indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sushi
User
spacer line

Hallo iedereen!

Wie kent Asmur Top?
Het wordt in Indonesie gebruikt bij jicht en reuma.
Ik ben dringend op zoek naar dit middel wat op kruidenbasis is.
Kan iemand mij er aan helpen?

bestanddelen zijn:
Sesbaniae Cortex ( Kulit Pohon Jayanti )
Ricini Folium ( Daun Jarak )
Moringae Follium ( Daun Kelor)
Eleutherinae Bulbus( Umbi Bawang Sabrang)
Zengiberis Rhizoma ( Rimpang Jahe)

Alvast bedankt!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zijn het capsules/tabletjes of een smeermiddeltje?

spacer line  

Coba liat(kijk eens effe) bij Obat Alami Asam Urat .

silahkan .
Mss kan je krijgen bij Century en nog andere toko obat bij de grote(re) Malls in Jakarta.
1 mei 2013 - Herbal Asam Urat ASMUR-TOP. Rp.30.000,-. Harga Eceran Rp. 27.000,-. Harga Grosir Rp. 18.000,- Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 30 Kapsul [NEGO].

bisa dicek of makemyday .

sushi
User
spacer line

Het zijn capsules om in te nemen.
Er is maar 1 toko die op onze mails reageerd en die kan er op het moment niet meer aankomen. Dat is toko haba. Iemand nog ervaringen met andere toko's die wel reageren op bestellingen vanuit Nederland?
Ook is het niet meer zo makkelijk om het door de douane te krijgen terwijl het gewoon op natuurlijke basis is, iemand een idee wat we verkeerd doen?

spacer line  

Asn iemand meegeven.
Formeel kan de douane alle (nog) NIET geregistreerde medicijnen onderscheppen en vernietigen.
Heb jaren geleden diverse obat en obat gosok( warme zalf) zoals Rheumason gekregen uit Jakarta door de douane afgepaktt omdat het niet op de officiele lijst zit.
Mocht ik bezwaren hebben dan moet ik het laten voorkomen(bij de rechter).
Terwijl het bij de gewone toko's verkocht werd. Ra ra , hoe kan dat .

sushi
User
spacer line

Verder nog iemand tips of iedeen?
Surya Atmadja: over welke toko heb jij het precies? Wat is de site? Nemen hun bestellingen aan uit Nederland?
Is er verder niemand bekend met dit middel of de samenstelling van kruiden?

spacer line  

Century en Guardian heten die toko , via google.

Zie de opmerking
http://www.tokohaba.com/herbal(...)t-isi-30-kapsul.html

Tip , vele (nog) niet(meer) goedgekeurde herbal / medicijnen kan men vaak kopen bij diverse toko obat
in Mangga Dua Mall, Glodok Plaza , Gajah Mada Plaza ( richting China Town).

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-11-2013 22:59 sushi wrote:
Ook is het niet meer zo makkelijk om het door de douane te krijgen terwijl het gewoon op natuurlijke basis is, iemand een idee wat we verkeerd doen?
Heb je daar dan slechte ervaringen mee? Ik ben wat verbaasd want ik neem al zo'n 25 jaar van elke reis jamu's mee en heb er zelfs nog nooit een vraag over gehad. er zit niks meer of minder in dan de preparaten die je bijvoorbeeld van De Tuinen meeneemt.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Omdat :
1.Niet in de lijst van goedgekeurde medicijnen van de Nederlandse overheid zit .
2.In Indonesia mag niet verkocht worden omdat de vlag (herbal) de lading niet dekt, dit volgens de site.Er is een chemische middel .
We are not selling this prouct again
because this product has been recognized by Indonesian Food and Drug Administration as product with chemical medicine ingredient or in other word not pure 100% from herbs.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dan klopt de lijst van de samenstelling niet? Want daar zie ik niks chemisch in.
Maar het wordt dan nog wel in Indonesie verkocht? Want dat zou dan ook raar zijn (nou ja...)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

On 17-11-2013 22:19 Anne Mieke wrote:
Dan klopt de lijst van de samenstelling niet? Want daar zie ik niks chemisch in.
Maar het wordt dan nog wel in Indonesie verkocht? Want dat zou dan ook raar zijn (nou ja...)

Het zou kunnen .
De autoriteit had het uit de handel genomen omdat het niet 100% herbal ALAMI is.
Werd niet gezegd dat er verboden middelen zitten.

In vele toko obats worden veel (vooral Chinese) medicijnen die nog niet goedgekeurd zijn , maar onder de toonbank werd verkocht .
Normaal gesproken zijn goedgekeurde medicijnen voorzien van een stempel IZIN DEP KES R.I nr xxxxxxxx

sushi
User
spacer line

Ik heb Century en Guardian inmiddels een mailtje gestuurd, ben benieuwd of ik wat hoor.

Zie de opmerking
http://www.tokohaba.com/herbal(...)t-isi-30-kapsul.html - Je bedoelt de opmerking: vele verzoek van Nederland?
Toko Haba heeft inderdaad veel aan Nederland geleverd, op dit moment kunnen ze er niet aankomen daarom ben ik druk op zoek om het toch nog ergens anders te krijgen.
Een familielid heeft er veel baat bij en nu het op is gaat het veel slechter.

Er is een keer een bestelling in beslag genomen bij de douane met als reden dat er een beschrijving bij zat dat het zou helpen bij jicht en reuma en dat je dat niet mag suggereren zolang het hier niet bewezen en goed gekeurd is als ik het goed begrepen heb.

Zelf meenemen is geen optie aangezien ik geen plannen heb om die kant op te gaan en ook niemand ken die daar heen gaat. Het zal dus verstuurd moeten worden.

spacer line  

On 18-11-2013 12:36 sushi wrote:

Er is een keer een bestelling in beslag genomen bij de douane met als reden dat er een beschrijving bij zat dat het zou helpen bij jicht en reuma en dat je dat niet mag suggereren zolang het hier niet bewezen en goed gekeurd is als ik het goed begrepen heb.

Dat heb ik al geschreven.
De Nederlandse Douane verschuilt achter de Keuring Dienst van Waren.
Een medicijn moet toegelaten worden dus ingeschreven.
Via de post kan het onderschept worden(bij mij gebeurt).
Na telefoontjes/brieven heen en weer werd ik geadviseerd dat ik bij de rechter moet aanvechten.
Heb niet gedaan.
Trouwens er is duidelijk verschil tussen medicijn en voedingsuplement .

sushi
User
spacer line

Dus je zou het moeten laten versturen als zijnde voedingssupplement??!
Moet ik wel eerst iets vinden die het heeft en kan opsturen...

Sendy
User
spacer line

Ik ben ook dringend op zoek naar Asmur Top.
Ik heb ook een familielid die er veel baat bij had en nu het op is gaat het inderdaad veel slechter.
Ook bij ons is een zending in beslag genomen.

ahliherbal
User
spacer line

U kunt dit ook proberen Urinezuur

http://ahliherbal.com/mahabbah(...)at-rematik-1490.html" rel="nofollow">http://ahliherbal.com/mahabbah-obat-asam-urat-rematik-1490.html

BPOM geverifieerd, veilig voor je lichaam Emoticon: Smile

Alternative : http://ahliherbal.com/?p=1490

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,253 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 01:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,118,868 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com