indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 17-10-2013 17:07 schreef Malam:

Pas op Ziel, vraag je naar de knapste bule in Indonesië dan zit binnen een flits weer in Sukabumi Emoticon: Laugh out loud

De knapste in het Oostelijk halfrond zal je bedoelen.
Alleen een ding is hij minder goed in... om nederig te zijn.

Dan moet je in Bandung di Atas zijn. Die is namelijk de allernederigste van het Oostelijk Emoticon: Party! halfrond.
Tja kan er ook niets aan doen. Baas boven baas... eh, hm, beneden baas, eh, slaaf.

Your attitude determines your altitude

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 17-10-2013 17:07 schreef Malam:
Ziel,als je aankomende zondag in Bandung gearriveerd bent, eerst rusten.
Maandag wil je schatje alle familie ontmoeten, doe maar lekker mee.
Dinsdag flits je naar Braga rond 2 uur, biertijd van Jan.
Vraag naar de lelijkste bule in Braga en je hebt hem in een flits gevonden Emoticon: Wink

Pas op Ziel, vraag je naar de knapste bule in Indonesië dan zit binnen een flits weer in Sukabumi Emoticon: Laugh out loud
Ook nier erg, als je Jan dan maar meeneem, kunnen we weer een feestje bouwen.

Ha ha dat zou je wel willen he en elke dag met je maatjes feest vieren, man wie is de knapste ik kan nog geen foto verzenden, waar jij op staat, want het wil gewoon hier blijven in mijn laptopje,.
We worden zondag morgen heel vroeg opgehaald en we moeten maandag, naar de bank daar en weer op tijd naar Jakarta dus ik ben afhankelijk van de dames.
Soms kan ik ze wel eens beïnvloeden, als ik mijn smilgezicht Emoticon: Shiny laat zien, maar soms werkt dat niet meer, de rimpels werken soms niet mee.....
Ik heb zo hekel aan die ceremonie en wat daar allemaal gebeurd, maar ik zie wel als het zo ver is.
Het veranderd hier per uur, dat leer ik ze ook niet meer af.
Ja Braka-permai ken ik, heb er wel eens gegeten..... Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 17-10-2013 06:57 schreef elsbeth:
Apetit machen darf mann draussen, aber gegessen wird zu Hause.
Of bedoelde je zoiets al?

Ja dat bedoelde ik Elsbeth vresen thuus end hunger habben kan zich afblazen.
Neen alle gekheid op een stokje je ziet hier meer blote billen en benen in een moslimland dan wat we zien in Nederland.
Nu is het weer er ook naar, maar dat wil niet zeggen dat de moslims voet aan de grond hebben over alle mensen hier.
Een hoop zijn moslim omdat het er bij hoor.
Maar echt beleven doen ze echt niet hier in Jakarta merk je alleen die toeters op de moskeeën, die minerette .die blazen op de gekste tijden..
Maar of je er aan wend ik weet het niet, het is een bijkomstigheid die hier nu eenmaal plaats vind.
we doen er maar mee.
Oje het is nu 17,49 uur en het begint hier weer te bleren alhakbar.
Ga gauw naar mijn kamer daar hoor ik ze niet............. Emoticon: Cry Emoticon: Devil

spacer line  

Goed plan Malam, en inderdaad de lelijkste bule , maar met een goed hart ....hihih
Vandaag naar het tweede Nederlandse ereveld van Bandung geweest genaamd Pandu, daar liggen ook veel burgers die tijdens de bersiap zijn vermoord door Indonesische nationaliste rampok bendes, indrukwekkend en prachtig onderhouden door de Nederlandse gravenstichting, ter plaatse nog wat bejaarde Nederlandse bezoekers gesproken die het allemaal als kind en tiener mee hadden gemaakt.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Las nu dit weer, over het super 'heilige' land dat heel veel geld int, naast de oliedollars waar ze gewoon op hun reet niets voor hoeven te doen, ook nu alle inkomsten weer van die haji toeristen die stenen mogen gooien naar 'satan'.

RIYAD - Saudi-Arabië heeft vrijdag geweigerd zijn roulerende zetel in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties in te nemen. Volgens het Arabische land is de Veiligheidsraad niet in staat oorlogen te beëindigen of conflicten op te lossen.

Nou de motivaties van die hakbar stiekemerds zullen wel anders zijn.
Ze steunen de USA, maar ook de opstandelingen van Syria.
En ook nog Israel... Ga er maar aan staan!

Tja, dan kom je natuurlijk in de knel als je moet stemmen in de Veiligheidsraad Emoticon: Laugh out loud

Your attitude determines your altitude

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Foei Ziel, een beetje luisteren naar de hakkenbar kan helemaal geen kwaad hoor.
Zie het maar als geestelijk voer, kan helemaal geen kwaad voor die goddeloze bule's hier Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud
Overigens alvast bedankt voor de broeken voor onze kleindochter Malam, ik heb de boodschap doorgekregen, ge zijt een goed mens.

