indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Hoe kan je je mobieltje (geld, cameraatje, e.d.) het eenvoudigst laten stelen in Indonesia?

Immers de boeven zijn hier als ratten zo snel, heb ik vandaag weer meegemaakt.
Denk ik eindelijk een iPhone te kopen (alleen om te bellen, maar ook om 900 adressen van allerlei landen in een wip te synchroniseren vanuit mijn iPad en iBook).

Ik dacht dat ze me nu niet meer konden pakken. Na in drie jaar hier drie HP's en twee cameraatjes te hebben laten stelen.

Heb wel een nadeel dat ik altijd met een tas loop, ook trouwens NIET meer met een (laptop) rugzak, tenzij ik die op mijn buik draag), dus de boeven houden die (blanke, dus rijke) 'toerist' best in de gaten. Ik ga trouwens ook morgen pepperspray kopen... voor de donkere straatjes waar ik loop 'savonds: heb daar ook niet zulke leuke verhalen van gehoord (dreigen met messen e.d.).

Ook omdat ik altijd de Angkot gebruik, en niet in een eigen auto, en me overal tussen de (stads) bevolking begeef, is er een reden om me eenvoudig te stalken.

Nu pakte iemand me opeens van achteren flink bij de hiel... (?? slim, zo'n afleidings manoevre!) , wist niet wat ik meemaakte, maar in Maluku ook zoiets onverwachts meegemaakt (twee jongens botsten tegen me op; geld, vliegticket, bankpasjes kwijt), dus ik dacht he dat is niet normaal. Maar, mijn geld (touwtje om de nek, en IN mijn broek, achter mijn riem) had ik nog. Thuis ontdekte ik pas dat ze mijn iPhone hadden gepakt.

Suggesties: allereerst gebruik NOOIT heuptasjes. Heb daar zelf ellende van gehad twee keer, en genoeg negatiefs over gehoord. Heb in dit voorjaar de directrice van de ANWB daarop gewezen, ze zou 'het in beraad nemen', en ik hoop dat ze die rommel nu niet meer verkopen.

Ik denk (maar graag suggesties!) dat de ENIGE, veiligste manier is, om idd een tasje (te verkrijgen bij de ANWB of Hema e.d.) met een koord om je nek te kopen. Het tasje dus steeds weer IN je (onder)broek stoppen; want ALS ze het koord doorknippen bij je nek, hebben ze dan nog niets.

Ik heb nog een extra tasje uit NL (tbv mijn Euro's... die ga ik denk ik gebruiken voor mijn nieuwe iPhone... Emoticon: Party! Behelpen, maar wel zo veilig... Emoticon: Frustrated

( Tenzij iemand weet of je je iPad gegevens op een ander merk kan synchroniseren!!?) Hoor ik graag dan, z.s.m. Maar zal wel niet veel voordeliger zijn als een (oude) iPhone4, als ik er nog een kan bemachtigen morgen?!

En tenzij iemand een betere suggestie heeft? Ja overal ritsen in je broeken laten maken...? Ben het nu wel zo giga zat, to be sick and tired to be sick and tired. Stelletje tuig.
Maar ben ook al wel te lang in dit land om me echt op te winden. Emoticon: Smile

PS Een Indonesische vriend raadde me aan, om 1. zonder tas te lopen zoals Indonesiers dus... maar dat lukt niet altijd 2. een auto aan te schaffen maar dat gaat ook niet door 3. jeans te kopen ipv (100% katoenen) vaak witte shorts te dragen. Nou hou ik niet van jeans, en t is ook te warm lijkt me...
Hoewel daar heeft ie ook wel een punt: bij jeans ZIEN ze niet zo gauw waar de HP zit! Dus als de dief - dieven, meestal met hun maatje(s) - dat niet kunnen traceren , waar hij zit... is al een eerste winstpunt!

Your attitude determines your altitude

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Woon 10 jaar in Indonesie en vlieg over de wereld

Nog nooit bestolen volgens mij roep je iets af over je zelf.

Toen ik in Amsterdam woonde was het einde zoek zo vaak was ik iets kwijt of een inbraak in de woning / vakantie huizen of in mijn cafes.

