indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Voor de echt geisoleerde (woon) gebieden kan het een probleem zijn om een "PLN infrastuctuur" op te zetten ongeacht hoe je energie opwekt.

Daarom is ook dit initiatief ontstaan en ook al in vele desa's geraliseerd.

Presiden Republik Indonesia, Joko Widodo secara resmi telah mengesahkan peraturan terkait penyediaan listrik bagi masyarakat yang berada di kawasan perbatasan, daerah tertinggal, daerah terisolir dan pulau-pulau terluar .

Tahun 2017, Pemerintah telah mengalokasikan dana sebesar Rp. 332,8 Miliar dari APBN, dengan target sebanyak 95.729 paket LTSHE akan diserahkan kepada 6 provinsi tertimur Indonesia, yaitu Nusa Tenggara Barat, Nusa Tenggara Timur, Maluku, Maluku Utara, Papua dan Papua Barat.

http://www.tribunnews.com/bisn(...)gi-desa-gelap-gulita

Bewoners van geisoleerde gebieden krijgen dit GRATIS aangeboden.

Ik herhaal weer, je kan toch niet verwachten dat ALLE arme geisoleerde gebieden van de ene dag op en andere goed geholpen kunnen worden. Dit was gedurende 350 jaar bezetting en gedurende de jaren van onafhankelijkheid ook niet gebeurd en nu met Jokowi wordt er PAS serieus aan gewerkt, Ik hoop dat hij nog een periode kan regeren.

Nog een prettige dag verder, ik ga eens koekeloeren in een plaza of het druk is.
Doeei,,,,

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Laten we de naam van dit topic veranderen in "De grote KotaRadja one man show".

Het is zinloos om hier tegenin te gaan. Onze FEITEN negeert hij of weerlegt hij met zijn HALVE WAARHEDEN.

Ik ben al een paar dagen geleden gestopt met reageren. Ik lees zelfs zijn gelul nog amper. Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Wie is Kota?

Je zou zo'n vent thuis hebben zitten. Dan is doof en blind zijn nog niet zo erg.

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-11-2017 09:08 KotaRadja wrote:
Voor de echt geisoleerde (woon) gebieden kan het een probleem zijn om een "PLN infrastuctuur" op te zetten ongeacht hoe je energie opwekt.

Daarom is ook dit initiatief ontstaan en ook al in vele desa's geraliseerd.

[quote removed]

http://www.tribunnews.com/bisn(...)gi-desa-gelap-gulita

Ik herhaal weer, je kan toch niet verwachten dat ALLE arme geisoleerde gebieden van de ene dag op en andere goed geholpen kunnen worden. Dit was gedurende 350 jaar bezetting en gedurende de jaren van onafhankelijkheid ook niet gebeurd en nu met Jokowi wordt er PAS serieus aan gewerkt, Ik hoop dat hij nog een periode kan regeren.

Nog een prettige dag verder, ik ga eens koekeloeren in een plaza of het druk is.
Doeei,,,,

Arm en geisoleerd zijn twee verschillende dingen. Bij het begrip geisoleerd krijg ik het idee dat het moeilijk is om er te komen. Als ik er als toerist redelijk gemakkelijk kan komen dan moet dat voor de PLN ook geen probleem zijn.

Daarnaast, dit gaat over lampen! Elektriciteit omvat meer dan alleen lampen.

Nee, niet van de ene op de andere dag. Dit probleem is al tientallen jaren zo en het krijgt nu pas enige prioriteit. Lees ook mijn vorige mail: het is niet alleen voor de betreffende gebieden (inderdaad zoals ik al zei NTT, Maluku en Papua) van belang maar voor de rest van Indonesie. Op dit moment woont zoā€™n 60% van de totale bevolking op Java waardoor het eiland overbelast wordt met zo ongeveer alles.

