indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

balangan
User
spacer line

Slangen zal je niet zo gauw tegenkomen maar daar in tegen wel schorpioenen!
Ik heb een nieuw huisje net buiten Jimbaran en wij hebben daar echt hinder van deze beestjes ondervonden. Zowel de zwarte als de witte waterschorpioenen.
Heb dan ook zelf mogen ervaren hoe het voelt om door zon beest gestoken te worden en geloof me dit is zeer pijnlijk en moet ook direct door een dokter behandelt worden.

Het vervelende is dat ze de koelte binneshuis op zoeken en liefst zich zelf verstoppen tussen je kleding of boeken. Je moet dan ook constant alert zijn bij alles wat je doet in je huis.

Nou moet ik wel zeggen dat ons huisje is gebouwd in een gebied wat een paar jaar geleden nog alleen bestond uit een soort jungle.
Je zal ze daarom niet zo snel aantreffen in drukke toeristen plaatsen als Kuta en dergelijke.

Nu ik weer terug ben in Nederland is dit het enigste wat ik niet mis hier. Kan nou gewoon weer savonds in bed stappen zonder eerst alles te moeten checken op ongewenst bezoek. Emoticon: Smile

eveline
User
spacer line

On 21-02-2005 22:35 Tuti & Jan wrote:
Beste Dracula.
Als je al eens een slang ziet is die heel snel weer verdwenen.
Op een hotelkamer heeft een slang niets te zoekn of die kamer moet vol zitten met ratten of muizen.
Tuti & Jan

en/of vol zitten met kikkers...daqt vinden ze ook lekker! Emoticon: Yes!

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Jantje
User
spacer line

On 13-04-2005 12:20 eveline wrote:
[...]

en/of vol zitten met kikkers...daqt vinden ze ook lekker! Emoticon: Yes!

...zeker een heel natte slaapkamer?.. Emoticon: Blush

eveline
User
spacer line

Tijdens duiken in Bunaken en omgeving heb ik genoeg zee slangen gezien...sowieso op veel duikeplaatsen in Indonesie ben ik vaker tegen gekomen....prachtig om te zien vind ik dat!
Ja, ook op Menado kwam ik wel eens slangen tegen die bezig zijn met oversteken..tsa..ook slangen moeten wel eens de weg oversteken he

In mijn tuin op Bali heb ik een paar jaar geleden wel eens een baby cobra gezien....zonder de moeder cobra.
Maar in het algemeen zijn de slangen bang voor de mensen. Je moet ze de kans geven om weg te vluchten...that's all!

En idd op de sawah's.....daar is genoeg eten voor ze...eenden vinden ze het blijkbaar ook lekker.

En op sommige bomen..klein, smal groene slangen, giftig...reden genoeg om niet zomaar op een boom te klimmen..... Emoticon: Nooo

Waar weinig bebouwing zijn er slangen
Waar veel muggen zijn, zijn er veel kikkers...en waar veel kikkers zijn, zijn er slangen...... Emoticon: Shiny

Maar wees gerust...de cobra's brengen geld op( medicinaal doel einden gebruikt)....waren op veel plaatsen op Bali te koop aangeboden...steeds minder cobra op Bali te vinden of te zien...

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

eveline
User
spacer line

On 13-04-2005 12:32 Jantje wrote:
[...]

...zeker een heel natte slaapkamer?.. Emoticon: Blush

Nee, Jan, toch! Daar groeien de practige Kambodje... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Nooo ..geintje!

Robert-333
User
spacer line

Hoi allemal
De enige slang die ik op Bali ben tegengekomen was een tuinslang haha .( maar ze zijn er wel).
Ik heb wel eens gehoord dat er in de avond en in de nacht op het strand van Sanur waterslangen zijn gezien dus kijk uit als je s'avonds een strand wandeling gaat maken.

plumeau
User
spacer line

ok...geen slangen dus. Dat had ik zelf ook bedacht eigenlijk. Maar kakkerlakken? Ieuw! Nu kun je die natuurlijk overal tegenkomen, maar ik hoop ze toch echt niet te zien. Er gaat dus nu op zeker een antikakkerlakkenspuitbus in mijn rugzak. Gatverdamme, wat vind ik dat vieze beesten zeg.

En wat lees is over mini komodo's die aanvallen vanaf het plafond? Meer info graag! Ik griezel van alles wat kruipt en schokkerig beweegt. En toch ga ik iedere keer weer naar een land waar die beesten nou eenmaal een lekker leventje leiden.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 13-04-2005 14:13 plumeau wrote:
Maar kakkerlakken? Ieuw! Nu kun je die natuurlijk overal tegenkomen, maar ik hoop ze toch echt niet te zien. Er gaat dus nu op zeker een antikakkerlakkenspuitbus in mijn rugzak. Gatverdamme, wat vind ik dat vieze beesten zeg.

