indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

papadom
User
spacer line

Hoi , ben al 5 jaar weg uit Ned.;heb in Langkawi gewoond; ben uitgeschreven in Nederland , dus ook niet meer verzekerd . Wil nu retirement visa aanvragen , maar 1 van de eisen is dus een bewijs dat ik verzekerd ben ; Nu ben ik 64 jaar ; probeer je maar eens goedkoop te verzekeren...Heb alleen een klein pensioentje....heeft iemand een idee ,voordat ik in Khao Sanh road een fake formulier laat maken...Hoe groot is het risico op controle ? V.w.b. de begrafenisverz. ; ik neem aan dat dit lokaal in Indo wel te regelen is.
Alle suggesties zijn welkom...

pelaut
User
spacer line

Beste Hans, heb vorige week voor een kennis van mij die een lansia visum wil geinformeerd bij een visum agent in Jakarta: kosten 10 juta all in met reisbureau erbij etc, als er geen verzekering was schijnt dat geen onoverkomelijk probleem te zijn. Meen dat je niet echt in de buurt van Jakarta woont, als je toch belangstelling hebt stuur ik je de contactgegevens.

spacer line  

On 09-11-2013 01:39 pelaut wrote:
Beste Hans, heb vorige week voor een kennis van mij die een lansia visum wil geinformeerd bij een visum agent in Jakarta: kosten 10 juta all in met reisbureau erbij etc, als er geen verzekering was schijnt dat geen onoverkomelijk probleem te zijn . Meen dat je niet echt in de buurt van Jakarta woont, als je toch belangstelling hebt stuur ik je de contactgegevens.

Staat toch beschreven in de eis van Lansia Visa . ???????

http://www.expat.or.id/info/retirement.html

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niets is een probleem in IndonesiŽ voor geld is heel veel te regelen, prima dat moet een ieder voor zich zelf weten.
Maar besef wel, als er poep aan de knikker komt dan ben je aan de beurt.
Je kan je afvragen als je gaat sjoemelen of dat een eventuele deportatie waard is. Emoticon: Talk to the hand

Ik heb zelf die overweging in het verleden moeten maken.
Ik werkte op Batam, had het enorm naar mijn zin en het was ook nog lucratief, tot mijn werkgever de werkvergunningen via een louche figuur wilde laten regelen.

Toen moest ik een keuze maken, dompet vullen met de kans IndonesiŽ uitgeschopt te worden of mij aan de regels houden en enkele maanden per jaar legaal te genieten van mijn verblijf in IndonesiŽ.
Ik heb voor het laatste gekozen Emoticon: Blush

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,033,372 topic views - 240,286 posts - 13,732 topics - 33,687 members - last post @ 23-10-2020 18:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,338,892 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com