indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tiouw
User
spacer line

Hallo ik heb een vraag. In maart 2014 ga ik met nog 1 persoon meer naar Indonesie.
De reisplanning is Amsterdam-Ambon-Bali-Amsterdam
Wat is de beste aanschaf qua tickets? Zijn dit enkeltjes of een combi van retour en enkel tickets?

Wie kan mij aan een goedkope boekingskantoor helpen?

spacer line  

Kijk even op skyscanner, en bereken de prijs van de losse tickets bij bij elkaar opgeteld, belangrijk is te letten op de bagage vrijdom bij goedkopere prijsvechters zoals lion air, tiger air etc. Vaak mag je bij hun maar bijv 7 kilo meenemen en doet je overgewicht het ticket voordeel teniet, ook is het vaak voordeliger om langere tijd van te voren te boeken.ik heb ergens afgelopen maart twee retourtjes bandung》yogjakarta gekocht voor 71 euro per stuk, dus 142 euro totaal, met merpati airlines, 21 kilo bagage vrij pp, geboekt via skyscanner maar rechtstreeks bij merpati (je word doorgelinkt naar de betreffende maatschappij ) ik vlieg daar 9 oktober a.s. heen, als ik nu op skyscanner kijk krijg ik geen retourtje meer onder de 400 euro ! Omdat merpati vol is en alleen de veel duurdere garuda nog beschikbaar is !

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Als je rechtstreeks belt met Garuda in Nederland, kunnen zij je ook een leuke aanbieding doen (vooral omdat je een aantal binnenlandse vluchten maakt):
020-5502600 (werkdagen)

Zo kregen wij op de binnenlandse vluchten 50% korting, afgelopen vakantie (in het hoogseizoen).

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-09-2013 12:59 Tiouw wrote:
Hallo ik heb een vraag. In maart 2014 ga ik met nog 1 persoon meer naar Indonesie.
Wat is de beste aanschaf qua tickets? Zijn dit enkeltjes of een combi van retour en enkel tickets?

Je kunt het beste regelmatig checken via diverse websites en je inscrhijven op digitale nieuwsbrieven waarmee je snel de aanbieidngen binnen krijgt.
Voor het retour Amsterdam-Jakarta en terug Denpasar-Amsterdam zijn veel mogelijkheden. Nog meer als er gekozen wordt voor een retour Amsterdam-Jakarta, enkel Jakarta-Ambon, enkel Ambon-Denpasar en enkel Denpasar-Jakarta. De meeste doorvluchten naar Ambon zijn last in de avond, vroeg in de nacht. Daarvoor bijvoorbeeld Emirates of Etihad een goede dienst kunnen bewijzen.
De verbinding Ambon-Denpasar is nog altijd het best = goedkoopst en snelst met Lion Air. Garuda doet er minimaal twee keer zo lang over. Garuda heeft ook niet altijd de beste intercontinentale aanbiedingen.

gr
Anne Meke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 29-09-2013 12:59 schreef Tiouw:

Je kunt het makkelijks zoeken op www.tix.nl f www.ebookers.nl , zeker als je niet gebonden bent in je reisdata, want op beide sites kun je flexibel zoeken plus of min 3 dagen. Ook kun je flexibel zoeken op de site www.skyscanner.nl , en dan voor de hele maand maart heen (en dan eventueel voor april weer terug)
Ook kun je bij TIX de zoekfunctie "uitgebreid zoeken" gebruiken, en dan van Amsterdam-Jakarta (of eventueel zelfs Amsterdam-Ambon) voor de heenreis, en Denpasar-Amsterdam invullen.
Dat is dan meestal wl een aanzienlijk duurdere reis, dan wanneer je "gewoon" Amsterdam-Jakarta boekt, en losse binnenlandse vluchten neemt Jakarta-Ambon, Ambon-Bali en Bali-Jakarta via b.v. ticketindonesia.info.
Retour Amsterdam-Jakarta krijg je momenteel voor de maand maart vanaf 620 met Emirates of Etihad.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Tiouw, ik zeg het hier vaker: abonneer je op digitale nieuwsbrieven zodat je de aanbiedingen meteen krijgt.Verder: op het juiste moment boeken, zeker niet te vroeg, maar ook niet te laat. En voor jezelf bepalen wat belangrijk is. Niet alleen de prijs is belangrijk, ook de service, de overstap(pen), hoe lang je op de volgende vlucht moet wachten zijn van belang. Als je in een keer door naar Ambon wil is dat een behoorlijk lange en vermoeiende reis.
Let ook goed op de verschillen in vluchttijden van Jakarta naar Ambon. De meeste vluchten gaan in de vroege nacht of vroeg in de ochtend. Dat matcht niet met bv SQ op MAS maar beter met bv Etihad of Emirates. Je kunt natuurlijk ook in de buurt van de luchthaven overnachten.
gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Keesm
User
spacer line

Wij hebben vorig jaar een retourticket Amsterdam - Jakarta gekocht (aanbieding D-reizen)
en losse vliegtickets (enkeltjes) gekocht via ticketindonesia.info:
- Jakarta - Ambon
- Ambon - Bali
- Bali - Jakarta

Zorg wel dat je vanuit Bali genoeg overstaptijd hebt om je internationale vlucht naar Amsterdam te halen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-10-2013 12:12 Keesm wrote:
Wij hebben vorig jaar een retourticket Amsterdam - Jakarta gekocht (aanbieding D-reizen)
en losse vliegtickets (enkeltjes) gekocht via ticketindonesia.info:
- Jakarta - Ambon
- Ambon - Bali
- Bali - Jakarta

Zorg wel dat je vanuit Bali genoeg overstaptijd hebt om je internationale vlucht naar Amsterdam te halen
Niet alleen genoeg overstaptijd. Het lijkt steeds erger te worden in Indonesie. Ik ben net terug uit Indonesie van alle 7 vluchten (Wings, Garuda, Liona, Express Air, Merpati) was er zegge en schrijve eentje op tijd (aankomsttijd) en dat was niet eens Garuda. Zelfs SQ vanuit Denpasar was te laat.

Theo65
User
spacer line

Ik heb bij ebookers het volgende geboekt.

Vertrek Amsterdam naar Jakarta met een tussenstop in Dubai en eind van de maand terug via Bangkok - met weer een tussenstop in Dybai - naar Amsterdam. Kosten 530 euro.

De site van ebookers vind ik overzichtelijk en prettig. En je wordt niet verrrast met bijkomende kosten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,037 posts - 13,697 topics - 25,801 members - last post @ 20-11-2019 15:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,903,300 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com