Verder denk ik als je iets gebeurt diefstal of iets Ja pech kan gebeuren.

In jouw geval en je vriend ( zijn advies? ) raad pleeg een een psycholoog of zo iets Emoticon: Bye bye

Zo als jij leeft en denk kan er gewoon niks (goeds) leuks meer gebeuren laat staan een ontspannende Vakantie en of leven alhier.

Doei Emoticon: Stupid

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Heuptasjes zijn natuurlijk HET ideale tegen dat jee een toerist bent en worden al jaren afgeraden. De ANWB? Dat is niet belangrijk, die hebben we hier niet. Inderdaad: draag een dun tasje met documenten om je nek, direct op je lichaam onder je kleding.

Donkere steegjes? Daar loop je in Nederland toch ook niet zomaar in? Waarom zou je dat hier wel doen? Over het algemeen is het hier veel minder gevaarlijk, maar soms kun je het natuurlijk ook opzoeken.

Koop i.p.v. een iPhone een goedkoop klein toestelletje, een Nokia-tje of zo. Heb je al voor een paar tientjes en leveren dus veel minder op in de verkoop, dus ben je veel minder een doelwit.

Tas? Als het even kan niet, geen enkele tas. Ik heb vaak mijn laptop mee, maar die leg ik liever onder de stoel in de auto dan dat ik deze mee moet nemen. Allereerst omdat ik lui ben, maar ook tegen de miljoenen grijpgrage bruine handjes in dit land.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Angkot ? Mijdt die krengen. Dat doe ik uit principe al vanwege die klerelijders van angkot chauffeurs in Bandung.

pelaut
User
spacer line

In meer dan 20 jaar Indonesie, waaronder veel gereis met openbaar vervoer, maar eenmaal meegemaakt in Bandung: jongen knielt op straat vlak voor je neer, als je half struikelt grijpen z'n twee maatjes je tas en andere spullen van achteren. Helaas hadden ze al een tijdje opvallend lopen doen en was ik extra op m'n qui vive, ze kregen allebei een elleboog in hun gezicht en buit nul. Verder is me nooit wat overkomen, ook niet vroeger toen ik nog vrijgezel was en na middernacht, na een paar biertjes op, alleen door de wat minder goed bekend staande uitgaanswijken van Jakarta liep. Meer last van het verkeer, 10 dagen geleden de 17 jaar oude Panther weggedaan en een nieuwe auto aangeschaft, gisteren reed de eerste er al van achter tegenaan op Cenkareng! M'n vrouw zei nog: zullen we er weer zo'n bumper (hadden formaat koeienvanger) tegenaan zetten, had ik meteen moeten doen, als het kalf verdronken is....
Wel jatterij om het huis heen in de tuin: lampje met zonnepaneeltje weg, tot zelfs de palen van het BRC hekwerk gestolen / eraf gehakt (kost meer aan reparatie dan de paal zelf) maar dichtbij het huis durven ze gelukkig schijnbaar niet te komen vanwege de vele honden.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In tegendeel wat anderen hebben overkomen ik heb ook wel eens een heuptas voor mijn buik hangen, maar ik heb nooit wat over komen en geloof mij soms ben ik nog wat verstrooid en dan vergeet ik wel eens iets maar neen, ben nog nooit bestolen geweest.
Maar als ik ergens loop en achter mij loop iemand te dicht bij mij dan stop ik en ga net doen of ik ergens geïnteresseerd in ben.
Nee de verzekering, heeft aan mij veel winst gemaakt en geen verlies, nooit iets op hoeven te geven.
Heb wel eens een fototoestel ergens laten hangen en na een uur terug gekomen waar ik hem had hangen aan een kledingrek hing hij er nog dus daar heb ik wel geluk in........... Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In al die jaren nooit wat kwijt geraakt, wel diverse malen een paar van die grijpgrage jongens in mijn kielzog gehad, maar ik ruik ze die etters.
Door een leven lang werken in de haven waar je continue op je omgeving moet letten en om je heen kijken om niet iets op je donder te krijgen is het een tweede natuur geworden.