Waar het mij om gaat dat je stelt dat het allemaal zo goed gaat. NEE, het gaat nog lang niet goed. Er is een begin gemaakt. En alle projecten lopen allemaal vertraging op. Er is er niet een die binnen de geplande tijd voltooid wordt. Dat is op zich al iets om over na te denken. En dan gaat het er niet om dat het schort aan een verkeerde inschatting van de planning maar een combinatie van onkunde, bureaucratie, vriendjespolitiek, teveel schijven, het gebrek aan discipline. Ik hoop van harte dat het ook iets gaat opleveren maar er moet meer gebeuren dan het voorzien van de drie basisbehoeften en laten we hem maar scharen onder houding en gedrag.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

combinatie van onkunde, bureaucratie, vriendjespolitiek, teveel schijven, het gebrek aan discipline.

Vergeet vooral niet:
steekpenningen, indien te weinig of niet, pure frustatie door bepaalde personen tot alsnog betaald is.
Geen gebruik makend van de materialen (of slechts deel ervan) wat in technisch bestek staat beschreven:

Makkelijkst voorbeeld = een weg. Deze behoort te bestaan uit diverse lagen. Wordt ook zo geoffreerd, wordt door opdrachtgever ook voor betaald.
Realiteit: zandbedje, wat kiezels en dun asfaltlaagje. "Besparingen" komen in bepaalde zakken terecht.

En precies DAAROM verwacht ik van alles heel weinig, tenzij de Chinezen of Jappen erachter zitten. Uiteraard is dat geen hulp, maar snoeiharde investering waarbij het tzt verdiende geld weer terugvloeid naar China of Japan.

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-11-2017 12:50 jakarta-snacks wrote:
.....Vergeet vooral niet:
steekpenningen, indien te weinig of niet, pure frustatie door bepaalde personen tot alsnog betaald is.
Geen gebruik makend van de materialen (of slechts deel ervan) wat in technisch bestek staat beschreven:

Makkelijkst voorbeeld = een weg. Deze behoort te bestaan uit diverse lagen. Wordt ook zo geoffreerd, wordt door opdrachtgever ook voor betaald.
Realiteit: zandbedje, wat kiezels en dun asfaltlaagje. "Besparingen" komen in bepaalde zakken terecht.
Ja idd, goed voorbeeld, gebruik zelf ook altijd. In de snelheid daarstraks even niet aan gedacht, Emoticon: Blush maar wel een zeer belangrijke.
Het is bizar hoe snel een nieuwe (of voor de zoveelste keer gerepareerde) weg binnen no time weer aan gort is. Mooi voorbeeld was de trans Flores waar vorig jaar voor het eerst de tour de Flores overheen reed. Ik had die weg nog nooit in zo'n "perfecte" staat gezien. duurde ongeveer 8 maanden en afgelopen mei konden ze weer van voren af aan begonnen. Helaas was het doel vooral opnieuw een tour de Flores.
Als het nou eens in een keer goed gedaan werd..... zucht.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Toevallig was mijn zwager zo'n louche wegenbouwer, ik ben in het verleden verscheidene malen met hem op stap geweest, dan zie je in de praktijk hoe het werkt. Emoticon: Wink
Er wordt een weg gepland, Ć©Ć©n van de bestuurders heeft een aantal PT's op naam van vriendjes of katvangers, die schrijven in, zo wordt er voldaan aan de eis van tenderen. Emoticon: Yes!
Als Ć©Ć©n van die PT's wat overigens lege kantoren zijn het project heeft binnen gehaald gaat het rad van fortuin draaien, het project wordt soms wel 5 keer door verkocht en iedere verkoper pikt zijn deel en verkoopt het project door. Emoticon: Yummie!

Aan het eind van de rit is er zo weinig van de begroting overgebleven dat de uitvoerende aannemer bij lange na niet aan de eisen kan voldoen die in de tender gesteld zijn, hij levert pure rotzooi met inferieur materiaal af. Emoticon: Cry
Uiteraard is er controle of de weg aan de eisen voldoet, maar ja die zit in hetzelfde gebouw, stadhuis bijvoorbeeld als de bestuurder, de PT die de tender heeft gewonnen blijft als hoofdaannemer verantwoordelijk, die zorgt dat de controlerende dienst niets tekort komt. Emoticon: Shut up!

