indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

heerke
User
spacer line

Enige jaren geleden waren mijn vrouw en ik een keer wezen kijken in een weeshuis. in sulawesi. Ook bleek dat je daar vrijwilligerswerk kon doen tegen betaling ( 35 euro pppn) Het leek ons een goed idee en wij deden mee. Na een week of 4 smaakte dit naar meer gezien het feit dat je toch een band krijgt met de kids. Zodoende gingen we laten nog een X en toen nog eens. Veel werk verricht, leuke band met de kinderen etc. Maar gezien het feit dat je vaker komt kijk je ook achter de facaden en dan blijkt het allemaal niet zo rooskleurig als men wil doen voorkomen. Inmiddels enig inzicht in het feit hoeveel geld er binnenkomt, en hoeveel eruit gaat, is bij ons toch wel en na vele ex-medewerkers gesproken die komen en gaan, bleek ons dat ongeveer de helft van de inkomsten besteed worden aan het huis. De directrice een bemiddelde vrouw, tevens eigenaar van een touroperator, als mede een hotel, die op dit moment een gigantisch hotel laat bouwen ( waar doet ze het van??) roept al snel de gedachten op waar doet ze het van? Ook werden wij de afgelopen keren meerdere malen benaderd door lokale tourgidsen, en ander lokaal volk, die inmiddels wisten wat wij deden, met de vraag hoe betaald de directrice het hotel in aanbouw, waarop wij aangaven ook niet te weten hoe!!! Ideeën genoeg, maar geen direct bewijs. Het zou wenselijk zijn eens een goede controle op het weeshuis los te laten. Mijn vrouw en ik hebben in die keren dat we er waren veel goede dingen gedaan. Ook kritiek gehad op de directie, hetgeen niet werd geaccepteerd of gewaardeerd. Na vertrek werd ons in Nederland medegedeeld dat we niet meer welkom waren!! zover van dank en openheid. het is jammer dat het zo moet, maar voordat u een weeshuis in sulawesi gaat steunen, vraag je goed af waar je goede geld blijft. Het idee van het weeshuis is prachtig, geen echte wezen trouwens, maar veel kids van armegezinnen ( 1 of 2 wezen) Doe vooral vrijwilligerswerk, maar denk goed na.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tja.. dat is wat ik noem 'Welkom in Indonesie'. Is die directrice toevallig ook gelieerd aan een politieke partij? Dan is helemaal duidelijk waar het geld aan op gaat. Bewijzen? Brand je er maar niet aan joh, weggegooide tijd en energie.. hoe bot het ook klinkt.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Triest buitengewoon triest, typisch een derde wereldland mentaliteit.
Je verrijken over de ruggen van sloebers.
Ik zie hier ook zo vaak reisorganisaties die een project steunen, krijg ik kippenvel van.
Inspelen op sentimenten om klanten te krijgen.

Je kan beter op eigen initiatief iets doen als je er bent, wat maakt niet zoveel uit, als je maar weet dat al je centjes worden gebruikt voor het doel wat je voor ogen hebt.
Met de meeste hulporganisaties wordt je geld ook wel onder de armen verdeeld, 40 % onder de linker en 40 % onder de rechterarm dan blijft er 20 % over voor de sloebers.

Ik ben een sentimentele ouwe dwaas en ik ben ook niet rijk, maar ik heb met een paar centjes hier en daar hele mooie dingen kunnen doen, vooral op het gebied van educatie.
Een jong door laten leren kost niet veel, maar geeft wel uitzicht op een toekomst, waarin ze weer op hun beurt familie kunnen onderhouden en de kleintjes door kunnen laten leren.

Ik ben directeur van mijn eigen organisatie, gratis en voor niets, ik zie kans om voor 2.5 miljoen een billenbijter een jaar SMU te laten doen, maal drie is 7.5 miljoen.
Dan hebben we het tegen de huidige koers over 500 Euro over 3 jaar.
Dat zet zoden aan de dijk Emoticon: Yes!

