indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Tja... geen woorden voor. Ik kan even niets zeggen. Emoticon: Shut up!

Ben een jaar terug nog iets wezen opzoeken daar. Prachtig, wat een boekwerken!
En dan heb ik t nog niet over de omgeving.... marmeren giga hal, sjieke trap op... wow.
Hollands glorie van weleer. Maar ook moeilijk meer op te brengen.
Hoewel, er zijn redenen maar geen excuses!

Dat bezoek daar was een beetje zoals ik op de Braga kuier, maar dan zonder al die pijn van binnen hoe die fietsemakers in Bandung die topdesign (op wereldniveau) uit de Hollands Glorie tijd laten verotten, met planten overwoekeren, 100-jaar oud glas in lood wat er bijna uitvalt, of met de meest afschuwelijke rot kleuren overkladderen... In Amsterdam was het slechts met een gevoel van 'het wordt nooit meer zoals toen', en ik denk ook aan de kwaliteit van materialen en design...
En niet zoals in de Braga straat: ^%=+# Emoticon: Frustrated Emoticon: Blush %][} Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Een beetje het gevoel van; "Oh, heb je je voet zo bezeerd? Wees blij dat je nog een voet HEBT. Sommigen hebben geeneens een voet".
Dat is mijn vergelijking (nog) van het NL cultuurbewaken en de Indonesische. Snif.

Ze waren trouwens aardig bezig om 'alles' te digitaliseren voor later, werd me toen op het hart gedrukt bij het Tropenistituut! Een schrale troost... maar dat lees ik niet zo in dit bericht...
Verder moet ik ook maar zien of het echt zo allemaal gebeuren gaat. W.s. ook een combinatie van roepen en hopen op hulp, en vanuit wat minder juiste bron(nen)...?

Een goede link trouwens om nog eens terug te keren lijkt me, heb er maar een favoriet van gemaakt, TX.

Your attitude determines your altitude

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Gelukkig kunnen de hongerafrikaantjes nog WEL gewoon eten, want daar gaat nog steeds geld naar toe. Onze geschiedenis? Ach joh.. we beginnen gewoon opnieuw te verzamelen zodra het Europese Kalifaat gevallen is.

Mattheus
User
spacer line

Gelukkig toch nog positieve ontwikkelingen:

http://www.at5.nl/artikelen/11(...)uut-blijven-behouden

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,613,396 topic views - 235,463 posts - 13,700 topics - 26,283 members - last post @ 11-12-2019 10:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,663,335 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com