En wat lees is over mini komodos die aanvallen vanaf het plafond?

Beste Plumeau,

Ik vind zelf kakkerlakken ook niet echt prettig om in mijn hotelkamer of badkamer tegen te komen. Ik bekijk vr ik een kamer huur altijd grondig de hoeken en kieren van vooral de badkamer. Zie je daar stofnesten, dan zijn er meestal ook kakkerlakken.

Die mini komodo's die je bedoelt zijn naar mijn idee gewoon cicak's (tjitjak's) die zich alleen maar nuttig houden met het eten van insecten. Mogelijk heb je deze regel uit een van mijn reisverslagen gelezen: Hier had ooit de schrijfster Carry van Bruggen grote opschudding veroorzaakt toen ze een horde cicak's over de muren en het plafond zag lopen, waarbij ze uitriep: 'o, wat eng, allemaal krokodilletjes op de muur'.

Groetjes, Jan.

Jantje
User
spacer line

On 13-04-2005 14:13 plumeau wrote:
En wat lees is over mini komodos die aanvallen vanaf het plafond? Meer info graag!

Beste Plumeau

Koop een pest repallant. Dit apparaatje produceert een geluid wat boven het menselijk gehoor ligt. Ik heb ze gekocht om de ratten af te schrikken, maar het werkt ook tegen de muggen en jammer genoeg ook voor de cicaks, want die eten weer muggen. Niet 100% gegarandeerd maar het maakt wel een groot verschil. Cicaks (kleine hagedisjes) heb je geen last van en hoef je niet bang van te zijn Emoticon: Smile

plumeau
User
spacer line

ik hoor het al, het wordt afzien voor me qua enge beestjes. Gelukkig is mijn reisgenote wel dapper en verwijdert ze ieder beestje vakkundig voor me. Ik hou gewoon niet van beesten die klein zijn, kruipen, kaal zijn en niet aaibaar zeg maar.

Jantje...wat is een pest repallant? En waar kan ik die kopen? Ik voel er namelijk wel voor omdat ik allergisch ben voor muggen. Niet dat ik er ziek van wordt, maar ik krijg wel echt gigantische bulten, meestal ter grootte van een 2 euro munt en soms nog wel groter. Dus ik doe alles om te voorkomen dat ik gestoken word. Helaas is het smeren met Deet niet genoeg voor mij. Ik ben zo lekker, ze prikken er gewoon doorheen. (en ja...ik heb verschillende soorten Deet getest en ze voldoen geen van allen).

Jantje
User
spacer line

Hi Plumeau,
Kijk maar eens op www.conrad.nl
in en om het huis / ongedierteverdrijvers. van 4,95 tot zo'n 100,-
Ik heb nr. 10 en die bevalt goed. ( 27,50) Indien op voorraad heb je 'm binnen een paar dagen in huis.

Milani
User
spacer line

Vorig jaar lag er een op een bedje op het strand van een heel groot hotel in Sanur. Het zal je maar gebeuren als je net lekker ligt te zonnen en er komt een slang uit de boom vallen.

Mijn man heeft het gelukkig niet gezien want vroeger ging hij er mee spelen en nam ze mee achter op zijn fiets maar 50 jaar na dato zet hij het op een lopen als er ergens een show gegeven wordt met een slang. Hij is er serieus bang voor.

Emoticon: Red face

Milani
User
spacer line

Op 03-08-2008 15:24 schreef Milani:
Vorig jaar lag er een op een bedje op het strand van een heel groot hotel in Sanur. Het zal je maar gebeuren als je net lekker ligt te zonnen en er komt een slang uit de boom vallen.

Mijn man heeft het gelukkig niet gezien want vroeger ging hij er mee spelen en nam ze mee achter op zijn fiets maar 40 jaar na dato zet hij het op een lopen als er ergens een show gegeven wordt met een slang. Hij is er serieus bang voor.

Emoticon: Red face

Indoned
User
spacer line

Misschien vreemd, ik ben al vaak op Bali geweest, de enige slang die ik daar heb gezien was een brandslang. Emoticon: Blush

Ondernemend in Indonesie, http://www.indoned.com

TERDAD
User
spacer line

Hallo Indoned,

Ga eens naar Tanahlot, is best mogelijk datje verwelkomt wordt door een mepro met grote slang!!

Ook in de grotten aldaar ister slang!

Natirlijk op Bali ister slang!!!

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

47,046,449 topic views - 220,753 posts - 13,436 topics - 15,743 members - last post @ 29-05-2017 14:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

85,675,346 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com