indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo allemaal!

Ik hou dit forum nou al een tijdje in de gaten en vind het fijn dat er zoveel weetjes op staan! Waar ik nu even mee worstel is de beslissing of ik mijn visum van tevoren ga regelen of bij aankomst. Ik ga voor 2 maanden (lees max. 60 dgn) naar o.a. Bali. Wat de plannen precies gaan zijn dat weet ik nog niet, dat hangt van mijn vriend af die Indonesie goed kent en ij graag van alles wil gaan aten zien.
Ik las dat ik voor het aanvragen van een toeristenvisum op de ambassade een ticket moet hebben die aantoont dat ik daadwerkelijk het land weer uit ga, maar mijn vriend die heeft een VOA genomen en die zegt dus dat dat dan niet hoeft. Echter is het voor hem niet de eerste keer dat hij daarheen is gegaan, dus misschien is het dan ook wat makkelijker allemaal?
Ik stap over op Jakarta en heb mijn aansluiting in 'slechts' 2 uur en 45 minuten. Zou ik het dan uberhaupt wel redden om een VOA te halen zonder mijn vlucht te missen? Ik lees dat het er zo druk kan zijn.

Kortom dit zijn mijn opties:

a: Ik haal een VOA, riskeer (misschien) het missen van mijn aansluiting, maar ben stukken goedkoper uit als ik t wel red en hoef mijn ticket naar Australie niet van tevoren te boeken.

b: Ik moet 2x naar de ambassade in Den Haag (ik woon zelf in amsterdam) betaal aanzienlijk meer en moet mijn vlucht naar Australie vast leggen voordat ik mijn visum aan kan vragen.

Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor de reacties! Emoticon: Bye bye

45havana
User
spacer line

Hi vlinder 1984,
Ten eerste is een visum on arrival(VOA) slechts 30 dagen geldig en bij mijn weten kan je geen VOA voor 60 dagen krijgen.Je zou eventueel je VOA 1x met 30 dagen kunnen verlengen maar dat geeft veel rompslomp en je bent een paar dagen je paspoort kwijt.
Regel een 60dagen toeristen visum in nederland en laat het door een visum buro doen,kost een paar tientjes en je hoeft niet zelf naar den Haag toe.
Dat is mijn advies.Groeten.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Heb het zelf afgelopen maand gedaan een visum arrival en 30 dgn verlengd bij bureau immigratie dus wat 45havana schrijf klopt gewoon 1X 30dgn en voor die afloop, kan je het 30dgn verlengen.
Wel is het zo, als je die in Jakarta laat verlengen, laat het door mensen doen die daar rond lopen, die helpen je (sneller) aan de stempel, maar reken een paar dagen 3a4 er voor.
Dit alles is wel absurd, omdat je dan zonder paspoort zit, die je van Nederlanders gelijk je eindentiteit niet kan aantonen.
Daar zou de Nederlandse staat eens naar moeten kijken.

Wel als je op de bovenste foto ziet, eerst zelf je eigen aanmelden bij dit loket, met je paspoort en daar krijg je een map met wat a4 je daarna moet invullen en achter het gebouw naar boven toe na het is ingevuld afgeven, of zoals ik al zei, door iemand te laten doen, dan ben je klaar en hij laat je weten wanneer het klaar is, als je beschikt over een GSM , dat ik aanneem nu iedereen dat wel bezit.
Dat kost wel meer, maar 350.000rp heb ik er voor betaald, maar dan hoef je niet alles zelf te doorlopen. .... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Smile

Sorry vergeten te schrijven
Oh ja twee pasfoto's en die ticket maar die had ik niet bij mij de pasfoto werd gekopieerd van de pasfoto van paspoort en die ticket heeft de man die ons aan die stempel hielp niet gevraagd en ik denk dat het vriendendiensten zijn voor die man en de ambtenaar, geld zal hier een rol in hebben kunnen spelen ........... Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-11-2013 03:26 vlinder1984 wrote:
a: Ik haal een VOA, riskeer (misschien) het missen van mijn aansluiting, maar ben stukken goedkoper uit als ik t wel red en hoef mijn ticket naar Australie niet van tevoren te boeken.

b: Ik moet 2x naar de ambassade in Den Haag (ik woon zelf in amsterdam) betaal aanzienlijk meer en moet mijn vlucht naar Australie vast leggen voordat ik mijn visum aan kan vragen.
Je moet wel degelijk een ticket kunnen overleggen, óók bij een VOA; het is alleen zo dat dit niet altijd gevraagd wordt. Dat risico kun je nemen met daarbij het risico dat je ter plekke verplicht bent om een (duur/nog duurder) ticket te produceren. Een luchtvaartmaatschappij is verplicht om dat in de gaten te houden. Dat laatste gaat niet altijd even goed maar ik zou niet aanraden om het risico dan maar te nemen.