Mocht je Janneman in Braga ontmoeten, doe hem maar de groeten van mij. Emoticon: Wink
Een mens met een goed hart, je kan hem niet mislopen, meestal draagt ie zo iets, maar dan zo groot als een bungalowtent, net als jij en ik. Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tracht even wat communicatie te ventileren als je in Bandung bent Ziel.
Jan kan je zeker ontmoeten, die verveelt zich de pleuris, ook zijn schatje wil graag bij haar familie zijn net als jouw schatje.
De ideale mogelijkheid om effe te vluchten voor bleekgezichten, geef Jeroen een seintje, die is vanochtend hier weggereden en ik ken hem, die flitst zonder problemen naar Bandung.

Jan is naar ik in kan schatten hetzelfde als ik biertjuuuuuh.
Jeroen is anders, drinkt alcohol met mate, maar gooi je er 5 kilo vreten in dan hoor je bij de laatste hap nog "Plons" hahahaha.
Veel plezier.

spacer line  

Ik ga er in ieder geval standby zitten Malam ! Om een uur of twee , misschien dat die grote vent op komt dagen als ie tenminste mag van zijn mandoer ?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Na een vermoeide dag de volgende dag weer opgestaan, maar aardig geslapen te hebben dit verhaal geschreven.
Ha ha, na het zoeken voor een plekje toch internet te ontvangen.
We zitten net onder de aanvliegroute van de Airpord Bandara Bandung.
Je kunt ze bijna aan raken en je kan geen gesprek voeren met elkaar.
Dus ik ben blij dat ik nu internet heb, maar nog even wachten of het verzonden kan worden.
Dus even tussen de regels door voor Malam ik kom niet binnen in mijn zieleffe acount van ziggo.
Jan bedankt voor het leuke geanimeerde gesprek die we hebben gehad, je heb kennis kunnen nemen met de drie vrouwen die ik bij mij had en zo kwamen we toch weer leuk door een tijd heen.
Nu weet ik wie je bent en je bent zeg maar geschoren en gemangeld door dit bijzondere leven die we er op nahouden.
Maar goed we moeten er wat van maken en elkaar zo steunen alleen in dit geval over Indonesië.
Na van die groene serganten wat Malam overschrijf, maar wel in het gelid,wel wat kleiner uitgevallen, maar we hebben een fijn gesprek gevoerd.
We moesten afscheid nemen, de tijd ging zo snel en er was geen tijd om na te denken we moesten door tijd, snel weg, want de dames moesten zich voorbereiden voor een feest, een trouwerij van een nicht van mijn vriendin.
Daar zal ik nog een verhaal over schrijven, hoe dat er aan toe gaat.
Een verhaal apart en opvallend is dat er niet gegeten word maar gevreten.
Dat straks om die negatieve opsomming in een verhaal er omheen maken.
Zij die dat wel eens meegemaakt hebben, weet waar over ik ga schrijven.
Ik kan zeggen iets apart, dit voor de derde keer mee te maken.
Jan ik ben je iets schuldig want ik ben er niet over eens wat je gedaan heb, maar dat maken we goed, ik heb gauw last van gewetensbezwaren.
Dus het was het dag je wel, na de kerk en wachten op een fotocessie van een uur ben ik toch in Bragga te recht gekomen, toen ik daar aan kwam zag ik je al gelijk zitten en jij had het snel door dat ik het was.
Zo hebben we een leuke gesprek gevoerd en toen de dames er bij kwamen was het een leuk gesprek geworden, wie weet zien we elkaar snel weer.
Groeten van mijn vriendin…………………… Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hahaha Ziel, heb je weer wat internetsignaaltjes in een netje kunnen vangen zie ik. Emoticon: Laugh out loud
Mooi dat je Janneman hebt kunnen vinden, ik zie dat jullie een kudde groene sergeanten hebben aangevallen, in Sukabumi zochten we het hogerop, daar waren het generaals Emoticon: Yummie! hahaha.

Ik voel al aan mijn water wat je gaat schrijven over de trouwerij Emoticon: Yes!
Bling bling en eten, feliciteren als een raket naar de gaarkeuken rennen, bord opscheppen waar je met een posstok niet overheen kan springen.
Stoel zoeken onder het oorverdovend lawaai van één of andere Dangdut Eucalypta met een paar Paulus de boskabouterjes erachter bordje leeg eten en pleiten Emoticon: Wink
En dat gaat uren door hahaha.

spacer line  

Beste Zieleffe, het genoegen was geheel aan mijn kant, je bent zoals ik me had voorgesteld een goed mens en fijne vent en in Holland doen we misschien effe een reunie met onze vriend Malam erbij , verder begrijp ik dat de trouwerij geslaagd was en dat er nu dus waarschijnlijk een maagd minder rondloop ! Kijk of je nog kans ziet de foto mijn kant op te sturen mijn email staat in mijn profiel, groeten aan je prinses van deze kant van de kampung grtz Jan en Lena !

