indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

heerke
User
spacer line

wie o wie heeft enige info voor een redelijk hotel in de buurt van de Nederlandse ambassade.Ik moet volgend jaar samen met mijn pleegkind hier naar toe voor aanvraag visum. graag hoor ik van jullie?

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Het parklane hotel ligt redelijk in de buurt en is een uitstekend hotel. Net een paar dagen verbleven en zeer goed bevallen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

spacer line  

Het hotel "Puri Denpasar" ligt op loopafstand ( 300m ) van de NL Ambassade.
Website: http://puridenpasar.com/

Adres: Jl. Denpasar Selatan No.1 Kuningan,
Jakarta 12950 - Indonesia

Boeken van kamers e.d. doe je het beste via booking.com, agoda.com, etc., etc. om de wat gunstigere kamerprijzen te krijgen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een redelijk hotel moet je niet zoeken in de directe omgeving vanwege het feit dat de NL ambassade in een duur zakendistrict ligt. Goede hotels zijn er dus genoeg, waarvan Puri Denpasar de meest ideale is, maar goedkoop zijn de kamers daar niet. Ook niet stervensduur trouwens. Je hebt ook geen last van de moskee die op 25 meter afstand ligt, zelfs al heb je kamers direct in het verlengde van de roeptoeters. Heb er ervaring mee.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zie niet in waarom men in Jakarta moet blijven logeren? Of moeten jullie van heel ver komen?
Tegenwoordig - als alles compleet is - 's ochtends binnen komen, 's middags ophalen en weer weg uit Jakarta. Hoor zelden dat iemand logeert aldaar. Maar goed, als je uit Jayapura of Ambon komt, misschien wel. Maar op Java zeker niet nodig.

heerke
User
spacer line

VAnuit sulawesi, 10 uur bussen en 2 uur vliegen, niet echt dicht bij, thanks voor de antwoorden.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 08-11-2013 19:07 heerke wrote: VAnuit sulawesi

Is een consulaat geen optie? Dat scheelt je waarschijnlijk nauwelijks in reistijd, maar wel in macet in Jakarta, bovendien is voor een kort bezoek alles beter dan JKT. Er lijken nog maar drie consulaten te zijn (er was er toch ook een in Sulawesi, Y-B): Bali, Medan en Surabaya. Ik heb uitstekende ervaringen met het laatste.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ja die van Bandung heb ik opgezocht, en een lieve oude pater is de zegsman daar.
Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet of dat consulaat nu nog bestaat of niet. Op (niet bijgehouden?) info wel, maar in realiteit niet lijkt mij.

TX Guna, mss een optie proberen een keer, anders dan JAK. Emoticon: Smile

Your attitude determines your altitude

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-11-2013 00:11 guna2 wrote: Er lijken nog maar drie consulaten te zijn (er was er toch ook een in Sulawesi, Y-B): Bali, Medan en Surabaya. Ik heb uitstekende ervaringen met het laatste.
Klopt. Beste keuze. Makkelijk bereikbaar en vanuit Makassar dichter bij.
Alleen kan het paspoort niet direct worden terug gegeven want dit gaat naar KL. Als men een kennis heeft in Surabaya die het later ophaalt als het klaar is (ca. 10 dagen), dan is het geen punt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-11-2013 00:40 Keduadam wrote:
Ja die van Bandung heb ik opgezocht, en een lieve oude pater is de zegsman daar.
Dat is Medan. In Bandung is al decennia lang een gewoon Indonesisch staatsburger (weliswaar met Nederlandse achtergrond) consul geweest. Tevens is al meer dan 4 jaar het Nederlandse consulaat te Bandung gesloten.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 09-11-2013 00:49 Yogya-Bali wrote: Alleen kan het paspoort niet direct worden terug gegeven want dit gaat naar KL.

Geldt dat dan ook niet voor de ambassade in JKT?

Als men een kennis heeft in Surabaya die het later ophaalt als het klaar is (ca. 10 dagen), dan is het geen punt.

Kan die kennis toevallig een werknemer zijn van een betrouwbare koerier? Ik denk aan ElTeHa?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op de ambassade kan een visum klaar zijn dezelfde dag mits het verzoek voor 10:30 uur is gedaan. Echter geen garantie. Doorgaans aanvragers die reeds meerdere malen naar Schengen zijn geweest en van wie de aanvraag volledig is.

De aanvragen die worden ingediend op de consulaten verlopen via Kuala Lumpur en kunnen dus pas na ruim 10 dagen worden opgehaald. Koerier is niet mogelijk.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ik snap er niets meer van. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de paspoorten inderdaad in KL werden `gemaakt,' maar je zou toch zeggen dat als de ambassade visumpjes kan plakken ze dat ook voor de consulaten alhier kan doen. Enfin, voor 't Heerke wordt JKT dan bijna onvermijdelijk. Pak Surya heeft ooit een link gegeven met hotels in Kuningan: http://tarifhoteldijakarta.blo(...)a-said-kuningan.html

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Toen we destijds naar de Belgische ambassade moesten, om het visum van mijn vrouw in orde te brengen, verkozen wij om in Bogor te verblijven. 's Ochtends de trein naar JKT en in de namiddag weer terug. Wij vonden, en vinden nog steeds, dit de beste optie.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

baliman
User
spacer line

Gran Melia Jakarta
Jl. Rasuna Said Kav X-0
Jakarta 12950
Telephone : 021 5268080
Fax : 021 5264321
Email : reservationRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.granmeliajakarta.com

is slechts 5 minuten lopen van ambassade, wel wat duurder

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,614 posts - 13,687 topics - 24,384 members - last post @ 16-09-2019 09:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,267,383 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com