Als je echt wilt gaan rondreizen dan is het verlengen van een visum geen optie omdat je nooit precies weet hoeveel tijd dit in beslag neemt en daarmee gebonden bent aan, bijna altijd, grote stad om op je paspoort te wachten. Erg zonde van de tijd.

Ik zou dan toch vooraf het visum regelen of het laten regelen zoals hierboven geopperd. Reizen kost nu eenmaal geld en de kosten voor een visum horen daarbij en zijn relatief bij twee maanden reizen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ik zou in den Haag een visum aanvragen.
Wij hadden een ticket voor twee maanden. Toen wij 24 uur van tevoren bij Turkish Airlines wilden inchecken lukte dat wel van Amsterdam naar Istanbul, maar niet van Istanbul naar Jakarta. Voor onze aansluitende vlucht zaten we ook al binnen die 24 uur.
Toen we ons bij de incheckbalie van Turkish Air meldden vroeg ik aan de grondstewardess waarom ik niet kon inchecken voor de vlucht van Istanbul naar Jakarta. Ze antwoordde dat zij moest controleren of wij een visum voor twee maanden hadden. Die hadden we en ze regelde onze instapkaarten. Ik heb haar gevraagd wat er gebeurt als ik het visum niet had gehad. Dan nemen wij u niet mee, meneer. Ja, maar als ik nu een VOA had genomen en die in Indonesie met 30 dagen had verlengd. Dan nemen wij u niet mee, meneer. Dus...... informeer bij de luchtvaartmaatschappij hoe zij met deze regels omgaan.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Precies dat bedoel ik. Een luchtvaartmaatschappij heeft daar ook verantwoordelijkheid in en ook niet zo'n zin (of plaats!) om de passagier rechtsomkeert weer mee terug te nemen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Vergeet de boete niet !

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Welke boete? Die voor de luchtvaartmaatschappij?

spacer line  

On 14-11-2013 11:09 Anne Mieke wrote:
Welke boete? Die voor de luchtvaartmaatschappij?

Yes .
Dat de turis soms duurder / gewone ticket moet betalen is zijn eigen schuld, ondanks dat hij/zij kan proberen om het af te wentelen richting reisburo of vertrekbali op Schiphol.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik had al op Schiphol bij het afgeven van de koffer, ook zo iets van een desk vrouwtje die niet wist wat ze moest doen en wat ik in Singapore zou gaan doen.
Gelukkig had ik die Ferry print uitgedraaid, zodat ik hen kon overtuigen, dat ik op door reis was.
Ze ging achter de balie vandaan en liep naar een balie aan de zijkant en daar kwam een manager met mij praten over de doel van die reis en zo werd ik geaccepteerd en kon ik rustig mee.
Het viel allemaal wel mee ook met de Singaporezen douane heel vriendelijk en je krijg in het vliegtuig net als je naar Jakarta gaat, een formulier aangereikt, om die in te vullen.
Zo ook op die ferry naar Indonesië, alleen had ik daar iemand die mij niet begreep en i.p.v. 30 dgn visum een 7dgn visum gegeven had, die ik bij aankomst weer geholpen nu door de Indische douane, mij op er attent had gemaakt, dat die samen met de vliegticket niet klopte en ik een 30 dgn visum moest hebben.
Ik weer terug naar die boot en kreeg mijn geld terug en kocht aan de balie een 30 dgn visum, die wij verlengt hebben in Jakarta zie mijn vorige verhaal.
Het is al met al een hele onderneming geworden, reizen met aanvullende paperassen......... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vlinder, voor de aanvraag van een twee maanden visum heb een reis arrangement nodig, m.a.w. het hoeft geen ticket te zijn.
Als je een optie op een vlucht neem en je krijgt van het reisbureau/ticketverkoper een bevestiging daarvan dan is dat voldoende voor de aanvraag van een visum.
Dit zegt de CIBT "Een kopie van het vluchtschema of een uitdraai van de E ticket"
Zo doe ik het ook altijd.