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jan de foto, die kan je al zien op de account die ik je gegeven heb.
Het was een leuke ontmoeting, ook nadat onverwachts de dames er bij kwamen dat verraste mij ook.
Foto's versturen hoef ik nu niet aan te beginnen ik ben blij dat ik nu op deze site ben gekomen want heb wat afgetrommeld om die pulsa van die telkomsel.
Gisteren wel een uur of 2 bezig geweest om het te activeren na wat Malam mij had geadviseerd.
Ja hoor zei die jongen dat kan dus hij die pulsa er op gesmeten de computer die had ik bij mij, maar neen hoor geen contact mee te krijgen.
Nou vermoed ik dat ze bij telkomsel in Jakarta de simkaart internet er afgehaald hebbe, dus die pulsa kan ik misschien gebruiken voor gewoon telefoneren.
Het is zo maar ik ben nu al blij dat dit verhaal kan plaatsen.... Emoticon: Confused Emoticon: Cry
Vergeefs het werd geen contact gemaakt weer opnieuw beginnen…… Emoticon: Angry

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zo komen we op een familie trouwerij terecht die met veel tam tam is aangekondigd met echt mooie aankondigingskaarten, wat dat betreft kunnen ze dat beter en mooier dan in Nederland.
De katholieke kerk was mooi versierd met bloemen en de preek van de pastoor was een lang gesprek met het bruidspaar en hun ouders.
Geen zo bekende Eucharistie viering met hostie en wijn, neen, een gewoon bijeenkomst waar de toekomst van dat jonge stel naar voren werden gebracht.
Veel gezang en passend bij die mensen.
Daarna een foto sessie want dar zijn ze trots op, om later te kunnen zien hoe mooi hun trouwerij wel was geweest.
Allen jammer dat men dan geen belangstelling getoond wordt,, want probeer jij maar eens een Indonesiërs bij de les te houden, ze houden het nog geen minuut uit, om er naar te kijken, of ze hebben iets spontaner te doen, of ze wijken af van hun gesprekken.
Maar goed na de kerk is er pauze tot 18 uur.
In die pauze hebben we Jan ontmoet.
Rond 18.00uur waren wij aangekomen en buiten stonden de welkoms bloemen groots opgezet te pronken.
In een grote zaal waar alles in gereedheid was gebracht prachtig decoraties bloemen, kunst bloemen, noem het maar op, prachtig om dat te zien, hoe witte tafels met de bekende zilverschalen en al het eten er in, werd er door de mensen zelf opgeschept want dat is wat je zelf moet doe,n in een rij staan en wachten dat de mensen voor je opgeschept hebben, wat ze denken te willen verorberen.
En dat is net iets voor mi,j om in een rij te gaan staan voor eten ,dat deden ze in de oorlog, maar ik niet meer, dar heb ik zo schurft aan.
Ik weet het kan niet anders en dat is als je over de honderd genodigden hebt.
Maar op de manier hoe er aangevallen word, dat aanziende heeft voor mij iets gevoel van onbehagen opgeleverd en je ziet dan ook dat er niet gekeken word naar rang en stand.
Maar ook de eerlijkheid gezegd te hebben, het is dan ook het aanzien waard, een drukte die echt bewondering afdwingt.
Goed ik ben nu eenmaal zo, maar ik heb er wel mijn mond er over te houden, maar hier terloops dit voorbeeld,,hoe het hier er aan toe gaat, te omschrijven als een idiote groot opgezette pesta( ( feest), dat je in Nederland dit niet zou kunnen betalen, en zo groots opgezet, zoveel mensen te eten geven.
Het was dan ook staande eten, want voor zoveel mensen was er geen zitplaatsen..
Want dat weet je in Indonesië snel ergens gaan zitten, want ander blijf je staan, wie het eerste is, het eerst maal, niet na rang of stand.
Maar ga je even iemand begroeten en je loop van je stoel weg, dan is het ook bekeken met het zitten, dan zit er iemand anders, ook als het om een kind gaat die word niet gesommeerd om op te staan voor ouderen.
Begrijp mij goed, niet nu dat ik als ouder ben dat ook zal aanvaarden, ik pas mij eigen aan en het is een feest, van en voor de familie, dat mag je niet beschamen.
Dus er is geen rang of stand jong of oud en allemaal gelijk zijn, en was dat maar waar, heb je een hogere functie, moet je zien hoe snel je word behandeld als een vip.
Maar laat maar, dat hebben we zo vaak al over gehad en het verhaal van Malam die schrijf over die corrupte politiek dainasti in de site van Nieuws in Indonesië, zegt al genoeg.
Je betekend hier als je een hogere functie met geld heeft, meer dan een goede burger, de rang of stand heeft gelijk geen waarde meer.
Maar is dat in Nederland ook zo, ik denk van wel, nu vooral met die neerwaartse spiraal, waar geen respect meer voor ouderen worden door gegeven, naar de jongeren toe.
Maar nu wijk ik af van mijn verhaal, van die receptie van een jong bruidspaar.
Het eten was geweldig goed, van alles was ter e eten, van soep tot, u kent het wel, nasi kip sate en alle andere groenten met sapi vlees van rund toe.
Water was er ook genoeg de bekende plastieken bekertjes met rietje.
Sappen van alles koud gereserveerd, met ijs blokjes Vanille ijs aan toe neen echt overdadig veel en als je dan ziet wat er weggegooid word, ja dan begrijp je wel hoe sommige mensen daar van kunnen boos worden, waar kinderen in de wereld honger hebben.
Je eigen daarover maar niet over opwinden, dat zullen ze wel over maken, dat doen ze maar in Nederland en geven ze aan hulpverlening geld toe.
Hoe ze borden opscheppen en de helft weer ergens neer zetten, waar een grote groep personeel snel in een groot plastiek teil werd geplompt en weg vervoert werden.
Dit was de derde trouwerij van mij hier in Indonesië, de vorige van mijn vriendin haar zoon die nu een kindje heeft van 7 jaar.
Ja ja als je ze een tijdje niet gezien heb worden ze groot vorig jaar met de begrafenis van moeder vriendin nog gezien.
En de dochter die trouwde in Kunungan in een katholieke kerk bij een Nederlandse pastoor.
Traditioneel en daarover had ik ook al eens over geschreven in die tijd wel meer dan 10 jaar geleden dat huwelijk was gestrand en dat was de schuld van deze jongen die zijn zoon mee nam naar Indonesië…
Het gevoel kan sneller gaan, dan een huwelijk, tot het einde te gaan volbrengen zij zijn niet de enige, hun voorbeeld hebben ze aan hun ouders mee gekregen……… Emoticon: Blush Emoticon: Confused

