indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

papadom
User
spacer line

Hi , ik ben Hans en woon in Tuktuk / Samosir ,
Vorige keer voor de eerste keer via de nieuwe luchthaven het land in ; was niet echt onder de indruk . Bij aankomst alleen met dollars betalen ( 25 ) en niets anders , zogauw ze gaan wisselen dan gaat het mis ( niets nieuws in Indonesie ) .Oke , uiteindelijk sta je in de aankomsthal , die nu weer begaanbaar is , nadat ie als werelwonder zoveel lokale mensen trok die daar allemaal op de grond gingen zitten en gingen eten (prachtig gezicht , maar soms lastig..Goed , ik ben er dus achter gekomen , dat je prima met de taxi naar Parapat ( Lake Toba ) kan rijden . Bij late vluchten is het mogelijk om accomodatie te vinden in Parapat, , dicht bij de Ferry. Zoals zovelen heb
ik in medan niets te zoeken Taxiprijzen (redelijk comfotabele Suzuki SUV,s , zijn zo,n 500.000 voor de hele auto ; afdingen tot 350 / 400.000 lukt soms . Wat ik vaak probeer is om ( blanke ) mensen aan te spreken of ze ook naar Samosir gaan , en zoja of ze de taxi willen delen..Bijna 75 % van de toeristen hier is Nederlands.. Nog 1 opmerking ; veel mensen hebben hun taxi bij voorbaat al via het hotel geregeld ; Bagus Taxi is de meest gebruikte ; het probleem is dat als je wat onwennig naar de chauffeur zoekt ; deze wel naar jou komt , ( met nog vele anderen) Op dat moment trekken ze ergens een badge vandaan van ....jawel Bagus Taxi...Deze jongens zijn niet verzekerd , hebben vaak onveilige auto,s , etc. Kalm blijven is dan een vereiste......

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-11-2013 07:14 papadom wrote:

Vorige keer voor de eerste keer via de nieuwe luchthaven het land in ; was niet echt onder de indruk . Bij aankomst alleen met dollars betalen ( 25 ) en niets anders , zogauw ze gaan wisselen dan gaat het mis ( niets nieuws in Indonesie ) .
Zo zie je maar weer dat het predikaat “internationale” luchthaven vaak een hoop bla bla is. De luchthaven van Manado (bijvoorbeeld) mag dan maar klein zijn maar wat dat aangaat beter georganiseerd met de prijs gepubliceerd in dollars, Rupiahs en euro (een week of 5 geleden). En het personeel ook behulpzaam met mensen die geen contant geld voorhanden hebben.

On 01-11-2013 07:14 papadom wrote:
Zoals zovelen heb ik in medan niets te zoeken Taxiprijzen (redelijk comfotabele Suzuki SUV,s , zijn zo,n 500.000 voor de hele auto ; afdingen tot 350 / 400.000 lukt soms . Wat ik vaak probeer is om ( blanke ) mensen aan te spreken of ze ook naar Samosir gaan , en zoja of ze de taxi willen delen..Bijna 75 % van de toeristen hier is Nederlands.. Nog 1 opmerking ; veel mensen hebben hun taxi bij voorbaat al via het hotel geregeld ; Bagus Taxi is de meest gebruikte ; het probleem is dat als je wat onwennig naar de chauffeur zoekt ; deze wel naar jou komt , ( met nog vele anderen) Op dat moment trekken ze ergens een badge vandaan van ....jawel Bagus Taxi...Deze jongens zijn niet verzekerd , hebben vaak onveilige auto,s , etc. Kalm blijven is dan een vereiste......
Zijn er vanaf de luchthaven geen travels te regelen?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Ik ben benieuwd hoe lang ze dit kunnen volhouden om te gaan eisen om alleen met dollars te betalen.
Ik vraag me af hoe dit in de rest van de wereld zal worden gezien, de benaming internationaal vliegveld wordt dan als een joketje betiteld en zal er best wel een hartig woordje gaan vallen, ik ben in ieder geval niet echt bereid om speciaal hiervoor dollars aan te gaan schaffen. ( dit riekt ook weer naar corruptie van de moneychangers)
Dan haal ik nog liever mijn visum in Den Haag.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je overal waar je het land binnen komt, dezelfde modaliteiten hebt. Toch?
Normaal, Indonesië? Gaat niet echt samen. Maar dat maakt het ook leuk.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik kom Indonesie meestal binnen via Jakarta, Denpasar, Manado of Medan en het is overal anders, inclusief de bedragen die je voor een VOA in Rupiah of in euro moet betalen. Dan weer wel een vingerafdruk, dan weer niet, verschillende soorten stempels en stickers, retourticket wordt dan weer wel en dan weer niet gevraagd.
Of dat het leuk maakt betwijfel ik.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

papadom
User
spacer line

Hallo Anne mieke ,

Sorry ; ik weet niet of er " travels " vanaf het vliegveld zin te regelen ; vast wel ; ik heb maar 1 doel ; zo snel mogelijk naar Parapar gaan op een veilige en goedkope manier...

papadom
User
spacer line

Hallo Pierre ; je hebt helemaal gelijk ; alles wat je in de Ambassade kan doen , moet je doen ; het bespaart je een hoop tijd en ongemak , en kost maar een fractie meer . Ik ga zelf naar de Indonesische ambassade in Kuala Lumpur waar ik alles kan regelen; verlengingen etc. Soms kan alles in 1 dag geregeld worden , soms 2 . Geen gedoe , en alle geldzaken worden volgens de " gewone " normen geregeld.

Succes ,
Hans

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-11-2013 14:23 papadom wrote:
het bespaart je een hoop tijd en ongemak , en kost maar een fractie meer .
Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Een visum geregeld via de ambassade kost 45 euro. Daarbij komen dan nog de kosten van twee het vervoer naar de ambassade OF je kiest voor een bureau. In beide gevallen kom je al snel op minimaal 80 euro uit. Een groot verschil met de 20 euro die je betaalt voor een VOA die weliswaar 30 dagen is maar waarom zou je iets regelen voor 60 dagen als je er hooguit 30 nodig hebt?
En dan heb ik het nog niet eens over de kosten voor twee keer een vrije dag nemen in het geval je het zelf regelt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-11-2013 13:54 erwin wrote:
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je overal waar je het land binnen komt, dezelfde modaliteiten hebt. Toch?
Normaal, Indonesi�? Gaat niet echt samen. Maar dat maakt het ook leuk.
Dat lijkt me niet natuurlijk, sommige grensovergangen zijn nu eenmaal met minder faciliteiten. Dit zal ongetwijfeld in andere landen ook zo zijn. Toch?

Ho Lee Fuk

papadom
User
spacer line

Misschien een tip voor Toba gangers ; laatste keer om 1800 aangekomen op Kualanamu

Bagus taxi geregeld voor pick up ; hierna gelijk door naar Parapat waar we om 22.00 aankwamen . Guesthouse geregeld bij Tiga Raja ( Charlies ) ; had het kunnen weten na een feestje en veel " Tuak " was ie niet wakker te krijgen ; hierna naar " Star " hotel ; niet veel soeps , maar ja 150.000 , en op loopafstand van de ferry . Je slaat Medan over ,en de volgende morgen fris op de ferry.....O,ja ,naast het Star hotel is een restaurantje ; niet doen mijn vrouw is Sumatraanse , en ik draai ok al jaren in Azie mee , maar het eten was half bedorven.....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,159,475 topic views - 240,311 posts - 13,732 topics - 33,695 members - last post @ 30-10-2020 08:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,539,529 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com