Ik zie ze en ik ruik ze omdat ik op alles let wat er om mij heen gebeurd, komt mij ook goed van pas als ik op mijn solex tussen die idioten zit.
Ik draag nooit een tas, heb een spijkerbroek aan waar ik zelf al wat moeite mee heb om in mijn zakken te komen, heb nooit meer bij mij dan pakweg 600.000 los in mijn zak.

Eenvoudig mobieltje ook los in mijn zak, moet ik wel eens met de angkot dan wacht ik er op één waarin ik voor kan zitten, naast de bandiet die hem bestuurd.
Een overvolle angkot is een iedeale plek voor grijpgrage vingers.

spacer line  

On 05-11-2013 00:50 Yerun wrote:

Koop i.p.v. een iPhone een goedkoop klein toestelletje, een Nokia-tje of zo. Heb je al voor een paar tientjes en leveren dus veel minder op in de verkoop, dus ben je veel minder een doelwit.

Ik loop daar met een splinternieuwe oud model Samsung , gehaald bij Kijkshop of Mediamarkt .
Kost een scheetje , bijna gratis . Soms krijg je geld toe .
Simlock vrije toestel 12 eurie en je krijgt 15 eurie beltegoed.
Doe niet mee met de mode , hoeft niet te" pronken" met dure /trendy gadgets .Geen gaya of gengsi stijl. Emoticon: Wink

Wel gebruik ik kleine hangtas ( een polstas is not done) voor mijn sigaartjes , kleingeld etc.
Belangrijke spullen berg ik in de vele zakken van mijn cargobroek ( Made in Seamen)
Je hebt ook ritsbare cargobroek , dan wordt het een bermudatje met veel zakken.

bisa dicek of makemyday .

Lateri
User
spacer line

** Ik loop daar met een splinternieuwe oud model Samsung , gehaald bij Kijkshop of Mediamarkt .
Kost een scheetje , bijna gratis . Soms krijg je geld toe .
Simlock vrije toestel 12 eurie en je krijgt 15 eurie beltegoed.
Doe niet mee met de mode , hoeft niet te" pronken" met dure /trendy gadgets .Geen gaya of gengsi stijl.**

Iya....saya juga baru beli di Kijkshop, akan kubawa kalau ke Ind !

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ada banyak orang gila di Indonesië
Tapi di Belanda, ada juga beberapa longgar ............ Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Allen hartelijk dank voor feedback, ik maakte deze topic niet alleen voor mezelf, want ik geloof dat we hiermee veel onnozele, nieuwe gasten uit NL hierdoor ook nuttige hintjes kunnen geven!
TX!! uitgezonderd

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Harlys... nu dacht ik echt wat van de domme, negatieve, totaal niet opbouwende, meestal linkse en cynische babbelaars hier af te zijn - gewoon gegeseld met hun eigen domme prietpraat - en nu komt opa Harlys even kijken hier.
Wie ben jij eigenlijk? Ben jij echt zo'n stakker? Ga bougies schoonmaken als je een Harley hebt, of ga aan de afwas en ga aan het werk vlerk! Dan doe je nuttiger werk. Hoe oud ben je eigenlijk mopperpot? Bijna 90 of ben je al bijna daud?

Ik roep helemaal niets op me af ventje, nooit gedaan, integendeel.
Maar hoe komt het dat je zelf zoveel op je afroept in Amsterdam, naar je eigen zeggen? Psychosomatische problemen, traumatische erbaringen, blijven steken ergens jochie?...vast wel: want wie een ander bespreekt bespreekt zichzelf! Je hebt echt problemen joh... een injektie kan ook wel eens wonderen doen, maar let op de bijwerkingen, die zijn vaak nog erger dan de kwaal. En die is al behoorlijk, dus let op,
En vervuil me dan ook niet meer, na je dagelijkse injektie, met je betweterige prietpraat?