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat is het om hier te zijn, ik heb gekeken voor iets mooiers, maar dat is dan tot heden toe geworden de resorts of Bintan.
Er zullen wel meer mooie plaatsen zijn!!
Nu ik daar van meer gegevens gekregen heb, dan wel via de oudste zoon van mijn vriendin, die werkt voor die rijke familie, de naam ben ik kwijt, hij was altijd samen met Surharto en heeft daardoor vele projecten kunnen verwezenlijken en ook veel geld kunnen verkrijgen, daar ben je ook bevriend door, met de grote man toen president, die ook niet deugde zoals nu Akil Mochtar en velen aanhangers, die hen steunde.
Die man de vriend van Suharto, zo zal ik hem maar benoemen, was een ras echte chinees, had vele connecties, daardoor kon hij vele projecten opzetten en had daarmee een grote rijkdom verworven.
Hij woonde ergens in Bandung bij Ancol, daar staan dichtbij een appartementen complex die niet is afgebouwd, is en nu al betonrot te zien is wegens bankroet van die projectontwikkelaar gestopt om het aftebouwen.
Zal mij niet verbazen dat zo project voor die ontwikkelaars geld oplevert wat ze door faillissement aan niet betaalde rekeningen geld over blijft voor die oplichters.
Vorig jaar is die man gestorven en zijn familie zijn kinderen, gaan gewoon door met nieuwe projecten opzetten zoals ook in Bintan.
Dat resort Hirwarna moet nog afgebouwd worden er zijn al wat faciliteiten gebouwd waarop een mall zal komen en twee al gebouwde appartementen nog niet helemaal klaar, allemaal al verkocht, veel al door de Singaporezen, maar in dat gebied worden er nog meer gebouwd.
Nu heeft die projectontwikkelaar de grond gekocht met een opzie van 100 jaar daar van zijn al 20 jaar verstreken.
Dus nog 80 jaar blijft het van die projectontwikkelaar die familie van die chinees zullen we hen maar noemen.
Na die jaren vervalt het hele gebied zo groot als de provincie Utrecht weer terug aan de staat en vervalt ook die eigendommen die door particulieren zijn gekocht aan de staat of beter gezegd aan het gouvernement, want daarmee hebben ze de contract mee.
Een prachtig gebied aan de zee waar al heel duidelijk is dat die daar van af het strand niet diep is.
Ik zal daar niets kopen, omdat ik geen medewerking van die oudste zoon krijg, omdat hij vind iets voor zich zelf te hebben, op naam, dan daar via zo constructie, maar daar moest ik hem nog uitleggen dat een buitenlander niets op naam kon kopen in Indonesië, ik kon hem niet pijlen of hij dat wist............................. Emoticon: Confused Emoticon: Very funny

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De eerste slechte dag dat wij mee maken zit ik hier boven te internetten.
De gehele dag regen en het waait nog al flink ik weet niet of ik hier kan blijven boven, want het is nog al onweer die zo snel kwam dat ik naar beneden bent gevlucht.
Dus het regent met pijpenstelen en het onweert de ene flits na de andere en dicht bij ook.
Dat heb ik nog niet meegemaakt zo erg bliksem en donder.
Ik vraag mij eigen af of ik door kan gaan zo erg is het de ene slag na de andere.
Maar er lopen nog mensen met een paraplu nog door die erger bui….
Ik ga toch maar door met typen.
De bui die steeds erger wordt het is pik donker half 6 hier
Ga toch even door want het is erg maar rond om mij heen slaat de bliksem op die perabola van de TV, zodat het niet op de elektrische hier slaat,
ik hoop het maar.
Het is zo erg geworden dat ik er mee moet eindigen, ben al gevlucht boven en nu beneden is het ook raak, het water loop de trappen af naar beneden en het flits er op los, zo iets heb ik nog niet in Nederland meegemaakt.
We hebben natte voeten het water stroomt naar binnen bij de ingang waar ik ook wel eens zit om te internetten want in mijn kamer heb ik geen signaal.
Ben na 2 uur weer terug op het internet................ Emoticon: Shiny