Doe je het via de CIBT dan komen boven op de kosten voor het visum (€ 45) de kosten van de CIBT (€ 47.80) .

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 14-11-2013 09:26 schreef BintangJan:
Ik zou in den Haag een visum aanvragen.
Wij hadden een ticket voor twee maanden. Toen wij 24 uur van tevoren bij Turkish Airlines wilden inchecken lukte dat wel van Amsterdam naar Istanbul, maar niet van Istanbul naar Jakarta. Voor onze aansluitende vlucht zaten we ook al binnen die 24 uur.
Toen we ons bij de incheckbalie van Turkish Air meldden vroeg ik aan de grondstewardess waarom ik niet kon inchecken voor de vlucht van Istanbul naar Jakarta. Ze antwoordde dat zij moest controleren of wij een visum voor twee maanden hadden. Die hadden we en ze regelde onze instapkaarten. Ik heb haar gevraagd wat er gebeurt als ik het visum niet had gehad. Dan nemen wij u niet mee, meneer. Ja, maar als ik nu een VOA had genomen en die in Indonesie met 30 dagen had verlengd. Dan nemen wij u niet mee, meneer. Dus...... informeer bij de luchtvaartmaatschappij hoe zij met deze regels omgaan.

Ik heb afgelopen maand ook met Turkisch Airlines gevlogen, maar daar iets andere ervaring mee gehad.
Moeiteloos zowel Amsterdam-Istanboel als Istanboel-KualaLumpur binnen 24 uur van te voren kunnen inchecken, (om vandaar door te vliegen met Air Asia naar midden-Java). Bij het inchecken in Amsterdam vroegen ze ook, hoe lang wij weg wilden blijven. Konden ze uiteraard ook wel aan het e-ticket zien. Toen we zeiden: 180 dagen, hebben ze naar het (in ons geval sosbud) visum gekeken voor Indonesië, en gezien, dat dit voor 60 dagen geldig was. Onze uitleg, dat dit telkens met 30 dagen ter plaatse verlengd diende te worden, werd moeiteloos geaccepteerd.

Wat Vlinder betreft: 2.45 uur voor het overstappen in Jakarta is krap, maar (in de regel wel) haalbaar.
Je schrijft niet, met welke binnenlandse maatschappij je doorvliegt naar Bali, en dat maakt ook nog (aanzienlijk) verschil uit.
Voor Garuda blijf je n.l. op de zelfde terminal, en dat scheelt tijd.
Voor de vluchten van Jakarta naar Bali van b.v. Lion Air of Air Asia moet je eerst nog met je bagage naar een andere terminal, en daar gaat ook weer extra tijd in zitten.
Zeker als je het reilen en zeilen op SukarnoHatta niet kent.
Je dient in de regel voor binnenlandse vluchten uiterlijk 3 kwartier vóór de vertrektijd te hebben ingecheckt.
Dus zou ik zonder meer aanraden alvast te zorgen voor dat 60-dagen toeristen visum, eventueel laten verzorgen door een visumbureau in Amsterdam, als het zelf regelen een bezwaar is.
Zodat je in Jakarta vanuit het vliegtuig in elk geval gelijk door kunt lopen naar de immigratie.
En já, voor dat toeristenvisum dien je dus bij de ambassade een uitreisticket te overleggen.
Maar dat kan dus eventueel ook een fake-ticket zijn, (een reservering dus, waar je vooralsnog géén gebruik van maakt).

FAR FROM THE MADDING CROWD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Let erop dat Soekarno-Hatta bij Jakarta een van de meest overbelaste vliegvelden van de wereld is, met aantallen passagiers die ruim 2x boven de capaciteit van het totale vliegveld liggen. Het is niet ongevoon dat je 1 uur in de rij staat om in te checken (afhankelijk van de maatschappij), 1 uur bij de immigratie staat en 1 uur moet wachten op vervoer om de luchthaven af te kunnen. Ik heb het allemaal al gezien eerder dit jaar. Ik wil mensen aanraden vooral meer dan genoeg tijd te nemen. Drie uur word geadviseerd, maar als ik zelf zou vliegen zou ik meer tijd nemen, als ik op Jakarta zou moeten overstappen.