Overigens plaatste Otak ook weer in antwoord op AM een verhaal met een regenjasje dragende spruitenlucht, hij grijpt terug op een bericht in Kompas begin dit jaar over een overheidsproject waarin minister Jonan van ESDM 65.000 gezinnen van elektriciteit voorziet. Emoticon: Yummie!
Zonnepaneeltje, accu 20 W waarop je een aantal uren 4 ledlampjes op kan laten branden.
Net zo'n grote stap voorwaarts als toen de Neanderthalers er achter kwamen dat ze met behulp van mangaanoxide veel gemakkelijker vuur konden maken. Emoticon: Laugh out loud

Net als het filmpje van baanbrekend werk van die super pientere Indonesische Kopernik jongeren met dingsies tegen hele goedkope prijzen dorpen uit het stenen tijdperk trekken, met die frutseltjes als zonnepaneeltjes met batterij die wat verlichting geven.
Dat zijn die dingen die wij per 3 voor 5 Euro bij de Action kopen om in de tuin in de grond te steken zodat je s'avonds wat verlichting in de tuin hebt. Emoticon: Blush
Overigens wel een prachtig initiatieven, maar dat kan je toch geen baanbrekende vooruitgang noemen, dat zijn doekjes voor het bloeden. Emoticon: Yawn

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-11-2017 09:08 KotaRadja wrote:
...http://www.tribunnews.com/bisnis/2017/04/20/diberikan-secara-gratis-lampu-tenaga-surya-terangi-desa-gelap-gulita

Nog even ter aanvulling.
Er zijn wel meer van dit soort projecten, niet vanuit de Indonesische regering maar uit het buitenland. Waka Waka https://nl.waka-waka.com/ is een leverancier/organisatie die solarlampen verkoopt tegen een relatief behoorlijke prijs waarin dan tevens zit begrepen dat je een tweede lamp kan schenken aan een van de projecten die zij op dat moment hebben. Tot begin van dit jaar zat Flores en Maluku daar ook bij. Op Flores was dat o.a. Bena, een kampung adat die bijna elke toerist aan doet die naar Flores gaat. Diegenen hier die ooit in Bena zijn geweest weten dat dit absoluut niet een geisoleerd dorp is. Het is vanaf de Trans Floresweg in een half uurtje te bereiken over een (tegenwoordig) goede weg.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sorry AM om even in de voetsporen van Otak te treden in navolging van wat hij eergisteren schreef "Nog even treiteren", ik kan het niet laten. Emoticon: Nooo
De ontwikkeling van Indonesiƫ waar Otak zijn mond van vol heeft gaat gematigd goed in het overbevolkte Java en Bali maar daarbuiten, een inmens groot gebied, zijn ze bezig met Waka waka, Jonan en Kopernik lampies die wij voor twee knaak en een half per tien bij de Action kopen voor de tuin. Emoticon: Blush

Er bestaat trouwens een speciaal ministerie, het ministerie van Ontwikkeling van achtergestelde regio's en transmigratie o.l.v. minister Eko Putro Sandjojo, ken jij hem Emoticon: Confused
Ik volg het nieuws intensief, maar ik moest deze Eko even opzoeken, dat is een grijze muis in het kabinet die volgens mij dagelijks aan zijn zeentje zit te rukken en meer niet. Emoticon: Nooo

Deze Eko heeft als taak om achtergebleven gebieden met formule Ć©Ć©n snelheid te ontwikkelen en het dan met subsidie voor mensen van Java en Bali aantrekkelijk te maken om te verkassen. Emoticon: Blush
Eko kwam in 2016 toen Marwan Jafar(die ken ik wel) eruit werd getrapt omdat hij er niets van bakte, ook Eko die directeur is van veevoedergigant PT Sierad kwam zag en viel ook in slaap. Emoticon: Angry

spacer line  

On 23-11-2017 16:17 KotaRadja wrote:
Annemiek,
We hadden nagenoeg op hetzelfde moment gepost boven . Was economische forum op TV aan het kijken over overheidsbedrijven wel of niet verkopen. Wist niet eens dat Soekarno Hatta 5de drukste airport is ter wereld. Waren plannen om het ook te verkopen.