Ik moet om de 6 weken nu een vitamine B spuit halen en had van de huisdokter er een meegekregen zodat ik net bij de dokter ben geweest.
Hier in de buurt zit een huisarts en daar zijn wij net geweest voor die regenbui.
De rekening was 20.000rp belachelijk laag je kan het niet voorstellen, maar ik poogde nog maar niets van, om dan maar de rekening maar te laten zitten en te betalen en weg te gaan........ Emoticon: Shiny Emoticon: Wink .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De laatste week is nu hier in Jakarta en nog een week gaat straks in en die wilde ik gaan benutten om weer eens te onthaasten en eens lekker van te nemen.
Natuurlijk op Bintan en ik ga kijken of er iets te huur is dat lijkt mij beter dan te kopen in zo constructie als na je overlijden is alles aan de projectontwikkelaar.
Ja vreemde constructies in zo land als Indonesië is dat te verwachten.
Hierdoor ontstaan dan ook wel die corrupte bende, want van die Akil alleen geloof ik niet er is meer aan de hand.

Ik heb Jakarta leren kennen en ik moet zeggen doordat je langzaamaan je aan moet wennen ik kreeg er zelfs plezier in door mijn verstand op nul te zetten en mijn gevoel ook uit te schakelen.
Ja voor je eerlijkheid moet je wel schrijven het is niet in de koude kleren gaan zitten vooral die klammigheid en die zweten als je een eindje gelopen heb.
De kamer waar wij zitten maakt alles goed lekker erko AC noemen ze dat hier en het bed was goed.
Alleen de beheerster, een vrouw zonder kiezen, die kan kwekken het begint al heel vroeg in de morgen, een pittige dame.
En de gehele dag de TV aan zo hard of ze doof zijn, maar ja dat is het enige dat is even wennen en doorzetten, niet zeuren heb ik al eens eerder geschreven.
Het is na die bui mij duidelijk geworden want ik vroeg er naar,dat hij ingelicht had moeten worden,dat het zo boel van alles kan hier slapen familie babi van alls is mogelijk.
De baas van dit gebouw is in Hongkong en daardoor doen ze maar wat.
De gehele familie zit hier van die vrouw en gebruiken de leegstaande kamers ja en die worden gewoon weer recht getrokken en zogenaamd schoon gemaakt en de huurder komt er gewoon voor een nacht of meer, hier slapen.
Het word weer rustiger want ik denk dat de baas terug komt.
Mar al heel vroeg in de morgen een herrie de deur word niet normaal dicht gedaan neen gewoon dicht gesmeten.
Ja ieder zijn nadeel heeft zijn voordeel een ieder voordeel heeft zijn nadeel termen van Cruiyff………………….

spacer line  

Ga ik gisteren met mijn vliegticket en europese id naar het Garuda kantoor in Bekasi om alvast in te checken cq een stoelreservering te doen voor de vlucht van vandaag, zegt de dame we willen ook u paspoort zien, mijn europese id en rijbewijs waren niet genoeg! Dus weer terug naar mijn logeeradres op dik een uur rijden ! Kom ik dus meer dan 2 uur later terug bij dezelfde dame van Garuda en geef haar triomfankelijk mijn paspoort, na dit grondig bestudeerd te hebben verdwijnt zij in het kantoortje om 5 minuten later weer te verschijnen met de mededeling; sorry we kunnen u niet inchecken want we zijn net overgegaan op een nieuw bookinG systeem en zijn daar nog niet mee bekend, gggggrrrrrrrrrrrrrr !

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Om Ziel,

Wij zoeken vanwege de lawaaipapagaaien dan ook altijd een bungalowtje in een rustige omgeving. Helaas in Jakarta niet te vinden. Inderdaad. Als je naar je kamer gebracht wordt is het eerste wat de sjouwer doet de TV keihard aanzetten. Ik druk hem direct weer uit. Wij haten TV en zeker in RI. Ook het slaan met kamerdeuren is een favoriete bezigheid van de Indonesier. En daarna nog eens luidruchtig met elkaar praten op de gang, die hol klinkt. Overdag niet zo erg, maar als je 's nachts lekker ligt te knorren uitermate irritant.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

BintanJan net op de valreep had je posting gelezen en weg was het beeld de accu leeg, daar heb ik ook mee te maken waar ik geen eclectisch heb .
Ja het is een lawaaiig volkje je krijg ze niet stil.
Dat verander je niet zo meer, vooral ligt het aan de basis van de opvoeding hier.
Ben je wel eens op of bij een school geweest, dan tuutten je oren nog uren na........... Emoticon: Devil Emoticon:

Ja Jan van Toor dus die andere Jan, ze doen net of ze het weten en ergens verdwijnen ze en komen met zo rot smoes, je zou ze achter het bureau vandaan trekken.
En hun smill op hun smoelwerk zegt al boekdelen, of ze je expres dit flikken.
Ze zijn zo dom als een achtereind van een varken................ Emoticon: Angry Emoticon: Devil Emoticon: Shut up!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het was weer een bewogen dag vandaag en eigenlijk begon het gisterenavond.
Bij Javaanse restaurant eten en zo soort pandang eten je wees aan wat je wilde hebben.
Daar zaten ook nootjes bij en het was heerlijk een groot bolletje nasi en groente en vlees zoals ik schreef met pindanootjes en dat brak mijn gebit nog niet helemaal maar het was gebroken en ik durfde niet verder meer te eten het grootste gedeelte was gelukkig al op.
Dit gebit van Nederlands makelij, het was de vijfde keer dat het gebroken was en normaal ga je naar de tandarts en die laat het repareren meestal ik heb een reserve gebit maar die ben ik vergeten.
Goed ik heb familie hier gebeld en de volgende dag stond een auto klaar die bracht mij naar Glodok Chinese buurt en ergen tussen de gangetjes door een restaurant kwamen we achter in ergens een kamertje met oud tandarts gerij een stoel en zo van die verouderde boren.
Maar gelukkig ik hoefde geen behandeling maar het gebit moest gerepareerd worden.
Nou dat heeft hij goed gedaan er zit nu ,waar altijd het gebit stuk gaat, een goudgeel kleur gaasje in gewerkt en ik kan weer eten.
Zo kwamen wij in Glodok waar wij vroeger ook kwamen voor de 1998 toen het afbrandde, sindsdien wel langs gekomen maar nooit naar binnen gegaan.
Nu heb je daar dicht bij nog twee nieuwe Glodok gebouwen, de ene electronics en de andere huishoud apparatuur.
Maar we zijn bij die oude gebouw geweest van goud tot snoep en kleding.
Daar hebben wij voor de klein kinderen van alles gekocht zodat denk ik de koffer met hand back weer vol terug kom.
In ieder geval het is daar leuk en ook nog eens goed ,ze verkopen daar ook bier besar en koud 27.000rp
De Chinese verkopen van alles, je kan het niet bedenken of ze hebben het daar.
Als jee daar nog nooit geweest ben, en je kom in Jakarta, dan naar Glodok gaan.
p de terug weg met de Jakartatrans-busway naar Harmoni daar weer een Bayar (Brommobiel) genomen, waardoor wij sneller bij ons plek kwamen, want met een taxi zit je in de file (macet.
Morgen nog een dag en zwaai, zwaai Jakarta wanneer??? zeg nooit, nooit…. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Wink

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Fijn, dat je snel en goed ben geholpen, dus verder....selamat makan Ziel.

Vroeger een vriend die in Jakarta woonde heeft ook zijn gebit laten maken...het is beter dan hier in Nederland....
Wens je nog de laatste dagen veel plezier.....en geniet ze. Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat moet je er van maken als je criticus bent ingesteld.
Hele verhalen kan ik bedenken en als je alles op een rijtje krijg dan ben je al heel ver.
Want er gebeuren zoveel om je heen dat je het niet meer kan vatten hoeveel ergernissen je kan tegen komen, die echt niet te voorkomen zijn, omdat het gewoon gebeurd onder je ogen.
Een voorbeeld ontbijt waar je zelf je bord gevuld moet zien te krijgen een heel gewoon gebeuren.
Maar dan zie je zo klootzak van een Indonesiër met zijn sigaret in zijn smoel overal boven hangen, Ja en dan moet ik mij eigen inhouden ter wille van mijn vriendin die dat accepteert zij kan gewoon geen kritiek van mij velen omtrent de gewoontes die hier zijn gewone weg gaat.
Ik ga even door met voorbeelden aan te halen een deur die klemt gewoon laten klemmen een sproeier badkamer werkt niet goed gewoon laten niets van zeggen een vork die bij je ontbijt nodig is die moet je extra vragen.
Een koude koffie is gewoon, noem het maar op, en je kan overal een korreltje zout van maken, maar het is er wel, ieder voor zich en geen reken houden met een ander, zit er zo vast ingebakken dat het voor mij een last is geworden.
Met andere woorden ik hoor niet thuis in dit land, als je valt over kleine dingen die veel ergernissen oplevert.
Als het aan mij lig, dan is er geen mogelijkheid meer, dat ik naar dit land wil, maar wel ergens zoals je dat in Bintan hebt, een resorht waar je eigen leven kan lijden.
Niet afhankelijk zijn van wie dan ook, want dat levert te veel stres op ze doen het bijna of helemaal nooit goed.
Dan krijg je nog wel te maken met de mensen hier, maar je heb je eigen leven in de hand.
Uitzonderingen daar gelaten, mijn vriendin rook en ze had geen asbak maar zoals je veel ziet hier eigen initiatieven nemen een papieren zakdoekje nat maken en op een schoteltje leggen en daar je as in verbergen, dat was een bedienster opgevallen en die bracht een asbak naar haar toe, kijk dat zijn kwalitatieve mensen, die zien je hulpeloos aan het klooien en helpen een toerist met wat zij/hij graag wil.