Theo65
User
spacer line

We zijn inmiddels weer terug in Amsterdam en het valt vies tegen. Bij elkaar wel een fijne tijd gehad in Indonesie. Ik denk er hard over na om de maand december a.s. op Bali door te brengen.

Vanuit Denpassar zijn we voor een paar grijpstuivers met Citilink gevlogen naar Jakarta. Het toestel vertrok op tijd en deed over het traject 1 uur en 30 minuten. Eten en drinken kan je aan boord kopen tegen redelijke prijzen.

Het was een binnenlandse vlucht, dus geen gedonder met immigratie en douane. Wij zouden later op de avond doorvliegen naar Amsterdam. Wat wij toen niet wisten was dat internationale vluchten vanuit een ander locatie vertrekken. We moesten verder met een (gratis) shuttlebus naar de vertrekhal voor internationale vluchten.

Mocht ik besluiten om binnenkort naar Bali af te reizen, kan dat met de Emirates voor weinig, ik meen rond de 515 euro voor een retourtje. Wat zo prettig is, is dat je al rond 16.00 uur in Jakarta bent en nog voldoende tijd heb om door te vliegen naar Denpassar.

Mijn vraag is: Kan ik een vlucht boeken die rond 19.00 uur vertrekt vanuit Jakarta?
Moet ik weer met een shuttlebus naar de domestic vertekhal?

Alvast bedankt.

Theo

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Aansluitend met internationale vluchten vlieg ik steeds met Garuda. Dit is de enige maatschappij die vanuit de internationale terminal vertrekt. Je moet enkel een verdieping stijgen. Je betaalt een beetje meer, maar je vermijdt een hoop stress.

Garuda heeft vluchten naar DPS tot laat in de avond. Voorzie in ieder geval genoeg tijd. 3 uren vind ik een absoluut minimum, vier uren is prettiger.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Theo65
User
spacer line

Dank voor de reactie.

Klopt het dat ik het visum op de airport in Jakarta moet halen en dat ik dus wel langs de immigration en douane moet?

Ik meld nog dat de vertrekbelasting voor internationale vluchten vanuit Jakarta 150.000.-- ruphia's bedraagt.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Als je kiest voor een VOA moet je die inderdaad op Soekarno-Hatta halen. Steeds waar je het land binnenkomt. Net daarom heb je redelijk veel tijd nodig.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

16 uur aankomen en 19 uur vertrekken zou voldoende moeten zijn, maar houd er dus rekening mee dat het vliegveld ver over capaciteit is, en je zomaar tijd tekort kan komen. Liever een uurtje langer wachten dan 5 minuten tekort, toch?

spacer line  

Hartstikke bedankt allemaal voor het delen van ervaringen. Ik heb besloten vanwege de krappe tijd en de vrijheid die ik in Indonesië wil hebben om mijn visum van tevoren te regelen. Nu vraag ik mij alleen af of het genoeg is als ik aangeef dat ik een visum heb voor Australië en ik dus zeker door zal reizen. Hoe neem je een optie op een vlucht eigenlijk? Ik heb dat nog nooit gedaan namelijk... Wederom alvast bedankt!! Emoticon: Worship

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 15-11-2013 08:00 Yerun wrote:
Let erop dat Soekarno-Hatta bij Jakarta een van de meest overbelaste vliegvelden van de wereld is, met aantallen passagiers die ruim 2x boven de capaciteit van het totale vliegveld liggen. Het is niet ongevoon dat je 1 uur in de rij staat om in te checken (afhankelijk van de maatschappij), 1 uur bij de immigratie staat en 1 uur moet wachten op vervoer om de luchthaven af te kunnen. Ik heb het allemaal al gezien eerder dit jaar. Ik wil mensen aanraden vooral meer dan genoeg tijd te nemen. Drie uur word geadviseerd, maar als ik zelf zou vliegen zou ik meer tijd nemen, als ik op Jakarta zou moeten overstappen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Klopt, Sukarno Hatta is ontworpen voor 22 miljoen per jaar maar heeft inmiddels 51 miljoen reizigers per jaar.