....

22ste niet 5de
Bron : https://en.wikipedia.org/wiki/(...)by_passenger_traffic

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Annemiek schreef:

Dit programma van de regering had al minstens 20, 30 jaar eerder van start moeten gaan.

Het is nu al een paar jaar van start gegaan en het gaat maar door DUS afwachten maar hoe het in 2025 eruit zal zien. Jullie schijnen zo te zien weinig vertrouwen te hebben en om op dit onderwerp te blijven heb ik wel vertrouwen dat de economie verder zal groeien en dat dit ten goede komt voor de achtergelegen gebieden mede door de plannen beschreven in eerste post van deze thread.

Een 20Wp solar systeempje vergelijken met tuinlampjes getuigt weer van een feit dat diie persoon maar grote nonsens uitkraamt en er niets van af weet. Beter dat dan kerosene lampjes of de hele avond binnen "gelap". En, als we toch over alternatieve energie hebben kan ieder huis in ieder land beter offgrid gaan want dit komt de hele wereld ten goede en eneco/pln alleen voor industrieel gebruik. Nou klaag ik, waarom doen ze dat niet? Solarsystemen in NL zijn meestal grid tie systemen. Ieder huis kan beter offgrid gaan. Emoticon: Yes!
En de grootste klagers hier als eerste ermee beginnen aub.

Selamat tidur.

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Op 24-11-2017 19:07 schreef Kongkalikong:

[quote verwijderd]

22ste niet 5de
Bron : https://en.wikipedia.org/wiki/(...)by_passenger_traffic

Volgens dit nr 7 en volgens prof Ramli op TV nr 5. Hij zei dat Jokowi "konyol" is als de luchthaven wordt verkocht.

https://batampos.co.id/2017/10(...)omor-2-asia-pasifik/

http://wartakota.tribunnews.co(...)rno-hatta-mau-dijual

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 24-11-2017 19:36 KotaRadja wrote:

[quote removed]

Volgens dit nr 7 en volgens prof Ramli op TV nr 5. Hij zei dat Jokowi "konyol" is als de luchthaven wordt verkocht.

https://batampos.co.id/2017/10(...)omor-2-asia-pasifik/

Dit zegt niks over de grootte van de luchthaven, enkel het aantal connecties. Natuurlijk ligt dat aantal hoog. Indonesiƫ is een heel groot en uitgestrekt land. Dus het merendeel van de connecties zijn binnenlandse connecties.

De cijfers van Wikipedia geven het aantal passagiers weer en zegt veel meer.

Je probeert steeds alles te weerleggen met foutieve interpretaties van cijfers. Zoals de meeste Indonesiƫrs kijk je niet verder dan je neus lang is en ben je blij te maken met een dooie mus. Emoticon: Bye bye

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jesoes Maria, daar gaan we weer, professor Rizal Ramli.
Dat was ook ƩƩn van de mispikkers van Widodo die hij als een raket herstelde, deze Ramlul werd in 2015 Coƶrdinerend minister van maritieme zaken, die maakte ruzie met de hele wereld en omstreken. Emoticon: Blush
Na 11 maanden kon Ramlul vertrekken en was enorm op zijn pik getrapt, sindsdien een fervent criticus en tegenstander van Widodo.
Ramlul vond zich de allerbeste kandidaat om gouverneur van Jakarta te worden, de politieke partijen hebben plat gelegen van het lachen toen hij daarvoor aan het lobbyen was. Emoticon: Laugh out loud

Overigens is Ramli best wel een intelligente vent als hij zijn verstand meer zou volgen in plaats van zijn ramlul. Emoticon: Shut up!