Trouwens, ken jij wel IETS van me, om zo te oordelen? Ik weet 100% zeker dat ik - zoals je nu oordelerig babbelt en je mindset en vuile was hier buitenhangt - dat ik veeeeel relaxter en veeel gelukkiger leef dan jij!! Voor mij is elk uur vakantie hier en geniet zeker weten -tig keren meer dan als de mensen jouw chagrijnige ouwe kop zien, uwe stresskip! Maak je over mij geen zorgen, aap, bemoeial! Emoticon: Laugh out loud

Ik had het plan om eens langs te wippen, maar nu neuh niet dus. Wil mijn dag niet verpesten! En zal ook zeker niet met vrienden komen, laat staan jouw tent ooit aan iemand te promoten... Emoticon: Bye bye

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun, daarom noemde ik t hier ook even : idd nooit heuptasjes!
En ja, de ANWB hebben we hier niet, maar is in NL wel de grootste klup en dé autoriteit voor serieuze NL reizigers. En daar begint het, dus dat lijkt me nest van belang.
En ja, zo'n tasje lijkt me ook de beste oplossing.... Dat zei ik ook al. De ENIGE zelfs zo langzamerhand denk ik...? Hoewel de dames hebben allemaal hun handtasje... Als je die dicht tegen je aan hebt... en je hebt daat alles in geconcentreerd...

Donkere steegjes, ja ook in NL... liever niet, maar soms niet te vermijden. Maar ben geen halve zachte, dat scheelt ook weer Emoticon: Smile
Heb veel onder rovers, moordenaars, daklozen en prostituees gewerkt in de UK.

Tja en zo'n goedkoop Nokiaatje, heb ik altijd gedaan, sinds de uitvinding van die mobieltjes, tot nog toe. Maar ik koos nu echt een keer voor een iPhone, vnl vanwege het razendsnelle, probleemloze en 100% complete synchronisen vanuit mijn iPad EN iBook, van 900 internat. adressen, tel.nummers, e-mails, bankrekeningen, namen, titulatuur, hobbies, kinderen en leeftijden, verjaardagen, tweede huizen, bizz, enz.
Dat doe je niet na in nog geen vol jaar tijd: alles intikken met die grote kluiven van me, op dat minieme Nokiatje! Emoticon: Devil

Ik BEL weliswaar alleen nu met de iPhone, en smsen, en kleine dingetjes... maar ik denk dat dit een goed besluit was, voor 3,8 juta, een nieuwe iPhone4 met retinascherm en nieuw OS system... nou zelfs tweedehands is dan niet meer een optie, en ook niet die Nokiarommel meer. Vind ik. Met de iPad internet en email en download ik, en met mijn ouwe iBook het professionele artwork en design.

Een tas, idd dat noemde mijn Indonesische vriend ook; beter niet doen.
En ja Yerun, heb geen auto (nog?) dus die optie van jou heb ik niet, om even iets weg te leggen, dus ik noemde al, ja de angkot dus:

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YB, ja zo verschillen we weer van elkaar! Ik juist haast uit principe Emoticon: Shiny kies ik wel voor de Angkot, heeft voor mij meer voordelen, en veel meer dagelijkse lol! Naast mensen- en cultuurkennis, je taal wat kunnen bijwerken, en niet alleen ik, maar de mensen en kids genieten zichtbaar van die bule naast hen!! Dus ik voel me een koning te rijk in zo'n schicht... ook al kunnen de supirs vaak echt niet goed rijden. Lachen is dat vaak wel.
Bovendien je hebt contact met iedereen dagelijks, daar wil ik alleen al het dubbele voor betalen, je betaalt geen benzine en zorgen en verzekeringen, en bent niet verantwoordelijk voor als er iets gebeurt (dan kan al heel gauw in de knettergekke stad!), waarbij de politie je dan nog verder van huis brengt, enz. Laatst ging die angkot niet meer... was denk ik op.
Nou wat let je, gewoon overstappen en die kerel achterlaten met zijn probleem.
Een enorm voordeel is ook, ik hou van wandelen. Dan zie je en hoor je nog eens echt wat ook. Is zelfs gezonder ook als al dat hollen en gestress langs de wegen... en dat doe je veel eerder als je geen auto of motor hebt!
Ach, je bent niet zo vrij, maar neemt wel deel aan het echte leven!

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 05-11-2013 06:00 schreef pelaut:
...meegemaakt in Bandung: jongen knielt op straat vlak voor je neer, als je half struikelt grijpen zn twee maatjes je tas en andere spullen van achteren. Helaas hadden ze al een tijdje opvallend lopen doen en was ik extra op mn qui vive, ze kregen allebei een elleboog in hun gezicht en buit nul.