Wel vinger aan de pols, controleren dat je poen ook echt naar de school gaat, voor dat je het weet is de school niet betaald en is er een vette Blackberry gekocht Emoticon: Yes!

pelaut
User
spacer line

Wij bezoeken af en toe een weeshuis in Soe, Timor. Hoor daar ook verhalen van de schijnbaar toch forse bedragen die ze toegewezen krijgen en die we niet terugzien in de leef omstandigheden van de kinderen. Mijn vrouw koopt meestal voedsel in de lokale supermarkt en deelt dat meteen uit, of babykleertjes, kon zelf een extra koffer meenemen vanwege de KLM kaart dus 23 kilo kinderkleertjes meegebracht. Ben het volledig eens met de suggestie hierboven om zelf alleen zaken te geven die meteen door de eind ontvanger in gebruik kunnen worden genomen. Het is mijn ervaring dat als het om geld gaat de uiteindelijk begunstigde steeds minder ontvangt naar mate de rij tussenpersonen in de keten langer wordt, iedereen pakt z'n percentje waar hij recht op meent te hebben.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Recht op wat !!!!!!!!!!!!!!!recht om te stelen van elkaar, als ze kunnen.
Niet alleen Akil Mochtar is de grootste der rijen, er zijn in Indonesië heel veel Mochtars die van familie en van je vrienden stelen, gewoon een verrot land is het, meer kan ik er niet van maken.................... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Een weeshuis ('erbij' ) doen scoort, en dan kan je geld verdienen. Voorbeeld?

Ik ken in de States iemand die pastor is, en in kerk en maatschappij giga veel praktisch goed werk deed; in de kerken, bibleschools, onbezoldigd maar heel vruchtbaar en werkend helpen van (opvang van) prostitués, weduwen, armen, verslaafden, voedselbanken, medische hulp, enz. Zonder enige subsidie.

Alle giften gingen 100% naar dat werk, niets bleef aan de welbekende en door ons allen zo gevreesde strijkstok hangen. Maar toch kon hij best meer gebruiken, de nood was ontiegelijk, vooral in steden.
Toen kreeg hij bezoek van een soort managers (financieel) advies groep. Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Clown

Mijn kennis kreeg het advies om 'in weeskinderen' te 'doen'. Dat hoefde dan niet letterlijk en praktisch, als hij dat maar openbaar maakte in de media, met hun hulp... En dat zou hem zo'n 1 miljoen dollar aan giften opleveren, PER MAAND! "Het werkt, en we garanderen dat bedrag, we hebben ervaring hierin".

Nou dat geld kon hij heel erg goed gebruiken, om nog meer projecten op te zetten!
Maar hij zei: " Maar ik HEB helemaal geen weeskinderen"!

"Maakt niet uit, de mensen willen dat het liefst horen, dat je wezen helpt". En dan geven ze, met bakken geld.

Hoe verleidelijk. En hoeveel zouden dit PR-spelletje w.s. meegespeeld hebben? Emoticon: Devil Emoticon: Devil Emoticon: Devil

Hij heeft ze er uit geschopt, hij werd echt woest! Het was hem niet waard, zijn geweten maar even te bevuilen hieraan. Resoluut als ie was.
Petje af... hoewel ik zou t zelfde gedaan hebben. Eerlijkheid duurt t langst, wordt altijd weer bewezen in ons leven.

Your attitude determines your altitude

heerke
User
spacer line

thanks voor alle reacties, ik hoop ook dat onze bijdrage de ogen doet openen van eventueel nog meer vrijwilligers die wellicht willen werken in een dergelijk huis. Ik raad het ze af, om niet gefrustreerd te raken. Gelukkig hebben wij ons zorgenkind, inmiddels uit het weeshuis,een goede plaats weten te geven in een kosthuis. We hopen dat alles goed blijft gaan met haar. En betalen voor vrijwilligerswerk, is eigenlijk te zot voor woorden!!!

Hitami
User
spacer line

Als je Indonesië wil helpen, gewoon niet helpen....

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

En als je mensen* wil helpen; gewoon blijven doen.

Nota Bene.
*Mensen dus: zieken, oudjes, armen (vooral met eten, niet -meer-met geld helpen), vrouwen - bijv. die 's nachts met kids de straat zij opgeschopt omdat ze niet voldoet aan de sex ego van het kereltje thuis - heb er een paar in uiterste wanhoop - incl. zelfmoord wensen - mogen helpen: hele gezinnen die nu nog leven, en w.s. beter dan voorheen), wezen (ook door ego's de straat opgeschopt, arme kinderen! hier nu zie ik veeeele gezonde kinderen om me heen, met zeer goed - Christelijk, westers onderwijs: zonder bijgeloof' vervloekingen, rare wetjes of kuno adat-istiadat of onbegrijpelijke Arabische teksten uit de zandbak - en een zekere toekomst!!!), gebondenen (eens bezeten, nu verlost van demonen: hele gezinnen slapen rustig en zijn weer harmonieus samen), kanslozen (ook die mocht ik helpen waar dat kan; eens een uitzichtsloos kampungan leven, nu prachtige banen, enzovoort. Mensen dus. Emoticon: Blush Van vlees en bloed, zoals jij en ik.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Okay, ik dacht zo, de gekste klups mogen hier reklame maken, van een dronkemanstent tot websites...
Vooruit. Nu ik. Eenmalig. En dit alles zonder enig winstoogmerk, en zonder enig procentje wat aan de beruchte strijkstok blijft hangen!
Alleen goed, positief en opbouwend werk. Emoticon: Smile Eenmalige vraag; kan goed geld gebruiken daarvoor! Alle risico en alom bekende misbruik, intimidaties en corruptie hier in Indonesia - door individuen, systemen, organisaties, overheden - was, en is voor mij, uit eigen geld!
Ik blijf een VRIJ individue en ben van geen organistaie of systeem afhankelijk!