Jou postings maken steeds duidelijker dat je een nieuwkomer op de Indonesische markt bent Kota en dus als een kleuter tegen het hele gebeuren aan kijkt en het nog niet allemaal in de juiste proporties kan zetten. Emoticon: Nooo
Je hebt totaal geen sjoege van de ontwikkeling van de afgelopen 25 jaar en wat er allemaal in de politiek na Suharto heeft afgespeeld. Emoticon: Bye bye

spacer line  

On 24-11-2017 20:11 erwin wrote:

[quote removed]

Dit zegt niks over de grootte van de luchthaven, enkel het aantal connecties. Natuurlijk ligt dat aantal hoog. Indonesiƫ is een heel groot en uitgestrekt land. Dus het merendeel van de connecties zijn binnenlandse connecties.

De cijfers van Wikipedia geven het aantal passagiers weer en zegt veel meer.

Je probeert steeds alles te weerleggen met foutieve interpretaties van cijfers. Zoals de meeste Indonesiƫrs kijk je niet verder dan je neus lang is en ben je blij te maken met een dooie mus. Emoticon: Bye bye

De cijfers tonen ook aan dat het sinds 2012 bergafwaarts gaat met CGK, volgend jaar terug op 36?

2012 plek 9
2013 plek 10
2014 plek 12

2015 plek 18
2016 plek 22

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Ramli had het over MegaHubs ranking.

Ramli was ontslagen zo ook Baswedan Emoticon: Laugh out loud
ik Volg Indonesie, niet vanaf merdeka maar al vanaf Multatuli.
Iemand die van jongere vrouwtjes houdt is volgens onze prof mlm SalahPediksi Msc net zo'n oetlul als Clinton Emoticon: Laugh out loud

Selamat pagi & Carpe diem

spacer line  

Op 25-11-2017 03:06 schreef KotaRadja:
Ramli had het over MegaHubs ranking.

Ramli was ontslagen zo ook Baswedan Emoticon: Laugh out loud
ik Volg Indonesie, niet vanaf merdeka maar al vanaf Multatuli.
Iemand die van jongere vrouwtjes houdt is volgens onze prof mlm SalahPediksi Msc net zon oetlul als Clinton Emoticon: Laugh out loud

Nu zit je je eigen woorden te downplayen. Draaikont.
"Wist niet eens dat Soekarno Hatta 5de drukste airport is ter wereld."

Geef nou eens gewoon toe dat je het niet bij het rechte eind had. Siert je tenminste.

Heldere ziende

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 24-11-2017 07:58 schreef KotaRadja:
Zieleffe,
Ik begrijp jouw foto niet. Wat ik wel begrijp dat er naast overheidsinspanningen ook particuliere initiatieven zijn om de desa2 te helpen, zelfs door jonge pientere personen, zoals hier:

[YouTube video verwijderd]

Ontroerend ........

Ik (wij) brengen het werkelijke Indonesiƫ voor het voet licht en jij brengt geselecteerde berichten voor het voetlicht.
Met veel naar de toekomst gericht, maar ook niet zeker kan weten of dat het goed word nageleefd, of het wel zo ver zal kunnen komen. Emoticon: Stupid
Daar verschillen we van elkaar en foto's zeggen meer dan woorden.
Ik hoef toch die twee foto's niet uit te leggen dat kan je toch zien hoe de werkelijke wereld er uit ziet in Indonesiƫ.
Die zucht moet je zo en zo al kunnen begrijpen Ik (we) zucht-en allemaal van jou betoog over Indonesiƫ Emoticon: Very funny
En die foto is gemaakt vorig jaar met de kerst....... Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Op 25-11-2017 03:37 schreef jakarta-snacks:

[quote verwijderd]

Nu zit je je eigen woorden te downplayen. Draaikont.
"Wist niet eens dat Soekarno Hatta 5de drukste airport is ter wereld."

Geef nou eens gewoon toe dat je het niet bij het rechte eind had. Siert je tenminste.

Je hebt volkomen gelijk. Ik had Ramli verkeerd begrepen. Dacht dat hij zei de drukste airport.
Maar het is een andere ranking waarnaar hij refereerde. En, verschil is dat ik het toegeef en jullie niet van jullie ongelijk over vele zaken. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Zo, Kota. Verhelderende dromen gehad.