Maar net als met zovele projecten (tolwegen), ze willen graag uitbreiden maar de elite heeft inmiddels alle grond in handen en het is te duur om de boel aan te kopen.
Dan doe je dus gewoon niets Emoticon: Laugh out loud

We hadden het er in een ander topic al over, de elite die elkaar het balletje toe rollen.
Het is al jaren bekend dat het vliegveld Sukarno Hatta moet uitbreiden, vervolgens wacht je tot dat alle grond in handen van je vriendjes is.

Op het moment dat dit het geval is ga je uitbreiden, dan betaald de staat fabelachtige bedragen voor één vierkante meter.
De tipgevers die al een jaar of 15 geleden speculanten hebben getipt dat er een uitbreiding op stapel stond, liggen nu decadent op Hawai van de zon te genieten.

Zo doe je dat. Emoticon: Yes!
En vanzelfsprekend ga je dan klagen dat de grond zo duur is, die natuurlijk elk jaar duurder wordt.
Effe wachtuuh, nog effe wachtuuh nog een beetje betalen, nog effe wachtuuh PIZZA.
Geen gezeik allemaal rijk, behalve natuurlijk die miljoenen sloebertjes die één keer per dag een hap rijst krijgen, tja een kniesoor die daar op let Emoticon: Bye bye

spacer line  

On 15-11-2013 08:00 Yerun wrote:
Let erop dat Soekarno-Hatta bij Jakarta een van de meest overbelaste vliegvelden van de wereld is, met aantallen passagiers die ruim 2x boven de capaciteit van het totale vliegveld liggen. .

Over de eventuele vervanging/cq de capaciteitsuitbreiding van Cengkareng (, of te wel Bandara Sukarno-Hatta) zijn er diverse plannen, o,a in Jonggol .
Dat heb ik een tijdje geleden al verteld in Indahnesia.
Het is logisch dat eventuele "developers" die iets hadden "vermoedt" of iets hadden "gehoord" al diverse gronden gekocht hebben.

Maar ya , kennelijk heeft men "andere plannen" , een nieuwe Bandara Internasional in de buurt van Purwakarta .
Dat had ik ook ergens verteld . Emoticon: Wink

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

De vlucht van Singapore naar Jakarta duurt 1 uur en 20 minuten. Maar dan moet je niet, zoals wij op 16 september jl, te maken krijgen met drukte in het luchtruim boven Soekarno Hatta. Wij hebben 1 uur in de centrifuge gezeten. En maar rondjes draaien en draaien totdat de toestemming te landen kwam. Omdat we eind van de middag aankwamen hebben we de vlucht naar Denpasar op 17 september gemaakt. Wij overnachtten in het FM7 hotel, vlakbij het vliegveld. Denk je: "he, lekker dichtbij". Het verkeer zat zo vast dat we over twee kilometer bijna één uur gereden hebben. Dus neem de tijd, zeker als je van plan bent om direct vanaf Soekarno Hatta door te vliegen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Theo65
User
spacer line

Ik heb inmiddels geboekt en ook het e-ticket ontvangen. Vanuit Amsterdam vlieg ik met de Emirates via Dubai naar Jakarta. De geplande aankomsttijd is 15.45 uur (3.45 PM). Met Airasia - Garuda is op dit moment niet te boeken op de site van ticketindonesia.nl - vlieg ik om 07.35 PM door naar Denpasar.

Ik heb dus bijna 4 uur de tijd om een visum te halen en daarna langs de immigration en de douane te knallen. Vervolgens - denk ik - op de shuttlebus naar de domestic vertrekhal. Bij elkaar moet het wel voldoende zijn. En mocht het toch misgaan dan heb ik pech gehad.

Maar stel dat het door vertraging wel misgaat en je de aansluitende vlucht naar Denpasar mist. Hoe gaat men daar mee om. Kan je dan kosteloos mee op de eerstvolgende vlucht -in dit geval van Airasia - of moet je een nieuwe ticket kopen?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Theo ik heb verschillende malen met Emirates via Dubai gevlogen dus ik spreek uit ervaring.
Je stoptijd zal rond de vier uur zijn op Dubai.
Neem zo min mogelijk handbagage mee, het vliegveld van Dubai is enorm groot, en waanzinnig druk, een trolley voor je handbagage is nagenoeg niet te vinden, net als een zitplaats.
Steek wat Dirhams in je zak dat je een tentje in kan duiken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,354,150 topic views - 233,360 posts - 13,684 topics - 23,743 members - last post @ 21-08-2019 15:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,235,973 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com