Laat we dan eens over gaan naar Jakarta.
Dat is een verhaal apart, je begint er aan, maar je weet dat je veel zal tegen komen wat je niet zint.
Ten eerste het verplaatsen van A naar B dat is op zich zelf al een hele onderneming,
Het beste vervoer is de Baya Mobil voor twee personen die overal door heen weet te maneuvreren, wel niet goedkoper als een taxi gerelateerd aan de snelheid van die dingen wel goedkoper omdat ze de file macet kunnen ontwijken.
De TransJakarta transport een bus op een special busbaan aangelegd door Jakarta een lijdensweg om daar mee te moeten reizen.
Taxi vol op, de een taxi bedrijf is de andere niet, ze hebben verschillende tarieven Bluabird begint met 7000rp en elke keer een verhogingen van 330rp per zoveel minuten.
De andere expres start met 6000rp met 300rp per zoveel minuut.
Maar je komt elke keer geheid in de file te staan en dat tikt lekker aan.

Toen wij aan kwamen van Bintan naar Jakarta was het als gewoonlijk Lion Air die weer eens van zijn goede kant lieten zien, vertraging, maar ergens heb ik dat al uitgelegd in een ander posting in een andere topic.
Mijn vriendin kwam ergen via de familie een zus van haar achter, dat er een nieuwe onderkomen was gebouwd en dat heeft zij vast gelegd op voorwaarde nadat ik het eerst gezien had.
Het had wel wat een goed bed een goede badkamer op enkele dingen na, dus dat vast gelegd voor een maand.2,4Juta
Geen glasplaat om je spullen ergen kwijt te kunnen en geen spiegl.
Maar toen we weg gingen hadden een dag voor wij weg waren de spiegels geplaats voor oog hoogte te laag maar ja dan maar iet zakken door je knielen.
In het begin moest ik wennen de AC ging nog al met lawaai maar goed je moet ook proberen aan te passen.
Er werd gewassen twee kleding stukken per dag, en dat is netjes.
Van daar uit hebben wij Jakarta bekeken en soms was het wel leuk vooral als je met de familie met auto overal naar de bekende voor hen zo goede locaties te gaan zoals Ancol als Centraal Park, Tahaman Angreg als Grand Indonesia shoppingtown, allemaal prachtig, en mooie van inrichting.
Maar ben ook ergens geweest waar het gewone volk naar toe gaat vol met spullen te koop
De dames moesten een zwarte pruik kopen, die daar vol op te koop waren en nergens anders had gezien dan daar en meestal bovenste verdieping eettentjes waar ik mijn hond, (b.w.v.s. ik heb geen hond en wil er nooit een hebben ook) nog niet zou laten eten.
Weer zo bekende troep van jonge lieden die met sigaret in hun bakkes liepen te bedienen en zelf vraten met hun handen en dan wat ze niet konden opeten gewoon op de grond gooide Bah ik heb er alleen jus gedronken en dat was eigenlijk achteraf smerig.
Pasar Baru, ook waar ze van alle verkopen, was wel in tegen deel die andere pasar schoon op de bovenste verdieping eettenten van alles soorten eten te koop en een supermarkt waar ze koud bier verkochten wel in blik.
Dan ging je zitten in die speciaal voor de eetentjes tafeltjes en stoelen en je kocht dan stiekem die blikje bier.

Ook Blok M geweest, dat vind ik niets hebben wel veel spullen (barang) maar niet gezellig en druk.
Dan is Glodok tegen over gesteld van alles te koop, zelfs mijn gebit daar laten repareren, voor hen die het niet gelezen hebben in mijn vorige posting.
Alles bij alles weegt het daar zijn niet op, als je op een bepaalde leeftijd bent gekomen, omdat allemaal te ondergaan.
Te veel voor mij geweest buiten die tripjes naar Sukabumi na en Bandung waar wij voor een bruiloft waren en wij Jan van Toor ontmoete
In dit geval kon het niet anders, mijn huis was verkocht en dat hoorde ik pas toen ik in Indonesië aan kwam, dat word een affaire apart, als je dat zo moet mee maken, je bent verbouwereerd en je ben niet bij machte het je te kunnen veranderen je staat paf, daarom maar laten gaan om het niet erger te maken dan het al is in zo situatie te zijn, maken wat er van te maken valt………….
Verder kom ik in de loop dat ik in Nederland ben, wel terug op enkele delen van mijn verblijf in Indonesië…………………… Emoticon: Puh! Emoticon: Very funny Emoticon: Smile

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Velen voorbeelden zijn soms kleine dingen die zo gemakkelijk zijn op te lossen, maar op de een of andere manier weten ze er gemakkelijk van af te komen, een leugen is snel gemaakt als je ziet dat ze bezig zijn met iets wat lijkt op de Wi-Vi en ik zie dat ik geen internet signaal kan ontvangen, al een poosje mee bezig ben aan hen vraag waarom er geen internet verbinding is, gewoon dood leuk zegt ja de provider laat het afweten, je loopt terug en wat verbaast mij, de andere jongen kwam onder de desk onder vandaan en ik zag op mijn laptop wel verbinding.