Ja dit soort info hoop ik hier ook wat te krijgen, daar heb je wat aan.
Voorkomen is al genezen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya, nee ik ben wel gek om maar enigszins ooit mee te doen met die gengsi en al die onnutte dingen, om ev. anderen de ogen uit te stelen. Waar ben je dan mee beig.
Hoewel, de 'echte' coole mensen hebben het daar niet eens over. Het is mij een totaal vreemde wereld gelukkig. Emoticon: Yawn

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Hai Surya, ja ik vind dat ook de beste oplossing... als t kan (niet altijd) een klein tasje, half rugzakje eigenlijk, die ik op mijn zij draag! Mijn linkerarm er geheel overheen. Kan niets gebeuren. Zit er over te denken zelfs, om ook mijn HP nu IN dat tasje te doen... ipv in een extra tasje om mijn nek op mijn bezwete bast.

Wat betreft de ritsen in je broekzak (of elders, zoals in je (heup)tas... daar ben ik nu ook behoorlijk van teruggekomen. Heb net klitteband laten naaien in een broek door de orang penjahit, maar ook dat vertrouw ik sinds gisteren dus absoluut niet meer...

Wat Malam zei, heel diepe zakken, liefst in jeans (dat de boeven ook niet kunnen zien waar je spul zit)... is (een van) de beste oplossing(en) denk ik!!! Emoticon: Party!

spacer line  

Ma'af Pak ,
Indonesia kent een soort ANWB, heet alleen anders en mss ook hun aanbod/service is anders.
Vroeger moet je een internationale rijbewijs bij de IMI halen .
Froeher(>100 jaar geleden) heet IMI de Java Motor Club, , daarna Koninklijke Ned.Indische Motor Club , etc .

bisa dicek of makemyday .

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ja froehurrrrr, de KNAC, Kon. Ned. Automobielclub, de ANWB; Wielrijders Bond... hm.
Ouwe namen, maar t bestrijkt hun aktiviteiten allang niet meer.
Misschien moet die Satu Darah van Harly ook eens een upgrading hebben. Met een fraai retro logo van - natuurlijk, hoe kan ut anders - twee wings... en daarom heen, in een boog van tempo doeloe typografie; 'De Ouwe Gemotoriseerde Mopperkonten - Bogor'.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ik zou zo zeggen.
Ga op stap zonder mobieltje. Waar heb je dat ding voor nodig?
100 jaar geleden (om met Om Sid te spreken) hadden we die dingen niet. Je was dus niet bereikbaar. Heerlijk toch, wat een rust.
Nu zie je, zelfs in een restaurant, iedereen tijdens het eten met zo'n stom ding. Gezellig toch.
Er moet, net als een rookverbod, een gsm-verbod komen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

elsbeth
User
spacer line

Heeee, een geestverwant!! Mijn kinderen proberen mij al jaren een hipper mobieltje te laten aanschaffen. Als mijn mobiel kapot gaat, pak ik een oud mobieltje uit het laatje die ooit door één van mijn kinderen is afgedankt.
Ik wil wel bereikbaar zijn, maar eigenlijk alleen voor noodzakelijke gevallen. Een doodenkele SMSje mag ook, maar ook daarin hebben we hier thuis regels opgesteld: als je iets door wil geven, stuur je een SMS, als je iets wil vragen bel je. Geen oeverloos SMS verkeer. Een andere grote ergernis vormen voor mij de "oortjes" en op vakantie (in iets mindere mate, maar toch) "het fototoestel".
Ik moet er niet aan denken dat ik internet op mijn telefoon zou hebben. Met al die social media is men er vooral niet socialer op geworden, is mijn stellige overtuiging.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 05-11-2013 13:39 Keduadam wrote:

want wie een ander bespreekt bespreekt zichzelf!

Heu, Kedauadam, wat doe jij dan?

Ontopic, ik ben ook nog nooit bestolen in Indonesië. Een heuptas is problemen zoeken, ik gebruik dat enkel tijdens de vliegreis, handig om tickets, paspoorten e.d. in te steken en bij de hand te hebben. Eens ter plaatse ga ik zonder door het leven.

