indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Chauffeur rampbus aangewezen als verdachte
Gepubliceerd op 23 augustus 2013 06:15
De politie heeft Muhammad Amin, de bestuurder van de verongelukte Giri Indah bus, aangewezen als verdachte in het dodelijke ongeluk in het dorp Tugu Utara in het district Bogor in West Java. "We zien de chauffeur op dit moment als een hoofdverdachte in ons onderzoek," aldus het hoofd van de districtspolitie, Asep Syafrudin.
Lees verder , klik op de titel

firoec
User
spacer line

Ik lees of hoor de laatste tijd dat er bussen die met vakantiegangers onderweg zijn vaak verongelukken door ondeugelijk onderhoud van de bussen.Als de regering hier niet iets aan doet zullen de touristen Indonesie vermijden.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Hartsikke mooi

Ik ken Asep Syafrudin persoonlijk en heb hem gezegt en nu doen jullie er godver...wat aan ... want was ik 5 min eerder van huis gegaan was de kans heel groot dat ik mijn vrouw en kind onder die verekte afgekeurde bus lag

Ik passeerde 5 min later wat een ramp was dat geweest, het is de 2 de keer in ongeveer een jaar

Bij cisarua reed zon oude bus dwars door de baso tent en voor de deur langs van de bank waar ik altijd kom (zie mijn comment ergens op deze site)

Heb een engel op mijn shouder maar kan es ophouden

Maar ze gaan wat aan alle bussen doen.

hoop ik dan maar.

Emoticon: Angry

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het zal wel ijdele hoop zijn Harlys.
De concurrentie is moordend, de één tracht het nog goedkoper te doen als de ander.
Als je de tarieven ziet dan kan je je absoluut niet voorstellen dat ze daarvan een bus fatsoenlijk van kunnen onderhouden.

Dat geldt ook voor stadsbusjes, weliswaar moeten ze elk jaar voor een soortement APK , maar zolang ze de goedkeuring gewoon kunnen kopen, zal er weinig veranderen.
In het geval van deze bus zouden ze niet alleen de chauffeur moeten vervolgen, maar zeker ook de gene die deze bus heeft goed gekeurd.

Maar je ziet het hier vaker, na zo'n ongeluk schrikken er een paar wakker, dan worden er wat maatregelen genomen en na een week of vier is alles weer zo als het was.
Voorbeeld het ongeluk van de 13 jarige zoon van Ahmed Dhani op de tolweg Bogor Jakarta, 7 doden en 7 gewonden..
Enorme commotie, iedereen vraagt zich af hoe het toch mogelijk is dat een knul van 13 gaat auto rijden.

Dan blijken er duizenden kinderen van 13 en 14 jaar op de motor/auto naar school te gaan( alsof ze daar toen pas achter kwamen, laat me niet lachen)
Dan worden er ineens veel controles gehouden, ook hier in de stad, wat doen die kinderen, ze gaan niet meer in schooluniform naar school, ze kleden zich op school om.

We zijn nu 3 weken verder en het is weer overgewaaid, ik zie ze nu weer gewoon met hun schooluniform (blauw dus 13, 14 en 15 jaar) naar school gaan op de motor.
De engel koesteren die op je schouder zit Harlys, ik denk dat dat beter is.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Gelijk heb je

Ik heb weing hoop maar hoop dat barbertje zal hangen.

Dan zit de schrik er wel in het zal nog vele jaren duren voor dat ze echt de boel aanpakken

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

sukadi46
User
spacer line

Bij dat 13 jarige joch hadden ze de ouders moeten aanpakken, maar geld.........
Als je ver buiten de bewoonde wereld zit in de bergen zijn het sommige SD kinderen die met zn 3en op de motor zitten. Onverantwoord,maar zonder goede voorlichting en straffen kom je nergens

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

De jeugd die op motor gaan /13/15 jaar oud

De politie had een oog op hem zodra er iemand in school kleding op de motor reed werden ze gepakt .

(makkelijk er uit te pikken en iedereen ging op de motor in school kleding)

Nu zijn die ook niet zo achtelijk en doen de school kleding pas aan voor de school Emoticon: Yes!

zie het regelmatig nu Emoticon: Yawn

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het zou het onderwijspersoneel sieren daarop ook eens te letten. Als ik mijn dochter naar de SD breng, is er naast een SMP gelegen waarvan een groot deel van de leerlingen al op een motor rijdt. De eikels kunnen niet eens hun evenwicht bewaren op die vehikels maar zijn wel een levensgevaar voor de lagere school kinderen die er ook lopen. Makkelijk voor het onderwijzend personeel van die SMP om ze allen te verbieden nog op een motor naar school te komen........maar zo ver reikt hun beheersing van didactiek en pedagogiek niet.

spacer line  

On 11-10-2013 01:33 Yogya-Bali wrote:
Het zou het onderwijspersoneel sieren daarop ook eens te letten. Als ik mijn dochter naar de SD breng, is er naast een SMP gelegen waarvan een groot deel van de leerlingen al op een motor rijdt. De eikels kunnen niet eens hun evenwicht bewaren op die vehikels maar zijn wel een levensgevaar voor de lagere school kinderen die er ook lopen.

Dan mag je niet mopperen! Ik kan je hier in DPS ettelijke SMP's aanwijzen waar je 's ochtends de koters van 15 ziet arriveren in "hun" Suzuki Karimun, Honda Jazz, etc., etc. Maar, hier hetzelfde probleem als in Yogya: De leraren staan erbij, kijken ernaar en doen geen ene flikker, natuurlijk geheel in het kader van "discussie en confrontatie vermijdend gedrag" omdat 15-jarige koters die autorijden vast een hele(belang)rijke Papa of Mama hebben.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gelijk AEB, dat is het euvel......die grenzeloze angst voor de status van de ouders. Zolang het stupide, kinderachtige status-gedoe hier nog heerst (en ook effect heeft), zal er niet snel iets veranderen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,551 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com