Je valt van de ene verbazing in de andere, komt een jonge bediende met nota formulier en pen om zelf aan te kunnen strepen wat je wilt hebben.
Hij geef mij de formulier en ik wacht en nog eens wacht en vraag dan of ik het met mijn vinger moet doen of met de pen, oh ja de pen die had hij nog in zijn hand.
Wij keuze gemaakt hot koffie de dingin koffie door gestreept voor de duidelijkheid en wat verbaast je, ze komen met een glas koude koffie opdraven.
Hier lopen allemaal jonge kinderen in de bediening maar geen een is er ouder dan wat ze gemiddeld leeftijd tussen 15 20 jaar zijn ook de zogenaamde manager een jonge knaap die mee lacht en plezier onder elkaar maken het is werkelijk om je te verbazen en geen aangezicht voor serieuze klanten die nu toevallig ook jong zijn en van Singapore komen.

De eerste keer dat wij hier waren hadden wij de eerste 4 dgn een luxe kamer boven het water en voor een prijs voor een gewone kamer gehad, geregeld door die oudste zoon, van mijn vriendin, die ergens een hoge functie heeft bij een andere resort, en dat onderling hadden afgesproken mensen onder elkaar, die hun moeder wilde verrassen en ook mij, want hij mag mij wel, en ik hem ook, die jongen is echt attent.
Wij hebben gezeten een week 7 dgn de laatste 3 dgn hebben we in de goedkoopste kamer gezeten en die kamer hadden in de douch geen badkuip en dat bevalt mij het meest.
Want die badkuipen het zijn smerige dingen om er in te komen en er uit te gaan je moet zo goed oppassen dat je niet uitglijd.

Nu is het niet druk zeggen en schrijven zijn er nu 6 gasten dat kon ik gisteravond zien hoeveel er waren om te eten want je moet hier heel ver gaan om ergens een eettentje te vinden je zit midden in een gebied die van grote strekking hebben kilometers verder Tanjung Pinang 1.1/2 uur rijden van hier
Het mooiste van dit systeem is je word opgehaald en weer gebracht en dat zit allemaal in de prijs inbegrepen, zowel van het vliegveld als van een Ferry uit Singapore waar ik zaterdag ook weer mee terug ga en daar op het vliegtuig stap Etihad Airways naar Abu Dhabi en zo over stap naar Amsterdam.
Ik zit nu alleen, mijn vriendin is naar Jakarta terug gegaan, omdat ze via Jakarta is binnen gekomen de koffers staan daar van haar, de mijne heb ik al hier, van het overgewicht weet je wel, van mijn koffer 30 kilo mag je met Etihad Airways meenemen.

Wij zitten nu in een luxe kamer met alles er in en op ook weer georganiseerd door die zoon.
IJskast een bed van 2X2meter een fan en een AC maar de deur naar buiten naar de afdak onderkomen balkon, waar je zo heerlijk kan zitten genieten van de Zee, je moet alles op alles zetten om die deur open te maken het klemt zich vast door verzakking.
5 minuut werk en het is verholpen maar neen gewoon dagelijks er mee te maken hebben door de schoonmaker, een tukan er bij halen, ben je mal, gewoon die ergernis laten blijven bestaan.
Het interesseert ze geen moer gewoon je werk doen en dat is het, iets extra’s zit bij deze mensen niet bij….. Emoticon: Angry Emoticon: Stupid Emoticon: So funny

Wel is mij opgevallen af en toe zit er twee mensen met de ziekte van drown of hoe noem je dat? mongooltje mensen en dat is echt vriendelijk en ben trots om door hen geholpen te worden, een meisje en een jongen die andere werkzaamheden doet en je ze afzet tegen over de andere nou zij loop eens zo snel als twee andere………….. Emoticon: Wink Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Allereerst gefeliciteerd dat je je huis hebt verkocht Ziel.....het is wel effe zuur dat het verkocht is tijdens je vakantie in IR.
Ik ben nu tóch benieuwd waar je je gaat vestigen....gezien je enorme ergernissen aldaar.
Waarom kijken jullie niet ergens in de Dessa? Daar is het rustiger en de mensen stukken vriendelijker. Ik zelf heb een hekel om in grote steden te wonen, vanwege de drukte, stank en ongemanierdheid.
Wanneer vlieg je terug naar Nederland??

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Alle eerst Kembang mijn huis is niet verkocht in Nederland .
Ik schrok even, want dan heb ik iets verkeerd uitgelegd, het huis in Indonesië waar ik het meest aan betaald heb, is verkocht zonder dat ik het wist, want je kan geen huis hebben in Indonesië als buitenlander
Zo naïef was ik, ik vertrouwde gewoon de mensen waar ik afhankelijk van was.
je verliest je controle over je eigen leven in Indonesië, en dat is ook mijn eigen schuld, maar goed gedane zaken nemen geen keer, eens en nooit weer, zo leert de mens met vallen en opstaan............... Emoticon: Wink Emoticon: Devil

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,374 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,596,719 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com