Smartphone, portefeuille enzoverder steek ik in mijn zakken, die aflsuitbaar zijn met ritsen of knopen.
Angkots gebruik ik zelden, alleen als het niet anders kan. Taxi of ojek des te meer.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
User
spacer line

Hier nog eens die nog nooit bestolen is, op één kaar na, in Zuid Sumatera. maar dat was echt een bedreiging met een groot mes. Dat is ook de reden dat ik altijd mijn geld verspreid over mijn broek heb zitten. In mijn voorzak heb ik een bedrag dat voor mij peanuts is, maar voor een boef al aardig wat, iets in de orde van grootte van € 25,00.
Die bewuste keer werd ik opgewacht door een groepje jongens, op een afgelegen pad tussen twee dorpjes. Ik was met mijn broer en ze begonnen aan zijn camera te trekken.
Mijn broer gaf hem een zet en meteen kwam er een giga mes tevoorschijn. Ik gooide uiteindelijk wat geld op de grond, plus een pakje sigaretten. Dat was blijkbaar voldoende voor ze. Maar we zaten 'm wel te knijpen.
Als ik reis heb ik altijd een geldriem in de lusjes van mijn broek (een hele lange rits aan
de binnenkant, waar ik klein gevouwen een paar honderd dollar in bewaar, niet verder vertellen). Verder draag ik een broek met hele diepe zakken met ritsen, daar bewaar ik alles los in, giropasje en geld)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb in Indonesie nog nooit iets meegemaakt wat dat aangaat.

Ben wel ooit 20 jaar geleden of zo in de bus in Bangkok van mijn portemonnee bestolen, mes in mijn rugzak die ik niet had afgedaan, dus dat was niet slim.

Ik heb voor mijn portemonnee, handcamera, smartphone (tegenwoordig met pdf's zodat ik geen LP meer mee hoef te nemen) en allerlei vrouwendingetjes, gewoon een kleine tas bij me die schuin over mijn schouder en heup hangt. Tot voor een jaar of 5 had ik een rugzak maar dat voelde niet veilig.
Eigenlijk is dit ook meteen het grote nadeel van het alleen reizen omdat je geen dingen kunt (ver)delen.
In Indonesie zijn er maar weinig momenten of plekken dat ik me niet veilig voel.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Bintangjan, ja vind ik ook, waarom mobieltje gebruiken, waarom pasjes, waarom usb sticks en DvD's, waarom auto's en vliegtuigen, waarom dragen we geen klompen meer en ipv pepperspray geen vikingknotsen op onze schouder... gewoon weer terug naar de tijd!
Nee grapje, het is idd vaak te gek voor woorden, als je ziet dat het lijkt of er niets anders meer is dan (tijd voor) mobieltjes op straat en overal in resto's, vooral bij de jeugd! Emoticon: Wink

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Erwin, ben je er weer, kind? Ga spelen en ga iemand anders stalken.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Elbeth, ik neem aan dat je die riemen bij veel zaken kan kopen? Ik geloof dat dit ook een heel goede oplossing is... Het enige probleem blijft wel de maat van je paspoort. Maar daarvoor heb je dus je handtas o.i.d., over de schouder, of het zakje om je nek...

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zoals ik al eerder schreef ik ben nog nooit bestolen in Indonesië.
Het zou kunnen dat ik nog al fors er uit ziet maar ik loop met een heuptas als ik met twee camera's en een fototoestel op weg ben, met de bedoeling iets vast te leggen.
Dus ik begrijp je bedoelingen wel,, maar ik kan het mij niet voorstellen, zo iets heb ik nog niet meegemaakt.
Dat je met jou verhaal andere mensen wilde waarschuwen, is al zo veel hier op de site geschreven en tegen gekomen, maar ja je zit er dan ook op een latere tijdstip hier te klooien met je verhalen.