En, verschil is dat ik het toegeef en jullie niet van jullie ongelijk over vele zaken.
Even t.a.v. mijn persoon:
Je zegt "vele zaken", dus quote mijn woorden letterlijk van minimaal 4 zaken waar ik GEEN gelijk in heb.

Ben benieuwd.

Heldere ziende

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Ga niet erop in Snacks.

Heb je vertrouwen dat dit land (sterk) op vooruit gaat , ja of nee?
Heb je vertrouwen dat de regios zoals beschreven door Annemiek op den duur vooruit zal gaan , ja of nee?

Ikke wel en niet te veel met jullie westerse blik er tegen aan kijken en het komt allemaal goed. Emoticon: Smile

Ga weer ff wat solar dingetjes testen. Tot ziens.

spacer line  

On 25-11-2017 05:41 KotaRadja wrote:
Ga niet erop in Snacks.

Heb je vertrouwen dat dit land (sterk) op vooruit gaat , ja of nee?
Heb je vertrouwen dat de regios zoals beschreven door Annemiek op den duur vooruit zal gaan , ja of nee?

Ikke wel en niet te veel met jullie westerse blik er tegen aan kijken en het komt allemaal goed. Emoticon: Smile

Ik denk dat iedereen wel kan zien dat er dingen beter gaan. Maar er is hier wat gereserveerdheid omtrent het vertrouwen dat die lijn wordt behouden.
Helaas is elke kanttekening bij jou een sneer of aanval. Daarom reageer je nergens inhoudelijk op en loop je constant te zuigen (frustratie). Zonde, dit is geen discussie maar een monoloog op deze manier. En dan wel eentje die kant noch wal raakt.

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

WijzigFQQuote
(Aangepast) Geplaatst Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 06-11-2017 09:56

Enige economische deskundigen van forbes magazine schreven erg slecht over het economische beleid van Jokowi. Ze kraken indonesia af. Maar verheugd te vernemen dat ze de economische groei ook als de motor zien om de armoede te bestrijden en de kloof tussen arm en rijk is van later belang

President Jokowi also highlighted the governments keenness to ensure that the Papuan people residing in the mountains are able to avail the same price of fuel and staple items as their counterparts in other parts of Indonesia.

If fuel and other staples cost more to get up into the mountains then fuel and other staples should cost more up in the mountains.

There is a tension between desiring greater equality and a gung ho charge for GDP growth and thus the abolition of poverty. A matter of taste, yes, but I would say Indonesia SHOULD BE still be going for the GROWTH, NOT the redistribution to create the equality.

My own weighting, as above, is that it's the poverty to be got rid of FIRST, then the inequality. That requires a concentration upon GROWTH until rather later that the stage Indonesia has got to in my mind.

Het gaat in deze thread over de plannen en dus ook beleid om de economie meer op te krikken. Bovenstaand had ik eerder gepost. Naar aanleiding hiervan kwamen reacties over ongelijkheid, armoede, slechte kwaliteit wegen etc...etc...

Welk beleid moet er dan gevoerd worden volgens jullie? Over Den Uyl had ik al over gehad. Die wou maar verdelen......

Emoticon: Smile

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Op 23-11-2017 14:05 schreef Malam:
Nou nog Ć©Ć©n keer dan, maar nu je oogkleppen afdoen bij het lezen.

The Jakarta administration has allocated Rp 1.6 trillion (US$118.3 million) in grants for 104 non-profit mass organizations, mostly Islamic ones, next year.

Weet je wat je met 118 miljoen Dollar voor arme sloebers kan doen. Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Hoe kan je dit nou in godsnaam goed praten man. Emoticon: Blush

Wat is er mis mee dat ze mushollas en mesjids ed steunen?

