahan, ik denk ook dat dat erg bijzonder gaat zijn.

Ik bedoelde eigenlijk in een tentje in de jungle Emoticon: Wink

anne89
User
spacer line

Hoi Paul, ik moet heel eerlijk zeggen dat wij behoorlijke suckers zijn voor alles wat toeristisch is Emoticon: Blush We vinden het allebei behoorlijk spannend om te gaan backpacken, laat staan allemaal hele stoere, niet toeristische routes te nemen Emoticon: Wink we gaan wel voor de vlucht van yogyakarta naar Denpasar, maar snorkelen in Noord-Bali is zeker een optie!

En Eelco...echt? Een tentje?? Ik krijg nu al de bibbers, haha. Is dat wel veilig en zo dan? Zijn er trouwens ook mensen die op het strand slapen? Dat weet je dan vast ook wel Emoticon: Puh! Reserveren (duur grapje dat olifanten rijden, maargoed) wil ik wel gaan doen, maar ik wil eerst graag uitzoeken of deze olifanten goed behandeld worden. Ik heb gehoord van een olifantenpark in Bali waar ze heel slecht behandeld worden, daar wil ik niet aan meewerken.

Dank jullie beide!

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Ja Anne,
In de plaatsen Bukit Lawang, Tangkahan en in Ketambe (Gunung Leuserpark) worden zowel dagtochten als tochten voor meerdere dagen aangeboden om door de jungle te trekken en te overnachten. Meestal zijn dat vaste camping sites, bij een rivier, grot of mooie open plek in het bos. Je slaapt dan op een dun matrasje/matje in een tentje.
Persoonlijk vind ik het een hele gave belevenis.

Het is op zich niet gevaarlijk, je trekt niet echt diep het oerwoud in maar mocht je zoiets gaan doen zorg dan ter plaatse voor kundig gids(en). Neem wel veel drinkwater, evt, zouttabletten en bijv. chocolade mee want na een hele of halve dag jungle trekking, kun behoorlijk veel vocht en energie verliezen, het is echt pittig.
Om eerlijk te zijn, oversteken van eens straat in een gemiddelde Indonesische stad is vele malen gevaarlijker dan kamperen.

Bij de meeste plaatsen waar mooie standen zijn is accommodatie aanwezig, vaak in de vorm van guesthouses die over het algemeen niet erg duur zijn zodat de meeste mensen niet de moeite gaan nemen om op het stand te gaan slapen.

Tangkahan zonder een olifanten ritje is ook de moeite waard. De omgeving is (als je de palmolieplantages voorbij bent) wel ontzettend mooi. Je kunt de olifanten ook alleen gaan wassen wil je toch interactie met ze hebben.

Veel plezier alvast.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,537,326 topic views - 236,599 posts - 13,707 topics - 28,339 members - last post @ 16-02-2020 17:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,773,599 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com