Foundation (Dutch: 'Stichting' ) Strangers of the Street (SoS)
Charity number (Dutch: ‘Stichtings nummer’): 50766945,
(Dutch) Bank: Rabo 1304.30.110, on behalf of 'SOS-Indonesia'.
Swiftcode: Rabo NL 24 and IBAN number: NL 93 Rabo 0130430110;
Emoticon: Party!

heerke
User
spacer line

zoals wellicht te verwachten was. Het weeshuis is gesloten afgelopen 4 maart jl. erg jammer, de kinderen kregen zondag ervoor te horen woensdag wegwezen. er waren er gelukkig nog maar 11.
het verhaal is dat de eigenaresse geen geld meer heeft ontvangen van de nederlandse belangenbehartiger. Tja zou kunnen, maar ook zij heeft een flinke hoeveelheid boter op haar hoofd. Zij had per mnd 1500 euro nodig, ( tjonge wel erg veel).g
getracht op verschillende manieren contact op te nemen met de nederlandse vertegenwoordiger, annex reisagent. Helaas, reageert niet op mails, niet op sms niet op inspreken in telefoon. Jammer, begin langzamerhand een erg vervelend onderbuik gevoel te krijgen. De website van de panti bestaat nog steeds en de nederlandse vertegenwoordiger biedt op zijn site nog steeds reizen aan met vrijwilligerswerk, zaakje begint een beetje te stinken. weest op uw hoede, stuur geen geld meer, boek niet meer want je weet niet waar het geld naar toe gaat. Het weeshuis bestaat niet meer.
site van weeshuis, www.pakorphanage.org triest!!!!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Triest Heerke heel triest.
Goed dat je het aangeeft, alhoewel er gelijk weer een posting erboven in de aandacht komt.
Ook die dus negeren, dat is namelijk een stichting die nergens is terug te vinden en in de categorie "Neem vaker een peuter op uw leuter" valt Emoticon: Blush

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

JA wat een toestand allemaal, je trapt er makkelijk in, omdat je het zielig vind dat kinderen moet ondergaan, in een derde wereld land, wat eigenlijk een gespleten land blijkt te zijn van arm en rijk.
Dat land kan makkelijk hun eigen bedruipen, daar hoeven de westerse mensen niet mee te bemoeien, zoals ze zich graag uiten,door hun eigen soevereiniteit verklaringen.
Maar langzaam aan kan je die puzzel in elkaar schuiven, waarom mensen bekommeren voor die zielige kinderen.
Als je dit al lees begrijp je er meer van, dat er iets verborgen zit die niet pluis is.
Zijn we al jaren zo dom geweest!!!!!!!!!!!!!!

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3919228/2015/03/21/Overheid-heeft-pedofilie-jarenlang-gedoogd.dhtml
Overheid heeft pedofilie jarenlang gedoogd

In Nederland heeft in de jaren 80 en 90 net zo'n omvangrijk pedoschandaal plaatsgevonden als in Engeland. Dat is de overtuiging van advocaat Martin de Witte, die namens een voormalige jongensprostitué een voorlopig getuigenverhoor bij de Amsterdamse rechtbank heeft aangevraagd. ,,De overheid heeft kindermisbruik jarenlang gedoogd."

De Witte heeft het verzoek tot een getuigenverhoor gisteren ingediend bij de Amsterdamse rechtbank. Zulke verhoren, waarbij getuigen onder ede staan, worden zelden geweigerd. Op de lijst getuigen staan onder meer Ivo Opstelten, Fred Teeven en voormalig topambtenaar van Justitie Joris Demmink.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,916 posts - 13,715 topics - 29,373 members - last post @ 29-03-2020 19:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,596,137 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com