Wat er mis mee is ? Dat er op een steenworp afstand van die mushollas en mesjids mensen wonen die sterven van de armoe en honger, die zitten niet te wachten op geestelijk voer maar echt voer wat ze in hun rijstmolen kunnen steken. Emoticon: Angry

Zet eens je roze bril af en ga lekker poppie vragen sambal tempe te maken. En, maak je niet druk over dit land. Ze redden het wel na de Nederlandse en Japanse bezetting. Van straatarm tot nummer 8 van de wereld (GDP)

Wederom zon antwoord die kant nog wal slaat uit de categorie ulla ulla lekker puh.
Getsiefretsie voer, Nederlandse en Japanse bezetting en wereld top land als antwoord op het verdelen van 118 miljoen Dollar onder volvet gevreten imams, leg mij maar weg. Emoticon: Confused

N.B. Dan nog als bewijs van goed gedrag een filmpje van die bastaard laten zien die een nieuwe kerk inhuldigt, om vervolgens in zijn bolide stappen en bij de masjid 100 meter verder een paar miljard doneren, dat is de nieuwe gouverneur van Jakarta dus. Emoticon: Bye bye

Nou hier dan een antwoord Malam, want ik word maar beschuldigd dat ik niet antwoord.

Tijdens AHOK was het erger, wist je dat Jochie? Anies verdeelt minder geld dan Ahok voor meer organisaties.

En kerken krijgen ook van Anies. Een organisatie die miljarden krijgt heeft ook geprotesteerd tegen Malaysia en voor het KPK gebouw tegen corruptie.
Masjids en musholla's krijgen maar tussen de 20-100 miljoen per gebouw.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Zulke "dana's" zijn normaal voor iedere goeverneur in Jakarta. Je roept maar wat maar geeft niet aan hoe het verdeeld wordt en of zo'n "dana" ook bij de vorige goeverneurs een doodnormale zaak is. Ken je Indonesie wel of niet??

Een fundamentalistisch islamiet ziet een christen als een KAFIR, Hij geeft geld zeker en gaat een kerk inwijden. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Dana hibah Rp 1,7 triliun dalam APBD DKI 2018 di bawah kepemimpinan Gubernur Jakarta Anies Baswedan sebenarnya lebih kecil bila dibandingkan dengan era Ahok. Pada 2016, anggaran hibah Ahok mencapai Rp 2,2 triliun.

Pada APBD DKI 2018, belanja hibah Rp 1,7 triliun dialokasikan ke 104 badan, lembaga, organisasi kemasyarakatan, dan sarana ibadah, seperti masjid, gereja, pura, dan majelis taklim. Sebanyak 9 majelis taklim akan mendapatkan dana hibah dengan total sekitar Rp 175 juta, 12 musala Rp 655 juta, 15 masjid dialokasikan sebesar Rp 11,2 miliar, 3 gereja Rp 280 juta , dan 1 pura memperoleh Rp 1 miliar.

Dibandingkan dengan belanja hibah di era Gubernur Basuki Tjahaja Purnama atau Ahok pada 2016, nilai anggarannya lebih besar yaitu Rp 2,2 triliun untuk 90 badan , lembaga, dan organisasi masyarakat.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vermeldt de bron is van je bovenstaande bericht Otak, zodat ik het hele verhaal kan lezen en kan zien uit welke hoek het komt, mijn ervaring met jou is namelijk dat je berichten heel selectief en onvolledig zijn. Emoticon: Wink
Zeker gezien het feit dat het zo lang heeft geduurd dat voor je met dit antwoord komt, rijst bij mij het vermoeden dat je hebt zitten zoeken als een mesjogge haas en de Ć©Ć©n of andere bevooroordeelde schimmige bron hebt gevonden.

On 25-11-2017 03:06 KotaRadja wrote:

Iemand die van jongere vrouwtjes houdt is volgens onze prof mlm SalahPediksi Msc net zo'n oetlul als Clinton Emoticon: Laugh out loud

Wat prof. Ramlul betreft, ik ben niet zo gek op vergelijkingen met westerse landen als we het over Indonesiƫ hebben, jij blijft dat te pas en onpas doen, ik zal ƩƩn keer met je meedoen. Emoticon: Smile
Een wereldleider van 50 jaar die met een sigaar in een 21 jarige stagiaire zit te porren, daar is duidelijk een verschrikkelijke steek aan los. Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,686 posts - 13,635 topics - 19,559 members - last post @ 16-10-2018 04:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,657,734 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com