Ik ben in Spanje geweest en daar hebben ze mijn kleine munt zakje geript door zigeuner meisjes die daar in de treinen op en neer reizen.
Ik heb in mijn linker broekzak aan de ketting mijn pasjes en mij Europees geld en in mijn rechter aan de ketting de rumpies speciaal een portemonnee waar je wat van die stapeltjes 50 of 100,000rp kwijt kan met een bankpasje van mandiribank.
Die muntzakje die ze gript hebben zit tegenwoordig ook aan een keting....
Die ketting is niet alleen voor de dieven, maar ook door mijn vergeetachtigheid dat ik niet ergens de portomonee laat liggen
Wel is het mij voorgekomen, zo documenten buik tasje onder mijn hemd, waar ik de waarde papieren heb zitten, zoals de passen en reisdocumenten ,moet je wel niet vergeten als je in bed lig dit al van te voren afdoe, want in Frankrijk op de terug weg van Spanje had ik die nog aan, toen ik in bed lag en heb het in mijn slaap onder mijn kussen gelegd en zo vergeetachtig dat ik ben ,heb ik daar nooit meer aan gedacht, dus onder weg het bericht gekregen dat mijn schoonmoeder was overleden, tegen de Luxemburg grens mijn vermissing van mijn buik tasje pas miste .....
Ik kon toen wel de grond in zakken en nooit meer boven komen.
Dat gaf de volgende dag wel strubbelingen want we moesten een dag later weer vertrekken naar Indonesië....
In allerijl de volgende dag met mijn zoon aan de grens met Spanje die buik tasje opgehaald wat gevonden was door medewerkers van Afrikaanse nationaliteit
Dat verhaal had ik al eens eerder geschreven..................... Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Nooo

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

ivm de eerste post... je kan je Ipad/Iphone(of samsung) toch synchroniseren met eender welke soort/merk laptop.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Een goede en eenvoudige plek om je mobieltje te laten stelen zijn donkere straatjes, en dan bij voorkeur 's avonds. Maar ik zie dat al doet, dus de volgende keer laat vast niet lang op zich wachten.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Zieleffe, idd kettingjes, koorden... dat lijkt me zo gek nog niet.
Ik denk een optie die alle aandacht verdient! Als t effe kan, leg t aan de ketting! Emoticon: Devil
Heb mijn extra geld in een mapje AAN een ketting, ergens vastgemaakt aan de binnenkant van mijn schouder tas!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Nsenada, nou dat heb ik opnieuw nagevraagd... maar na ontkenningen dat alleen in de Apple Mac omgeving dat 'onder elkaar' gesynct kan worden, heb ik toch maar weer een iPhone (de voordeligste, alleen voor bellen, EN tbv syncen in een wip) aangeschaft.
Maar ik kan verkeerd ingelicht zijn, En dan is het vaak, 'Bij twijfel, onthoudt U'....

Opnieuw keek men heel moeilijk, alle adressen enz overzetten (syncen) van mijn iPad naar een (goedkopere) Nokia of Samson... dus ach, heb t geld ervoor, vooruit...
En het is voor mij best van wezenlijk belang, al die info met zekerheid en vertrouwen, goed geregeld te hebben, want daar zijn computers voor: EEN keer je werk doen > en de rest kan de digitale slaaf voor je!...
en wat ook voor mij belangrijk is, Apple werkt altijd, zonder virussen, crashes, met veel veiliger apps (niet zoals Android, dat trouwens al gauw net zo duur -of duurder - is dan deze iPhone4), nauwelijks malware zoals Android bij de vleet heeft, enz.
Maar ook dit moet je nog steeds fluisteren, ook hier... want je krijgt dan alle slecht geïnformeerde anti-Apple dumbo's meteen over je heen... Emoticon: Laugh out loud

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ardianto, ik heb gemerkt dat angst altijd een slechte raadgever is.
Je kan je mss wat wapenen, als voorzorg, maar angstig ben ik nog nooit geweest. En heb daardoor meer meegemaakt overal ter wereld, in mijn leven w.s., dan twintig mensen tesamen hier op dit forum. Had niets willen missen... leef nog steeds gezond en gelukkig, en altijd blij en relaxt! Natuurlijk, heb je tegenslagen... who cares > maar het is niet de toestand, maar het standpunt! Emoticon: Worship

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,663 posts - 13,688 topics - 24,501 members - last post @ 20-09-2019 18:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,439,312 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com